1. leht 2-st

Mudas Müttamise Mõte?

Postitatud: 19 Sept 2006 22:58
Postitas Hulkur
Mul tekkis üks küsimus vaadates neid pilte kus Nivad on soose upputadud.

Nimelt, et mis on off-roadi mõtte? Kas see on fann, kui sa kaevad 3 tundi enda autot maaseest välja ja tõmbad vintsiga metsa maha? Ning peale seda kui vennad on metsa ära rüüstanud siis jäävad need jäljed vähemalt 3 aastaks metsa maha.
Ma arvan, et jah 4WD on vaja metsas käimiseks (jahil, seenel ja mida iganes?) aga kas on mõttet siis niisama kohe hakkata metsa kündma?
Suvesõidul käivad vennad siin Simunaligidal metsa kündmas ja pärast on nii, et isegi traktoriga ei pääse ligi, sest kõik nii üles küntud.

Postitatud: 20 Sept 2006 21:34
Postitas fanatt
Miks rallimehed sõidavad rallit? Sama moodi rikub loodust.
Sellest tegevusest saab ADRENALIINI. Metsas mütates saad teada oma masina tõelised võimed ja osade meeste lõõgastumis viis:P

Postitatud: 21 Sept 2006 10:32
Postitas rav
Ja see kas sellise lõõgastumise juures metsa/maastikku rikutakse on juba iga personaalse lõõgastuja intelligentsi ja suhtumise küsimus...

Postitatud: 21 Sept 2006 11:20
Postitas Landy
Reeglina liigutakse metsas/maastikul mööda olemasolevaid teid ja radu, milliste olukord ei võimlda seal tavaliste 2WD sõidukiga liigelda. Teinekord onneed teed niihalvas olukorras, et tuleb tõesti kavintsi kasutada.
Mis traktorisse puutub, siis reeglina upub tavaline 4wd auto ikka metaspõka rööpasse ilusti ära. vaat kasvõi ratta suuruse ja massi vahet.

Postitatud: 21 Sept 2006 19:22
Postitas Hulkur
See jääb ikka nii, et oled rahulikult maal, teed oma tegemisi siis järsku hakkab maa vappuma ja kuuled hirmsat raginat ja kärinat. Vaatad metsapoole näed, et puud vajuvad ning, kuuled mootori möirgeid ning näed vennad ronivad metsast välja, seljataga maha jäetud lahinguväli kus kaotajaks on loodus.

Postitatud: 22 Sept 2006 10:09
Postitas Landy
Sa ilmslet ajad maasturimehed metsameestega segi. Talise maasturiga eriti puid ei langeta.
Uute teede ja radade tegemine ei ole oganiseerunud maasturimeestele kombeks. Liigeldakse reeglina mööda olemasolevaid KAARTIDELE kantud teid/radu ja sihte. Tõesti, vahel võib mõne raja peale olla ka veidi kase/paju võsa sirgunud, kuid suuri puid nüüd keegi maha võtma ei hakka.

Ei saa vastustust võtta üksi ringi liikuvate ullikeste eest kes sellistest kokkulpetest ei pea ja ei tea.

Lisaks loe:
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=3841
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=2880
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=2879

Postitatud: 22 Sept 2006 14:53
Postitas grimes
Ja on ju ka neid asju. ET offroad mehed käivad ja istutavad puid metsa :rolleyes Niiet teevad omad väikesed kahjud tasa ;)

Postitatud: 23 Sept 2006 09:12
Postitas logman
Kahjuks ei pea paljud lugu Landy pakutud reeglitest ,nii et Hulkur on küll viimane mees ,kes neid lugema peaks ;)
Metsateedega on lugu selline ,et kui lambast rahaahne omanik on lasknud sinna metsa ülestöötamise käigus stiilis a'la "nui neljaks ,puud on vaja kätte saada" rööpad tallata ,siis ei peaks teadja offroudija kohe mitte oma nina sinna rohkem toppima. Las loodus parandab haavad ,kui inimesed sellega hakkama ei saa. See mu isiklik arvamus.

Postitatud: 24 Sept 2006 11:01
Postitas aadu
Kogu 21-se sajandi inimtegevus on äärmiselt keskkonnavaenulik. Suuremat osa sellest me ei märka, ei tule selle pealegi, et tegemist on loodusressursside raiskamise või rikkumisega.
Kui paljud meist kasutavad töölkäimiseks jalgratast või ühistransporti? Paljud meist sätivad omad sõidud nii, et ei peaks üksinda autos sõitma?
Siinsamas foorumiski on rohkem teemasid, kus arutletakse mootori võimsuse suurendamise üle, kui teemasid, kus on jutuks säästlik sõit.
Teede ääred ja metsaalused on muudetud prügimägedeks, Kui paljudel autoomanikel on autos prügikott, mida tühjendatakse prügikasti?
Igast kanalist pressib peale info, mis kutsub tarbima (Isegi kui sul raha ei ole. Võta laenu ja tarbi ikka). :sein
Ah jaa, mina omalt poolt viskaks kivi jahimeeste ja kalameeste kapsaaeda. ;)
Just sellepärast, et nii mõnigi inimene peab jahimeeste metsas sõitmist põhjendatumaks kui niisama offroadimist.
Milleks on vaja loomi tappa? Lihtsalt huvi pärast, sest kogu maailmas raisatakse meeletult ressursse selleks, et liha oleks lähima poe letil?
Alternatiiviks oleks vereta jaht- fotojaht.

Inimesi on erinevate huvide ja hobidega. Lepime siis kokku, et üritame oma hobisid harrastada nii, et kahjud oleksid võimalikult väikesed.
Nagu jahimeestel on omad eeskirjad, on ka seadusi ja eeskirjasid, mis reguleerivad autodega looduses liiklemist.
Lisaks sellele üritavad organiseerunud offroadiharrastajad ka omalt poolt teha kõik, et loodus liigselt viga ei saaks.
Sest jäljed, mis meist maha jäävad, paistavad tõesti kaugele. Tegelikult on nad reeglina seal, kus on juba eelnevalt korduvalt sõidetud ja need paranevad aasta- paariga.
Ilmselt liigub asi selles suunas, et tulevikus saame sõita ainult selleks eraldatud kohtades. Praegugi on juba mitmed võistlused organiseeritud kas karjäärides või eramaadel.
Kõik ülejäänudki on kõikvõimalikes intstantsides kooskõlastatud.
Kui keegi ragistab, käristab ja autoga metsa langetab, siis see on ilmselt suvaline maasturiomanik. Nendesse suhtume me samamoodi, nagu tavajuht roolijoodikusse.:mad:

P.S.
Kusagilt on meelde jäänud, et arvuti on üks ressursimahukamaid tooteid.;)

Postitatud: 24 Sept 2006 20:53
Postitas napster8
Aga kuidas suhtutakse sellisesse asja, kui teha oma offroad rada metsa elektriliini jaoks tehtud sihile mis on kuskil 50m lai, ja rööpad ka mingid olemas sihi korrashoidmisest ja liini hooldamisest. Hea maastik, olemas kõike, nii võsa, pehmemat maad kui ka kõvemat, mättaid ja muud selliseid, ka liivast pinda, siht läheb ka mõõda ühest liivakarjäärist kus saab madistamas käija offroad autoga.

Postitatud: 25 Sept 2006 07:53
Postitas Ardi Soovik
Algselt postitas: aadu
Kogu 21-se sajandi inimtegevus on äärmiselt keskkonnavaenulik. Suuremat osa sellest me ei märka, ei tule selle pealegi, et tegemist on loodusressursside raiskamise või rikkumisega.
Kui paljud meist kasutavad töölkäimiseks jalgratast või ühistransporti? Paljud meist sätivad omad sõidud nii, et ei peaks üksinda autos sõitma?
Siinsamas foorumiski on rohkem teemasid, kus arutletakse mootori võimsuse suurendamise üle, kui teemasid, kus on jutuks säästlik sõit.
Teede ääred ja metsaalused on muudetud prügimägedeks, Kui paljudel autoomanikel on autos prügikott, mida tühjendatakse prügikasti?
Igast kanalist pressib peale info, mis kutsub tarbima (Isegi kui sul raha ei ole. Võta laenu ja tarbi ikka). :sein
Ah jaa, mina omalt poolt viskaks kivi jahimeeste ja kalameeste kapsaaeda. ;)
Just sellepärast, et nii mõnigi inimene peab jahimeeste metsas sõitmist põhjendatumaks kui niisama offroadimist.
Milleks on vaja loomi tappa? Lihtsalt huvi pärast, sest kogu maailmas raisatakse meeletult ressursse selleks, et liha oleks lähima poe letil?
Alternatiiviks oleks vereta jaht- fotojaht.

Inimesi on erinevate huvide ja hobidega. Lepime siis kokku, et üritame oma hobisid harrastada nii, et kahjud oleksid võimalikult väikesed.
Nagu jahimeestel on omad eeskirjad, on ka seadusi ja eeskirjasid, mis reguleerivad autodega looduses liiklemist.
Lisaks sellele üritavad organiseerunud offroadiharrastajad ka omalt poolt teha kõik, et loodus liigselt viga ei saaks.
Sest jäljed, mis meist maha jäävad, paistavad tõesti kaugele. Tegelikult on nad reeglina seal, kus on juba eelnevalt korduvalt sõidetud ja need paranevad aasta- paariga.
Ilmselt liigub asi selles suunas, et tulevikus saame sõita ainult selleks eraldatud kohtades. Praegugi on juba mitmed võistlused organiseeritud kas karjäärides või eramaadel.
Kõik ülejäänudki on kõikvõimalikes intstantsides kooskõlastatud.
Kui keegi ragistab, käristab ja autoga metsa langetab, siis see on ilmselt suvaline maasturiomanik. Nendesse suhtume me samamoodi, nagu tavajuht roolijoodikusse.:mad:

P.S.
Kusagilt on meelde jäänud, et arvuti on üks ressursimahukamaid tooteid.;)
Aadu,metsaomanikuna ütlen,et ulukite arvukust on vaja piirata tunduvalt rohkem kui seni,vähendamaks ulukikajustusi noorendikele.

