1. leht 1-st

NIva 1,7i 59kW 2003.a. hooldus

Postitatud: 08 Veebr 2016 14:06
Postitas Simmos
Olen nüüdsest ka Niva omanik ja pean tunnistama, et olen masinaga väga rahul. Maanteel ta just suurimat sõidumõnu ei paku, kuid selleks pole ta ka loodud.
Kapoti alt vaatab vastu Bosch-i sissepritsega 1,7-liitrine ja 59kW arendav jõuallikas, mille hooldamise kogemus mul puudub. Seega küsin teadjamatelt - kas antud mootoril on hüdrotõukurid või tuleb endiselt käsitsi klappe reguleerida? Samuti oleks huvitav teada, milline on õlide vahetamise välp mootori, sildade ja kasti(de) osas?
Vabandan, kui antud teemadest juba juttu on olnud, kuid ei suutnud foorumist neid iseseisvalt leida.

Postitatud: 08 Veebr 2016 16:59
Postitas pavlik
Hüdrotõukuriteks seda kaadervärki päriselt nimetada ei saa, aga klapivahede regull toimib õlisurve pealt tõesti. Ja käsitsi pole seal midagi teha.
Õlivahetusvälbad on nagu Ladal ikka - mootoris võiks 10 tuh tagant vahetada, sildade ja kastide välpasid peast ei mäleta.

Postitatud: 09 Veebr 2016 14:46
Postitas Simmos
Tänud! Siis tean, et klapid saavad reguleerimisega iseseisvalt hakkama. Kas õli osas on soovitusi? Olen lugenud, et Žiguli õli peaks olema igati sobiv, kuid kindlasti võiks ka lääne õli kasutada. Mobili veebileht annab teada, et mootorisse võiks kallata lausa täissünteetilist 5W-40, kuid... Kas see veits overkill pole?

Postitatud: 08 Okt 2016 15:08
Postitas rene07
Mul sama masin ja sama aasta...mootoris Mobil1 10w40 ja sildadest venelase läga TAD 17. See hea paksem õli ja välja ei tilgu. Uazil proovisin lääne õli sildades ja kastides aga kippusid välja tilkuma. Tad 17 aga püsib ilusti sees...