Niva 2121 vibreerib.

Niva 2121 vibreerib.

Kõik 4x4 seonduv
Sventson21
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2
Liitunud: 17 Mär 2020 12:26

Niva 2121 vibreerib.

#1

Postitus Postitas Sventson21 » 17 Mär 2020 18:20

Tervist. Mure siis Lada Niva 2121-ga. Mure siis selline,et autos meeletu vibra. Vahet pole mis kiirusel. Nii nagu gaasi anda nii hakkab vibreerimine pihta. Proovinud vahekasti asendit muuta. Ehk siis keerata nii vasemale kui paremale. Eemaldatud ka tagumine kardaan prooviks ei muutu midagi. Pukse vahetatud ,ei muutu midagi.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 702
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: Niva 2121 vibreerib.

#2

Postitus Postitas Tony_2106 » 18 Mär 2020 14:35

Mu vanaisa Nival oli ka vibratsiooni probleem. See algas alates 30km/h. Nii seletas mulle mu tädipoeg. Kui gaasi juurde anda ning kiiremini sõita, siis läheks see vibratsioon hullemaks. Tädipoeg oli vaadanud kõik veovõllid üle ja ei leidnud viga. Kirjutasin seoses selle probleemiga kasutajale VäikeMägilane ja kirjeldasin talle eelpool nimetatut. Nüüd tsiteerides veidi teda, arvas ta nii ning andis soovitusi, mida kontrollida. Lisaks uurisin ka hindade kohta:

Kui kõige esimene asi mida võiks arvata on:

1) käigukasti otsas olev muhv
2) lühike/eesmine kardaan
3) tagumine, pikk kardaan
4) või siis kardaani ristid.
5) Lisaks võib olla ka vahe- või käigukasti kinnituspadjad katki.

Uutel Nivadel kardaaniriste ei ole, vaid on kuulliigendid, mis veidi töökindlamad. Viimased on aga ca 2x kallimad kui ristidega asjad. Samuti on suur hinnavahe, kas AvtoVAZi kardaanid või nn. B-varuosa jupid (kõige odavam komplekt tuleb ca 230.-, AvtoVAZ-i oma ca 300.- ning kuulliigenditega ca 450.-)

Edel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 447
Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
Asukoht: Lehola
Autod: VAZ-21061`84, VAZ-2102`74, VAZ-21063 `87, Moskvits-2140`81, Honda Civic 1,4` 97
Kontakt:

Re: Niva 2121 vibreerib.

#3

Postitus Postitas Edel » 19 Mär 2020 00:39

Sventson21 kirjutas:Tervist. Mure siis Lada Niva 2121-ga. Mure siis selline,et autos meeletu vibra. Vahet pole mis kiirusel. Nii nagu gaasi anda nii hakkab vibreerimine pihta. Proovinud vahekasti asendit muuta. Ehk siis keerata nii vasemale kui paremale. Eemaldatud ka tagumine kardaan prooviks ei muutu midagi. Pukse vahetatud ,ei muutu midagi.

Kõigepealt peaks kindlaks tegema, millal ja kuidas vibreerib. Kas kohapeal mootori pöördeid suurendades? Sõites, millisel sagedusel väristab, kas sagedus vastab mootori või ratta pöörlemise sagedusele? Kui mootori sagedus, võib kardaani ja/või käigukasti otsas olevat muhvi vaadata. Kui rattad (sagedus pöörlevast kardaanist üle 2 korra aeglasemalt), peaks vaatama rehvid ja veljed üle. Kui vibra on tugev, tasub vaadata, kuidas ratas balansipingis jookseb. Kui rehv on laines või paistes (karkass puruks) siis pole tasakaalu raskuste lisamisest kasu. Kardaani vibrast ei pruugi alati lahti saada ka uute ristide panekul. Miskil põhjusel kipuvad mõned kardaanud ka siis vibreerima jääma, kui väliselt on võllid korras ja sirged ning ristid korralikult kohal ning võllid täpselt samas asendis koostatud kui enne olid. Samas olen ise VAZ 2106 kardaani komplekteerinud mitmest erinevast komplektist ja sõites ei värvista mitte kusagilt. Võib värvistada veel pooltelje püsikiirusliigend, kui see kulunud on. Sel juhul ta peaks sõites pöörates ka ragisema. Ise olen ka mootori ja käigukasti patju vahetanud, ei ole mina mitte kunagi mingit vahet teinud. Pikem on ikka kas kardaan või rattad.
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?

Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1380
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Re: Niva 2121 vibreerib.

#4

Postitus Postitas Mel » 19 Mär 2020 23:37

Ma teeks esimese panuse käigukasti ja vahekasti vahel olevale ristile/liigendile.

Vanematel autodel on seal rist, uuematel püsikiirusliigend. Esimene neist nõuab ka detaili korrasoleku puhul oluliselt suuremat vajadust vahekasti täpseks paika sättimiseks.

Lisaks varasemates postitustes mainitule vaataks ka, kas esimene differ ikka kinni ja kas korpus (kinnitused) terved.

Nivakas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 84
Liitunud: 02 Nov 2014 11:28
Asukoht: Viljandi
Autod: Niva 2121

Re: Niva 2121 vibreerib.

#5

Postitus Postitas Nivakas » 19 Apr 2020 14:09

Lükka vahekast neutraalasendisse (tagumise väikese kangi keskmine asend). Mootor tööle ja käik sisse. Auto paigast ei liigu. Nüüd saad katsetada erinevatel pööretel erinevate käikudega, kas vibra on kogu aeg või mingil juhul rohkem. Näiteks neljanda käiguga 3000 pöörde juures. Ja kas esimese käiguga vibreerib vähem? Või puudub vibra üldse? Siis on asi kardaanides. Kui aga vibra gaasi andes suureneb, on põhjuseks vahekasti veomuhv. Tasub asendada kindlasti ristita variandi vastu. Aga mitte ...devaruosad.ee poest tellida. Veerenni poest saab AvtoVAZ-i toote.
Võimalik ka vahekasti mõne võlli kõverus või laager läbi. Seda saab tuvastada vaid kasti asendades.
Olen ise oma 2121-l kõik need etapid läbi käinud. Teatud vibra jääbi ikka sisse ja täielikult sellest vabaneda vaevalt õnnestub. Venelastel on välja mõeldud isegi vahekasti teistmoodi kinnitusraam, et vibrat vähendada. Vaata videot https://www.youtube.com/watch?v=DgL5ycFTDWM.

Nifa21
Foorumi kasutaja
Postitusi: 14
Liitunud: 02 Mär 2016 16:50
Asukoht: Tartu
Autod: Niva

Re: Niva 2121 vibreerib.

#6

Postitus Postitas Nifa21 » 15 Okt 2020 17:54

Nivakas kirjutas: Teatud vibra jääbi ikka sisse ja täielikult sellest vabaneda vaevalt õnnestub. Venelastel on välja mõeldud isegi vahekasti teistmoodi kinnitusraam, et vibrat vähendada. Vaata videot https://www.youtube.com/watch?v=DgL5ycFTDWM.


Tere
Mingil hetkel saab kindlasti vibravabaks! Mina alustaksin vahekasti ja käigukasti vahelisest kardaanist. Sinna uus püsikiirusliigend (kuulidega variant) ja käigukasti poole pane Chevy Niva kummipuks, millel on sees metallrõngas (https://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=41 ... &start=120 üheksandal lehel pilt, seal ka varasemates postides selle kohta kirjutatud). Siis vaataksin üle, kas vahekastist väljatulevad võllid, kus on kardaani flantsid otsas, ei viskaks. Kui viskab mõni, siis proovi otsa panna mõni teine flants, kui siis ka viskab, siis probleem kas laagris või kõveras võllis. Kui see tehtud, siis alles läheksin mina kardaanide ja pooltelgede kallale. Minu arusaam selline, et kui on tihe vibra, siis vahekast või kardaan vigane, kui vibra väga tihe ei ole, siis pooltelgedes, rehvides asi.

Võitlesin vibraga kaua aega, aga nüüd saan 130 km/h sõita ja ei viskagi rooli tagant minema.

Kinnitusraami koha pealt ma nõus ei ole. Kui sul on vahekastis mingi vibra, siis sellise raami paigaldus vibra ära ei võta vaid annab vibra keresse edasi veel paremini. Paigaldasin endale kolmanda vahekasti padja ja väike vibra võimendus salongi suuremaks. See raam on mõeldud selleks, et tugevdada vahekasti kahte originaali patja, mida kõva väände all väntsutatakse erisuundadesse ja vahekasti korpus puruneb... aga see minu arvamus ja kogemus...

edu
Helipulk: neli viite 10 25


Mine “Niva ja 4x4”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline