Kindlustusest

Kindlustusest

Jutud vabal teemal / huvitavad pildid ja viruaaltuuning
Vasta
p
PikkPresident
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 27 Mär 2013 21:03
Asukoht: Lõunamaa taeva all

Postitus Postitas PikkPresident »

Antagu mulle andeks, et ma siin tüütu kärbse kombel edasi pirisen, aga ma võtan teema veelkord kokku. Kordamine on tarkuse ema. Pealegi ma usun, et minu jutt on kübeke huvitavam kui mõnel ametnikul, kes käitub nagu seniilne Brežnev. Loeb tuima näoga paberit, imestab, et jutt on kole pikk, ega taipa, et talle on kätte sattunud ühe ja sama teksti kolm eksemplari.

Muuseas, sisuliselt me elamegi samamoodi nagu Brežnevi ajal. Brežnev teeb ees pulu-pulu-pulu! teised teevad plaks-plaks-plaks!, aga hiljem tagaselja irvitavad ja kiruvad. Samas saavad kõik, ka Brežnev ise, aru, et see on üks suur spektaakel. Siiski - tänapäeval ei saa kõik enam aru, et tegemist on spektaakliga. Esiteks puudub kontrastne võrdlusmoment. Teiseks on erinevalt nõukaajast poed täis ilusaid läikivaid asju ja inimesed keskendavad tähelepanu sellele, kuidas neid asju ja nende omamiseks vajalikku pappi kokku ajada (töötada-tarbida-surra! elumudel). Seetõttu inimesi laiemad filosoofilised/eksistentsiaalsed teemad ei huvita, peaasi, et pappi saab. Aga see selleks.

Kui nüüd kindlustusspektaakli juurde tagasi tulla, siis mina olen pealiskaudsel vaatlusel tuvastanud vähemalt 3 põhiseaduse paragraafi, millega kindlustususega seonduv anaalne seksuaalvahekord vastuolus on. Kui mind trukkima hakati, siis lugesin liikluskindlustuse seaduse "kaanest kaaneni" läbi. Mingil väga kummalisel põhjusel jäi mulle mulje, et seda ei ole kokku seadnud mitte targad, tervemõistuslikud ja kained täiskasvanud inimesed, vaid üheksapäine purupurjus lohe, kelle esimene pea ei tea, mida viies ja kaheksas teevad. Ja samal ajal sooritavad teine ja seitsmes pea menüüpresentatsiooni.

Ehk siis nagu karskusseltsi põhikiri:
1. Karskusseltsi liikmetel on kangete alkohoolsete jookide tarvitamine rangelt keelatud, välja arvatud punktis 2 nimetatud erandjuhtudel.
2. Erandina on karskusseltsi liikmetel kangete alkohoolsete jookide tarvitamine lubatud ainult eriti rasvaste toitude kõrvale.
3. Eriti rasvasteks toitudeks lugeda kõik toidud peale munaroogade.
4. Karskusseltsi liikmetel on munaroogade söömine kategooriliselt keelatud.

See on muidugi anekdoot. Tegelikult on kogu elu üks suur anekdoot ja spektaakel, mille üle võiks lõhkemiseni naerda. Aga kahjuks kipub naer otsa saama, kui vinnastatud kürb mõnele kehaavale läheneb...

Kokkuvõtvalt: keegi võiks ausalt tunnistada, et 2+2 ei ole 4, vaid vastavalt vajadusele kas -7 või 12,85798. Valetada saab vaid iseendale, aga mis mõte sellel on?


...järgneb...
Ja ma tei säändse viguri, et osti hindäl Žiguli
p
PikkPresident
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 27 Mär 2013 21:03
Asukoht: Lõunamaa taeva all

Postitus Postitas PikkPresident »

Mis peaks olema teisiti? Kõigepealt mudel, kus formaalne on tähtsam kui sisuline. "Linnuke kirjas" ja JOKK, ei ole ratsud, mille seljas kaugele jõuaks. Looduses ei ole midagi formaalset, kõik toimub ausalt, lihtsalt ja loogiliselt.

