K: Niva - masina mõte ja hea masina saadavus.

K: Niva - masina mõte ja hea masina saadavus.

Kõik 4x4 seonduv
Vasta
e
enno
Suletud kasutaja
Postitusi: 7
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

K: Niva - masina mõte ja hea masina saadavus.

Postitus Postitas enno »

Küsiks ka midagi. Avastanud selle Ladaklubi, püüan endale selgeks teha, kas Niva on see masin, mille soetama peaksin. Kas keegi teab mõnd ostmisväärset pakkuda? Kusagil netis pakuti 15 000 sõitnud ja kuus aastat vana 46 kiloga, see tekitas huvi Niva kui sellise vastu. Mida sel aastatuhandel venemaal toodetu üldse väärt on? Tõenäoliselt käib ka sealne kvaliteet (paljukest teda olnud ongi) hinna nimel mujal maailmas toodetuga sama teed? Oskab keegi kosta?
Sama raha eest saaks mobile.de“d uskudes pisikesi Subaru Justy-sid terve treilatäie... Mõni püsiks ehk koos ka...



[Muudetud: 7-8-2007 logman]
m
masuurik
Postitusi: 1711
Liitunud: 09 Juun 2006 10:56
Asukoht: MUUMIORG
Autod: 1.seeria LADA

K: Niva - masina mõte ja hea masina saadavus.

Postitus Postitas masuurik »

Ega see niva nüüd kehvake ka pole. Usun ,et klubi niva omanikud räägivad sulle, mis head, mis vead.
PILL TULEB PIKA EHITAMISE PEALE!
Kasutaja avatar
Landy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1053
Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
Asukoht: Tallinn
Autod: Oli kunagi Niva 2121
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Kõik sõltub sellest, millesk sa seda autot kasutada soovid.
Kui linna vahel eputamiseks ja mõõduvõtmiseks, siis on su valik igati kohane.
Kui otsid sõidukit vahel metsaradade mõõtmiseks ja piknikul käimiseks, siis võid julgelt 2-3 korda odavamate Nivade poole pilgu heita.
Kui tahad aga mudas müttamise mõnusid nautida, siis unusta niva ära- ei kesta.

Nii üllatav, kui see pole, siis sõltumata sellet kui uus või vana su valitav Niva on, kummitavd neid täpselt samad vead ja lagunevad nad ka sama moodi ja sama kiiresti.

Ainus oluline vahe erineva aastakäigu nivdel peitubki vaid mootoris ja käigukastis.

Minu endisest nivast saad lugeda http://www.lahe.net/landy/niva

[Muudetud: 7-8-2007 Landy]
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
e
enno
Suletud kasutaja
Postitusi: 7
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas enno »

Tänan vastamast. Vajaduks on segu variantidest 1 (40%) ja 2 (ülejäänu). Mõõduvõtmine ja eputamine on õnneks läbi elatud, seega vajadus oma tagasihoidlikku istmikku ühest kohast teise toimetada. Paraku aga tihti osalise teetuse (venelastel on hea ja täpne termin - bezdorozje) tingimustes. Sillani pori ei ole, aga lihtsalt kerge pepuga tagaveolisest ei piisa.
Kasutaja avatar
Landy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1053
Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
Asukoht: Tallinn
Autod: Oli kunagi Niva 2121
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Sellisel juhul vali endale aasta arvust sõltumata korraliku ja tugeva kerega Niva. Olen näinud 20 a. vanu ideaalses korras masinaid ja selle sajandi alguse toodangut mis ainult korrosioonist koosnebki.

Kordan korraks ennast:
------------------------------
K: Mida peaksin hoolikalt vaatama soovides osta pruugitud Nivat?
V: Kuna tegu on kandevkerel (st. ilma raamita) maasturiga on oluline jälgida kere seisukorda. Tõsist tähelepanu tuleks pöörata ka tagaluugi ja uste rooste kahjustustele, sest need detailid on selle auto puhul ühed kallimad.
Ka veermiku ja käiguosa seisukorra kontroll on oluline, nende seisukord on hea indikaator auto kulumisastme ja eelneva kasutuse kohta.
-----------------

Teisisõnu, mina ostaks odavama ja vanema ning korras kerega ja säästaks ülejäänu remondirahaks.

Peale ostu tuleks kindlasti kohe tugevdada terve hulk sõlmi, et vältida edasisi liigseis ja mõtetuid kulutusi. Niva on kahjuks väga nõrga konstulstiooniga ja ka "softrioad" tingimustes kipuvad paljud asjad purunema. Lisaks tuleks osa sõlmi enda mugavuse huvides ka vahetada.

