ABIKS LINGID NIVA KOHTA
ABIKS LINGID NIVA KOHTA
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
ABIKS LINGID NIVA KOHTA
Selle pildi juures on esimene lause:"Taastamine võib alata":lol
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
http://www.prolofuncar.com/
Millegi pärast kadus jutt, mis oli enne pilti mul kibitud ära. Seega, selle lingi alt leiab huvitavat infot Nivade kohta. Tõsi leht on prantsuse keelne, aga äkki keegi saab aru. Ise ei ole ka kahjuks kuigi tugev tehnilise sõnavara kohapealt. Näiteks teema altConception leiab kõigi Niva sõlmede joonised. Ka leidub linke ja pilte.
Näiteks teema Astuces, mis eesti keeli tähendab kavalusi, nippe, näitab kuidas saab Nivat kasutada;)
Millegi pärast kadus jutt, mis oli enne pilti mul kibitud ära. Seega, selle lingi alt leiab huvitavat infot Nivade kohta. Tõsi leht on prantsuse keelne, aga äkki keegi saab aru. Ise ei ole ka kahjuks kuigi tugev tehnilise sõnavara kohapealt. Näiteks teema altConception leiab kõigi Niva sõlmede joonised. Ka leidub linke ja pilte.
Näiteks teema Astuces, mis eesti keeli tähendab kavalusi, nippe, näitab kuidas saab Nivat kasutada;)
- Landy
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1053
- Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Oli kunagi Niva 2121
- Kontakt:
ABIKS LINGID NIVA KOHTA
Väga asjalik koht Niva omanikele!
http://kimboniva.tripod.com/faqs.htm
Interaktiivne varuosakataloog
Kasulik kõigile LADA, aga eriti Niva omanikele.
http://www.autodealer.ru/acat-online/se ... =%C2%C0%C7
Lõbusat uurimist!
http://www.vaz.ee/fotobaza/?direct=6_-_Lada_Niva
http://kimboniva.tripod.com/faqs.htm
Interaktiivne varuosakataloog
Kasulik kõigile LADA, aga eriti Niva omanikele.
http://www.autodealer.ru/acat-online/se ... =%C2%C0%C7
Lõbusat uurimist!
http://www.vaz.ee/fotobaza/?direct=6_-_Lada_Niva
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
- Landy
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1053
- Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Oli kunagi Niva 2121
- Kontakt:
Nivast Kirjutatakse
http://arter.postimees.ee/leht/02/04/20/tehnika.htm
----------
Vene ime: 4 x 4 = 25!
Täpselt veerandsada aastat tagasi serveeris Volga Autotehas Togliattis
automaailmale korraliku üllatuse. Aprillis 1977 algas pärast aastaid kestnud
katsetusi mudeli VAZ 2121 ehk Niva seeriatootmine.
Neeme Korv
Turule tuli pideva nelikveoga, väga hea läbivusega väike maastur, millel ka täiesti talutavad
maanteesõiduomadused. Ja mis peamine - läänemaailma konkurentidega võrreldes oli
uudistoode superodav!
Kuid, olgem ausad, ega Nival seitsmekümnendate lõpus erilisi võistlejaid polnudki. Olid küll
kallid Landrover ja Range Rover, olid Jaapani ja Ameerika dzhiibid, aga igaühe-matkaautod
puudusid. Niva asutas uue turunishi, Nõukogude impeeriumi autotööstus tabas kümnesse.
Seiklus müüs
1982. aastani liikus Nõukogude Liidus Nivasid vähe - suurem osa toodangust läks
ekspordiks. 40 riiki müüdi 40 000 masinat, ning Prantsusmaal oli Niva veel 1985. aastal
dzhiibituru liider?
Ostjaid peibutas Niva imago. Auto, mida tehakse kuskil Siberis (aga just nii paljud Lääne
ostjad kujutlesid), mis on sõitnud taigas ja Dakari kõrberallil, roninud 5726 meetri kõrgusele
Elbrusel, aitab ka sind välja igast olukorrast, igast seiklusest. Ja seiklus müüs.
Ilmselt oli just Niva teene, et Lääne-Euroopat tabas üheksakümnendatel tõeline nn
linnamaasturite buum. Populaarseid näiteid leiab meiegi viimaste aastate müügitabelitest:
Suzuki Vitara, Honda CR-V jne.
Niva eelkäija töötas Volga autotehas välja juba seitsmekümnendate esimeses pooles.
Peakonstruktor Pjotr Prusovi ja andeka disaineri Valeri Semushkini juhtimisel langetati
oluline otsus: uus nelikveoline peab tulema nimelt täismetall-kerega, mitte presendist
katusega nagu näiteks UAZid.
Milline siis oli see Niva, mida Togliatti konveier tuhandete kaupa vorpis? Kolme uksega auto
pani liikuma 1600-kuupsentimeetrine karburaatormootor. Tähis ?4x4? Niva küljel märkis
pidevat neljarattavedu. Reisijateruumi mahtus 2 + 2 inimest.
Käike oli autol neli, kuid lisaks tavalisele käigukangile oli juhi käsutuses kaks väiksemat
kangi: aeglusti ja diferentsiaali lukustus. Viimased tulid kasutusele maastikul: esimene
tagas rataste aeglase ühtlase liikumise, teine sundis vedavaid rattaid ühel ajal pöörlema.
