Kogemused rahvaspordist, auto tehniline seis.

Kogemused rahvaspordist, auto tehniline seis.

Motospordi foorum (üritused ja rallimasinate elu)
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

Kogemused rahvaspordist, auto tehniline seis.

#1

Postitus Postitas olaaf » 13 Veebr 2007 22:34

Kuna eelmine hooaeg sai paarist võistlusest osa võetud ning mitmeid kordi "tehnilises" isegi higistatud siis annan mõned näpunäited, mida enne võistlema pürgimist kindlasti kontrollida.

1. Kõik voolikud kapoti all peavad olema pragudeta (eriti kütuse), ja korralikult klammerdatud.
2. Aku peab olema kinni vähemalt lada originaalkinnitusega - soovitav terasvitsaga lisaks.
3. Piduritorud ei tohi olla roostes, voolikud peavad olema pragudeta.
4. Salong peab olema originaalne, põrandal miinimum vaip, ustel ja laes polstrid, rool ei tohi loksuda üles-alla(!!!), käsipidur peab fikseeruma ja töötama.
5. Turvavööd peavad lukustuma (juhul kui on automaatpingutitega).
6. Istmed ei tohi väga palju loksuda - seda katsetatakse täie jõuga seljatoest kangutades (!), keelatud on kasutada ilma peatugedeta istmeid.
7. Tulekustuti peab olema kinnitatud salongi kahe kiiresti avatava sulguriga varustatud TERAS vitsaga!!! mis on kinnitatud läbi auto kere vähemalt 6mm poltidega!
8. Roolisüsteemis ei tohi olla lokse, kontollitakse jällegi rapsides rooli päris karmilt - mehed teavad mida teevad!!!

need on enamlevinud põhjused millega nokkima hakatakse ja eks ta õige ole ka.

isiklikult soovitaks investeerida esialgu amorti ja rehvi, mootor peab lihtsalt korras olema ning jooksuosa samuti.

ehk on kellelgi kasu :)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."

ruudi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 14 Mär 2002 15:50
Asukoht: Viljandi
Autod: Lada05

#2

Postitus Postitas ruudi » 19 Veebr 2007 15:11

Väga asjalik postitus ! Paluks täpsustada neid küsimusi:

Põrandal miinimumvaip, kas siis võib pigi maha kraapida põhja küljest ning eemaldada ka see pehme müramatt ja jätta ainult see tagaveolise lada originaal kummi põranda kate ?
Kas kustuti võib ka kõrvalistuja istmekronsteini külge kinnitada, ei tahaks põhja auke puurida.

doris
Postitusi: 588
Liitunud: 18 Nov 2003 14:51
Asukoht: Nõmme
Autod: 2105, 21083
Kontakt:

#3

Postitus Postitas doris » 19 Veebr 2007 15:28

Põhimõtteliselt peavad olema olemas kõik matid autos. Kindlasti saad täpsustada ka lugedes rahvaralli ja sprindi selle aasta tehnilisi tingimusi
Minuteada pandi see aasta ka sisse see punkt et tulekustuti peab olema kinnitatud salongi, kere külge kahe kiiresti avaneva metall vitsaga.
Kahjuks ei ole teiste autosid nii hoolega uurinud ja ei tea kuidas teistel kinnitatud kustuti on :(

Me lasime läbi põhja augud ka ainult sel põhjusel et ei tahetud starti koerus lasta ja siis oli ainult 1,5h aega et leida metall vitsad ja koht kuhu paigaldada kustuti. Läbi põhja oli kõige kiirem ja lihtsam viis tol hetkel.
Roolin nii kuis jaksan

Kasutaja avatar
atzkarik
Ladaklubi Liige
Postitusi: 666
Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
Asukoht: tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
Autod: vaz 2101,2106

#4

Postitus Postitas atzkarik » 19 Veebr 2007 16:04

http://www.rally.ee/documents/2007_rhs_tt.doc

Panin siia ülesse laisematele kes ise ei viitsi otsida 2007. a rahvaralli ja rahvasprindi tehnilised tingimused

enda autol veel 5 tingmust täita ja siis starti:)
Asi ei ole autos, vaid istme ja rooli vahelises tihendis!!!

Chobram
Foorumi kasutaja
Postitusi: 37
Liitunud: 18 Juul 2003 13:22
Asukoht: Järvamaa/Tallinn
Autod: Toyota Celica '96 ja Corolla '77

#5

Postitus Postitas Chobram » 19 Veebr 2007 21:03

Minu poolt kohe kysimus, et masinad mis enam tootmises pole ja originaal osasid saada pole..kas nendel v6ib kasutada 6ige materjaliga katteid p6randal..v6i peab t6esti ikka 6ige originaal olema:S
teine asi: armatuur originaal aga kaetud vildiga. lubatud?
kolmas: vfts laiendid. lubatud?
------
edit: tulekustuti kinnituse peale kah m6istus ei hakka :D

[Muudetud: 19-2-2007 Chobram]

Kasutaja avatar
atzkarik
Ladaklubi Liige
Postitusi: 666
Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
Asukoht: tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
Autod: vaz 2101,2106

#6

Postitus Postitas atzkarik » 20 Veebr 2007 10:52

vfts laiendid. lubatud?

kindlasti mitte kuni ei sõida sport klassis!!! kuna vfts-i laienditega ei saa sa ju kuidagi ülevaatuselt ametlikult läbi
Asi ei ole autos, vaid istme ja rooli vahelises tihendis!!!

