2. leht 6-st

Postitatud: 11 Dets 2007 17:18
Postitas hautz
Algselt postitas: Mel
Sellel helesinisel Fiat 124-l on näha ka ?igulidel olnud originaalne lisavarustus. Vaadake karterikaitset. Algselt oli ka Ladadel ette nähtud 2 sellist rauda karterikaitseks.
Mul on sellised olemas.Kui kellelgi huvi siis U2U.

Postitatud: 11 Dets 2007 18:36
Postitas arvi100
1970.
1 märts.Toimus inglise päritoluga automaatliinil "Stillwend"
esimene proovikeevitus pakiruumi põhja jaoks.
2 märts.Keevitutsehhis keevitati kokku esimesed 10 keret.
9 aprill.On kokkupandud ja antud ekspluatatsiooni ruum
(vene k. saal) kust juhitakse peakonveierit.
31 märts.Jaroslavli Kummitehasest saabuvad esimesed 20
autorehvi I-151,olles kahekihilise kaproni ja termotöödeldud
kordiga.

Pilt

12-13 aprill.Värvitsehhis toimus esimese 10 kere kruntimine
ja värvimine ning edasisaatmine peakonveierile No1 kokku-
panekuks.
15 aprill.Volga autotehast külastab Henry Ford junior.
Fotol härrasmees kaabuga.

Pilt

Siin tutvustab tehase peadirektor V.Poljakov külalistele tehase maketi juures tema ehitust.

Pilt

19.APRILL.
Kell 7.00 hommikul sõitsid maha ESIMESED kuus autot
VAZ 2101,4 kirsipunast ja 2 sinist.
Esimeste autode kokkupanekut viisid ellu lukksepp-
monteeriad V.Prisjaznjuk,I.Ossipov,V.Gussev,V.Orlihin ja
V.Glazunov.
Esimese autoga sõitis liinilt maha Itaalia ?eff-instruktor
Benito-Guido Savonini ja ülejäänud viiega sõitis tsehhi No 45
ülem Vladimir Safonov.

Pilt

Kapotil kiri:Võta vastu,kodumaa esimene automobiil.
Peale 18 aastast truud teenistust puhkab esimene Vaz 2101
tehase muuseumis.

Järgneb...

[Muudetud: 20-7-2008 arvi100]

Postitatud: 12 Dets 2007 18:02
Postitas arvi100
1970.
20-30 aprill.Autotehases pandi kokku veel 4 autot Vaz 2101.
23 aprill.Alumiiniumvalu tsehhis valmistati esimesed 6 alu-
miiniumkaant ventilaatorite jaoks survevalu meetodil.
Mai.Peakonveieril pandi kokku 72 autot.
1 juuni.Anti välja käsk No 87 organiseerimaks tagavaraosade
tootmist.Veel jõuti juuni kuu jooksul kokku panna 320 autot.
30 juuli.Tsehhis Mootor-3 on kokku pandud esimene auto-
mootor täielikult omavalmistatud detailidest,kaasaarvatud
mootoriplokk.
18 august.Autotehas alustas esimeste autode realiseerimist
läbi kaubandusvõrgu.Alustati massilist autode tootmist,kesk-
miaselt valmis 70 autot vahetuse kohta.
17 SEPTEMBER.Autole VAZ 2101 omistatakse ametlikult nimi
Pilt
1 oktoober.Tehase peakonveierilt sõitis maha 5000`s auto.
Sellest päevast alates valmib 24 t jooksul 200 autot.
15 oktoober.Riiklik komisjon võtab vastu kerevalmistus tsehhi
27 oktoober.Valmib 10 000 `s autokere.Karkassi keevitust
viisid läbi A.Selivanov,D.Terehov ja V.Balõ?ev.
28 oktoober.Esimesed e?elonid autodega jõudsid Moskvasse.
10 detsember.Riiklik komisjon võtab vastu mootori,radiaatori,
ja sisustus tsehhi.
19 detsember.Peakonveierilt väljub 20 000`s auto värvuselt
tume kirss.Esmakordselt ületati piir:350 autot ööpäevas.
Fotodel tehase konveierliinid.