Palju sise- ja välisdetaile laenas Volga autotehas juba olemasolevatelt mudelitelt (näiteks
armatuurlaud, ukselukud, tagatuled tulid VAZ 2106-lt jne), kuid disain oli siiski isikupärane.
Visad muutused
Venemaa autotööstuse põhiline mure (nagu varem Nõukogude Liiduski) on mudelite
aegumine. Kui Läänes sunnib konkurents tooma autoturule pidevalt uusi tooteid, siis
Venemaal valitseb autode järele pidev nõudlus ning uute mudelite väljatöötamiseks ei jää
lihtsalt aega.
Nii arendati ka Nivast mitmeid modifikatsioone, kuid peamiselt eritellimustena (näi-teks ujuv
auto sõjaväele jne). Haruldaseks jäid Nivad, mida käitab Peugeot? 1,9-liitrine diiselmootor.
Nivat disainisid fantaasiarikkalt ümber mitmed Lääne kompaniid: temast tehti
farmeri-pikapeid ja kabriolette.
Ent mudeli enda areng peatus.
Nõukogude Liidu kokkuvarisemise järel jõudis Niva põhjalikuma uuendamiseni alles 1993.
aastal. Koostöö General Motorsiga tõi Nivadele Boschi sissepritse. Mootoriplokk jäi
endiseks, kubatuur kasvas 1,7 liitrini, võimsuseks saavutati 60 kW. Uuenenud mootoriga
vajus minevikku ka vajadus klappe reguleerida, sest kasutusele tulid hüdraulilised
klapitõukurid. Lisandus viies käik. Istmed ja armatuurlaua sai Niva Lada Samaralt (VAZ
2108), kere tagaosa muudeti nii, et luuk ulatub ülalt tagumise põrkerauani välja. Kuid
üldilmelt on Niva jäänud selliseks, nagu ta oli.
Koostöös General Motorsiga on aastaid kestnud ka ettevalmistused nn Chevy-Niva
turuletulekuks. Mullu jõuti küll juba tootmiseni, kuid ameeriklased ei pidanud mudelit 2123
siiski veel küpseks ja konveier peatus.
Kuid nishshi olid juba trüginud uued tegijad. Praegu on peaaegu kõigil juhtivatel tootjatel
oma väike 4x4 matkaauto välja panna. Loomulikult enamasti mugavam ja turvalisem, sageli
ökonoomsem ja töökindlam.
Niva trumbiks on jäänud tema hind, mis on kaks-kolm korda konkurentidest madalam.
Eestis algab 1,7-liitrise mootoriga Lada Niva 21214 hind 108 000 kroonist. Madal hind pole
aga ainus eelis - ka Niva läbivust hindavad autoasjatundjad endiselt kõrgelt.
Aus auto
Nagu Nõukogude autole kohane, pakkus Niva oma omanikele tublisti remondirõõmu. Tihti
olid Niva omanikud hädas ukselukkude ja aknatõstemehhanismidega. Sidur ja pidurid
kippusid tõrkuma, halva viimistluse tõttu esines häireid elektrisüsteemis.
Kuid et auto mehhanismide ehitus ja tööpõhimõte on väga lihtsad, õnnestus paljud
probleemid lahendada autoteenindust külastamata.
Seega lisandus seiklusele veel üks element - Niva (sageli noored) omanikud õppisid autot
tundma ja? armastama. ?Niva omanikud välismaal on reeglina töökad ja tublid inimesed,?
teeb üks vene autoajakirjanik tabava järelduse.
Tõepoolest, internetist võib leida sadu Niva-fännide kodulehekülgi, kus läbisegi seiklusfotod
automatkast ja õlise-nina-pildid garaazhist. Ning loomuliku koostisosana päevik - mis täna
rikki läks ja mis õnnestus korda teha.
Siiski on Niva üks väheseid Nõukogude Liidus genereeritud autosid, mis äratanud inimestes
tundeid. Keegi Håkan Kjellini nimeline entusiast Rootsist nimetab Nivat autoks, mis peidab
endas vihkamist ja armastust.
?Kuid minus isiklikult äratab see auto sügavat sümpaatiat. /?/ Võin talle andeks anda
mõningad ebamugavused ja kvaliteedivead. Niva on aus auto, mis alati annab endast
parima, kui ma vaid annan talle võimaluse,? leiab see Niva-fänn.
Midagi lisada oleks liiast.
Niva teadlikud ostjad
Eestimaa teedel vurab autoregistrikeskuse andmetel praegu ei rohkem ega vähem kui 2560
Nivat. Lada Eesti ASi müügijuhi Janek Jaanofi sõnul müüdi möödunud aastal Eestis
sadakond uut Vene nelikveolist.
?Niva ostja on teadlik - ta tahab saada odavat hea läbivusega autot näiteks oma firma
töölistele või võimalust kalal ja jahil käia,? räägib Jaanof.
Vastu ootusi ei jaotu Niva ostjaskond ealiselt. Noored ostavad Nivat meelsasti ja
eelarvamusteta vaba aja autoks, mis kujundatakse vastavalt omaenda maitsele.
?Üldjuhul pannakse juurde kuni poolesaja tuhande krooni eest lisavarustust - küljelaiendid,
kängururauad, udutuled, valuveljed jne,? nendib Jaanof.
