SU tehnilised tingimused 2018

SU tehnilised tingimused 2018

Motospordi foorum (üritused ja rallimasinate elu)
kalle666
Foorumi kasutaja
Postitusi: 42
Liitunud: 18 Mär 2010 17:38
Asukoht: Läänemaa
Autod: Oman ka VAZ tüüpi autosid.

SU tehnilised tingimused 2018

#1

Postitus Postitas kalle666 » 22 Nov 2017 20:56

Peamised tehnilised tingimused lähtuvad EAL-i tingimustest,millele lisanduvad meie poolt välja töötatud SU klassile omased tehnilised tingimused. Meie lähtume sõitjatega nendest meie poolt välja töötatud tingimustest.
Tehnilised tingimused SU klassile.

1.MÕISTED
Vaba – Detail, mida võib vahetada teise vastu ilma igasuguste piiranguteta. Samuti võib detaili eemaldada, kui ta on vastuolus turvalisusnõuetega.
Antud reeglites tuleb lähtuda arusaamast, et kõik osad või ka tegevused, mis ei vasta mõistele „vaba“, käib mõistete „algne“ või „keelatud“ alla.
Algne – detail või osa, mis on oma algupärasel kujul antud automargile tehase poolt toodetud. Keelatud on igasugune (mehhaaniline, keemiline, termiline, jne) töötlemine.

2. ÜLDISED NÕUDED
Võistlusautodena võib kasutada VAZ 2101-2107 , Moskvitš (IZ, AZLK),GAZ (Volga) ja ZAZ (Zaporožets) mudeleid, mis vastavad etteantud tehnilistele tingimustele. Autodel on lubatud kasutada vaid algupäraseid või samaväärseid osasid, kui antud reeglitega pole lubatud teisiti. Kõik osad, nende tööviisid ja asukohad peavad vastama tehasepoolsetele nõuetele.
Kõik osad, mis on saanud kannatada avariides või pole enam kasutuskõlbulikud, võib vahetada ainult teise sarnase originaalosa vastu, kui ei ole lubatud teisiti.
Keelatud on igasugused muudatused, mis ei ole käesolevate reeglitega selgelt, arusaadavalt ja üheselt mõistetavalt lubatud.

3. KERE
3.1 Auto kere peab olema algupärase väljanägemisega ning mudel selgelt tuvastatav,lubatud lisada antitiib ja koopalaiendid ning esispoiler.
3.2 Auto välimus peab olema korrektne, ilma rooste- ja avariijälgedeta.
3.3 Eespool esiamortide ja tagapool tagaamortide kinnitusi on keelatud kere tugevdamine. Poolraamide muutmine on keelatud.
3.4 Uksed peavad olema nii seest- kui väljastpoolt kergesti avatavad.
3.5 Salongi tuulutusõhku ei tohi võtta mootoriruumist.
3.6 Mootori toiteõhku ei tohi võtta salongist.
3.7 Salongis ei tohi olla mitte vajalikke ega kinnitamata esemeid.
3.8 Kohustuslik on sisemine tahavaatepeegel ja vähemalt 1 välispeegel.
3.9 Vaibad ja polstrid algsed (valmistaja tehase poolt) aga vaibad ja porimatid võib eemaldada.
3.10 Kapoti- ja pagasiluugi algsed lukustid võib asendada väljastpoolt avatavate kiirkinnitus (ainult luku eemaldamisel minimaalselt 2 kiirkinnitit).
3.11 Lubatud paigaldada antitiib.



