1. leht 1-st

EAL, 2011 uuendustest jne...

Postitatud: 14 Nov 2010 12:22
Postitas ccve
Tekitasin uue aruteluteema, et info oleks ühes kohas ja paremini jälgitav.


/Log.
Algselt postitas: m6mm

Nädala sees käisin EALis ja kandsin enda andmed auto tehnilisse kaarti. Sai siis hr Palloga põgusalt räägitud järgmisest aastast, kus tuli välja, et rallisprintidel kaotatakse ära Sprint klass:sein. Mulle tundub, et kõik mida plaanin pikemalt ette, muutub si..ks:yllatunud! Nüüd on järgi jäänud põhisarjadest kross mis on ikkagi kõige reaalsem (kuna tegutsen üksi) ja ralli kui leian kellegi kaarti lugema, hetkel ootan vastust minu RR kaardilugeja käest.
Algselt postitas: ccve
Ega jutukäigus välja tulnud mis põhjusel sprint klass ära kaotatakse? :puzzled
[Muudetud: 15-11-2010 logman]

EAL

Postitatud: 14 Nov 2010 15:25
Postitas m6mm
Probleem olevat ~10km katsed, metsas üksi! Tegelikult olen ka sõitjatelt kuulnud, et jagatakse see 10km neljaks osaks. Õpitakse hästi pähe ainult üks lõik rajast 2-3km, mida paugutatakse 100%! Ülejäänu sõidetakse 85-90%, kuna 10km ei ole võimalik pähe õppida!

EAL

Postitatud: 14 Nov 2010 15:31
Postitas ccve
Algselt postitas: m6mm
Probleem olevat ~10km katsed, metsas üksi! Tegelikult olen ka sõitjatelt kuulnud, et jagatakse see 10km neljaks osaks. Õpitakse hästi pähe ainult üks lõik rajast 2-3km, mida paugutatakse 100%! Ülejäänu sõidetakse 85-90%, kuna 10km ei ole võimalik pähe õppida!
Krt ma vist siis vähe pooletoobine, nautisin seda ~10km metsas ja ÜKSI küll täielrinnal. Aga noh need autosportlased pididki olema väheke kiiksuga :lol

EAL

Postitatud: 14 Nov 2010 16:51
Postitas VäikeMägilane
Huvitav, milles see probleem siis on jälle?

Viimasel ajal on kogu aeg kuulda ainult "probleeme" - wtf seal "ülal" toimub... Mulle tundub, et ametnikel ei ole viimase 5a. jooksul muud targemat teha olnud, kui lihtsalt igavusest iga aasta "toredaid" üllatusi välja imeda pastakast... vähem ametnikke - rohkem stabiilsust ja efektiivsust!

Esi-asi kui sprindi sõitjad ise kiruvad, et on liiga ohtlik vms, milles ma tõsiselt kahtlen, kuna siiani ei ole kõrvu hakanud, et sama raha eest saab sõita ju nüüd 3x10km, mitte nagu vanasti 3x1.7km kuskil pargis ümber naftavaatide...


10km meelde tõesti ei jäta, samas saad ohtlikumad kohad välja sortida vms. Ja kui esimest korda kuskil eksidki, siis teine kord juba meeles ja ka vastupidi. Reeglina on ju jäljed ees ka (seda rohkem kruusal küll)

II liiga kaotati ka ära, samas on positiivne, et autoralli korraldajad peavad kindlustama vähemalt 2 korral rajaga tutvumise ehk siis saab ikka rohkem kui 2 korda läbi sõita.

EAL

Postitatud: 14 Nov 2010 18:54
Postitas an12dukas
Ega see tegelikult ju normaalne pole. Tean omast kogemusest..
Kes rallikrossi komitee ümarlaual käisid, need kuulsid, et probleem on ohutuses, õigemini ohtlikuses. Loomulikult, et EAL ei taha enda õlgadel nii suurt vastutust hoida. Punkti sellele küsimusele pani Elvast pärit hr Rallycross'i sõna.