Kunstlikult ühendatud sõiduki registreeritus ja kindlustusvärk peaksid olema lahus. See seos ei ole raiutud kivisse, seda muuta peaks teoreetiliselt olema mõnevõrra lihtsam kui Kuu Maa peale toomine. Loogiline seos on olemas nagunii: kindlustada saab sõidukit, mis on registreeritud. Kindlustusse ei saa ju minna jutuga, et õu, kule, ma ehitasin rohelise UFO ja tahaks nüüd kindlustada.

Sellega ma tahan öelda, et anaalvahekorrast pääsemiseks ei ole ajutine registrist kustutamine SISULINE lahendus. Pealegi saab seda teha tähtajaliselt. Midagi ei ole teha, aga mul on ARK kontoora kohta kogemuste põhjal kujunenud teatud skepsis. Nagu karupoeg Puhh ütles: neid mesilindusid ei või iial teada... Kas keegi garanteerib, et ametnik kuhugi valesse lahtrisse linnukest ei tee ja jäädavalt ei kustuta? Säält kontoorast on ju igasugu naljakaid asju välja tulnud. Näiteks on mustvalgel kirjas, et mina olen saanud BC-lubatähe 16-aastaselt... Mis siis juhtub, kui ma mingil põhjusel ajutist kustutamist ei pikenda? Kas keegi annab garantii, et see spektaakel millalgi tasuliseks ei muutu? Minu seisukoht on, et niikaua kui sõidukile pole lõplikku surmaotsust tehtud, ei peaks registrit torkima. Kas jahimehed ikka võtavad selleks ajaks torud arvelt maha, kui nad parasjagu metsas ei pauguta? Loogiliselt peaks kõik mehed enne uinumist ennast sõjaväe arvelt maha võtma, sest magades pole nad suutelised kodumaad kaitsma.

Point on selles, ajutine kustutamine ei välista mingil moel, et selle sõidukiga mingit kindlustusjuhtumit ei põhjustata. Ajutisel kustutamisel jääb aparaat füüsiliselt eksisteerima ega muutu energiakogumiks, mida ainult sensitiivid näha suudavad. "Lahendus" oleks see, kui ARK võtaks sõiduki mingi olulise osa enda kätte hoiule. Aga seegi ei pruugi aidata. Olen kuulnud lugu napsilembesest külamehest, kes käis traktoriga küla peal joomas. Et seda takistada, võttis naine rooli ära. Mees sõitis torutangide abil reipalt edasi... Järelikult peaks ARK terve sõiduki ajutise kustutamise perioodiks enda kätte võtma. Muuseas, ma ei ole kohanud ka mitteregistreeritud sõidukitel mingit füüsilise tasandi takistust, mis välistaks nende teeliikluses kasutamise. Proovitud.

Ehk siis kunstlikult tekitatud probleem, kus formaalsus on sisulisest küljest tähtsam.


...järgneb...
Ja ma tei säändse viguri, et osti hindäl Žiguli
p
PikkPresident
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 27 Mär 2013 21:03
Asukoht: Lõunamaa taeva all

Postitus Postitas PikkPresident »

Jätkan. Mulle teadaolevalt on liiklusregister "mitmekihiline". Seega ajutisel kustutamisel tõstetakse objekt lihtsalt "alumisse sahtlisse". Kordan veel, et see ei mõjuta tema füüsilist eksistentsi ega välista kindlustusjuhtumi põhjustamist. Mina, rumal külamees, ei näe märkimisväärset vahet, kas ma hoian oma trussikuid ülemises või alumises sahtlis. Sisuliselt ei muutu midagi. Ja kui ma hakkan trusspiitreid pidevalt ühest sahtlist teise tõstma, siis küllap haarab mu naine telefoni ja kutsub hullumaja auto välja. Muidugi võib väita, et trussikud ei ole võrreldes sõidukiga ohtlikud. Aga kui keegi mäletab Wremja osa "Ämma aluspüksid", siis seal kukkus politseinik seoses alukatega puu otsast alla. Ja üleüldse - kõige ohtlikum asi on voodi, sest enamus inimesi sureb just seal.

"Kihilisusest" rääkides tunnistan suure saladuskatte all, et mul on majapidamises aparaat, mida kindlustati viimati 1995. Kehtivat lepingut pole ja tegelikult ongi JOKK, sest tollel ajal lepingut ei nõutudki. Sooritasin registripäringu ja süda jäi seisma: sõidukit ei leitud. Hirmunult tormasin kuuri alla ja ohkasin kergendatult: mina leidsin! Kusjuures ilma pendli abita, puht visuaalsel ja manuaalsel teel. Aga samas ei leidnud ma ühtegi põhimõttelist takistust, mis välistakas objektiga teeliikluses osalemise ja võimaliku kindlustusjuhtumi põhjustamise. Tõsi, üks tehniline probleem siiski on, aga kui keegi paluks mul õhtuks "tule torusse" teha, saaksin hakkama.

Samas kui juriidiline omanik "teist teed" mööda asjale läheneks, siis "leitakse" objekt kindlasti üles. Ja kui nüüd piltlikult öeldes "mesitaru pihta koputada" siis küll need mesilinnud kallale kargavad. Olengi mõelnud, et "mesitaru peaks kolkima" ehk siis hilisema pärandibürokraatia vältimiseks objekti oma nimele kirjutama. Samas ei taha seda teha, sest see tähendaks koos armeenlastega sauna minekut. Ma loodan, et saate aru.

...järgneb...
Ja ma tei säändse viguri, et osti hindäl Žiguli
p
PikkPresident
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 27 Mär 2013 21:03
Asukoht: Lõunamaa taeva all

Postitus Postitas PikkPresident »

Tüütu kärbes piriseb edasi. Bzzzzzzzzzz.

Suure kirjutamise peale jõudis minu tillukesse arunatukesse üks tõdemus. (Teravama mõistusega lugejad on seda ilmselt ammu taibanud.) Nimelt see, et pääsemaks tegevusest, mille eest ENSV KrK § 118 nägi ette kuni kaheaastase vabaduskaotuse, pole registriga mängimine sisuline lahendus. See on kõigest koolipoiss Onanin´i surematu (ent viljatu) õpetuse mõttetu järgimine. (Vihje: suurte visionäride õpetuste puhul lisatakse nende nimele -ism näiteks darvinism, leninism jne.) See on ainult tagajärgedega võitlemine, mitte põhjusega tegelemine. Ehk sisuliselt anaalne stomatoloogia.

Põhjus on leping.

Kasutan veelkord tarkuse ema ja toon näite. Kui ma tahan bussiga sõita, siis nimetan ma bussijuhile soovitud sihtkoha ja tema müüb mulle kehtiva tariifi alusel pileti. Kohale jõudes lähme sõbralikult lahku ja kõik. Me ei allkirjasta lepingut, et bussijuht viib mind õigeaegselt, ohutult ja "keskkonnasäästlikult" sihtpunkti ja mina omakorda ei häiri kaasreisijaid, ei pissi põrandale ja ei lõika istmeid katki. Elementaarne, Watson! Ja siin ei saa rääkida, et bussijuhil poleks mingit vastutust. Vastupidi: nad teevad arenenud riikide mõistes pooletoobise sotsiaaltoetuse eest väga vastutusrikast tööd. Ja ka minul (nagu igal inimesel) lasub pidevalt vastutus (mille teine tahk on muide vabadus.)

Mina olen elu jooksul sõlminud mitmesuguseid lepinguid. Läbiv põhimõte on see, lepingu lõppemisega vormistataksegi vastastikkune vabadus: osapoolte kohustused lõppevad. Kui ma ei soovi näiteks oma praeguse mobiilioperaatori teenuseid enam tarbida, siis fikseerimegi selle lepingu lõpetamisega. Miks mul peaks olema leping Tallinna Veega, kui ma teenust reaalselt ei tarbi?

Kas kedagi huvitab see, et kõigil inimestel oleks lepinguline suhe ravikindlustusega? Kui inimene ei saa regulaarselt psühhiaatri juures käia, võivad sellel olla väga traagilised tagajärjed, nagu juba eespool mainisin. Tunduvalt ohtlikumad, kui kuuri taga konutaval lepinguta "romul".

...järgneb...
Ja ma tei säändse viguri, et osti hindäl Žiguli
p
PikkPresident
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 27 Mär 2013 21:03
Asukoht: Lõunamaa taeva all

Postitus Postitas PikkPresident »

Bzzzzzzzzz!

Lada tootjamaa keeles on üks imeline väljend, mida ma järgmises lauses viisakasse eesti keelde tõlgituna kasutan. Mulle pole seda sisutühja lepingut peenise peale tarvis. Kui leping on tähtsam kui poliis, siis võiks ju ka igapäevaautol, rääkimata "romust", poliisi süüdimatult ostmata jätta ja kindlustusjuhtumi korral lepinguga vehkida: näete, leping kehtib! Praktikas oleks see samaväärne kui vehkida sellega, nagu see onkel:



[file]5122[/file]

Ja nüüd ma küsin:

Kas planeedil Maa ei leidu mitte ühtegi inimest, kes suudaks olukorda muuta?

Kas on võimatu kaotada leping kui selline ja piirduda ainult poliisiga (nagu 199x...2001), või kui see tõepoolest ilmvõimatu on, siis vähemalt mitte nõuda kehtivat lepingut juhul, kui inimene reaalselt teenust ei tarbi?

Kas muudatuste elluviimine on keerulisem ja kallim kui lend Saturnile?

Millised kohutavad tagajärjed olukorra muutmisele järgneksid? Kas lendavad õhku kõik Maal paiknevad tuumajaamad? Kas kaob gravitatsioon? Kas saabuvad marsielanikud ja pistavad meid kõiki nahka? Kas Päike kustub ära?


...järgneb...
Ja ma tei säändse viguri, et osti hindäl Žiguli
p
PikkPresident
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 27 Mär 2013 21:03
Asukoht: Lõunamaa taeva all

Postitus Postitas PikkPresident »

Bzzzzzzzz!

Ah, mis mina, rumal kärbes, ka maailma asjadest taipan... Ilmselt näeb seda lepingut ette mingisugune eurodirektiiv.

Aga kõigi eurodirektiivide kiuste kasvavad minu porgandid peenras (mitte puu otsas) ja kurgid on täpselt nii kõverad nagu ise tahavad.

Kuhu see järjest suurenev (euro)bürokraatia teel on, pole raske arvata. Kui midagi saab liiga palju, siis muutub see farsiks, iseenda paroodiaks. Tsiteerin elavat klassikut:

Need kes heidavad sind alla
Keelavad ja käsivad
Lõpuks oma käsud alla
Neelavad ja väsivad


T.Trubetsky

Igasugu eurodirektiividega on muidugi see nüanss, et ega nad alati kõige ajuvabamad ei olegi. Häda on hoopis selles, et meie ametnikud ei loe neid põhjalikult läbi. Tegelikult on need suunised, mis näevad mingi olukorra reguleerimiseks ette erinevaid võimalusi. Meie ametnikud aga valivad alati "kõige kangema" variandi. Näiteks on Lätis ja Leedus nii mõnigi asi lahendatud palju mõistlikumalt, kuigi vastab samale direktiivile. Meil toimuva on kenasti kokku võtnud teine elav klassik:

http://punk.bumpclub.ee/jmke/textid/ain ... #MAARJAMAA

http://www.youtube.com/watch?v=FBpzuR0KjwI


Minu arvates omal ajal Moskvale küll nii palju ei poetud. Võimaluse piires püüti oma maad ja rahvast säästa. Põhjus muidugi lihtne: Moskvast ei antud sellist nänni nagu praegu. Kahjuks me ei taipa, et euroabi pole mitte puhtast südamest tulnud kingitus, vaid omab väga tugevat manipuleerivat allteksti. Me ei saagi aru, kuidas meid klaashelmeste eest ära ostetakse. Aga mis sa ikka teed, kui kõige valgemate neegritega kõige põhjapoolsem Aafrika riik meeleheitlikult Euroopat mängib...

Kui asi eurodirektiividega ikka väga hapuks läheb, siis tuleb see otse ja ausalt välja öelda. Oma elukäiku revideerides avastasin ma, et olen oma seltsimeeste ees pühalikult tõotanud: ...elada, õppida ja võidelda nii, nagu õpetas suur Lenin... Juriidiliselt on see tõotus jõus, ma ei ole seda allkirjaga tagasi võtnud. Sestap võtan vabaduse ja vastutuse Suurt Juhti ja Õpetajat tsiteerida, et tema suu läbi bürokraatiamasinale öelda:






Pilt


...järgneb...
Ja ma tei säändse viguri, et osti hindäl Žiguli
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Katkestan hetkeks monoloogi...
...et küsida, kui pikad tekstid varuks on kirjutatud?
Meeldivad mulle, mis teha.
Ja stiil meeldib. Sellise kokkukirjutamiseks tänapäeva lapse mõistus ei küündi. Hea lugeda kohe.
A üks nõuanne ka. Ilma ei oska olla, peab targutama...

Vaat' vannuaigu, ku taevas oli sinidsem ja muru rohelidsemb, mis siss et aig isi hall oll, põln'd nuu asja tõistmoodu ühtigi. Ja iks eläti. Kes elänu, nu tiava.
Katsuss ka kuikimoodu eläda. Vingerdass-vangerdass nagu tol pallukittet hallil aal ja eläss. Nõnnamuudu.
Om võimalik küll.
Sääduse on tettu ja lase na olla. Kunas naid ennemb om järgitu? Ja kunas järgijitt ennemb kulleldu? Selektor töösse! Moodsan keelen...
Äi saa siin uma kõnõ- ega kiraoskust demunstreerides miskit parembass. Kunaki põle saand. Muutut vaid sihändsess samatsõss lobamokass, nigut nuu sääduselooja ommava. Liiän suur om tu bürukraatide kogum, liiän suur...
Vaid veri mõsk tänava, ütli vannauigu inemesõ. Ja nii om.
Muide, kae perrä, millega nu ullikse tegelevä. Ja nõnnamuudu päivast päiva... Sina massat!

http://www.riigikogu.ee/index.php?page= ... oosseis=12

Jätkake, mr. PikkPresident.
On meeldiv. :)
p
PikkPresident
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 27 Mär 2013 21:03
Asukoht: Lõunamaa taeva all

Postitus Postitas PikkPresident »

Olingi üsna imestunud, et keegi mu verbaalsesse masturbatsiooni seni ei sekkunud. Maksim Gorki ütles, et kui vähegi saad, ära kirjuta! Minu perekonnaõpetuse õpetaja ütles, et poisid, ärge pihku lööge, tehke parem sporti. Tegelikult ongi need tegevused väga sarnased: üksinda toksid, pritsid enda seest mingit ollust ja endal on hea.

Logmani "isalikud õpetussõnad" võtan tänuga teadmiseks. Aga mis keeles need on? Mina valdan ka "võõrkeelt", sest elan kohas, kus ei ole ühtegi õunapuud ega koera (ma ütspäiv lõiksi uibit, pini saise sääl, kos om kilõmaja uss, kai päält ja sai ossaga vasta handa. Mul om kotoh pudsunudsija ja iispääva hummogu om mõnikõrd väega hürrül olla olnu.):D

Muidugi võib küsida, et mis mõte sel on, kui ma siin onaneerin. Kunagi saatsid akadeemikud Brežnevile kirju, et kui me samamoodi jätkame, on varsti pizdets. Hakkame kapitalistidelt majandusabi paluma jne. "Tänutäheks" väärtusliku info eest pisteti nad kiiremas korras hullumajja. (Muide hullumaja on nagu pordumaja: sisse minna on häbi, välja tulla on häbi, aga sees ei ole vigagi.) Kuna ma eespool oma ainsat tuttavat vürsti tsiteerisin, siis mainin, et omal ajal tegi KGB kõik, et Vennaskonda laiali saata. Vennaskond tähistab sel sügisel oma 30. sünnipäeva, KGB aga...

Luban oma stiilile ja pioneeritõotusele truuks jäädes jätkata, teemakohaseid mõtteid on mul veel. Aga ma olen täpselt nagu noku, kes peale iga purtsatust kosumiseks aega vajab. Sel nädalal purtsatusi ilmselt enam ei tule:D

P.S. Logman, mind ei ole vaja teietada, mul ei ole paelussi.
Ja ma tei säändse viguri, et osti hindäl Žiguli
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Nõnnaviisi.
Auto-moto foorumis võttis sel teemal sõna hr. Indrek Sirk isiklikult.
Tasub lugemist ja kui loetavast aru ei saa, peab veel üle lugema. Nii mitu korda, kuniks kõik selgeks saab.
Selgubki tõsiasi, millest oma eelmises postituses maakeeli mõista andsin, et seadused on - ... on lihtsalt seadused. Lihtsalt on. Ja las nad olla.
Kui oskad laveerida, jääd ka elama. Kui ei oska, siis õpid. Me kõik õpime, mina kaasa-arvatud. Igatahes asjalikum ja tulusam tegevus, kui päevast päeva kisada. Seda enam, et täna kisa tõsta on juba liiga hilja.
Et õppida, on tarvis seda tarkust kuskilt ammutada.
Head tutvumist tekkinud või tekitatud olukorraga :).

Kopeer-pasteering-kleeberstaff:
_________________________________________
...
Püüan hästi lühidalt kokku võtta selle teema valguses tänaseks Riigi Teatajas avaldatud https://www.riigiteataja.ee/akt/111042014001 ning 01.10.2014 jõustuva seaduse regulatsiooni. Sõiduki omaniku tähendus alljärgnevas ülevaates võib olla laiem, kui kitsalt registrisse omanikuna kantud isik, kuna seadus kasutab omaniku asemel terminit kindlustuskohustusega isik, kelleks võib olla ka vastutav kasutaja.