Uute Nivade müüjad loodavad aga palju uuest tootest ehk väikeautost Niva VIS (hind
standardvarustusega alates 110 000 krooni pluss käibemaks), mille esimene partii on
Eestis juba ka läbi müüdud.
Need Niva baasil ehitatud nelikveoga autod tarnitakse kas pikapi või furgoonina ja sobivad
müüjate kinnitusel hästi näiteks väikestele ehitus- või remondifirmadele.
LADA NIVA 21214
Istekohti: 4
Kandejõud: 400 kg
Täismass: 1610 kg
Mootor: 1700 cm3, võimsus 60 kW
Maksimaalne kiirus: 137 km/h
Kiirendus 0-100 km: 19 sek
Kütusekulu (l/100 km):
90 km/h - 8,6
120 km/h - 12,0
linnas - 10,6
----------
Vene ime: 4 x 4 = 25!
Täpselt veerandsada aastat tagasi serveeris Volga Autotehas Togliattis
automaailmale korraliku üllatuse. Aprillis 1977 algas pärast aastaid kestnud
katsetusi mudeli VAZ 2121 ehk Niva seeriatootmine.
Neeme Korv
Turule tuli pideva nelikveoga, väga hea läbivusega väike maastur, millel ka täiesti talutavad
maanteesõiduomadused. Ja mis peamine - läänemaailma konkurentidega võrreldes oli
uudistoode superodav!
Kuid, olgem ausad, ega Nival seitsmekümnendate lõpus erilisi võistlejaid polnudki. Olid küll
kallid Landrover ja Range Rover, olid Jaapani ja Ameerika dzhiibid, aga igaühe-matkaautod
puudusid. Niva asutas uue turunishi, Nõukogude impeeriumi autotööstus tabas kümnesse.
Seiklus müüs
1982. aastani liikus Nõukogude Liidus Nivasid vähe - suurem osa toodangust läks
ekspordiks. 40 riiki müüdi 40 000 masinat, ning Prantsusmaal oli Niva veel 1985. aastal
dzhiibituru liider?
Ostjaid peibutas Niva imago. Auto, mida tehakse kuskil Siberis (aga just nii paljud Lääne
ostjad kujutlesid), mis on sõitnud taigas ja Dakari kõrberallil, roninud 5726 meetri kõrgusele
Elbrusel, aitab ka sind välja igast olukorrast, igast seiklusest. Ja seiklus müüs.
Ilmselt oli just Niva teene, et Lääne-Euroopat tabas üheksakümnendatel tõeline nn
linnamaasturite buum. Populaarseid näiteid leiab meiegi viimaste aastate müügitabelitest:
Suzuki Vitara, Honda CR-V jne.
Niva eelkäija töötas Volga autotehas välja juba seitsmekümnendate esimeses pooles.
Peakonstruktor Pjotr Prusovi ja andeka disaineri Valeri Semushkini juhtimisel langetati
oluline otsus: uus nelikveoline peab tulema nimelt täismetall-kerega, mitte presendist
katusega nagu näiteks UAZid.
Milline siis oli see Niva, mida Togliatti konveier tuhandete kaupa vorpis? Kolme uksega auto
pani liikuma 1600-kuupsentimeetrine karburaatormootor. Tähis ?4x4? Niva küljel märkis
pidevat neljarattavedu. Reisijateruumi mahtus 2 + 2 inimest.
Käike oli autol neli, kuid lisaks tavalisele käigukangile oli juhi käsutuses kaks väiksemat
kangi: aeglusti ja diferentsiaali lukustus. Viimased tulid kasutusele maastikul: esimene
tagas rataste aeglase ühtlase liikumise, teine sundis vedavaid rattaid ühel ajal pöörlema.
Palju sise- ja välisdetaile laenas Volga autotehas juba olemasolevatelt mudelitelt (näiteks
armatuurlaud, ukselukud, tagatuled tulid VAZ 2106-lt jne), kuid disain oli siiski isikupärane.
Visad muutused
Venemaa autotööstuse põhiline mure (nagu varem Nõukogude Liiduski) on mudelite
aegumine. Kui Läänes sunnib konkurents tooma autoturule pidevalt uusi tooteid, siis
Venemaal valitseb autode järele pidev nõudlus ning uute mudelite väljatöötamiseks ei jää
lihtsalt aega.
Nii arendati ka Nivast mitmeid modifikatsioone, kuid peamiselt eritellimustena (näi-teks ujuv
auto sõjaväele jne). Haruldaseks jäid Nivad, mida käitab Peugeot? 1,9-liitrine diiselmootor.
Nivat disainisid fantaasiarikkalt ümber mitmed Lääne kompaniid: temast tehti
farmeri-pikapeid ja kabriolette.
Ent mudeli enda areng peatus.
Nõukogude Liidu kokkuvarisemise järel jõudis Niva põhjalikuma uuendamiseni alles 1993.
aastal. Koostöö General Motorsiga tõi Nivadele Boschi sissepritse. Mootoriplokk jäi
endiseks, kubatuur kasvas 1,7 liitrini, võimsuseks saavutati 60 kW. Uuenenud mootoriga
vajus minevikku ka vajadus klappe reguleerida, sest kasutusele tulid hüdraulilised
klapitõukurid. Lisandus viies käik. Istmed ja armatuurlaua sai Niva Lada Samaralt (VAZ
2108), kere tagaosa muudeti nii, et luuk ulatub ülalt tagumise põrkerauani välja. Kuid
üldilmelt on Niva jäänud selliseks, nagu ta oli.