EAL

Postitatud: 14 Nov 2010 19:03
Postitas VäikeMägilane
Algselt postitas: an12dukas
Ega see tegelikult ju normaalne pole. Tean omast kogemusest..
Kes rallikrossi komitee ümarlaual käisid, need kuulsid, et probleem on ohutuses, õigemini ohtlikuses. Loomulikult, et EAL ei taha enda õlgadel nii suurt vastutust hoida. Punkti sellele küsimusele pani Elvast pärit hr Rallycross'i sõna.
Mis asi normaalne ei ole?

Ei tea sellest ümarlauast midagi kahjuks, aga kas siis sõitjad ütlesid, et nad ei julge enam sõita 10km? Või hakkasid amtenikud seda juttu veeretama, a'la et on ikka ohtlik ja nii edasi ei saa?

Punkti sellele küsimusele pani Elvast pärit hr Rallycross'i sõna - EI ole au tunda seda kodanikku, aga mida see punki panemine siis tähendab nüüd?

EAL

Postitatud: 14 Nov 2010 20:46
Postitas ccve
Algselt postitas: an12dukas
Ega see tegelikult ju normaalne pole. Tean omast kogemusest..
Kes rallikrossi komitee ümarlaual käisid, need kuulsid, et probleem on ohutuses, õigemini ohtlikuses. Loomulikult, et EAL ei taha enda õlgadel nii suurt vastutust hoida. Punkti sellele küsimusele pani Elvast pärit hr Rallycross'i sõna.
Kuidas see üksi sõitmine ohtlikum on võrreldes sellega, et keegi kõrval tolkneb? Need kes kaardilugejaga sõidavad - läbivad ka palju kiiremini (ehk suureneb ohtlikus). Mida siis täpsemalt argumendiks toodi, ainult ,et on "ohtlik"? Eeldan, et käisid kohal oma kõrvaga kuulamas ja arutamas kuna jagad täpsemat infot. Kes see härra Rallycross Elvast on? Räägime nimedest, mis siin salatseda.

EAL

Postitatud: 14 Nov 2010 22:35
Postitas m6mm
Soovin veel lisada, et minu info on selles suhtes mitteametlik, et hr Pallo kimus õues suitsu jalgupidi prügikasti otsas kõõludes (hetkel kuulujutt)! Samas tundub, et an12dukas on ka sellest midagi kuulnud.

Elvast pärit hr. Rallycross on hr. Reinsalu!

Mis selle II liigaga on? Kui soovin sportralliga liituda ei pea enam ll liigat nühkima, vaid saan otse viimasena rajale kogu ralli ulatuses?

EAL

Postitatud: 15 Nov 2010 10:59
Postitas VäikeMägilane
Viimases EALi ralli koosoleku protokollist on minu jutt.
Lühidalt määratakse litsentsid nüüd eelneva motorspordi kogemuse põhjal ja põhimõtteliselt sõltub see otsustajatest, mingeid muid kriteeriume hetkel ei tea olevat (nt. läbitud etappide arv rahvarallis või rahvasprindis jne)

Samas sellisel kujul nagu seda see II liiga eksitseeris - andke andeks, ei oleks ka minul kiusatust ralli vastu tekkinud. Maksta 2500 või mis ta oli 4-ja katse eest (Samas ööbimine jms. ikka ju vaja organiseerida, rada kirjutada jmt)...

II liiga mõte iseenesest hea, kuid nagu ikka jäi kõik teostuse taha. Selle oleks pidanud hoolikamalt läbi mõtlema

Järjekordne "ämber" asjaajajate seas - see näitab ainult üht, inimesed ei tee oma tööd uudishimu ja täieliku pühendumusega. Lastakse kiirelt ülesanded käest läbi ja ei tunta vastutust ega huvi lõppresultaadi suhtes

Samas tehnilises komisjonis tehakse lühidalt kärbsest elevant, seal nad on usinad igasugu asju uurima - näidatakse nagu hoolitaks, samas taandub ikka kõik selle taha, et igaljuhul EAL milleski hiljem süüdi ei jääks ja pappi välja käima ei pea vms.