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

#7

Postitus Postitas olaaf » 20 Veebr 2007 16:23

see peaks jah olema ikka auto väliskuju muutmine ilma vastava loata.
pmst palju muudatusi on lubatud, kui on tehnilises passis kirjas muudatus..
kõik tuleks ikak autost välja kraapida mida vähegi saab.
põhjas olevat pigi ei hakak nad kohe kindasti taga nõudma.
tavaline kummi matt on liiga raske. parem oleks mingi tume mistra vms... palja plekiga pole proovima mõtet minna..

laiendite kohta peaks tehnilise komisjoni käest uurima asjast huvitatud.
Männiku laiali Garage

"90 percent of carb problems are ignition related.."

Chobram
Foorumi kasutaja
Postitusi: 37
Liitunud: 18 Juul 2003 13:22
Asukoht: Järvamaa/Tallinn
Autod: Toyota Celica '96 ja Corolla '77

#8

Postitus Postitas Chobram » 20 Veebr 2007 23:46

Algselt postitas: atzkarik
vfts laiendid. lubatud?

kindlasti mitte kuni ei sõida sport klassis!!! kuna vfts-i laienditega ei saa sa ju kuidagi ülevaatuselt ametlikult läbi


khmm...ok, pean siis silmas aint tiivalaiendeid...ja nendega ju ennegi ylevaatuselt ametlikult ja puhtalt l2bi saadud:S

Chobram
Foorumi kasutaja
Postitusi: 37
Liitunud: 18 Juul 2003 13:22
Asukoht: Järvamaa/Tallinn
Autod: Toyota Celica '96 ja Corolla '77

#9

Postitus Postitas Chobram » 21 Veebr 2007 00:26

ja 2kki keegi oskab vastata selle k6larikastidel kasutatava materjaliga armatuuri katmise osas kah

Jan
Foorumi kasutaja
Postitusi: 135
Liitunud: 23 Juun 2003 19:59
Asukoht: Est
Autod: Auto puudub

#10

Postitus Postitas Jan » 10 Mär 2007 12:28

Algselt postitas: olaaf
Kuna eelmine hooaeg sai paarist võistlusest osa võetud ning mitmeid kordi "tehnilises" isegi higistatud siis annan mõned näpunäited, mida enne võistlema pürgimist kindlasti kontrollida.

1. Kõik voolikud kapoti all peavad olema pragudeta (eriti kütuse), ja korralikult klammerdatud.
2. Aku peab olema kinni vähemalt lada originaalkinnitusega - soovitav terasvitsaga lisaks.
3. Piduritorud ei tohi olla roostes, voolikud peavad olema pragudeta.
4. Salong peab olema originaalne, põrandal miinimum vaip, ustel ja laes polstrid, rool ei tohi loksuda üles-alla(!!!), käsipidur peab fikseeruma ja töötama.
5. Turvavööd peavad lukustuma (juhul kui on automaatpingutitega).
6. Istmed ei tohi väga palju loksuda - seda katsetatakse täie jõuga seljatoest kangutades (!), keelatud on kasutada ilma peatugedeta istmeid.
7. Tulekustuti peab olema kinnitatud salongi kahe kiiresti avatava sulguriga varustatud TERAS vitsaga!!! mis on kinnitatud läbi auto kere vähemalt 6mm poltidega!
8. Roolisüsteemis ei tohi olla lokse, kontollitakse jällegi rapsides rooli päris karmilt - mehed teavad mida teevad!!!

need on enamlevinud põhjused millega nokkima hakatakse ja eks ta õige ole ka.

isiklikult soovitaks investeerida esialgu amorti ja rehvi, mootor peab lihtsalt korras olema ning jooksuosa samuti.

ehk on kellelgi kasu :)


Huvitav et tehnilistes tingimustes seda tulekustuti läbi kere kinnitamise nõuet pole ja ka seda et kustuti salongis peaks olema... Kas kuskil nõuti selliseid asju ja kuidas põhjendati seda?

CPX
Foorumi kasutaja
Postitusi: 76
Liitunud: 13 Nov 2006 22:36
Asukoht: Harjumaa

#11

Postitus Postitas CPX » 12 Mär 2007 21:50

Tulekustuti ei pea olema salongis. Porilapakad ei tohi olla laiemad kui kere kõige laiem koht ehk siis tiiva serv.
Üldiselt on asju millega ülevaatuselt saab lihtsalt läbi, aga rahvaaladele peale ei lasta.
Käisin enda autot Martin Toomile (teh.komisjoni esimees) ette näitamas ja selgus et palju asju tuleb ringi teha.
Seega kui kahtlusi siis minge ja näidake auto ennem ette.

ruudi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 14 Mär 2002 15:50
Asukoht: Viljandi
Autod: Lada05

aku ?

