1. leht 2-st

Kogemused rahvaspordist, auto tehniline seis.

Postitatud: 13 Veebr 2007 22:34
Postitas olaaf
Kuna eelmine hooaeg sai paarist võistlusest osa võetud ning mitmeid kordi "tehnilises" isegi higistatud siis annan mõned näpunäited, mida enne võistlema pürgimist kindlasti kontrollida.

1. Kõik voolikud kapoti all peavad olema pragudeta (eriti kütuse), ja korralikult klammerdatud.
2. Aku peab olema kinni vähemalt lada originaalkinnitusega - soovitav terasvitsaga lisaks.
3. Piduritorud ei tohi olla roostes, voolikud peavad olema pragudeta.
4. Salong peab olema originaalne, põrandal miinimum vaip, ustel ja laes polstrid, rool ei tohi loksuda üles-alla(!!!), käsipidur peab fikseeruma ja töötama.
5. Turvavööd peavad lukustuma (juhul kui on automaatpingutitega).
6. Istmed ei tohi väga palju loksuda - seda katsetatakse täie jõuga seljatoest kangutades (!), keelatud on kasutada ilma peatugedeta istmeid.
7. Tulekustuti peab olema kinnitatud salongi kahe kiiresti avatava sulguriga varustatud TERAS vitsaga!!! mis on kinnitatud läbi auto kere vähemalt 6mm poltidega!
8. Roolisüsteemis ei tohi olla lokse, kontollitakse jällegi rapsides rooli päris karmilt - mehed teavad mida teevad!!!

need on enamlevinud põhjused millega nokkima hakatakse ja eks ta õige ole ka.

isiklikult soovitaks investeerida esialgu amorti ja rehvi, mootor peab lihtsalt korras olema ning jooksuosa samuti.

ehk on kellelgi kasu :)

Postitatud: 19 Veebr 2007 15:11
Postitas ruudi
Väga asjalik postitus ! Paluks täpsustada neid küsimusi:

Põrandal miinimumvaip, kas siis võib pigi maha kraapida põhja küljest ning eemaldada ka see pehme müramatt ja jätta ainult see tagaveolise lada originaal kummi põranda kate ?
Kas kustuti võib ka kõrvalistuja istmekronsteini külge kinnitada, ei tahaks põhja auke puurida.

Postitatud: 19 Veebr 2007 15:28
Postitas doris
Põhimõtteliselt peavad olema olemas kõik matid autos. Kindlasti saad täpsustada ka lugedes rahvaralli ja sprindi selle aasta tehnilisi tingimusi
Minuteada pandi see aasta ka sisse see punkt et tulekustuti peab olema kinnitatud salongi, kere külge kahe kiiresti avaneva metall vitsaga.
Kahjuks ei ole teiste autosid nii hoolega uurinud ja ei tea kuidas teistel kinnitatud kustuti on :(

Me lasime läbi põhja augud ka ainult sel põhjusel et ei tahetud starti koerus lasta ja siis oli ainult 1,5h aega et leida metall vitsad ja koht kuhu paigaldada kustuti. Läbi põhja oli kõige kiirem ja lihtsam viis tol hetkel.

Postitatud: 19 Veebr 2007 16:04
Postitas atzkarik
http://www.rally.ee/documents/2007_rhs_tt.doc

Panin siia ülesse laisematele kes ise ei viitsi otsida 2007. a rahvaralli ja rahvasprindi tehnilised tingimused

enda autol veel 5 tingmust täita ja siis starti:)

Postitatud: 19 Veebr 2007 21:03
Postitas Chobram
Minu poolt kohe kysimus, et masinad mis enam tootmises pole ja originaal osasid saada pole..kas nendel v6ib kasutada 6ige materjaliga katteid p6randal..v6i peab t6esti ikka 6ige originaal olema:S
teine asi: armatuur originaal aga kaetud vildiga. lubatud?
kolmas: vfts laiendid. lubatud?
------
edit: tulekustuti kinnituse peale kah m6istus ei hakka :D

[Muudetud: 19-2-2007 Chobram]

Postitatud: 20 Veebr 2007 10:52
Postitas atzkarik
vfts laiendid. lubatud?

kindlasti mitte kuni ei sõida sport klassis!!! kuna vfts-i laienditega ei saa sa ju kuidagi ülevaatuselt ametlikult läbi

Postitatud: 20 Veebr 2007 16:23
Postitas olaaf
see peaks jah olema ikka auto väliskuju muutmine ilma vastava loata.
pmst palju muudatusi on lubatud, kui on tehnilises passis kirjas muudatus..
kõik tuleks ikak autost välja kraapida mida vähegi saab.
põhjas olevat pigi ei hakak nad kohe kindasti taga nõudma.
tavaline kummi matt on liiga raske. parem oleks mingi tume mistra vms... palja plekiga pole proovima mõtet minna..

laiendite kohta peaks tehnilise komisjoni käest uurima asjast huvitatud.

Postitatud: 20 Veebr 2007 23:46
Postitas Chobram
Algselt postitas: atzkarik
vfts laiendid. lubatud?

kindlasti mitte kuni ei sõida sport klassis!!! kuna vfts-i laienditega ei saa sa ju kuidagi ülevaatuselt ametlikult läbi
khmm...ok, pean siis silmas aint tiivalaiendeid...ja nendega ju ennegi ylevaatuselt ametlikult ja puhtalt l2bi saadud:S

Postitatud: 21 Veebr 2007 00:26
Postitas Chobram
ja 2kki keegi oskab vastata selle k6larikastidel kasutatava materjaliga armatuuri katmise osas kah

Postitatud: 10 Mär 2007 12:28
Postitas Jan
Algselt postitas: olaaf
Kuna eelmine hooaeg sai paarist võistlusest osa võetud ning mitmeid kordi "tehnilises" isegi higistatud siis annan mõned näpunäited, mida enne võistlema pürgimist kindlasti kontrollida.