Pelgalt minu nägemus siiani, kuid igalt poolt tuleb märke selle kohta. Lohakad ollakse või on kellegil mingid suuremad ambitsioonid seal EALis vms.

Postitatud: 15 Nov 2010 16:02
Postitas an12dukas
Algselt postitas: ccve
Kuidas see üksi sõitmine ohtlikum on võrreldes sellega, et keegi kõrval tolkneb? Mida siis täpsemalt argumendiks toodi, ainult ,et on "ohtlik"? Eeldan, et käisid kohal oma kõrvaga kuulamas ja arutamas kuna jagad täpsemat infot. [/quote]

Noh;) , ega seal seda teemat ei olekski võibolla puudutatud, kuni paluti ideid sõitjate juurdemeelitamiseks. Teemaga alustas ja ka lõpetas eelpool mainitud kodanik, samal ajal kirudes EAL-i rahvarallide lubamises. Sinna rk komitee mõju õnneks/kahjuks ei küündi.
Samas ma ei usu et keegi julgeb väita, et see pole ohtlik. Võrreldes usaldusväärse kaardilugejaga sõidule(ma eeldan et rallisõitjatel on ikkagi usaldusväärsed kaaspiloodid) on asi tõesti ohtlikum. Esimesed 2-3 km õpitakse pähe, nagu olen isegi kuulnud ja ülejäänud pannakse huupi punn põhjas(mida loomulikult ei ole proovinud). Samas kui sõita sama ettevaatlikult ja sama halba aega nagu mina või ccve, siis pole selles tõesti midagi ohtlikku, kuna sõidad täpselt nii kiiresti, et vajaduse korral peatuda jõuad. Kui mängus on aga auhinnad(ennekõike meistritiitel) siis ei ole kellelgi aega rahulikult sõita. Võta näiteks kasvõi Saar. Paneb ju mees sama aega esiveolistega. Vahe on ainult selles, et esiveoliste meestel on tee ette teada, Sprindi vennad mängivad bingot.
Samas on asjasse puutuvatel ja seetõttu ka uudishimulikel inimestel alati võimalus ka ise komitee ümarlaudadel osaleda.

Postitatud: 15 Nov 2010 17:36
Postitas ccve
Ei ütleks, et ettevaatlikult (ok halba aega küll). Kui Kõput mõtled siis esimene voor oli kindlapeale (tutvuda rajaga ka kiiremini) ning teised 2 vooru nii piiripeal (seetõttu ka esimene voor hanges ning teine voor peaaegu katusel :D)

Postitatud: 15 Nov 2010 17:43
Postitas VäikeMägilane
Loomulikult - autoralli/sprint...kogu motorsport on ohtlik (suurema riskiga), ei ole aga mõtet minna äärmustesse...

Siiani on rohkem ja suuremate kahjudega olnud millegipärast just ralli klassis sõitjatel (Popovi jt. autode mahakandmised) - kas siis lõpetame ralli klassi ka ära? See oli nende risk sellise kiirusega sõita sellises kohas ja asi jokk.

See, et Saar vmt kodanik ralliekipaa?idega sama aega sõidab, on tema enda risk või super mälu (koos võistlusvõimelise masinaga ilmselgelt)

Kes tema ajaga kaasa sõita ei jõua, on viga eelnimetatutes asjaoludes ja asi ants (samas on tema ja ka kõigi teiste masinad A/Nrühma esivedustest ka kodaniku+masina enda massi võrra kergem, julgen väita et koguni 200-300kg ning ka ülekanded reeglina krossiseades so. suurem ülekanne jms)

Selleks aga ongi tehtud Sprindi klass, et ralliekipaa?ide masinad ja tingimused ei ole teps mitte võrdsed ERKi omadega ja vastupidi.