Kas plaanis osta tavalise kerega niva või kastikas (King cab-ile lisaks)?
Ning miks just Niva?

Silma on jäänud headest pakkumistest (piltide põhjal).
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/524/auto_php-id=376524-www_auto24_ee.html
(Normaalne varustus ja hind)

Enam vähem normis korras masin saab alates 15KEEK

[Muudetud: 8-8-2007 Landy]

[Muudetud: 8-8-2007 Landy]
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
e
enno
Suletud kasutaja
Postitusi: 7
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas enno »

Tänan, Landy.
1. Tavalise kerega
2. Niva pole sugugi obligatoorne, vajan lihtsat ja kergemat 4X4.
Mõte liikus umbes nii: levinud ja odav, oskaks ise diagnoosida ja remontida, varuosakate kiire ja suht odav.
Kahtlema paneb aga tootjamaa ,,tehniline eksootilisus““ nii konstruktori, kui ka valmistaja osas. Viimase pärast olengi siin.
Ehk oskad kosta: teatavasti on autodel tehases külgekruvitu varuosana ostetust märgatavalt etem. Kas ka praegu (või viimasel kümnel aastal) toodetaval Nival? Saab ju venemaalt kvaliteeti seinast-seina. Seda just kuluvmaterjalide (puksid, munakad, klotsid, kettad jne.) osas.
Kasutaja avatar
Landy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1053
Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
Asukoht: Tallinn
Autod: Oli kunagi Niva 2121
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Jah, nõustusn sinuga, et on odav osta ja ka jupid odavad. Kahjuks pole sella uto pidaminejust odav lõbu.
Teekond varuosade poodi ei rohtu ja paljusid autoomanike tuntakse nägupidi.
Kuigi remontimine lihtne ja kodustes tingimustes tehtav, siis pole vist ühegi juhi unistus veeta rohkem aega auto alla, kui roolis.

Mina võtaks alternatiivse autona kõrvale võrdluseks Suzuki Samurai (SJ 410 või SJ413).

Olles mõlema autoga sõitnud ja sea nii maastikul, linnas,kui maanteel võin neid julgelt võrrelda oma plussideja miinustega.
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Siin vaidleks veidi Landyle vastu, ei lagune Niva midagi nii hullusti.
Kui on kergemad metsarajad või talveteed, siis pole vaja Niva lagunemist väga karta. Peres on Niva, mille läbisõit oli ostes veidi üle 240 000 tuhande ja mis nüüdseks on läbinud veel 40 000 lisaks. Enne ostmist vahetas müüja autol ära mootori ja kasti, peale läksid kasutatud mootor ja kast. seda ma ei tea, millal on vahetatud veovõlle, kardaaniriste, igatahes 40 000 km jooksul pole seda vaja läinud.
Üldist vahekasti ja difrite kulumist on siiski tunda, lõtkud sees.
Peale ostu sai koheselt kogu auto üle vaadatud/kontrollitud ning roostetõrje tehtud.
Vahetatud on kõik klotsid.
Tagumiste tulede pistikud kipuvad pidevalt oksüdeeruma.
Suurim vaenlane on rooste ja veelkord rooste. Samas ega keegi polnud roostetõrjega ka eriti vaeva näinud. Seega põhja küljest tuli ühe pika sillavarda kinnitus lahti ja teine oli kohe tulemas. Seega ostes on kere hea seisukord tähtsaim. Peale ostu soovitan kohe korraliku roostetõrje teha.
Vahetatud on summuti tagumine pütt, mis oli juba ostes suht läbi.
Samuti on vahetatud üks zarniir.
See on ka kõik, mis mu Nivaga juhtunud, muidu istu sisse ja sõida. Tuletan veelkord meelde läbisõitu ning eelnevate remontide ja hoolduste kohta info puudub.

Niva on peres enam-vähem kolmandaks sõidukiks oma otstarbelt. Autot on kasutatud suht palju metsas ja rasketes teeoludes. Kuid eesmärgiks pole kunagi olnud offroad. Vaid just liikumine metsateedel, seal, kus sõiduautoga enam ammu edasi ei saa. Võrdluseks - seal, kus lõppes sõit CRV-le ja vanemale RAV4-le liikus Niva veel ilma diffrilukuta edasi.
Rehvideks on all asfaldi m+s-id. Samas metsavahel on aeglusti ja diffrilukk ikka enam-vähem pidevas kasutuses olnud. Auto on saanud lööke nii kividelt, kändudelt ja mätastelt. Sellistes oludes on Niva igatahes väga hästi vastu pidanud.

