paluks soovitusi algajale.
paluks soovitusi algajale.
paluks soovitusi algajale.
Plaan siis hakata sõitma jäärada rahvaliigas. Masinaks olen valinud 2101 kuna andmetel see kõige kergem. Aga ilmselgelt jääb mootor lahjaks. Seega mis oleks kiiremad, odavamad ja mõtekamad lahendused kuidas võimsust juurde saada? Või oleks juba mõtekam 3 seeria bmw poole kiigata mingi 1,8 mootoriga? Tänud ette.
- zajetz
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1085
- Liitunud: 14 Nov 2002 15:31
- Asukoht: Tallinn, Nõmme(Pääsküla)
- Autod: 4x 2101x ; 626 ; Auris hybrid
Keevis lukuga võid funnida ja lihtsamal rajal saab ka aega sõita. Kui aga aega tahad sõita tehnilisel rajal, siis mina valiks ketas luku( pole torsenit proovinud). Eelmine aasta sain hästi aru kui sain samal rajal proovida nii ketas kui keevis lukku. Täna on minu auto keevislukk asendunud kettaga.
Edit. Samas keevis lukk on üldjuhul parem kui monomähkija.
Edit. Samas keevis lukk on üldjuhul parem kui monomähkija.
- Kytt
- Ladaklubi Juhatus
- Postitusi: 2075
- Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 2x2102,21013 & Toyota
Sõitsin väga pikalt ja teatud mööndustega sõidan siiamaani setinguga kohvi mootor, väga hea naastrehv ja korralik ketaslukk ning jääl ei kurda üldse jõuetu mootori pärast.
Jääd sõites alustaks mina auto parendamisega selles järjekorras:
1. korralik rehv (13-14" ca 300 eurikut)
2. lukk (200-250euri)
3. veermik
4. kaal
5. pidurid
6. mootor
Buumerile ei leia sellise hinna eest kasutatud lukkugi, rehvid(15") samuti kallimad, varuosadest(vastupidavus neil muidugi parem) ja mootori tjuunimise hinnast ei hakka rääkimagi
Jääd sõites alustaks mina auto parendamisega selles järjekorras:
1. korralik rehv (13-14" ca 300 eurikut)
2. lukk (200-250euri)
3. veermik
4. kaal
5. pidurid
6. mootor
Buumerile ei leia sellise hinna eest kasutatud lukkugi, rehvid(15") samuti kallimad, varuosadest(vastupidavus neil muidugi parem) ja mootori tjuunimise hinnast ei hakka rääkimagi
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Lihtsad soovitused:
kere on vaba, sobib see 01 kere väga kenasti, kui kere kõva!!!
sildade korrastus+gaasiamordid+ korralik sillaregull inimese juures, kes teab mida ta teeb...
vedrud -20mm madaldus venest...
2101 kast + 4,3 peaülekanne koos 6,5kg torsen blokeeringuga.
kõige suurema kubatuuriga tihe mootor mida eelarve kannatab + mootoris teha järgmised muudatused:
plokikaanest 1mm maha ja klapisääre tihendite vahetus + klapi soveldus
Estonets 10,5 nukkvõll+ reg nukaratas.
Elektron süüde,
Solex 21073 karburaator (kas 24x24 või 24x26).
Korraliku mootori tegemine läheb kordades kallimaks, kuid enne peaks hooaja jooksul sõitma õppima...
kere on vaba, sobib see 01 kere väga kenasti, kui kere kõva!!!
sildade korrastus+gaasiamordid+ korralik sillaregull inimese juures, kes teab mida ta teeb...
vedrud -20mm madaldus venest...
2101 kast + 4,3 peaülekanne koos 6,5kg torsen blokeeringuga.
kõige suurema kubatuuriga tihe mootor mida eelarve kannatab + mootoris teha järgmised muudatused:
plokikaanest 1mm maha ja klapisääre tihendite vahetus + klapi soveldus
Estonets 10,5 nukkvõll+ reg nukaratas.
Elektron süüde,
Solex 21073 karburaator (kas 24x24 või 24x26).
Korraliku mootori tegemine läheb kordades kallimaks, kuid enne peaks hooaja jooksul sõitma õppima...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
- Qunts
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 367
- Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
- Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
- Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
- Kontakt:
Oma kogemuste põhjal võin tuima näoga väita, et polnud minu ladal mingit Torsen või mis iganes lukku ! Hea on kui on selline asi, saab paremini kohalt minema aga samas kui on lukkus sild läheb ka palju kergemini külg libisema, ja sealt edasi piruetti !!!
Mootor oli vähe (umbes 10% järgiaidatud) ja ainuke asi oli mis olid tasemel olid rehvid !!! Võin oma kaks sõitu teinud rehvid sulle 250€ ära müüa.
Ja sellise autoga võtsin päris palju poodiumi kohtasid !!!
Samas Nagu Olaaf mainis siis amordid ja sillaregull on väga oluline nünanss.