Postitatud: 25 Sept 2006 20:28
Postitas aadu
Nojah, ega ei oskagi vastata. Linnainimesena olen neist muredest prii.

Aga kui kitse käest küsida, siis arvaks ta kindlasti, et kahejalgseid on siginenud nagu kärbseid ja viimane aeg on nende arvukust reguleerida:lol

Postitatud: 25 Sept 2006 21:42
Postitas logman
Metsamehena ytlen ,et 90-te keskel öeldi metsa kohta kah ,et seda raiutakse vähem kui peale kasvab. See kuulus lause tuli vist lausa meie "kalli" praeguse kkministri Reiljani suust.....
Öiget tööd meie metsades enam pole ,sest pole mida raiuda.
Niipalju siis lyhinägelikust ahnusest ja lollidest pöhjendustest.

(Pole minu syy ,et postituses tiba valed tähed. Kes teab ,see möistab)

Postitatud: 28 Sept 2006 00:08
Postitas Hulkur
Ega see jahindus nii ka ei ole, et tõmbad relva selga ja kast kuule kaasa ja metsa kõmmutama!

Mul isa jahimees ja ta mitu aastat vedanud õunu ja igasugust toitu metsa talvel loomadele, puude külge pannud soolakuid ja nii!

Aga asi ongi selles, et isa käis enne Ford Serraga metsas. Peale offroadiaid ei saa 2WD-ga enam hakkama.

Postitatud: 29 Sept 2006 09:51
Postitas oxecot
Olen ka ise L-Virumaal palju 2WD-ga metsas sõitnud. Tõsi et 5-10 aastat tagasi olid metsateed sõidetavamad. Teed ei ole rikkunud aga mitte kerged offroad autod vaid peamiselt ikka rasked metsamasinad. Metsavedajad siluvad töö lõppedes tee küll ära aga 10-15 sentimeetrise kliirentsiga 2WD-le võib jääda see kohati läbimatuks. Veel 5 aastat tagasi hööveldasid metskonnad metsateid ja isegi niitsid teeääri. Enam metsakondadel aga ei ole isegi metsatehnikat rääkimata höövlitest, sellepärast ka sellist tööd ei tehta.
Kus täpselt offroad autod tee ära on lõhkunud?

Postitatud: 15 Nov 2006 11:18
Postitas Marek
Kui nüüd looduse juurest tagasi tulla offroad-i mõtte juurde siis, kuidas sellega ikka on?
Et lisaks adrenaliinile ja auto võimetele ning lõõgastumisele...

Läbida erineva raskusega maastikku ilma kinnijäämata või on kinni jäämine ka tegevus milleta pole üritus niiöelda korda läinud?

Postitatud: 15 Nov 2006 14:58
Postitas Landy
Algselt postitas: Marek
Kui nüüd looduse juurest tagasi tulla offroad-i mõtte juurde siis, kuidas sellega ikka on?
Et lisaks adrenaliinile ja auto võimetele ning lõõgastumisele...

Läbida erineva raskusega maastikku ilma kinnijäämata või on kinni jäämine ka tegevus milleta pole üritus niiöelda korda läinud?
Kiini jäämine pole kunagi eesmärk omaette, vähemasti mitte proffidele. Võistlustel osalevad inimesed püüavad ka safareid harjutamiseks pruukida. Ehk kuidas läbida vahemaad võimalikult kiiresti, võimlikult vähesete kinni jäämistega ja võimlikult väikest kahjustustega looduse ja auto jaoks.

Kinnisilmi sõites osakab iga loll end 5 minutiga ära uputada.

Postitatud: 17 Nov 2006 18:50
Postitas logman
Njah ,oli just üks hea juhus Kuusalu põlengus ,kus mingid tüübid rabas vintsisid. Masin istus päris vingelt maa sees. Metsamees väljavedajaga tegi sealsamas lähedal tööd ja pakkus abi ,et sikutab välja ja "ralli" jätkub ,aga mudamehed loobusid abist. Vedajakutile jäi küll selline mulje ,et mudameestel pole mingit pinget ,kui õhtuks rinnust saati sita sees supeldud ei saa... :P
Kommentaarid?

Postitatud: 17 Nov 2006 23:11
Postitas Hulkur
Ma arvan kah juba seda, et vennad mõõdavad juba autoga sügavust mitte kilomeetreid.

Kes kõige mõnusamalt auto maase upputab see on totaalne tegia!

Postitatud: 18 Nov 2006 14:11
Postitas Suska
Algselt postitas: Hulkur
Ma arvan kah juba seda, et vennad mõõdavad juba autoga sügavust mitte kilomeetreid.

Kes kõige mõnusamalt auto maase upputab see on totaalne tegia!
Parandaksin nii-palju, et muda meeste arust on ikka see totaalne tegija kes kõige sügavamale maase ära upub ja sealt välja ka saab. :spin