Ja mina väidan, et ralli klass on veel ohtlikum oma olemuselt kui sprindi klass - lühidalt põhjused:
1. usaldus lugeja ja juhi vahel + inimlikud eksimused (V ja P sassi vms.)
2. See, et rada on hästi teada, suurendab kiirust veelgi, kuid kui tehnikaga midagi juhtub - on pauk veel kõvem
3. Riski suurendab veelgi masinate ebavõrdsus (2wd kõik koos, 1600 tagavedu peab sõitma riskipiiril, et mõnigi punkt saada!)

sprindi klassis oled sa üksi kokpitis ja ise vastutad kõigi oma tegudega seal roolitaga.

Siinkohal on ainuke lahendus võibolla raja valik - sellised lõigud, kus kiirus liialt suureks ei läheks just ohtlikumates kohtades ning lihtsalt sellele rohkem tähelepanu pöörata.


Ma kahjuks ei saa kuskil koosolekul osaleda, vaid targutada;) Kuigi mind se otseselt ei puuduta, samas ei saa ka vakka olla...

Aga eks aeg näitab

PS: ega mingit protokolli või muud paberit ei ole saada nende koosolekute kohta?

[Muudetud: 15.11.2010 VäikeMägilane]

Postitatud: 15 Nov 2010 18:44
Postitas an12dukas
Sprindi klassis peab samuti 1600ccm Ladadega sageli isegi 2,5-liitristega konkureerima, sest sisuliselt võib kasutada autosid noorteklassist Open-klassini. Noortega üldiselt see liigse riskimise teema(kui Allanit mõtlesid).
Tõsi, ERK koosolekutel sa osaleda ei saa, ega saa seda ka mina. Küll võid aga ümarlaual osaleda nt tulevase rk sõitja esindajana, kui mõmmilt loa saad:). Mina vahendan ainult seda mida ümarlaual räägiti. Viimasel ajal pole need protokollid just eriti visad netti üles tulema...

Postitatud: 16 Nov 2010 10:44
Postitas VäikeMägilane
viimasel ajal on üldse infoga mingi kamm - nagu riigisaladusi aja taga mööda ilma - see ka paljud probleemid põhjustab!
Kuulujutt ju valab õli tulle;)

Aga jah, inimesed erineva erinevad ka arusaamad, mis muud.

Samas on kuulda, et II liiga asemel ikkagi midagi uut plaanitakse - aga jällegi - miks neid plaane ja kavasid kuskilt teada ei saa ametlikest allikatest....türimaeivõi

Postitatud: 05 Dets 2010 14:35
Postitas m6mm
Algselt postitas: m6mm
Probleem olevat ~10km katsed, metsas üksi! Tegelikult olen ka sõitjatelt kuulnud, et jagatakse see 10km neljaks osaks. Õpitakse hästi pähe ainult üks lõik rajast 2-3km, mida paugutatakse 100%! Ülejäänu sõidetakse 85-90%, kuna 10km ei ole võimalik pähe õppida!
Põhiline probleem olevat ikkagi ülesõit starti tagasi! Sprintklassi autod on valdavalt illma tuledeta, kindlustuse ja ülevaatuseta. Eks see üksinda sõit ~10km on lisa mure. Üks asi veel, et Sprintklass ei muutunud loodetult atraktiivseks sõitjate jaoks.

PS! Rahvarallurid, järgmine aasta on erinevad silla blokeeringud lubatud!

[Muudetud: 5-12-2010 m6mm]

Postitatud: 27 Dets 2010 11:50
Postitas VäikeMägilane
2013 kadus E-Cup ja asendus/püütakse asendada EKV-ga, Lätis oli esimene etapp aga kahjuks punkte sealt keegi ei saanud.
Edasine kalender on lahtine, aga uudised on, et tahetakse teha koos EMV etappidega, lihtsalt kas siis pool rallit või aind I/II päeva katsed.