Sama võin sulle öelda suure saladus katte all, et külgees sõit ei ole ajavõit !!! Lähed kurvi, annad gaasi seni peale, kuni tunned pidamist (see on tunde küsimus) ja kurvist väljudes gaas lõppuni
Mina sõitsin nii, et sirge lõppus võtsin külje ette ja siis külgees libisesin kurvi kust otsisin pidamist aga see ongi tunnetamise küsimus ja harjutamise küsimus.
Samas kui mina kunagi 88 aastal jääradade trennis käisin siis polnud meil ei torsenlukku ega Continentali naast rehve
Aga kõik see tänapäevase rehviga annab tunda nii tänavaliikluses kui ka jääradadel kus viitsin käia
Mootor oli vähe (umbes 10% järgiaidatud) ja ainuke asi oli mis olid tasemel olid rehvid !!! Võin oma kaks sõitu teinud rehvid sulle 250€ ära müüa.
Ja sellise autoga võtsin päris palju poodiumi kohtasid !!!
Samas Nagu Olaaf mainis siis amordid ja sillaregull on väga oluline nünanss.
Sama võin sulle öelda suure saladus katte all, et külgees sõit ei ole ajavõit !!! Lähed kurvi, annad gaasi seni peale, kuni tunned pidamist (see on tunde küsimus) ja kurvist väljudes gaas lõppuni
Mina sõitsin nii, et sirge lõppus võtsin külje ette ja siis külgees libisesin kurvi kust otsisin pidamist aga see ongi tunnetamise küsimus ja harjutamise küsimus.
Samas kui mina kunagi 88 aastal jääradade trennis käisin siis polnud meil ei torsenlukku ega Continentali naast rehve
Aga kõik see tänapäevase rehviga annab tunda nii tänavaliikluses kui ka jääradadel kus viitsin käia
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
Uurisin torseni diffreid ja jäi arusaamatuks mis tähendab see 4kg/m ja 8kg/m?
lisan lingid ka
http://www.ladapower.com/index.php?opti ... ory_id=132
http://www.ladapower.com/index.php?opti ... ory_id=132
lisan lingid ka
http://www.ladapower.com/index.php?opti ... ory_id=132
http://www.ladapower.com/index.php?opti ... ory_id=132
-
mMikk
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1029
- Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
- Asukoht: Harjumaa, Kose vald
- Autod: VIS 23464-10
Need on lukkude eelpinged ehk siis kui jäik on lukk ja kui palju annab läibilibisema. Mida suurem number seda suurem lukustuvus.
Aga ,kas oled kindlalt just tagaveo mees, sest tegelikult on jääraja masinaks üks parimaid autosid esiveoline 2108, millega võib tehnilisel rajal edukalt üks kiiremaid autosid üldarvestuses olla. Muidugi peab olema istme ja roolivaheline tihend hea.
Tagaveolise puhul soovitaks mina oma kogemuse järgi alustada rehvide valikut alates 14" kui soovid ka konkurentsi pakkuda, kuid rehv peab olema hea.
Aga muidu nõustun Kytti nimekirjaga ja mootor on tõesti viimane asi, mida järgi aitama hakata jäärajal. Mootor peab olema lihtsalt heas korras. Kui muidugi sõidukogemus on suur ja rahakott ka puuga seljas, siis võib ka ju mootori kallale asuda.
Aga ,kas oled kindlalt just tagaveo mees, sest tegelikult on jääraja masinaks üks parimaid autosid esiveoline 2108, millega võib tehnilisel rajal edukalt üks kiiremaid autosid üldarvestuses olla. Muidugi peab olema istme ja roolivaheline tihend hea.
Tagaveolise puhul soovitaks mina oma kogemuse järgi alustada rehvide valikut alates 14" kui soovid ka konkurentsi pakkuda, kuid rehv peab olema hea.
Aga muidu nõustun Kytti nimekirjaga ja mootor on tõesti viimane asi, mida järgi aitama hakata jäärajal. Mootor peab olema lihtsalt heas korras. Kui muidugi sõidukogemus on suur ja rahakott ka puuga seljas, siis võib ka ju mootori kallale asuda.
- Hulkur
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 697
- Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
- Asukoht: V-Maarja Vald
- Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
- Kontakt:
Tahad odavalt siis võta e36. Poole vähem jamamist mootori kasti diffiga. diffrisse keevis, esisillas käändmik ringi, raskus taha peale. Kõige suurem mure on õige rehvi leidmisega.
Siksi peaks ikka kaua enne ehitama kui sealt normaalselt pauku välja tuleb. BMW-pilpaid vedeleb rohkem kui laaduki omasi. Ja ei pea vaevama ennast mingi mootori muredega. 1,8 85kw piisav.
Siksi peaks ikka kaua enne ehitama kui sealt normaalselt pauku välja tuleb. BMW-pilpaid vedeleb rohkem kui laaduki omasi. Ja ei pea vaevama ennast mingi mootori muredega. 1,8 85kw piisav.