Postitatud: 25 Dets 2007 16:28
Avtomobil No 2.
1967 aasta alguses kuulsid tavakonstruktorid peakonstruk-
tori käest et peale Vaz 2101`te hakkab Volga autotehas
tootma ka autot No 2.
Milliseks kujuneb see auto ja milliseid mudeleid hakkab tehas
tootma tulevikus,ei teadnud peaaegu keegi.
Fiat-Vaz lepingu allakirjutamisel nähti ette et Fiat annab meile
kahe auto tehnilised dokumentatsioonid(tavaauto Fiat 124 ja
luksvariant Fiat 125.
Fotol oleval Fiat 125`l on lisatud tuuning tahavaatepeeglid,
muu on originaal.
Mõlemad autod olid näidatud kõrgetele ülemustele ja nad said nende osalise heakskiidu.
Meie poolt oli nõue et auto No 2 oleks võimalikult palju uni-
fitseeritud autoga No 1(Vaz 2101).Kuid Fiat 125 oli ehitatud
Fiat 1500 põhjale ja paljuski erines Fiat 124`st.
Tugevalt erines esisild,tagumine sild oli lehtvedrude peal ning
mootor oli kahe ülanukkvõlli ja rihmajamiga(1600 cc,90 hj).
See kõik meile ei sobinud,kuid Fiat 125`e luksuslik välimus
pidi säiluma.
Siis leidis Fiat mõlemaid pooli rahuldava lahenduse.
Sellel ajal käis Fiat`is töö Fiat 124`ja modifitseeritud variandi
Fiat 124 S(Special) kallal.
Kuna mõlemad mudelid olid töös n.ö. paralleelselt,siis saidki
kaksikuteks Fiat 124 Special ja auto No 2(tulevane Vaz 2103)
Nagu uue projekti puhul ikka,algasid tehnoloogilised prob-
leemid.
Fiat 124 S`l oli ühes tükis valmistatud iluvõre.
Venemaa tehases DAAZ(Dmitrogradskii Avto Agregatnõi Zavod-Dmitrogradi AutoAgregaatide Tehas) kus pidi algama
Vaz 2103`me iluvõrede tootmine,ei suutnud terves tükis olevat iluvõret kroomida.Selle tagajärjel sündis kaheosaline
iluvõre.
Raskused olid ka tagatulede plastklaaside valmistamisega.
Siiamaani olid vene autode tuled valmistatud eraldi klaasidest
Kuid Vaz 2103`me tagatulede klaasid tuli valmistada ühes
tükis ja kahevärvilistena.Vene tehases "Karboliit" kus seni
valmistati teiste vene autode tuleklaase,sellist tehnoloogiat
ei oldud veel juurutatud.Prooviti valmistada eriline spets
triikraua ja jootekolvi vahepealne seade millega saaks
kollast ja punast plastiklaasi kokku joota.
Esimene proovipartii läks aiataha,klaasid ei püsinud koos.
Kuid peale tehnoloogia täiustamist võis lugeda N-Liidus
esimese kahevärvilise ja ühes tükis tuleklaasi valmistamise
projekti edukalt lõppenuks lugeda.
Kuna Vaz 2103`l oli ettenähtud väiksemate mõõtmetega
topelt esituled,siis oleks pidanud nende valmistamisega
tegelema hakkama siiamaani monopoolset seisundit pidanud
ettevõte "Krasnõi Oktjabr"(Punane Oktoober).
Jällegi oli tehnoloogia puudumine takistuseks. Selleks osteti
vajalik optiline element(klaas ja reflektor ühes tükis) Saksa
Demokraatlikus Vabariigis(SDV) olevalt firmalt FER"Fahrzeug
Elektrik Rulla".
Nende laternate tootmise "õppis" ära T?ehhi firma "Autopal"
ja alles 1976 a. hakkasid Volga autotehasesse saabuma
kodumaine toodang.
Vaieldi milline peab välja nägema poritiiva peal asetsev
suunatuli.Algselt prooviti Vaz 2101`e suunatulega,kuid ilu-
liist ei tahtnud sobida ümmargusega ja läks käiku kandiline
variant.
Fotol ongi näha 1969 a. valmistatud Vaz 2103`me makett
Vaz 2101`he suunatulega.Auto ees poseerivad katsetajad
G.Maslov ja L.Golikov.
Loomulikult toimusid ka auto katsetused.Põhirõhk oli suuna-
tud elektrisüsteemile ja uuele mootorile 1500 cc.
Nii hakkasidki NAMI`sse (Teaduslik Auto-Moto Instituut)saabuma uued mootorid,alguses eraldi,hiljem koos autodega.
Fotol ongi mootorikatsetus stend.
Lõbus vahejuhtum katsetusel.
Katsetajad hakkavad Fiat 125`ga lõunale minema ja sööklasse kohale jõudnud,ronis autost välja 11 inimest.
Küll siis pealtnägijatel oli imestamist.
Järgneb...
1967 aasta alguses kuulsid tavakonstruktorid peakonstruk-
tori käest et peale Vaz 2101`te hakkab Volga autotehas
tootma ka autot No 2.
Milliseks kujuneb see auto ja milliseid mudeleid hakkab tehas
tootma tulevikus,ei teadnud peaaegu keegi.
Fiat-Vaz lepingu allakirjutamisel nähti ette et Fiat annab meile
kahe auto tehnilised dokumentatsioonid(tavaauto Fiat 124 ja
luksvariant Fiat 125.
Fotol oleval Fiat 125`l on lisatud tuuning tahavaatepeeglid,
muu on originaal.
Mõlemad autod olid näidatud kõrgetele ülemustele ja nad said nende osalise heakskiidu.
Meie poolt oli nõue et auto No 2 oleks võimalikult palju uni-
fitseeritud autoga No 1(Vaz 2101).Kuid Fiat 125 oli ehitatud
Fiat 1500 põhjale ja paljuski erines Fiat 124`st.
Tugevalt erines esisild,tagumine sild oli lehtvedrude peal ning
mootor oli kahe ülanukkvõlli ja rihmajamiga(1600 cc,90 hj).
See kõik meile ei sobinud,kuid Fiat 125`e luksuslik välimus
pidi säiluma.
Siis leidis Fiat mõlemaid pooli rahuldava lahenduse.
Sellel ajal käis Fiat`is töö Fiat 124`ja modifitseeritud variandi
Fiat 124 S(Special) kallal.
Kuna mõlemad mudelid olid töös n.ö. paralleelselt,siis saidki
kaksikuteks Fiat 124 Special ja auto No 2(tulevane Vaz 2103)
Nagu uue projekti puhul ikka,algasid tehnoloogilised prob-
leemid.
Fiat 124 S`l oli ühes tükis valmistatud iluvõre.
Venemaa tehases DAAZ(Dmitrogradskii Avto Agregatnõi Zavod-Dmitrogradi AutoAgregaatide Tehas) kus pidi algama
Vaz 2103`me iluvõrede tootmine,ei suutnud terves tükis olevat iluvõret kroomida.Selle tagajärjel sündis kaheosaline
iluvõre.
Raskused olid ka tagatulede plastklaaside valmistamisega.
Siiamaani olid vene autode tuled valmistatud eraldi klaasidest
Kuid Vaz 2103`me tagatulede klaasid tuli valmistada ühes
tükis ja kahevärvilistena.Vene tehases "Karboliit" kus seni
valmistati teiste vene autode tuleklaase,sellist tehnoloogiat
ei oldud veel juurutatud.Prooviti valmistada eriline spets
triikraua ja jootekolvi vahepealne seade millega saaks
kollast ja punast plastiklaasi kokku joota.
Esimene proovipartii läks aiataha,klaasid ei püsinud koos.
Kuid peale tehnoloogia täiustamist võis lugeda N-Liidus
esimese kahevärvilise ja ühes tükis tuleklaasi valmistamise
projekti edukalt lõppenuks lugeda.
Kuna Vaz 2103`l oli ettenähtud väiksemate mõõtmetega
topelt esituled,siis oleks pidanud nende valmistamisega
tegelema hakkama siiamaani monopoolset seisundit pidanud
ettevõte "Krasnõi Oktjabr"(Punane Oktoober).
Jällegi oli tehnoloogia puudumine takistuseks. Selleks osteti
vajalik optiline element(klaas ja reflektor ühes tükis) Saksa
Demokraatlikus Vabariigis(SDV) olevalt firmalt FER"Fahrzeug
Elektrik Rulla".
Nende laternate tootmise "õppis" ära T?ehhi firma "Autopal"
ja alles 1976 a. hakkasid Volga autotehasesse saabuma
kodumaine toodang.
Vaieldi milline peab välja nägema poritiiva peal asetsev
suunatuli.Algselt prooviti Vaz 2101`e suunatulega,kuid ilu-
liist ei tahtnud sobida ümmargusega ja läks käiku kandiline
variant.
Fotol ongi näha 1969 a. valmistatud Vaz 2103`me makett
Vaz 2101`he suunatulega.Auto ees poseerivad katsetajad
G.Maslov ja L.Golikov.
Loomulikult toimusid ka auto katsetused.Põhirõhk oli suuna-
tud elektrisüsteemile ja uuele mootorile 1500 cc.
Nii hakkasidki NAMI`sse (Teaduslik Auto-Moto Instituut)saabuma uued mootorid,alguses eraldi,hiljem koos autodega.
Fotol ongi mootorikatsetus stend.
Lõbus vahejuhtum katsetusel.
Katsetajad hakkavad Fiat 125`ga lõunale minema ja sööklasse kohale jõudnud,ronis autost välja 11 inimest.
Küll siis pealtnägijatel oli imestamist.
Järgneb...