Koostöös General Motorsiga on aastaid kestnud ka ettevalmistused nn Chevy-Niva
turuletulekuks. Mullu jõuti küll juba tootmiseni, kuid ameeriklased ei pidanud mudelit 2123
siiski veel küpseks ja konveier peatus.
Kuid nishshi olid juba trüginud uued tegijad. Praegu on peaaegu kõigil juhtivatel tootjatel
oma väike 4x4 matkaauto välja panna. Loomulikult enamasti mugavam ja turvalisem, sageli
ökonoomsem ja töökindlam.
Niva trumbiks on jäänud tema hind, mis on kaks-kolm korda konkurentidest madalam.
Eestis algab 1,7-liitrise mootoriga Lada Niva 21214 hind 108 000 kroonist. Madal hind pole
aga ainus eelis - ka Niva läbivust hindavad autoasjatundjad endiselt kõrgelt.
Aus auto
Nagu Nõukogude autole kohane, pakkus Niva oma omanikele tublisti remondirõõmu. Tihti
olid Niva omanikud hädas ukselukkude ja aknatõstemehhanismidega. Sidur ja pidurid
kippusid tõrkuma, halva viimistluse tõttu esines häireid elektrisüsteemis.
Kuid et auto mehhanismide ehitus ja tööpõhimõte on väga lihtsad, õnnestus paljud
probleemid lahendada autoteenindust külastamata.
Seega lisandus seiklusele veel üks element - Niva (sageli noored) omanikud õppisid autot
tundma ja? armastama. ?Niva omanikud välismaal on reeglina töökad ja tublid inimesed,?
teeb üks vene autoajakirjanik tabava järelduse.
Tõepoolest, internetist võib leida sadu Niva-fännide kodulehekülgi, kus läbisegi seiklusfotod
automatkast ja õlise-nina-pildid garaazhist. Ning loomuliku koostisosana päevik - mis täna
rikki läks ja mis õnnestus korda teha.
Siiski on Niva üks väheseid Nõukogude Liidus genereeritud autosid, mis äratanud inimestes
tundeid. Keegi Håkan Kjellini nimeline entusiast Rootsist nimetab Nivat autoks, mis peidab
endas vihkamist ja armastust.
?Kuid minus isiklikult äratab see auto sügavat sümpaatiat. /?/ Võin talle andeks anda
mõningad ebamugavused ja kvaliteedivead. Niva on aus auto, mis alati annab endast
parima, kui ma vaid annan talle võimaluse,? leiab see Niva-fänn.
Midagi lisada oleks liiast.
Niva teadlikud ostjad
Eestimaa teedel vurab autoregistrikeskuse andmetel praegu ei rohkem ega vähem kui 2560
Nivat. Lada Eesti ASi müügijuhi Janek Jaanofi sõnul müüdi möödunud aastal Eestis
sadakond uut Vene nelikveolist.
?Niva ostja on teadlik - ta tahab saada odavat hea läbivusega autot näiteks oma firma
töölistele või võimalust kalal ja jahil käia,? räägib Jaanof.
Vastu ootusi ei jaotu Niva ostjaskond ealiselt. Noored ostavad Nivat meelsasti ja
eelarvamusteta vaba aja autoks, mis kujundatakse vastavalt omaenda maitsele.
?Üldjuhul pannakse juurde kuni poolesaja tuhande krooni eest lisavarustust - küljelaiendid,
kängururauad, udutuled, valuveljed jne,? nendib Jaanof.
Uute Nivade müüjad loodavad aga palju uuest tootest ehk väikeautost Niva VIS (hind
standardvarustusega alates 110 000 krooni pluss käibemaks), mille esimene partii on
Eestis juba ka läbi müüdud.
Need Niva baasil ehitatud nelikveoga autod tarnitakse kas pikapi või furgoonina ja sobivad
müüjate kinnitusel hästi näiteks väikestele ehitus- või remondifirmadele.
LADA NIVA 21214
Istekohti: 4
Kandejõud: 400 kg
Täismass: 1610 kg
Mootor: 1700 cm3, võimsus 60 kW
Maksimaalne kiirus: 137 km/h
Kiirendus 0-100 km: 19 sek
Kütusekulu (l/100 km):
90 km/h - 8,6
120 km/h - 12,0
linnas - 10,6
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Äripäeva sõiduproov
22. detsember 1995
Sada tuhat dziibi eest
--------------------------------------------------------------------------------
Tõnu Ojala
VAZ 21214 (Niva 1,7i)
töömaht, cm3 1690, R4
võimsus, kW (hj) 59(80)
pikkus, mm 3720
laius, mm 1680
kõrgus, mm 1640
kütusekulu, l/100 km
90 km/h: 8,6
«Niva. Odavaim maastikuauto. Püsiv nelivedu ja keerdvedrud meenutavad Land Rover Discoveryt. Paraku sellega sarnasus lõpeb.» Niisuguse hinnangu annab juba 1977. aastast VAZi konveieril püsivale Nivale inglise Daily Expressi 1995. aasta autokataloog.