#12

Postitus Postitas ruudi » 21 Mär 2007 10:17

Kas aku võib taha viia ? Otseselt see keelatud ei ole seal minumeelest.

ruudi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 14 Mär 2002 15:50
Asukoht: Viljandi
Autod: Lada05

#13

Postitus Postitas ruudi » 22 Mär 2007 15:57

Algselt postitas: CPX
Tulekustuti ei pea olema salongis.
Üldiselt on asju millega ülevaatuselt saab lihtsalt läbi, aga rahvaaladele peale ei lasta.


Reeglites on kirjas: "Tulekustuti peab asuma kergesti ligipääsetavas kohas" Pakiruumi ei ole just lihtne saada kui see lukus on. Või mismoodi seda tõlgendada ? Kui on need väljast avatavad "racing" pakiruumiluugi klambrid siis võib sinna kustuti paigaldada ? Sel juhul tuleb arvatavasti originaal lukk ka eemaldada.

doris
Postitusi: 588
Liitunud: 18 Nov 2003 14:51
Asukoht: Nõmme
Autod: 2105, 21083
Kontakt:

#14

Postitus Postitas doris » 22 Mär 2007 16:05

neid nn "racing" avajaid ei tohi enam kasutada minuteada ja kui lähed starti siis peavad kõiklukud olema lahti.
Roolin nii kuis jaksan

ruudi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 14 Mär 2002 15:50
Asukoht: Viljandi
Autod: Lada05

#15

Postitus Postitas ruudi » 22 Mär 2007 20:02

Ma mõtlesin neid kummist trippe mis luuke kinni hoiavad. 05-tel näiteks saabki pakiruumi ainult võtmega avada. Peab vist tehnilise meeste enda käest küsima enne kui midagi tegema hakata.

karsson15
Foorumi kasutaja
Postitusi: 197
Liitunud: 22 Nov 2002 08:40
Asukoht: Viimsi
Autod: 2108/2106
Kontakt:

#16

Postitus Postitas karsson15 » 26 Mär 2007 10:31

Algselt postitas: CPX
Käisin enda autot Martin Toomile (teh.komisjoni esimees) ette näitamas ja selgus et palju asju tuleb ringi teha.
Seega kui kahtlusi siis minge ja näidake auto ennem ette.


niipalju kui mina nende Eesti Autospordiliidu inimestega olen proovinud suhelda siis on nad jube passivsed... ei taha eriti jutule võtta, hea on kui telefonigi vastu võtavad.
Aga võibolla viga minus et ma ajan asja otse... võibolla mingeid tuvusi vahele vaja...:puzzled

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

#17

Postitus Postitas olaaf » 15 Juul 2007 23:21

ega jah keegi vastutust võtta ei taha eriti..

kustuti kinnituse kohapealt on isiklikult öeldud, et peab olema tugevalt kere küljes - iga kord on komisioni liige käega kustutist kinni võtnud ja seda täie jõiuga sikutanud , kui on veidi loksunud siis kästud paremini kinnitada, et korralikult fikseeritud asi..

konkreetselt sai uuritud siis öeldi, et soovitav salongi kinnitada - vaidlema ei hakanud ja kui vaja peaks minema siis hea kohe haarata!!!

[Muudetud: 15-7-2007 olaaf]
Männiku laiali Garage

"90 percent of carb problems are ignition related.."

uzzac
Foorumi kasutaja
Postitusi: 859
Liitunud: 13 Aug 2007 00:19
Asukoht: prn/tln
Autod: Volvo S40

#18

Postitus Postitas uzzac » 13 Sept 2008 01:05

mul näiteks tavaline seina kronsa mis on paari moditud vitsaga ümber kustuti aga kustuti ise on läpi põhja kahe 8mm poldiga millel on põhja alla 2mm plekist tükk et läbi põhja ei tõmbaks

martvl
Foorumi kasutaja
Postitusi: 238
Liitunud: 15 Dets 2005 16:41
Asukoht: Karinu küla;Rakvere
Autod: Vaz 21051,Gaz 21R vw golf 2,Kawasaki ninja

#19

Postitus Postitas martvl » 08 Dets 2008 19:58

minul kui rallykohapealt tühi ma ja seega küsin et kas autol peab olema kehtiv TÜ ja kindlustus ?
ja ehk leidub kellegil sellest siis pilti ?:
7. Tulekustuti peab olema kinnitatud salongi kahe kiiresti avatava sulguriga varustatud TERAS vitsaga!!! mis on kinnitatud läbi auto kere vähemalt 6mm poltidega!
üks õige Ladafänn ehitab ka külmaga oma autot :D

Kasutaja avatar
m6mm
Postitusi: 612
Liitunud: 08 Juun 2007 18:51
Asukoht: Saku

#20

Postitus Postitas m6mm » 08 Dets 2008 21:52

Jah, peab olema ülevaatus ja kindlustus, ehk auto peab olema tänava legaalne! Välja arvatud sport klass kus on omad nõuded.Pilt


Mine “Rallisport”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 3 külalist