Pilt

Pilt

Postitatud: 14 Dets 2007 19:50
Postitas arvi100
Vaz 2101 "?iguli" modifitseerimine.
Juba 1971 a. püstitas ettenägelik peakonstruktor V.Solovjov
disaineritele ja konstruktoritele ülessande uuendada Vaz
2101`e välimust.Auto aga just ilmus välja,kõik ei olnud teda
veel näinudki,kui peakonstruktor vaatas juba tulevikku.
Kuidas ka disainerid ei katsetanud,ühtegi arvestatavat varianti tootmisse ei evitatudki.
Näiteks prooviti kandiliste esituledega,mida kasutas sellel
ajal AZLK(Moskvits`i tehas) oma autodel.Selline esitulede
lahendus leidis siiski kasutamist Vaz 2105`e juures.

Pilt

Veel üks võimalikest idee kavanditest.

Pilt

Tõsisem modifitseerimis projekt taheti läbi viia 1976 aastal,
kuid projektiks ta jäigi,isegi elusuuruses autot ei valmistatud.
Kusjuures selliseks oleks äärepealt saanud Vaz 2106.

Pilt

Pilt

Pilt

Sellisest ideelahendusest kasvas välja uus mudel Vaz 21011
mis muidu oli ikka Vaz 2101`e jaoks mõeldud.

Pilt

Pilt

Kui esimesel ?igulil täitus 30 aasta juubel,siis omistati Talle
medal Sajandi auto Venemaal.

Pilt

Pilt

Kokku toodeti Volga autotehase esimest mudelit 2 202 903 tk

Järgneb...

[Muudetud: 14-12-2007 arvi100]

Postitatud: 14 Dets 2007 20:59
Postitas -karla-
väga kahju et seda '76 projekti ellu ei viidud :yllatunud. arvan et sellel oleks ekspordis ka rohkem lööki olnud

2101

Postitatud: 15 Dets 2007 11:15
Postitas SexSix
arvi 100;see esimene pilt,kus 2101 on kandiliste tuledega on KOLE SARNANE sama ajastu SEATile!!!Juhtusin sellist någema-pildistama paar aastat tagasi Hispaanias.V?ibolla sealt "maha kopeeritud" ideed?

Postitatud: 15 Dets 2007 12:13
Postitas logman
Ja musta võre ning kandiliste tuledega kisub tolle ajastu Jugoslaavia Zastava poole. http://www.zastava-yugo.de/garbage/12/1 ... 763835.jpg
Aga te jätkake, jätkake. Üritan kogu selle jutu jõudumööda ka kodukale ajaloo teemasse pusida ja tõlke autorid ei jää seal kindlasti kajastamata.
Hetkel tutvun meie lehe majandamise mootoriga. Mõningad edusammud sel minu jaoks siiani tundmatul maastikul on juba olemas :).

Postitatud: 16 Dets 2007 16:02
Postitas arvi100
Algselt postitas: logman
Aga te jätkake, jätkake...
Just nii,jätkata !

Pilt

Postitatud: 16 Dets 2007 16:13
Postitas olaaf
Arvi peab antud pilti seletama ka veidi,

noored ehk ei mõista miks peaks suurele plakatile kirjutama "Viisaastaku täitmisele 4 aastaga"
:)

[Muudetud: 16-12-2007 olaaf]

Postitatud: 16 Dets 2007 16:17
Postitas põletaja
Algselt postitas: olaaf
noored ehk ei mõista miks peaks suurele plakatile kirjutama "Viisaastaku täitmisele 4 aastaga"
:)

[Muudetud: 16-12-2007 olaaf]
Jajah, eks sa ka ju paras päss.