4. PUKSEERIMISSILMUS
Pukseerimissilmused soovitavad nii ees kui taga. Need ei tohi ulatuda väljapoole auto perimeetrit pealtvaates ja peavad olema kergesti leitavad ning ligipääsetavad .
5. KLAASID
5.1 Esiklaas peab olema lamineeritud klaasist. Keelatud „soolaklaas“. Soovitav lisada klaasile lisakinnitused.
5.2 Kohustuslikud ja töökorras kojamehed ja soovitavalt aknapesusüsteem.
5.3 Taga- ja küljeklaasid algsed, soovitavalt kaetud esiustel läbipaistva ja toonitu turvakilega.
5.4 Autod, mille klaasid on pragunenud nähtavuse kaoni või kui klaas võib edasi praguneda, võidakse eemaldada sõidust.
5.5 Kleebised, tumendavad kiled on lubatud vaid esiklaasi ülaosas,tagauste klaasidel ja tagaklaasil.
5.5.1 Soovitav on kasutada küljeklaaside siseküljel läbipaistvat turvakile, et klaasi purunemisel vigastusi vähendada.
5.6 Kogu sõidu vältel peavad esiaknad olema suletud.

6. ROOLIMEHHANISM
6.1 Roolimehhanism peab olema algne,automargi põhine.
6.2 Rooliratas vaba.

7. PIDURID
Pidurisüsteem peab olema algne. Pidurdusjõu regulaator on lubatud eemaldada.
8. JAHUTUSÜSTEEM
Algne.Lubatud lisada elektriventilaator. Keelatud on muuta radiaatori asukohta ja mahtu.

9. ELEKTRISÜSTEEM
Kõik kaablid ja juhtmed peavad olema isoleeritud ja korralikult kinnitatud. Vooluahelad, mis tarbivad elektrit (tuled, kojamehed jne) peavad olema varustatud kaitsmega, v.a starter.
10.1 Aku võib olla paigaldatud pagasiruumi tagasilla pealsesse osasse, plussklemm peab olema kaetud kattega, et välistada lühiühendusi (soovitavalt akule peale kate,plastikust).Läbi salongi veetud plussjuhe peab olema korralikult isoleeritud.
10. TULED
Algsed – Lubatud paigaldada lisatuled

11. VEERMIK
Algne. Lubatud on tugevdada sillatala kinnituskohti, õõtshoobasid ja vedrude ning amortide kinnituskohti. Kasutatav materjal metall ja materjali võib lisada ainult keevitamise teel.
13.1 Amortidele pole piiranguid, kuid amortide arv peab jääma algseks ja ei tohi olla salongist reguleeritavad.

12. ÜLEKANNE
13.1 Käigukast – algne. 4-5 käiguga, lubatud kasutada VAZ tüüpi autodel mudelite 2101, 2105, 2106 omasid. Moskvitš (IZ, AZLK),GAZ (Volga) ja ZAZ (Zaporožets) markide puhul automargi põhine.
Lubatud ülekanded:
Mudel I II III IV V
2101 3.75 2.30 1.49 1
2105 3.67 2.10 1.36 1 0.819
2106 3.242 1.989 1.289 1

13.3 Sidur algne.Sportsidur keelatud (labadega) ketas.
13.4 Hooratas algne, lubatud töötlemine ainult tasakaalustamiseks. Hooratta minimaalne kaal 6,.... kg
13.5 Kardaan algne. Igasugune töötlemine keelatud.
13.6 Differentsiaal vaba.
13.7 Differentsiaali blokeering lubatud.

13. VELJED, REHVID.
14.1 Rehvid vabad.
14.2 Veljed vabad, kuid ilukilbid võib eemaldada.
14.3 Veljekinnitus poldid võib vahetada tikkpoltide vastu. Rattapoldid ei tohi ulatuda mutritest läbi enam, kui 20 mm.
14.4 Kõik muudatused, täiendused, keemiline töötlemine ja rehvide soojendamine on keelatud.

14. PORILAPID, KARTERIKAITSE
15.1 Laiemad porilapid on lubatud aga ei tohi ulatuda auto gabariidist välja.
15.2 Karterikaitse vaba

15. KÜTUS
16.1 Lubatakse kasutada ainult jaemüügis saadaolevat, tavakasutuseks mõeldud bensiini. Kasutatav bensiin peab olema pliivaba (kuni 0,013 g/l) vastavuses FIA VM Lisa J Art. 252.9.1. ja 9.2.
16.2 Keelatud on nn “võidusõidubensiinide” (Green Racing, Elf,lennuki küte) kasutamine.
16.3 Mootoris toimuvates põlemisprotsessides on lubatud vaid välisõhu ja bensiini segu kasutamine. Teised lisandid, kaasaarvatud vesi on keelatud.