Samas ma nõustun Landyga, kui mängu tulevad juba offroad rehvid, suured vitsid ja latt-tungrauad, siis tuleks Niva asemele muud otsida.

Asi millega Niva mind positiivselt üllatada suutis oli maanteel tema suunakindlus, seda poleks selliselt autolt küll oodanud. Teistpidi kinnisõidetud lumi ja jää ning teel püsimisega on tegemist. Võib olla on süüdi need m+s rehvid, aga sellistes oludes tuleb liikumiskiirus hoida väiksem kui tavaliste autodega. Tagumine ots tahab esimesest ette jõuda.

Ma usun, et see kuulutus oli vist 2001 aasta Niva oma. Kui see nüüd avariivaba auto ikka on, siis hind 46 000 ja läbisõit 15 000 on väga hea ost.

Ma ei oska muidugi uue elektroonika kohapealt midagi kosta, kuna endal on vana ja hea karpaga Niva.

Näidake mulle korralikku 15 000 krooni maksvat Nivat:puzzled
Kasutaja avatar
Landy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1053
Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
Asukoht: Tallinn
Autod: Oli kunagi Niva 2121
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

[quoteNäidake mulle korralikku 15 000 krooni maksvat Nivat:[/quote]
Näiteks minu endine (Tõsi otsisin seda 4 kuud). 1990 a. masina kohata väga heas korras. Kere kõva, käiguosa ning salong heas heas korras.
Ostsin teadlikult vigase mootoriga, sset selle vahetamine ja hankimine on kõige odavam, kui kere paikamine.
Vigase mootoriga paarutain veel pea aast ringi ja hankisn 2000.- eest asendusmootori.

Kuikellegi huvi, võin saat oma endise auto hoolduspäeviku (mida ise pidasin) väljavõtte.

Mel-i eelneva pika jutu kohta kirjutan eraldi, kuid märgin, et võistlesin sellega vaid veidi alla aasta. Oli mu käes ca 3 aastat ja siiski enamuses igapäeva sõidukiks.
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
e
enno
Suletud kasutaja
Postitusi: 7
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas enno »

Landy kirjutas:
Mina võtaks alternatiivse autona kõrvale võrdluseks Suzuki Samurai (SJ 410 või SJ413).
Aga Subaru Justy 1,3?
Kasutaja avatar
Landy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1053
Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
Asukoht: Tallinn
Autod: Oli kunagi Niva 2121
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Algselt postitas: enno
Landy kirjutas:
Mina võtaks alternatiivse autona kõrvale võrdluseks Suzuki Samurai (SJ 410 või SJ413).
Aga Subaru Justy 1,3?
Me räägime ikka vast PÄRIS maasturitest. Ok Justyl on ka mõned saransed omadused, kuid PÄRIS maasturiks dituleerida seda ei julge. Pigem suurendatud läbivusega sõiduauto.
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Ma arvan, et enno mõtleb ikka Jimnyt.
Olen ühel korral Jimnyga sõitnud, tundus kuidagi pukats. Niva on kuidagi pehmem. Aga Jimnyst peaks Landy ka oskama pajatada.

OT: ise oli suures vaimustuses uuest 3-ukselisest Vitarast, kui nägin pilte ja automõõtmeid. Kuid siis selgus tõde, see on erinevalt 5-ukselisest Vitarast ilma aeglustita. :yllatunud Miks nad küll nii tegid:sein
Kasutaja avatar
Landy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1053
Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
Asukoht: Tallinn
Autod: Oli kunagi Niva 2121
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Algselt postitas: Mel
Ma arvan, et enno mõtleb ikka Jimnyt.
Ära ole niikindel. Justy
http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_Justy
on ka väle nelikveoline sitikas.
Olen ühel korral Jimnyga sõitnud, tundus kuidagi pukats. Niva on kuidagi pehmem. Aga Jimnyst peaks Landy ka oskama pajatada.
Jah, sai mitu aastat selle tagaistmel veedetud. Kolm ligi kahe meetrist meest koos vvarustusega mahtus kenasti ära.
Tegu päris hea alternatiiviga Nivale. Eeliseks tugev täistraam ja talasillad. Miinuseks olematu pakiruum, ketiga vahekast ja ohtralt plastikut.
Lähemlat: http://www.lahe.net/landy/sillaehitajad/

Niinagu NIVAgi vajab tehase konditsioonis auto paari sõlme tugevdamist enne metsa minekut. Hea keevitaja teeb kiirelt ära ja siis pole rohkem põdemist
OT: ise oli suures vaimustuses uuest 3-ukselisest Vitarast, kui nägin pilte ja automõõtmeid. Kuid siis selgus tõde, see on erinevalt 5-ukselisest Vitarast ilma aeglustita. :yllatunud Miks nad küll nii tegid:sein
Suzuki juttu võiks siin
http://forum.4x4.ee/viewforum.php?f=15
edasi heietada.
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
a
Alex
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 18 Okt 2010 17:31
Asukoht: Tabasalu
Autod: Samara 21093

Postitus Postitas Alex »

Olles minevikus kahe erinevast ajastust pärineva Niva omanik(1980 ja 1996), siis tänasel päeval mina ei soovitaks selle masina ostmist vaid soovitaks taskukohaste alternatiivide otsimist.Tõsi, jupid on talle odavad aga nende kvaliteet alla igasugust arvestust.Ainukesed head jupid mis viimasele külge kruvisin olid erinevatest kohtadest leitud laojäänused(ehk, siis 15-20 aastat tagasi toodetud)Igasugused kummi katted-puksid on valmistatud segust mis praguneb lausa iseenesest.Kahe kuuga pragunesid rooliotste katted tükkideks ja 1000km(aastaga)jooksul ka piki,paraleervarraste kummid pudenesid laiali.Linnas-maanteel on temaga suht piin sõita pea olematu kiirenduse pärast.Ja roostetab...oi kuidas roostetab.Läbivus on teema omaette aga vähemalt minu 1.7 mootor jäi korraliku rehviga lahjaks.(näitude järgi mootor kohvi ei olnud)See viimane muidugi väga subjektiivne ja suht rasketes oludes.
t
tiblu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 31
Liitunud: 07 Nov 2010 17:05
Asukoht: Ida-Kolu
Autod: Tehnoabi.

Postitus Postitas tiblu »

Sõidan: Vaz 21214 "Niva", 1.7i, 2000. (1 punkti sissepritse)
Läbisõit: 148 800 km.
Kogemus:
Ostetud uuena. Garantiiajal sai käidud pudi-padi (andureid jms) vahetamas. Katalüsaator, mis pidi seal all olema, ilmselt oli Eesti esinduses tühja potiga asendatud - see selgus esimesel ülevaatusel. Salongidetailid lagunevad mõnusalt, kõlaririiul vajus kokku enne kui sai sinna kõlarid pandud, esimese akna piilarite katetel on praod sees, klaasitõstuki väntasid olen 2tk pooleks murdnud, sooja õhu esiklaasile puhumise pilu on lihtsalt kokku vajunud, lisaks muu pudipadi plastmassi on salongis puruks-kadunud. Kuskil 35 tuhande tagant vahetan gardaaniriste rõõmsalt, mille paki peal garanteeritakse 100 tuhat. 135 000 (suvi 2007) pealt sai auto uuesti värvitud väljast, sest rooste tahtis läbi ukse tulla, läbi tagaluugi juba oli klaasi tihendi alt. 148 000 pealt blokikaane tihend vahetatud + jahutussüsteemis 1 toru joodetud.
Nagu läbisõitki kostab, sõidan sellega iga päev maalt linna ja tagasi. Isiklikult, meeldib väga sõita ja pole nagu väga alt ka vedanud. Erinevalt tänapäeva plastmassautodest tunnetan ma teed hästi, midagi pole varjul mu eest (loe salongimüra, iga kivi-auk käib kätest läbi).
Maastikul, pole kunagi hätta jäänud. Peamiselt saigi ostetud kuna talvel ei saanud enam mitte kuskile metsast välja, sest teed ei lükanud keegi.
Ostes pea meeles aga seda, kui ostad Vene auto, siis peab sul olema garaa?.

Jimny-ga on ka sõidetud. Ei istunud, tundus kuidagi kiitsakas, kitsas ja jäik, plastmassist. Maastikul väga proovida ei saanud, kuid lund lükkas küll hoolega.

Kogemusest väljaspool olen kuulnud, et uutel Nivadel pidi käigukast lagunema suht ruttu. Endal on veel ok.

Nivaga naudin igatahes iga sõidetud kilomeetrit. Kindel raud, kartmatu minek ja traktorit saab käima tõmmata. Tõsi, boksis peab käima, kuid ma ei ütleks, et väga tihti.

[Muudetud: 23.10.2007 tiblu]
Vasta