1. Kindlustatakse sõiduki omaniku tsiviilvastutus selle konkreetse sõiduki suhtes ning kindlustus katab teisele isikule (mitte sõiduki omanikule) tekitatud kahju. Seega, kui kindlustusleping on sõlmitud, siis ei pea muretsema teistele isikutele tekitatud kahju pärast. Endale tekitatud kahju maksad ikka omast taskust kinni või teed kaskokindlustuse. Kui andsid auto sõbrale, siis maksab sõber Sinu auto remondi kinni. Kui aga lasid sõbral sõita kindlustuseta sõidukiga, siis vastutad ise kindlustuse kaudu kannatanu ees tekitatud kahju eest. Mitte sõber, sest Sinu sõidukiga tekitatud kahju eest vastutad Sina ise ning pead selle vastutuse kindlustama ikkagi Sina sõiduki omanikuna.
2. Kindlustusleping on tasuline kogu perioodi ulatuses, mis saab olla kuni 12 kuud. Kui kindlustusleping lõpeb, siis võib sõiduk olla kuni 12 kuud kindlustuslepinguta. See lahendab kõigi hooajasõidukite probleemi. Midagi ise teha ei ole vaja, keegi mingit raha ei nõua. Küll aga tuleb arvestada sellega, et selle 12 kuu jooksul selle sõidukiga kahju tekitamisel viimane kindlustusselts küll hüvitab kannatanule kahju, kuid nõuab selle kindlustusvõtjalt (st sõiduki omanikult, mitte juhilt) sisse.
3. Kui möödub 12 kuud viimasest kindlustuslepingust, st viimasest tasutud kindlustuskaitse lõpust, siis kohaldatakse Eesti Liikluskindlustuse Fondi poolt sõidukile automaatne kindlustuskaitse. Esmalt 30 päevaks, seejärel 90 päeva kaupa. Makse on kahtlemata suurem, kui tavakindlustusel, kuna selliseid kindlustusi ei ole palju, raha kättesaamine problemaatiline jne. Seetõttu on kindlustus kallim, kuna sellise seltskonna liikmete tekitatud kahjud peab sama seltskonna teiste liikmete maksetega katma. Süsteem soosib seda, et otsitakse vabatahtlikult kindlustusselts, kus saab odavamalt hakkama või kustutatakse sõiduk registrist. Lisaks automaatse kindlustuskaitse eest tasumise kohustusele tuleb kahju tekitanud sõiduki omanikul tasuda ka omavastutus 640 eurot.

Seega võrreldes tänase olukorraga tuleb igal autoomanikul arvestada, et 12 kuu möödumisel viimase kindlustuslepingu lõppemisest tuleb arvestada esmalt 30-päevase automaatse kindlustuskaitsega. See on aga välditav lihtsate meetmetega ning tasuta. Võtmeks on sõiduki registrist kustutamine.

Minu hinnangul on muutunud sõidukite registrist kustutamine konkreetsemaks ning vanatehnikahuvilistele lihtsamaks:
1. Kõik sõidukid, mis on lammutatud või hävinenud enne 01.05.2004, saab registrist kustutada lammutustõendit esitamata. Otse loomulikult tähendab see, et lammutatud või hävinud sõiduk ei ole pärast seda kuupäeva läbinud ülevaatust või osalenud liikluses. Muus osas tuleb registripidajal lihtsalt uskuda, et sõiduk ka tegelikult on hävinenud. See viis eeldab omaniku enda tahteavaldust registrile ja toob kaasa lõpliku kustutamise registrist.
2. Uue regulatsiooni maasikas selle foorumi kasutajate jaoks on aga liiklusseaduse § 77 lg 8.2, mis näeb ette, et kui on möödunud 2 aastat viimasest ülevaatusest JA viimase kindlustuspoliisi kehtivusest, siis peatub registrikanne automaatselt. Registrikande peatumine tähendab seda, et liiklusregistrist kustutatakse sõiduki andmed kuni registrikande taastamiseni. Taastamine toimub tehnoülevaatuse läbimisega. Seejuures võib ülevaatuspunkti sõita ohtlike rikete puudumisel ka ise.

Aritmeetiliselt tekib olukord, kus tuleb sõidukit samaaegselt hoida 2 aastat ülevaatuseta ja maksmata kindlustusega olukorras, kus automaatne kindlustuskaitse rakendub juba 12 kuu möödudes viimase kindlustuspoliisi lõppemisest. See auk on ületatav sõiduki ajutiselt registrist kustutamisega, mida saab teha perioodiga 1-24 kuud. Olen ise arvuti kaudu teinud ajutise registrist kustutamise toimingu ning see võttis aega mõne minuti. Ja ma ei ole mingi eriline IT-spetsialist. Kui arvuti kasutamisel tekib tõrge, siis järgmine kord Maanteeameti liiklusregistri büroosse sattudes tehke vastav toiming ära kohapeal. Seaduse jõustumiseni on jäänud 5,5 kuud, peaks jõudma küll aega planeerida. Minu tagasihoidlikul hinnangul peaks selline regulatsioon lahendama ära olulise osa probleemidest, mis kaasnevad nö seisvate sõidukitega. Seejuures viisil, mis ei nõua sõiduki omanikult mingit pingutavat tegevust. Seejuures ei too see kaasa kulusid. Kui sõidukit ei ole registris, siis ei nõuta sellele kindlustuslepingu sõlmimist ning automaatset kindlustuskaitset.

Juhin siiski tähelepanu sellele, et sõiduki registrist kustutamine või registrikande peatumine ei muuda olematuks kohustust hüvitada kannatanutele kahju. Seda teeb ikkagi Liikluskindlustuse Fond, kes nõuab seejärel kahju sisse sõiduki omanikult.

______________________________________

Originaalpostitus pikemal kujul asub lehel http://forum.automoto.ee/showthread.php ... 73&page=13
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1109
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Postitus Postitas Arvos »

Ok. Aga kui auto on arestitud? Kuidas siis toimub ajutiselt arvelt mahavõtmine?
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Arvos, sa põrutad selle küsimuse hetkel täiesti valesse kohta.
Küsi ARK-ist oma konkreetse juhtumi kohta konkreetsete inimeste käest esitades konkreetsed küsimused vajadusel koos konkreetsete asitõenditega.
Ja anna siis palun siin tulemustest-vastustest teada.
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1109
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Postitus Postitas Arvos »

Võin kihla vedada, et ark-i reatöötaja ei oska mulle vastata.
Aga kuna seadus on seadus, eks nad siis võtavad vägisi ajutiselt arvelt maha arestitud sõiduki. Peaasi, et aasta jooksul oleks päevaks kindlustus olemas:)
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1109
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Postitus Postitas Arvos »

Hea oli, et kihla ei vedanud. Oskas küll vastata!
Arestitud sõiduki saab arvelt maha võtta ajutiselt. Seda peab aga tegema ark-i töötaja. Isegi toiminguid saab teha, välja arvatud müük loomulikult. Ise seda arestitud auto korral netis teha ei saa.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Nuvott. Väärt infokilluke jälle olemas.
Tänud, Arvos :).
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Postitus Postitas SexSix »

Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Postitus Postitas SexSix »

Kõige odavam on kindlustada ERGOs. Aga...ERGO pakub maksekohustusega lepingu alusel üksnes aastase kindlustusperioodiga poliise. Ülalolevas tabelis on lühema perioodiga poliisi maksetena toodud aastase poliisi makse poolaastas, kvartalis ja kuus vastavalt kliendi valitud makse tasumise sagedusele.
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1109
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Postitus Postitas Arvos »

Minule pakkus ergo küll kõige suurema kirve. Olemasolevatega võrreldes topelthinda küsis.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Postitus Postitas SexSix »

http://majandus24.postimees.ee/2834167/ ... sseadusest

Ja kohe vastarääkivused:
Nii peaks ka auto müüja olema huvitatud, et tehingu käigus saaks registrisse kantud uus omanik.
Uue seaduse kohaselt võib kindlustusvõtjaks olla ka sõiduki kasutaja – see, kellel on kindlustushuvi ja kes reaalselt kindlustuskaitset vajab.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Postitus Postitas SexSix »

IF pressib raha välja. Saadeti arve mis on 39, 58€ ja kodulehel on hinnaks 35, 41€.
IFi kodulehel tehes ei lase tehingut teha: Ei saa osta poliisi "JAH" lepingule!
Sellel sõidukil on "JAH" leping ja uued poliisid moodustatakse ja saadetakse Sulle automaatselt peale makse laekumist.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Postitus Postitas SexSix »

Seltsimehed, tähelepanu! Läheneb 01.10.2014! Hakkab kehtima uus Liikluskindlustuse seadus.

https://www.riigiteataja.ee/akt/111042014001&leiaKehtiv

Tuleb veel paar autot ajutiselt arvelt maha võtta.
Vasta