16. MOOTOR
Lubatud kasutada ainult algseid VAZ 2101-2107 mootoreid ja Moskvitš (IZ, AZLK),GAZ (Volga) ning ZAZ (Zaporožets) markide puhul automargi põhine.
Mootor peab olema oma algsel kohal.
16.1 Karterituulutus
Kui ei kasutata algset süsteemi, on nõutud karterituulutus. Karterituulutus peab olema juhitud minimaalselt 2-liitrisesse õlikindlast materjalist õlikogumispaaki, mis välistab õli sattumise rajale olenemata auto asendist.

16.2 Mootoriplokk
Algne. Lubatud on kasutada ainult järgmiseid mudeleid: 2101, 21011, 2103, 2105, 2106, 21213. Töötlemine lubatud ainult remontmõõdus kolbide paigaldamiseks (maksimaalne remontmõõt 82,8 mm). Moskvitš (IZ, AZLK),GAZ (Volga) ja ZAZ (Zaporožets) markide puhul automargi põhine.

16.3 Plokikaas
16.3.1 Algne, sisse- ja väljalaske kanalite töötlemine lubatud,klapivedrud algsed.
16.3.2 Sisselaske klapi maksimaalne taldriku läbimõõt 37,0mm, klapisäär 8mm.
16.3.3 Väljalaske klapi maksimaalne taldriku läbimõõt 31,5mm, klapisäär 8mm.

16.4 Plokikaane tihend
Lubatud tehase originaal tihendid, käsitöö tihendite kasutamine keelatud...

16.5 Väntvõll
Algne. VAZ autodel lubatud kasutada ainult mudelite 2101,2103,21213 väntvõlle. Töötlemine lubatud remontmõõdus saalede paigaldamiseks. Maksimaalne kolvikäik ei tohi ületada 80.00 mm. Väntvõlli võib tasakaalustada, kuid ei tohi kergendada. Õlikanalite puhastamiseks lubatud algupäraste sulgurite muutmine.

16.6 Kepsud
16.6.1 Lubatud kasutada 2101 või 21213 kepsusid, kolvisõrm 22mm, kepsu pikkus 136mm.
16.6.2 Lubatud on kepsude töötlemine, 2101 kepsu ringi tegemine ujuva sõrme puksi paigaldamiseks.
16.6.3 Lubatud on kasutada 2101-01 kepsu pikkusega 129mm

16.7 Kolvid
16.7.1 Lubatud kasutada järgnevaid kolbe:
2101, 21011, 2105, 2108, 21083, 2110, 21213 sõltumata tootjast ja remontmõõdust. Maksimaalne kolvimõõt 82,8mm.
16.7.2 Lubatud on kolbide töötlemine ainult tasakaalustamiseks ning klapisüvendite tegemiseks.
16.7.3 Igasugune materjali eemaldamine kergendamise eesmärgil keelatud. Üks kolb komplektist peab olema ilma töötlemisjälgedeta (va klapisüvendid).
16.7.3 Kolvisõrm algne, 22mm keelatud kolvisõrme sisemine töötlemine kaalu vähendamise eesmärgil.

16.8 Klapimehanism
Nookurid algsed, lubatud reguleeritav nukkvõlli ketiratas.

16.9 Õlipump
Algne. Lubatud töötlemine tootlikuse ja surve tõstmise eesmärkil. Õlipumba sõel on vaba.
16.10 Veepump
Algne.
16.11 Mootoripadjad.
Vabad, kuid peavad tagama ohutuse. Peavad takistama mootori liikumist sõitjateruumi suunas.
16.12 Sisselaskekollektor
Algne,lubatud sisemine töötlemine. Materjali lisamine keevise või muu meetodiga keelatud.
16.13 Väljalaskekollektor
Väljalaskekollektor peab olema algne,lubatud töötlemine. Materjali lisamine keevise või muu meetodiga keelatud.
16.14 Õhufilter ja selle korpus.
Algne.Lisa õhuvõtuavade tegemine keelatud.

16.15 Toitesüsteem

16.15.1 Kütusepaak algne.
16.15.2 Lubatud kasutada elektrilist kütusepumpa - rangelt soovituslik, et mootori seiskumisel lülituks automaatselt välja ka kütusepump.Kütusetorustik lubatud vedada läbi salongi omamata vahe ühendusi,peab olema läbi tuletõkkeseina keermeliides.
16.15.3 Sissepritse kasutamine lubatud. Pöörete piiraja ning muud aju parameetrid algsed.
16.15.4 Karburaatorina lubatud kasutada kõiki Vaz/Zhiguli tüüpi karburaatoreid mida tehasest paigaldatud lada mootorile.
16.15.4.1 Weber ning Solex karburaatoritel on maksimaalne segusiibri mõõt 32mm, difuusori läbimõõt 28mm
16.15.4.2 Ozoon karburaatoril on maksimaalne segusiibri mõõt 36mm, difuusori läbimõõt 28mm.
16.15.4.3 Düüsid ning emulsioonitorud vabad.
16.15.4.4 Siibrite avamisel on lubatud kastutada vabalt valitud skeemi, eeldusel et säiluvad kõik tagastusvedrud.

16.16 Süütesüsteem.
16.16.1 Süüteküünlad vabad, süütesüsteem algne. Elektronsüüde lubatud eeldusel, et ei kasutata programmeeritavat süüte aju.
18. SUMMUTI
Väljalasketorustiku esimene osa („püksid“) algne toru mõõt , edasine osa vaba. Heitgaasid võivad väljuda vaid väljalaskesüsteemi lõpust.
Lubatud müratase 90 dB, mõõdetuna FIA eeskirjade kohaselt, (mõõdik asendis A/Slow, mikrofon 45° nurga all, 50 cm kaugusel summutiotsast), mootoril 4000 p/min.
Summuti ei tohi välja ulatuda auto perimeetrist pealtvaates ja peab olema maapinnaga horisontaalis.

Siimussaar
Foorumi kasutaja
Postitusi: 5
Liitunud: 07 Juul 2017 00:31
Autod: 04

Re: SU tehnilised tingimused 2018

#2

Postitus Postitas Siimussaar » 29 Jaan 2018 20:52

1,7 pritse lubatud

RRisto
Foorumi kasutaja
Postitusi: 248
Liitunud: 20 Mai 2014 14:18
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107

Re: SU tehnilised tingimused 2018

#3

Postitus Postitas RRisto » 29 Jaan 2018 21:32

Tehase pritse koos originaal ajuga on koguaeg olnud lubatud.

lada21063
Foorumi kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: 23 Aug 2008 14:35
Asukoht: Lääne-virumaa
Autod: VAZ 2105

Re: SU tehnilised tingimused 2018

#4

Postitus Postitas lada21063 » 05 Veebr 2018 21:38

Screenshot_20180205-214054.png
Screenshot_20180205-214054.png (236.19 KiB) Vaadatud 803 korda
Küsiks üle, kas 4-2-1 väljalase on keelatud?
Viimati muutis lada21063, 05 Veebr 2018 21:41, muudetud 1 kord kokku.

RRisto
Foorumi kasutaja
Postitusi: 248
Liitunud: 20 Mai 2014 14:18
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107

Re: SU tehnilised tingimused 2018

#5

Postitus Postitas RRisto » 05 Veebr 2018 21:41

Jah, originaal väljalase koos pükstega...edasi on vaba. Kuigi lugedes uuesti tundub, et lihtsalt torumõõt peab olema algne. Eelmistel aastatel on olnud kirjas, et väljalase koos pükste osaga peab olema algne.

Kirjuta FB-s Kalle Kruusma -le ja küsi täpsemalt üle. Ta ütleb sulle kuidas on see mõeldud.


Mine “Rallisport”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist