Ralliautodega seonduv tehniline jutt ja info

Ralliautodega seonduv tehniline jutt ja info

Motospordi foorum (üritused ja rallimasinate elu)
Vasta
r
rs racing
Suletud kasutaja
Postitusi: 162
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Ralliautodega seonduv tehniline jutt ja info

Postitus Postitas rs racing »

Võtaks kätte ja koondaks siia sellist infot, mis Lada meestele võib kasulikuks osutuda ja mis puudutab Lada rallikaid: tehnilisi nippe, kohti, kust saab mõistliku hinnaga erinevaid rallijuppe, kontakte (kes, kus ja mida mõistliku hinna eest teeb, nt. mootorid ja käigukastid ja väljalasked), kust saab või kellel vedeleb mingi osa kodus, mida tal endal vaja ei ole jne. Samuti näeksin teretulnuna infot odavate kruusarehvide kohta. Nagu Critical kusagil ka mainis, siis ei ole mõtet teiste teemasid selle ralli värgiga sogada ja parem, kui ta ka ühes kohas on. Ma arvan, et siin on päris palju tegelasi, kes oskavad nõu anda ja soovitada. Hea meelega näeksin siin sellist asjalikku arutelu, mitte seda, kuidas kulme kleepida ja läikivat käigukangi nuppu panna või mida iganes. Samuti ei ole siin mõtet hakata vaidlema igasuguste terminite üle, kellel õigus kellel mitte. Ühesõnaga: teeme sellise asjaliku infovahetuse koha Lada rallikate teemal. Vot nii :cool:
s
skahar
Suletud kasutaja
Postitusi: 348
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas skahar »

No kysiksin siis seda, et kuidas saaksime lahendada VFTS'i keema minemise probleemi????
kas keegi oskab kommenteerida....sest talvel tahaks sooja saada sisse ja seega pean termoka vahele panema, aga ikka keeb ja peksab tosooli/vett potti!?
MURE SUUR:(
a
asjamees
Foorumi kasutaja
Postitusi: 180
Liitunud: 11 Jaan 2003 21:39
Asukoht: Tallinn
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas asjamees »

aga kuidas oleks niva radikaga , aga jah talvel ei taha mootor vist sellega soojaks minna või kuidas ??:)
s
serbin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 194
Liitunud: 23 Sept 2002 09:25
Asukoht: haapsalu
Autod: krossi 01

Postitus Postitas serbin »

Esialgne postitaja skahar
No kysiksin siis seda, et kuidas saaksime lahendada VFTS'i keema minemise probleemi????
kas keegi oskab kommenteerida....sest talvel tahaks sooja saada sisse ja seega pean termoka vahele panema, aga ikka keeb ja peksab tosooli/vett potti!?
MURE SUUR:(
minul täpselt sama mure pidin just küsima sii selle kohta aga näe siim juba ette jõudnud
Tan auto teemas ma selle kohta küsisin aga seal ei leidnud see vastukaja

aga ma panen suveks vist otse suure ringi (löön termo seest tühjaks aga ma nüüd tahakski teada kas peab selle väikese ringi ava kinni tinutama we..keegi siin foorumis ütles et muidu hakkab ikka väikest ringi käima)
ma mõtlesin et peaks vuibolla mingi teise auto radika panema ja seda kah et kaks elektrilist ventikat üks seest (nagu osadel originaalis)ja teise teiselt poolt vastu...kas on mõtet..olen kellegil näind sellist asja

ja selline küssa kah et kas elektriline vent on parem kui see teine mehaaniline vui pole vahet aga muidu elektrilisel on ju koguaeg vunk taga aga tavalisel tühikäigul on käib ju tiivik väga vaikselt ringi ja elektrilise puhul tuleks panna otse lüliti alt (endal nii tehtud)
aga mida sul skahar tehtud on seoses jahutuse parandamisega
s
skahar
Suletud kasutaja
Postitusi: 348
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas skahar »

Esialgne postitaja asjamees
aga kuidas oleks niva radikaga , aga jah talvel ei taha mootor vist sellega soojaks minna või kuidas ??:)
Et mul jama selles, et soojust on LIIGA palju;)

To sebrin:
et mul on nagu ikka, et suurel ringil, st. seda, et väike ring on suletud...ni jah tehakse, KUID mina tahaksin ja arvan, et õige systeem peaks toimima ka termostaadi olemasolul!!! seega on vaja muuta midagi, mida????

Ma ise ka panin selle el. ventika, kuid siin vahe selles, kuidas pidi ta pöörlema panna, et kas imeb või puhub radikasse!?

mul oli ta puhumise peal ja ega suurt midagi aidand, ja võtsin selle ää...
kuid ega ta mul keema läindki kuid tosooli iks peksis potti ??? teeb muret et mingi kamm sees.... ja talvel ei saand sooja nii palju esiklaasile sest kui termoka panid nii kees....kees kusagil al. 8nda ralli km pealt...no mitte ei keend vaid yletas 100kraadi piiri ja ma jätsin sõidu katki:(

Vot nii on lood...
olen uurinud ja kysinud teiste TIPPsõitjate käest seda, aga yhest vastet ei anta aga laipaigul oli kyll minu orig.radikast SUUREM ees, seega on vist nii mõndagi selge, kuid jah ei jõudnud selle katsetuseni:(
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1734
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

To skahar: see elektriline ventikas peab ikka sisse imema õhku, sest siis nagu ikka jahutab...muidu kui teistpidi panna, et nagu puhuma, siis bloki enese kuumus läheb radika poole teele ja tegemist pigem soojendamisega...

Radika koha pealt veel nii palju, et autoturul olid müügil vahepeal mingitsorti radikad mis olid plastmassist ja jube kerged ning vanad olid ise väga agarad seletama, et tegemist ikka ralliradikaga ja, et väga hinnas, kuid see oli mingi tükk aega tagasi...olen näinud ka radikaid mis erinevad tehaseradikatest, sest olid esiteks suuremad ja teiseks olid ilma seinteta(originaalil on nagu raam ümber)...aga kust selliseid saada ei tea:(
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
r
rs racing
Suletud kasutaja
Postitusi: 162
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas rs racing »

Mul Saaremaal Oriküla rajal kees ka Samara tühjaks. Termostaat oli vahel ja üldse kogu süsteem täiesti originaal. Aga keegi segane oli pannud el. ventika tagurpidi käima: tõmbas seest kuuma õhku ja puhus selle läbi radika. Tahtsin ka visata termostaadi välja aga uurisin siin targemate asjapulkade käest järele ja seda teha ei soovitatud, kuna siis langeks ka üldine mootori töötemperatuur. Mida ma aga tegin: panin tiiviku õiget pidi käima, seega imeb nüüd väljast õhku ja puhub selle mootoriruumi, läbi radika. Vaatasin, et õhu juuurdepääs oleks igati vaba. Korralik termostaat, mis avaneb ja sulgub korralikult. Ventikale lüliti vahele, et saaksin seda ise käivitada, kui vaja. Plokikaanetihend üle vaadata, see loeb ka päris palju. Ja eks nüüd laupäeval ole näha, kas õigustas, siis annan teada.
s
sigle
Suletud kasutaja
Postitusi: 159
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas sigle »

Uute nivade(vähemalt) radikad ongi alumiiniumist ja plastik vannidega, kusjuures vannid asuvad külgedel.
Aga jah kui ma õigesti mäletan, siis laipaigul oli see uus radikas, aga siis polnud el ventikat, viimati kui nägin, oli tavaline el ventikaga radikas
s
skahar
Suletud kasutaja
Postitusi: 348
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas skahar »

Kuule kas ma saan õieti aru, et te panete ventika kapoti alla, mootori ja radika vahele???

mul seal tavaline rihmaga tiivik, kui selle el oma panin ma teisele poole radikat(väljapoole kapotti!) ja panin ta nii pidi et puhus sisse(kuid ju värske õhk)poole?

Kuid siin arvan, et mõtekam panna vastava suurusega radikas...ka läänekad peaks ju sobima ja siis ei ole neid lisa junne igale poole vaja toppi!????
mis arvate???

To RS: jutt õige, kui veesärgis mingi kamm ees - KEEEB
s
serbin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 194
Liitunud: 23 Sept 2002 09:25
Asukoht: haapsalu
Autod: krossi 01

Postitus Postitas serbin »

kõige lihtsam on vist jah panna korralik suur lääne radikas
s
skahar
Suletud kasutaja
Postitusi: 348
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas skahar »

Esialgne postitaja serbin
kõige lihtsam on vist jah panna korralik suur lääne radikas
no jah, kui sinnamaani omaga jõuan, siis saame siin täpselt teada....
kuid yks mõte tekkis veel, et lada kaantel ju see vesi tuleb eestpoolt sisse aga kui teeks nii ymber, et viiks külma vee hoopis mootori tagaotsast kaande!?
sest seal ikka kuumem kui eespool!?
No? ja alumise (ploki)võiks üldse kinni müürida;)
v
vfts6
Suletud kasutaja
Postitusi: 31
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas vfts6 »