Ettepanek Nivat testida tundus esmapilgul tobe -- mis ta“st testida, neid siin juba paarkümmend aastat nähtud! Arvestades aga, et tegu oli 1,7liitrise ühepunkti sissepritsemootoriga varustatud modifikatsiooniga, mis Lääne-Euroopasse jõudis aasta eest, Eestis on aga veel päris uus, tasus asja vastu huvi tunda.
Välgumihkel standardvarustusse
Enne sisenemist hakkavad silma pisikesed roosteplekid auto ustel. Ehkki auto oli väljalaske aastaga 1995, ei tea keegi, kui kaua see oma teekonnal Eestisse väljas seisnud oli. Tundub, et kaua, eriti kui vaadata auto läbisõitu -- testi algusel pisut üle 800 kilomeetri.
Ladade nõrk koht on ukselukk, mis isegi väikese külmaga jäätub -- õhtul ei saa kinni, hommikul lahti! Välgumihkel võtme soojendamiseks peaks kindlasti standardvarustusse kuuluma, eriti läheb seda vaja pärast pesula külastamist.
Uste sulgemiseks on vaja rakendada päris suurt jõudu, vastasel korral ei sulgu see korralikult. Üldse pole Niva mõeldud füüsiliselt nõrkadele juhtidele, sest ka rool ja pedaalid tahavad Lääne autodega harjunud juhilt suuremat ihurammu.
Vanad Øigulid tulid meelde kohe autot käivitades -- kangesti tahaks paremas käes oleva võtmega süütelukku tabada. Asjata -- süütelukk asub roolist vasakul.
Kui Nivat ühe sõnaga iseloomustada, siis oleks see «spartalik». Autos on tõelist «villise» hõngu, mis väljendub eelkõige autos olevas bensiinilõhnas (sellest ei õnnestunudki lahti saada).
Mootorit tuleb külma ilmaga üsna kaua käivitada, kuid see probleeme ei tekita ja auto läheb käima tõrgeteta.
Meeldiva ootamatusena on mootor tühikäigul äärmiselt vaikne, puudub ka vibratsioon. Pöörete lisandudes muutub auto seevastu liigselt jutukaks, lisanduvad kõikvõimalikud kolinad-naginad.
Tahavaatepeeglid on liiga pisikesed
Jalgadel on vähemalt esialgu harjumatult vähe tööruumi -- pedaalid asuvad väga ligistikku. Esimese hooga on pimesi raske leida käigukangi, mis asub kaugemal kui tavaliselt. Norida saab gaasipedaali kallal, mis välistab sujuva gaasi lisamise, kuid see võib olla ka sissetöötamata mehhanismi viga.
Samaralt pärinev iste on ebamugav ja pikal sõidul väsitav. Tagaistmel napib ruumi, kuid seda ei saa väikesele autole kuidagi ette heita. Sisuliselt on tegu 2+2kohalise autoga, ehkki spetsifikatsioonide kohaselt on Niva koguni 5kohaline.
Võrreldes esimeste Nivadega, mis ilmusid Eestisse seitsmekümnendate aastate lõpus, on praegused modifikatsioonid modernsemad. Armatuurlaud, mis kunagi pärines VAZ 2106-lt, on nüüd suguluses Samaraga. Ka tagaluuki ja tagatulesid on muudetud.
Rahamees muudab Niva efektseks
Paraku ei kannata mingit kriitikat auto siseviimistlus. Armatuurlauda kattev «vakstu» on liimitud äärmiselt lohakalt ja jäetud kobrutama.
Enne pimenemist tuleb korralikult selgeks teha lülitite asukohad, sest nende valgustamisega pole viitsitud vaeva näha. Pimedas leiab hõlpsasti vaid valgustatud ventilaatori ja tagaklaasi kütteseadme lüliti. Samal ajal on mõeldud suitsumeestele ja varustatud valgustiga sigaretisüütaja!
Valehäiret teeb bensiininäidiku signaallamp, mis hakkab vilkuma juba siis, kui paagis veel üle poole kütusest alles on.
Luksuslikumatest elementidest on võimalik reguleerida armatuurlaua valgustust, autol on ka esitulede valgusvoo kõrguse regulaator.
Hästi pühib tagaklaasi «kojamees», mis on määrduvat tagaklaasi arvestades (enamuse dÆiipide nõrk koht) hädavajalik. Liiga hästi töötab salongi soojendus, mille reguleerimine ei pruugi alati soovi kohaselt õnnestuda.
Lisavarustusse kuuluvad muuhulgas «kängururaud» (5500 krooni), küljelaiendid (2300 krooni) ja efektsed valuveljed. Nende abil on võimalik auto väga efektseks muuta, iseasi, kas see ostjale, kes Nivat vajab, taskukohane on.
Kojamehed on pisikesed nagu Øigulidel ikka. Küsimusi tekitab vaid kahe tööreÆiimi olemasolu -- väga väikese pausiga intervall- ning pidev reÆiim.
Sõida Nivaga õigel maastikul
Kõige paremini tunneb Niva end seal, kuhu ta mõeldud on -- teedeta maastikul. Ka maanteel on ta muidu igati tasemel, kuid napib kiirendust, mis osutub segavaks möödasõitudel. Probleeme tekib libedatel külavaheteedel, kus väikese teljevahega auto on ebastabiilne ja nõuab juhilt suurt ettevaatlikkust.