1. Kõik voolikud kapoti all peavad olema pragudeta (eriti kütuse), ja korralikult klammerdatud.
2. Aku peab olema kinni vähemalt lada originaalkinnitusega - soovitav terasvitsaga lisaks.
3. Piduritorud ei tohi olla roostes, voolikud peavad olema pragudeta.
4. Salong peab olema originaalne, põrandal miinimum vaip, ustel ja laes polstrid, rool ei tohi loksuda üles-alla(!!!), käsipidur peab fikseeruma ja töötama.
5. Turvavööd peavad lukustuma (juhul kui on automaatpingutitega).
6. Istmed ei tohi väga palju loksuda - seda katsetatakse täie jõuga seljatoest kangutades (!), keelatud on kasutada ilma peatugedeta istmeid.
7. Tulekustuti peab olema kinnitatud salongi kahe kiiresti avatava sulguriga varustatud TERAS vitsaga!!! mis on kinnitatud läbi auto kere vähemalt 6mm poltidega!
8. Roolisüsteemis ei tohi olla lokse, kontollitakse jällegi rapsides rooli päris karmilt - mehed teavad mida teevad!!!

need on enamlevinud põhjused millega nokkima hakatakse ja eks ta õige ole ka.

isiklikult soovitaks investeerida esialgu amorti ja rehvi, mootor peab lihtsalt korras olema ning jooksuosa samuti.

ehk on kellelgi kasu :)
Huvitav et tehnilistes tingimustes seda tulekustuti läbi kere kinnitamise nõuet pole ja ka seda et kustuti salongis peaks olema... Kas kuskil nõuti selliseid asju ja kuidas põhjendati seda?

Postitatud: 12 Mär 2007 21:50
Postitas CPX
Tulekustuti ei pea olema salongis. Porilapakad ei tohi olla laiemad kui kere kõige laiem koht ehk siis tiiva serv.
Üldiselt on asju millega ülevaatuselt saab lihtsalt läbi, aga rahvaaladele peale ei lasta.
Käisin enda autot Martin Toomile (teh.komisjoni esimees) ette näitamas ja selgus et palju asju tuleb ringi teha.
Seega kui kahtlusi siis minge ja näidake auto ennem ette.

aku ?

Postitatud: 21 Mär 2007 10:17
Postitas ruudi
Kas aku võib taha viia ? Otseselt see keelatud ei ole seal minumeelest.

Postitatud: 22 Mär 2007 15:57
Postitas ruudi
Algselt postitas: CPX
Tulekustuti ei pea olema salongis.
Üldiselt on asju millega ülevaatuselt saab lihtsalt läbi, aga rahvaaladele peale ei lasta.
Reeglites on kirjas: "Tulekustuti peab asuma kergesti ligipääsetavas kohas" Pakiruumi ei ole just lihtne saada kui see lukus on. Või mismoodi seda tõlgendada ? Kui on need väljast avatavad "racing" pakiruumiluugi klambrid siis võib sinna kustuti paigaldada ? Sel juhul tuleb arvatavasti originaal lukk ka eemaldada.

Postitatud: 22 Mär 2007 16:05
Postitas doris
neid nn "racing" avajaid ei tohi enam kasutada minuteada ja kui lähed starti siis peavad kõiklukud olema lahti.

Postitatud: 22 Mär 2007 20:02
Postitas ruudi
Ma mõtlesin neid kummist trippe mis luuke kinni hoiavad. 05-tel näiteks saabki pakiruumi ainult võtmega avada. Peab vist tehnilise meeste enda käest küsima enne kui midagi tegema hakata.

Postitatud: 15 Juul 2007 23:21
Postitas olaaf
ega jah keegi vastutust võtta ei taha eriti..

kustuti kinnituse kohapealt on isiklikult öeldud, et peab olema tugevalt kere küljes - iga kord on komisioni liige käega kustutist kinni võtnud ja seda täie jõiuga sikutanud , kui on veidi loksunud siis kästud paremini kinnitada, et korralikult fikseeritud asi..

konkreetselt sai uuritud siis öeldi, et soovitav salongi kinnitada - vaidlema ei hakanud ja kui vaja peaks minema siis hea kohe haarata!!!

[Muudetud: 15-7-2007 olaaf]

Postitatud: 13 Sept 2008 01:05
Postitas uzzac
mul näiteks tavaline seina kronsa mis on paari moditud vitsaga ümber kustuti aga kustuti ise on läpi põhja kahe 8mm poldiga millel on põhja alla 2mm plekist tükk et läbi põhja ei tõmbaks

Postitatud: 08 Dets 2008 19:58
Postitas martvl
minul kui rallykohapealt tühi ma ja seega küsin et kas autol peab olema kehtiv TÜ ja kindlustus ?
ja ehk leidub kellegil sellest siis pilti ?:
7. Tulekustuti peab olema kinnitatud salongi kahe kiiresti avatava sulguriga varustatud TERAS vitsaga!!! mis on kinnitatud läbi auto kere vähemalt 6mm poltidega!

Postitatud: 08 Dets 2008 21:52
Postitas m6mm
Jah, peab olema ülevaatus ja kindlustus, ehk auto peab olema tänava legaalne! Välja arvatud sport klass kus on omad nõuded.Pilt

Postitatud: 09 Dets 2008 00:10
Postitas martvl
suured tänud !