Tallinna ja Läänemaa (varasem Valge Daam) rallid on taas EMV kalendris.

2013 on siis autodel lubatud kasutada 3mm polükarbonaat klaase
peab olema HANS kaelatugi ja istme vanus ei tohi pletada 10a. (10a. al. tootmise aastast!)

Kinnititati uus tehn.komisjoni liikmeskond (vt. EAL)
Muutus ka rallikomitee liikmeskond ja esimees.
vaata ka:
http://www.rally.ee/?a=a009&b=9602

Rallisprintide kalender suhtkoht olematu, hetkel näitab aind Narva etappi 18.mai

niipalju uudiseid hetkel.

Postitatud: 08 Aug 2014 13:59
Postitas VäikeMägilane
natuke hilja aga siiski ehk mõni veel ei tea mis toimub:

Et siis sellest aastast uued tuuled ka E-klassi masinatele
http://autosport.ee/rallyreg/public/ser ... 202014.doc

Suuremad "hitid":
Istmete 10a. vanuse piir taas kaotatud
3.8.7 Istmed peavad vastama vähemalt FIA 1986 standarditele.

3.3.7 Rooliülekande tüüp on vaba. Roolivõimendi võib lisada või eemaldada.
3.2.6 Tagasild on vaba. Tagaveolise auto veotelje tüüp on vaba.
3.4.2 Plastikakende kasutamine on lubatud, välja arvatud tuuleklaas. Plastikust aknad peavad olema purunematust (kokkupainutamisel mittepurunevast) materjalist, minimaalse paksusega 3,0 mm esiustel ja muud aknad 1,2mm. Plastikust küljeaknad tohib auto kerele kinnitada ainult liimimise ja/või neetimise teel, needi läbimõõt kuni 3,2mm. Samuti on lubatud plastikaken paigaldada ukse algsesse aknatihendisse. Sel juhul peab see olema fikseeritud alaosast ukseraami külge minimaalselt kahest kohast (lubatud lisakinnitused). Autodel, mille ustel puudub aknaraam, on lubatud kasutada ainult algseid klaase.

Samuti sai uuendust rallisprindi sari seoses nn. krossi/rinka masinate suhtes:

3. MV MASINAKLASSID
3.1 Võisteldakse autodel, mis on EAL võistlusmäärus
tike (VM) kohased kas ralliks,
rallikrossiks või ringrajasõiduks ning mis omavad A
SN tehnilisi kaarte. Osalevatel rallikrossi- ja
ringrajaautodel peab olema kaassõitja iste, selle k
innitused, kaassõitja turvavarustus (sh.
turvavööd ja kaelatugi), tulekustuti ja need peavad
vastama ralli E-rühma tingimustele.
Ülesõitudel tuleb arvestada auto tänavaliikluskõlbu
likkusega. Kui see puudub,tuleb kasutada
treilerit. Alternatiiv –ehitada auto ümber ralliaut
oks.

Postitatud: 08 Aug 2014 21:31
Postitas france2
Kas istmed peavad olema, siis kehtivad? Kuidas on lood varustusega kas E. rühmas peab kogu varutus olema kehtiva homogleeringuga?

Postitatud: 08 Aug 2014 22:44
Postitas VäikeMägilane
 
france2 kirjutas:Kas istmed peavad olema, siis kehtivad? Kuidas on lood varustusega kas E. rühmas peab kogu varutus olema kehtiva homogleeringuga?
3.8.7 Istmed peavad vastama vähemalt FIA 1986 standarditele.
ehk siis ei pea olema kehtivad
rihmade kohta jäi samaks, homologeeringu lõpp + 2aastad E-s
ja kiivrid, British standart kuni 2018 snell2010 kuni 20xx
HANS kohustuslik sellest aastast