Venemaa teede halb kvaliteet on üldtuntud, seda arvestavad ka Vene autoehitajad. Omas õiges keskkonnas võtab Niva tõuse, mida temalt kuidagi oodata ei oskaks. Auto osutub ootamatult maastikukindlaks, diferentsiaalilukku läheb üliharva tarvis (tuleb silmas pidada, et sõitmist soodustas külmunud maa, lahtisel liival oleks olukord ilmselt teine). Midagi ei saa ette heita vedrustusele, mis naljalt läbi ei löö ja Nivast igati tugeva auto mulje jätab.
Mingil juhul ei tohi unustada Niva hinda, mis kaalub üles enamuse ebamugavustest. Baasmudel, VAZ 21213, maksab koos käibemaksuga 87 400 krooni, mis on vähemalt 2 korda odavam kui lähimatel konkurentidel. Meie testauto, VAZ 21214, oli tänu sissepritsemootorile pisut kallim, kuid alla 100 000 krooni jääb temagi hind. Sellise raha eest oleks patt luksust nõuda. Talumeestele ja metsavahtidele sobiva tööriistana on Niva igati omal kohal -- saab piisavalt hästi maastikul hakkama, sobib vajadusel ka linna ja maksab vähe. Tuleb aga silmas pidada, et kolhoosi tanklast vale bensiini sisse ei valataks -- sissepritsemootor nõuab 95Ed.
Lohakas viimistlus kärbib hinnet
Kui hinnata vaid Niva sõitu Männiku karjääris ja soodsat hinda, oleks 7--8 Ä-d igati asja eest. Paraku tuleb arvestada ka mugavust, viimistlust, müra jne, jne. Seetõttu tuleb punkte kärpida ja nii jääb Niva laeks neli Ä-d.
Eriti andestamatu on lohakas viimistlustase. Isejutt on auto vastupidavus, seda aga vähem kui pooletuhande kilomeetriga selgeks ei tee. Endale sobivat maastikuautot otsivad piirivalvurid pidasid igatahes Nivat nõrgaks, märkides miinusena raami puudumist.
Sada tuhat dziibi eest
--------------------------------------------------------------------------------
Tõnu Ojala
VAZ 21214 (Niva 1,7i)
töömaht, cm3 1690, R4
võimsus, kW (hj) 59(80)
pikkus, mm 3720
laius, mm 1680
kõrgus, mm 1640
kütusekulu, l/100 km
90 km/h: 8,6
«Niva. Odavaim maastikuauto. Püsiv nelivedu ja keerdvedrud meenutavad Land Rover Discoveryt. Paraku sellega sarnasus lõpeb.» Niisuguse hinnangu annab juba 1977. aastast VAZi konveieril püsivale Nivale inglise Daily Expressi 1995. aasta autokataloog.
Ettepanek Nivat testida tundus esmapilgul tobe -- mis ta“st testida, neid siin juba paarkümmend aastat nähtud! Arvestades aga, et tegu oli 1,7liitrise ühepunkti sissepritsemootoriga varustatud modifikatsiooniga, mis Lääne-Euroopasse jõudis aasta eest, Eestis on aga veel päris uus, tasus asja vastu huvi tunda.
Välgumihkel standardvarustusse
Enne sisenemist hakkavad silma pisikesed roosteplekid auto ustel. Ehkki auto oli väljalaske aastaga 1995, ei tea keegi, kui kaua see oma teekonnal Eestisse väljas seisnud oli. Tundub, et kaua, eriti kui vaadata auto läbisõitu -- testi algusel pisut üle 800 kilomeetri.
Ladade nõrk koht on ukselukk, mis isegi väikese külmaga jäätub -- õhtul ei saa kinni, hommikul lahti! Välgumihkel võtme soojendamiseks peaks kindlasti standardvarustusse kuuluma, eriti läheb seda vaja pärast pesula külastamist.
Uste sulgemiseks on vaja rakendada päris suurt jõudu, vastasel korral ei sulgu see korralikult. Üldse pole Niva mõeldud füüsiliselt nõrkadele juhtidele, sest ka rool ja pedaalid tahavad Lääne autodega harjunud juhilt suuremat ihurammu.
Vanad Øigulid tulid meelde kohe autot käivitades -- kangesti tahaks paremas käes oleva võtmega süütelukku tabada. Asjata -- süütelukk asub roolist vasakul.
Kui Nivat ühe sõnaga iseloomustada, siis oleks see «spartalik». Autos on tõelist «villise» hõngu, mis väljendub eelkõige autos olevas bensiinilõhnas (sellest ei õnnestunudki lahti saada).
Mootorit tuleb külma ilmaga üsna kaua käivitada, kuid see probleeme ei tekita ja auto läheb käima tõrgeteta.
Meeldiva ootamatusena on mootor tühikäigul äärmiselt vaikne, puudub ka vibratsioon. Pöörete lisandudes muutub auto seevastu liigselt jutukaks, lisanduvad kõikvõimalikud kolinad-naginad.