[Muudetud: 12-16-2007 põletaja]

Postitatud: 16 Dets 2007 16:37
Postitas logman
Oi, see viisaastaku nelja aastaga täitmine "polnim hodom" on tegelikult üks ütlemata karm teema.
Lühidalt oli tegemist viieks aastaks võetud plaani kiirema täitmisega. Suured aktivistid arvasid heaks panna sisse kiirem käik, et see nelja aastaga teoks saaks.
Tegelikult olid need aktivistid ainult lipsumehed, kes reaalsest vabrikuelust midagi ei teadnud ja muudkui surusid oma jonni peale. Pidevalt käis äge võitlus tööliste ja kontorirottide vahel. Peale jäid teadagi, kes. Ikka parteinomenklatuur ja nende hallid sabarakud. Neil oli jõud, võim ja õigus, vastuhakkajad said karmilt karistatud. Preemiast ilmajätmine oli köki-möki Siberisse mõnda suurde tehasesse või ehitusele komandeeringusse saatmise kõrval. Sisuliselt võrdus taoline komandeering asumisele saatmisega, sest töökätest oli seal puudus ja nii pidi karmidesse tingimustesse kaasa vedama kogu perekonna.
Tööd tehti räpakalt, raisati palju materjale ja toodeti meeletul hulgal praaki, kvaliteedi asemel rõhuti kvantiteedile, sest kogu plaanimajanduses oli vaid üks ja ainus mõõtühik ning norm - hulk.
Eks leidus ka tööliste hulgas nn. "hurraamehi" ja nemad said siis partei poolt tähtsaid autasusid - medaleid ja ordeneid, milledega pidupäevadel edvistati kaastööliste ees.
Ehh, üks ütlemata totter aeg oli see nõukaperiood. Tagasi mõeldes halenaljakas, aga tol ajal tõsine katsumus, et eluga toime tulla.
Pikaks läheks see seletamine kõigist neist hoogtöö laupäevakutest, BAM-i ehitusest, hüdroelektrijaamade rajamistest, tööst kaevandustes ja maagimaardlates. Lugege parem seda kõike raamatutest.
Eesti keeles on ropult palju kirjutisi sel teemal ilmunud, vaja on ainult terad sõkaldest eraldada. Kunagi kooliajal sai isegi tutvutud Enn Leissoni kirjapanekutega BAM-i ehitusel.

Postitatud: 17 Dets 2007 19:09
Postitas arvi100
Pilt

Hurraa,edasi töövõitudele !Võta vastu väljakutse 10`ne
tunniseks tööretkeks !
Umbes sarnased loosungid rippusid Ukraina`s Herson`i
komabainitehases(Kombainovõi Zavod imeni "Petrovskovo")
Tootis maisikoristukombaine.
Olin komandeeritud sinna kaheks kuuks just appi plaani
täitma koos veel nelja Eesti poisiga.Seal alles nägid kuidas
karastus teras.Mina olin treial ja ülejäänud olid instrumentaal
lukksepad tööpinkide alal.Meile usaldati raskeimad "rinde-
lõigud" kus hohollid(ukrainlased)ise hakkama ei saanud.
Õnneks tulime auga välja,praaki tootsin vähe.Muidugi seda
vilet korvas imeilus juuli/augustikuu.Hea mitu kilomeetrit lai
Dnepri jõgi koos suure plaaziga,kus plikuskad D korvidega
ringi lasid:DKutsusime tüdrukuid Meteoriga Odessase sõitma,
mis sa hing veel oskad tahta.Aga nüüd teemasse tagasi.
________________________________________________
Vaz 2102.

Pilt

Muudatusi tehti samapalju kui Vaz 2101`e juures.Evitati
tootmisse uus reduktor ülekandearvuga 4,4.Paidaldati tugev-
datud vedrud ja amortisaatorid ning 1971 a. võis tootmine alata.
1978 tulid välja uuendatud mudelid ekspordi tarbeks.
Vaz 21021,mootor 21011,1300 cc.Kaitserauad ja salong nägi
välja nagu Vaz 21011`el.
Fotol on mudel 21021(1 tähistab parempoolset rooli).

Pilt

Vaz 21023`l oli mootor 2103,1500 cc.Kaitserauad jällegi Vaz
21011`e omad,armatuur ja istmed pärinesid Vaz 2103/06`lt.
Tehti ka furgoontüüpi universaali Vaz 2102 E,hilisem indeks
21029.neid bensiinimootoritega ei valmistatud,vaid kasutati
elektriautode ehituse juures.Kokku valmistati neid 47 tükki.
Need jagati osa Toljatti postiteenistusele ja osa Moskva
katseautobaasile No 34.