Mul on täiesti tavaline jahutussüsteem ja eriti probleeme ei ole. Soovitan sul plokikaane tihend üle kontrollida:rolleyes
s
serbin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 194
Liitunud: 23 Sept 2002 09:25
Asukoht: haapsalu
Autod: krossi 01

Postitus Postitas serbin »

Esialgne postitaja karsson15
to rs: mulle jääb arusaamatuks et mis effekti annab see kui saad ise nupust ventika käima panna???
effekt on selles et sa saad ventika varem taha lükata....ma ei tea täpselt mitme kraadi pealt see muidu tööle hakkab vist mingi 90 ümber......aga sa vuid ventika näiteks juba 80 pealt taha lükata .....läheb hiljem keema ja jõuad ilusti katse lõpuni
mina teen näiteks nii et kui mootor on külm siis lasen ta mingi 80 kraadini ja siis panen ventika taha ja kui vahepeal seisan ja kui uuesti sõitma läen siis lükkan kohe alguses taha....olguu siis temp kasvõi 50
no keeruline jutt tuli aga nati loogilist mõtlemist ja siis saad aru ;)
r
rs racing
Suletud kasutaja
Postitusi: 162
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas rs racing »

Just selles selle nupu mõte ongi, et kui näiteks katse starti ootad, siis lased ventikal uhada ja kui vaja paned katsel ka ise järgi. Igatahes õigustab ennast väga hästi.
s
serbin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 194
Liitunud: 23 Sept 2002 09:25
Asukoht: haapsalu
Autod: krossi 01

Postitus Postitas serbin »

kas kellegil on pilte või oskab mulle nati seletada kuidas sigullidel sild rihmaga kinni tõmmatakse......ja kas eesmärk on selles et mitte amorte lõhkuda :puzzled

palun aidake
aitäh
s
serbin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 194
Liitunud: 23 Sept 2002 09:25
Asukoht: haapsalu
Autod: krossi 01

Postitus Postitas serbin »

to NoFear: sain aru küll mis sa öelda tahtsid aga mõni pilt oleks kah veel abiks
aga veel et kellel selle foorumi liikmete autodel on rihmad all

aga palun kellel on nii tehtud tehke mõni pilt oma masinast alt poolt

ettetänades
serbin
r
rs racing
Suletud kasutaja
Postitusi: 162
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas rs racing »

Igaljuhul rallis mina ei näe küll rihmadel mitte mingit mõtet, mul on tagumised vedrud lühemaks lõigatud ja Samaari originaalamordid all, hüpatud on kah omajagu aga kõveraks pole küll midagi läinud, uurisin vanemate kalade käest ka sama asja ja jutt oli sama. Äkki siis Laadukal teistmoodi??
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Kunagi sai loetud venekeelset raamatut "AVTORALLI" ja seal igasugu nippe jahutuse kohta.. see raamat peaks praegugi riiulis olema.. kui aega saan panen siia ka midagi üles.

Ühesõnaga jahutuse parandamiseks soovitati seal treida väiksema läbimõõduga rihmaratas duralumiiniumist, siis käib veepump kiiremini ringi... mõelge mehed
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
h
hellzix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 50
Liitunud: 16 Mai 2003 13:08
Asukoht: Lõuna Läänemaa
Autod: 85a. 21061

Postitus Postitas hellzix »

Vaidleksin selle väiksema veepumba ratta kohapealt.Just suurem tuleb panna.Kui pump kiiresti käib lööb vee vahtu ja ringlust ei toimu.Ära proovitud värk.
Sinu jaoks on see ainult Ziguli.
NEEGER

http://www.isms.ee/in.php?id=sly
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

... ja selleks, et vahtu ei lööks tuleks jahutussärgis veevoolu takistavad nurgad ja kitsaskohad kõrvaldada ja igal asjal on oma piir.. väga väikseks teha pole mõtet.
Seal aitab juba kui vähendad diameetrit 1cm

Lugesin selle jahutuse kohta peatüki läbi.. Kokkuvõtteks siis:
autole paigaldada volga radikas, vähendada takistusi jahututssüsteemis(üleminek plokist veepumpa), väiksem rihmaratas (võrdluseks oli toodud, et originaal kaalub miski 400g ja alumiiniumist 175g..).
Veel soovitatakse õliradikat, millega ka väheneb mootori temp ja seda, et küttesegu peab paigas olema - sellega saab vähendada temperatuuri põlemiskambris.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Vasta