Tahavaatepeeglid on liiga pisikesed
Jalgadel on vähemalt esialgu harjumatult vähe tööruumi -- pedaalid asuvad väga ligistikku. Esimese hooga on pimesi raske leida käigukangi, mis asub kaugemal kui tavaliselt. Norida saab gaasipedaali kallal, mis välistab sujuva gaasi lisamise, kuid see võib olla ka sissetöötamata mehhanismi viga.
Samaralt pärinev iste on ebamugav ja pikal sõidul väsitav. Tagaistmel napib ruumi, kuid seda ei saa väikesele autole kuidagi ette heita. Sisuliselt on tegu 2+2kohalise autoga, ehkki spetsifikatsioonide kohaselt on Niva koguni 5kohaline.
Võrreldes esimeste Nivadega, mis ilmusid Eestisse seitsmekümnendate aastate lõpus, on praegused modifikatsioonid modernsemad. Armatuurlaud, mis kunagi pärines VAZ 2106-lt, on nüüd suguluses Samaraga. Ka tagaluuki ja tagatulesid on muudetud.
Rahamees muudab Niva efektseks
Paraku ei kannata mingit kriitikat auto siseviimistlus. Armatuurlauda kattev «vakstu» on liimitud äärmiselt lohakalt ja jäetud kobrutama.
Enne pimenemist tuleb korralikult selgeks teha lülitite asukohad, sest nende valgustamisega pole viitsitud vaeva näha. Pimedas leiab hõlpsasti vaid valgustatud ventilaatori ja tagaklaasi kütteseadme lüliti. Samal ajal on mõeldud suitsumeestele ja varustatud valgustiga sigaretisüütaja!
Valehäiret teeb bensiininäidiku signaallamp, mis hakkab vilkuma juba siis, kui paagis veel üle poole kütusest alles on.
Luksuslikumatest elementidest on võimalik reguleerida armatuurlaua valgustust, autol on ka esitulede valgusvoo kõrguse regulaator.
Hästi pühib tagaklaasi «kojamees», mis on määrduvat tagaklaasi arvestades (enamuse dÆiipide nõrk koht) hädavajalik. Liiga hästi töötab salongi soojendus, mille reguleerimine ei pruugi alati soovi kohaselt õnnestuda.
Lisavarustusse kuuluvad muuhulgas «kängururaud» (5500 krooni), küljelaiendid (2300 krooni) ja efektsed valuveljed. Nende abil on võimalik auto väga efektseks muuta, iseasi, kas see ostjale, kes Nivat vajab, taskukohane on.
Kojamehed on pisikesed nagu Øigulidel ikka. Küsimusi tekitab vaid kahe tööreÆiimi olemasolu -- väga väikese pausiga intervall- ning pidev reÆiim.
Sõida Nivaga õigel maastikul
Kõige paremini tunneb Niva end seal, kuhu ta mõeldud on -- teedeta maastikul. Ka maanteel on ta muidu igati tasemel, kuid napib kiirendust, mis osutub segavaks möödasõitudel. Probleeme tekib libedatel külavaheteedel, kus väikese teljevahega auto on ebastabiilne ja nõuab juhilt suurt ettevaatlikkust.
Venemaa teede halb kvaliteet on üldtuntud, seda arvestavad ka Vene autoehitajad. Omas õiges keskkonnas võtab Niva tõuse, mida temalt kuidagi oodata ei oskaks. Auto osutub ootamatult maastikukindlaks, diferentsiaalilukku läheb üliharva tarvis (tuleb silmas pidada, et sõitmist soodustas külmunud maa, lahtisel liival oleks olukord ilmselt teine). Midagi ei saa ette heita vedrustusele, mis naljalt läbi ei löö ja Nivast igati tugeva auto mulje jätab.
Mingil juhul ei tohi unustada Niva hinda, mis kaalub üles enamuse ebamugavustest. Baasmudel, VAZ 21213, maksab koos käibemaksuga 87 400 krooni, mis on vähemalt 2 korda odavam kui lähimatel konkurentidel. Meie testauto, VAZ 21214, oli tänu sissepritsemootorile pisut kallim, kuid alla 100 000 krooni jääb temagi hind. Sellise raha eest oleks patt luksust nõuda. Talumeestele ja metsavahtidele sobiva tööriistana on Niva igati omal kohal -- saab piisavalt hästi maastikul hakkama, sobib vajadusel ka linna ja maksab vähe. Tuleb aga silmas pidada, et kolhoosi tanklast vale bensiini sisse ei valataks -- sissepritsemootor nõuab 95Ed.
Lohakas viimistlus kärbib hinnet
Kui hinnata vaid Niva sõitu Männiku karjääris ja soodsat hinda, oleks 7--8 Ä-d igati asja eest. Paraku tuleb arvestada ka mugavust, viimistlust, müra jne, jne. Seetõttu tuleb punkte kärpida ja nii jääb Niva laeks neli Ä-d.
Eriti andestamatu on lohakas viimistlustase. Isejutt on auto vastupidavus, seda aga vähem kui pooletuhande kilomeetriga selgeks ei tee. Endale sobivat maastikuautot otsivad piirivalvurid pidasid igatahes Nivat nõrgaks, märkides miinusena raami puudumist.