Pilt

Pilt

Pilt

Siin kohal näitaks ära ka pikap versiooni ?igulist,mis muidu
ametlikult tootmises ei olnud.Tehti neid praakautodest.Millise
mudeli osad kätte sattusid,sellest kokku ka pandi.Siit ka
erinevad "disainivormid".Mudelinimetust eraldi ei olnud,vaid
kandsid seda numbrit mis mudel oli aluseks.Enamus kasutati tehase tehnoloogilise transpordi juures kuid mõningad autod
leidsid ka tee teistesse ettevõtetesse.
Esimesed kaks vedasid kas brigadiri või vahetusülemat.
Punane masin on tuletõrjujate oma,seal on ka näha tehase-
sisene reg.märk.
Roheline pikap(R.I.P) kuulus meie klubisse.Baas mudeliks oli
Vaz 2101,millele oli antud Vaz 2102`e tagaosakuju.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Järgneb...

Vaz 21023

Postitatud: 24 Dets 2007 19:15
Postitas SexSix
...olen ühe sellise omanik olnud.Stanged olid 2101-e omad.Teist nägin Kirunas Rootsis-aastast 1977,sinepi värvi,100 % orginaal.Sattus lammutusse sest vanahärral ei pikendatud juhtimisõigust.Kohe ei võtnud ma vedu,et ära osta,hiljem-läks pressi!!!See oli ka 2101-e stangedega.

SEAT.

Postitatud: 24 Dets 2007 23:18
Postitas SexSix
Ehk teravam silm märkab;küljelt vaates 2101!See on üks pilt seebikarbiga tehtud Hispaanias.Oma käega katsusin ja lugesin tagapaneelilt SEAT.Tundub kole sarnane venelaste moderniseeritud 2101-ga.

[Muudetud: 24-12-2007 SexSix]Pilt

Postitatud: 24 Dets 2007 23:23
Postitas logman
Oled kindel, et Seat?
Ehk hoopis midagi Fiati perest, 124-S näiteks?
Ee jah, vaatasin vähe Seati ajalugu ja pole siin juhheitada midagi, kui 1950. loodud Seat oli kõvasti kuni 1982. aastani Fiati käpa all.
http://en.wikipedia.org/wiki/SEAT

[Muudetud: 24-12-2007 logman]

Postitatud: 24 Dets 2007 23:38
Postitas fless
Nagu lõbustuspark:
http://youtube.com/watch?v=Z00_0ENSvHc&feature=related
Kõik ilmumata lada versioonid seal koos ja veel natuke muid ka, Seati nime all vist:P


[Muudetud: 24-12-2007 fless]

Postitatud: 24 Dets 2007 23:48
Postitas logman
Sa fless poleks tohtinud seda linki siia panna! :kuri
Nüüd on kõigil ila lippamas ja kange soov minna Hispaaniasse omi ladasid nende Seat'idega seal joonele seadma.... :D

Meenub, kuidas Petsi-Raldo ekipaazil Praha kevadises "soojuses" läpakas higistama hakkas.

[Muudetud: 24-12-2007 logman]

Postitatud: 25 Dets 2007 00:03
Postitas jukii
all on pilte. no minuarust täpselt ladad. http://www.historiaseat.com/124/k124.htm

Postitatud: 25 Dets 2007 00:12
Postitas arvi100
Algselt postitas: logmanOled kindel, et Seat?
See on Seat 124 D ehk siis Mk II(teine generatsioon).


Pilt

Esimene generatsioon oli Fiat 124 koopia.
Kolmas generatsioon kandis mudelinimetust

Pilt

Ja välja nägi ta nii...

Pilt

Teema põhisisule tuleb järg tänase päeva jooksul.

[Muudetud: 24-12-2007 arvi100]

Postitatud: 25 Dets 2007 00:24
Postitas SexSix
Jaaaaaaa!!!!!Need peeglid,neeeeeeed veljed jne!