- Landy
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1053
- Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Oli kunagi Niva 2121
- Kontakt:
Tasub samuti lugemist:
http://members.rotfl.com/lada/lada-specs.html
http://kimboniva.tripod.com/faqs.htm
http://www.ladacapital.com.ar/pages/manuales.html
http://members.rotfl.com/lada/lada-specs.html
http://kimboniva.tripod.com/faqs.htm
http://www.ladacapital.com.ar/pages/manuales.html
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1734
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Üks link veel:
http://www.turboniva.ca/maingraphics/main.jpg
http://www.turboniva.ca/maingraphics/main.jpg
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Viimases Autolehes (6. detsember 2003) on kasutatud autode rubriigis Niva.
Näiteks: teadsite, et kunagi 80-ndatel oli Niva käes 40% Saksamaa maasturite turust.
Lisaks oli mingi Saksa autoajakiri viinud läbi uurimuse, et 82% Niva omanikest valiks oma järgmiseks autoks kindlasti Niva. Ma millegi pärast arvan, et sellise näitajaga ei saa paljud autod uhkustada.
Kui siin juba d¾iipidest juttu. Samas Autolehes oli jutt, kui osta odavat maasturit kuni 25 000 EEK. Siis pakkumisel oli ka LUAZ. Sealt arenes edasi, et maailmas on kaks tõelist d¾iipi - LUAZ ja HUMMER;)
Mõlemat projekteeriti lähtuvalt heast läbivusest ja mõlemal on V-mootor ning kõrge kliirensi huvides rattareduktorid jne.
Näiteks: teadsite, et kunagi 80-ndatel oli Niva käes 40% Saksamaa maasturite turust.
Lisaks oli mingi Saksa autoajakiri viinud läbi uurimuse, et 82% Niva omanikest valiks oma järgmiseks autoks kindlasti Niva. Ma millegi pärast arvan, et sellise näitajaga ei saa paljud autod uhkustada.
Kui siin juba d¾iipidest juttu. Samas Autolehes oli jutt, kui osta odavat maasturit kuni 25 000 EEK. Siis pakkumisel oli ka LUAZ. Sealt arenes edasi, et maailmas on kaks tõelist d¾iipi - LUAZ ja HUMMER;)
Mõlemat projekteeriti lähtuvalt heast läbivusest ja mõlemal on V-mootor ning kõrge kliirensi huvides rattareduktorid jne.
- Landy
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1053
- Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Oli kunagi Niva 2121
- Kontakt:
Tundes loo autorit Priit Veskit, siis tegu oli Tema väga sügvalt isikliku arvamusavaldusega, msi ei pretendeeri kindlasti absoluutsele tõele.Esialgne postitaja Mel
Kui siin juba d¾iipidest juttu. Samas Autolehes oli jutt, kui osta odavat maasturit kuni 25 000 EEK. Siis pakkumisel oli ka LUAZ. Sealt arenes edasi, et maailmas on kaks tõelist d¾iipi - LUAZ ja HUMMER;)
Mõlemat projekteeriti lähtuvalt heast läbivusest ja mõlemal on V-mootor ning kõrge kliirensi huvides rattareduktorid jne.
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
- Landy
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1053
- Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Oli kunagi Niva 2121
- Kontakt:
tasub uurimist:
http://catalog.autocat.ru/?model=13
http://catalog.autocat.ru/?model=13
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
- Landy
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1053
- Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Oli kunagi Niva 2121
- Kontakt:
Lisa juurde:
http://www.wnc.asn.au/
http://www.nivaoffroadteam.com/
http://gamma.nic.fi/~ladd/4.htm
http://www.ladausa.net/offroad.htm
http://www.bebe.no/4x4/index2.htm
http://mozandr.narod.ru/Index.html
http://users.pandora.be/robysniva/
http://www.ladanivabelgium.be/
http://www.wnc.asn.au/
http://www.nivaoffroadteam.com/
http://gamma.nic.fi/~ladd/4.htm
http://www.ladausa.net/offroad.htm
http://www.bebe.no/4x4/index2.htm
http://mozandr.narod.ru/Index.html
http://users.pandora.be/robysniva/
http://www.ladanivabelgium.be/
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
- Landy
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1053
- Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Oli kunagi Niva 2121
- Kontakt:
Poolakad Nivast:
http://motonews.pl/forum/?op=fvf&c=0&f=35
http://motonews.pl/forum/?op=fvf&c=0&f=35
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
- Landy
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1053
- Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Oli kunagi Niva 2121
- Kontakt:
Krt..
Minul viskas küll karbi laiali , ise poleks millegi sellise peale küll tulnud
http://home.off-road.com/~northern_gypsy/
Minul viskas küll karbi laiali , ise poleks millegi sellise peale küll tulnud
http://home.off-road.com/~northern_gypsy/
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
- Landy
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1053
- Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Oli kunagi Niva 2121
- Kontakt:
Palju kasuliku matrejali ka uuemate Nivade kohta sh. skeemid.
Jutt paraku hispaania keeles.
http://www.lada4x4.com.ar/ayuda/
Jutt paraku hispaania keeles.
http://www.lada4x4.com.ar/ayuda/
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
- Landy
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1053
- Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Oli kunagi Niva 2121
- Kontakt:
Aega läks, mis ta läks, aga valmis sai.
Nüüd suur hulk Niva manuale saadaval:
http://www.lahe.net/landy/niva/manuals/manuals.htm
Nüüd suur hulk Niva manuale saadaval:
http://www.lahe.net/landy/niva/manuals/manuals.htm
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/