Raamat: Võsokoj mõsli plamen

Raamat: Võsokoj mõsli plamen

Jutud vabal teemal / huvitavad pildid ja viruaaltuuning
Kasutaja avatar
arvi100
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 838
Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
Asukoht: Jõgeva
Autod: Vaz 2101`73 - Lada 1300 SL `85

Raamat: Võsokoj mõsli plamen

#1

Postitus Postitas arvi100 » 08 Dets 2007 15:32

Selle teema esimesel leheküljel kirjutasin raamatust "Võsokoi
Mõsli Plamen",Kõrge mõtte leek(otsetõlk).
Nüüd on mul see raamat olemas(mõlemad osad).

Pilt

Raamatus võtavad sõna peaaegu kõik need kes olid Volga
autotehase sünni juures.Igaüks räägib lühidalt millega ta
tegeles enne kui ta suurde Vaz`i perre sattus ja millega ta
autotehases tegeles.Teisi N-Liidus toodetavaid automarke
raamat kirjeldab minimaalselt.Näiteks kui hakati projek-
teerima Niva`t,siis mainitakse lühidalt tolleaegseid maastiku
autosi(Emka,Pobeda M-72 ja Gaz-69).Teksti on ka lisatud ka
mustvalged fotod,nagu näiteks see.

Pilt

Avtomobil No 2 ja tehti neid ainult 3 eksemplari.Arvati et Vaz
2102`te ei ole mõistlik teha luksversioonis,kuna teda loeti
kui tööhobune.Tagantvaatena fotot ei ole,kuid tekstist selgub
et nägi välja nagu tavaline Vaz 2102.
Kui teid see raamat huvitab,siis ma teeksin uue teema kus
tooksin välja huvitavamad fotod ja natuke tõlgitud teksti
sinna juurde.
Siin naljaks seik raamatust.
Konstruktorid kupatati autotehase ehitusele et ühes kindlas
tsehhis monteeriksid ventilatsioonitorusi.Tulebki Maz pool-
haagisega,koormaks ventilatsioonitorud,kuid hoopis teist-
suguse konstruktsiooniga kui neil oli vaja.Mida siis teha
praegustega? Kaevati ekskavaatoriga sügav auk,aeti mitte
sobivad torud auku ja lükati muld peale.
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili

Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1927
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

Raamat: Võsokoj mõsli plamen

#2

Postitus Postitas viaccess » 08 Dets 2007 15:54

Arvi; mis formaadis sul need raamatud on. Mul esimene osa scännitud õige raamatu pealt, ja teine txt failina ja pildid eraldi scännitud....
Üks pildike 1 osast:
Loodan et Arvi ei pahanda et tegin eraldi teema raamatu kohta

:P

[Muudetud: 8/12/2007 viaccess]Pilt
Jupid Venemaalt!

Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1927
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

Raamat: Võsokoj mõsli plamen

#3

Postitus Postitas viaccess » 08 Dets 2007 16:02

2 osast ka üks 2107 prototüüb:Pilt
Jupid Venemaalt!

Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

#4

Postitus Postitas GTA » 08 Dets 2007 19:45

Mind huvitaks küll väga, mis seal raamatus veel põnevat on, palun lisalehti:)
2105 ja 2107 oli vist üldse päris palju neid prototüüpe, mäletan et mingis ajakirja Tehnika ja Tootmine numbris neid visandeid oli oma 5 tk välja toodud.
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme

Kasutaja avatar
arvi100
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 838
Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
Asukoht: Jõgeva
Autod: Vaz 2101`73 - Lada 1300 SL `85

#5

Postitus Postitas arvi100 » 08 Dets 2007 23:25

Algselt postitas: viaccess
Mis formaadis sul need raamatud on ?
Loodan et Arvi ei pahanda et tegin eraldi teema...


Mul olid nad formaadis raw,suurusega 2960x21400.Praegu
lõpetan konvertimist jpg`se.
Uue teemaga lähebki abiväge vaja,niiet väga hea et algust tegid.
Pilt
Alustame siis aastast 1966,millal kõik alguse sai.

[Muudetud: 8-12-2007 arvi100]
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili

Kasutaja avatar
arvi100
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 838
Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
Asukoht: Jõgeva
Autod: Vaz 2101`73 - Lada 1300 SL `85

#6

Postitus Postitas arvi100 » 09 Dets 2007 15:53

Alustaks vast nimede tutvustusega,paljud võibolla ei teagi
kes või mis on Togliatti(Toljatti),?iguli ja Lada.
Palermo Togliatti oli üks Itaalia kommunistliku partei loojaid,
1945-1946 oli Itaalia justiitsminister.Peale tema surma 1964
anti linnale Stavropol tema nimi.Tänapäeval on Toljatti(hüüd-
nimi Vene Detroit) suur tööstuskeskus kus asub maailma
suurim ammooniumi tootmistehas ToljattiAzot.Aastal 2006
oli elanike arv 704.000 ,1967 oli elanikke 88.000.

?iguli nimi on tulnud Volga jõe paremal kaldal asuvast väike-
sest mäestikust,kus kõrgeim tipp Strelnoi on 375 m.

Lada on vanaslaavi(vene) mütoloogias armastuse ja abielu
jumalanna.Oli ka kasutusel naisterahva nimena.

Pilt

Niiet oleme heades kätes ja saatku alati Lada aupaiste meie
autode teed :D
Järgneb...
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili

Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1927
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

#7

Postitus Postitas viaccess » 09 Dets 2007 15:58

Teeme jah väikese ülevaade ära ;)
Aga praegu special for GTA :spinPilt
Jupid Venemaalt!

Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

#8

Postitus Postitas GTA » 09 Dets 2007 16:54

:) Siit saab mõni tuuningumees lausa ?nitte võtta ja mudelite evolutsioongi on silmaga näha:) Ei saa öelda, et Ladasid ei viimistletud ega mõeldud läbi, enne kui tootmisse läksid!
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha

VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme

masuurik
Postitusi: 1710
Liitunud: 09 Juun 2006 10:56
Asukoht: MUUMIORG
Autod: 1.seeria LADA

#9

Postitus Postitas masuurik » 09 Dets 2007 17:06

Mõni mudel vabandage väga on tõeline sangyong...
Viimasel pildil need 07 tagatuled on päris hea toodang tuuningumeestele.
011 prototüüp on vist mingi erilise lisaga ,et kojamehed puuduvad:D.

[Muudetud: 9-12-2007 zigulimasuurik]
PILL TULEB PIKA EHITAMISE PEALE!

Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1927
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

#10

Postitus Postitas viaccess » 09 Dets 2007 20:56

See polnud 011 prototüüp, sellisena võis olla 2105...
Jupid Venemaalt!

Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1927
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

#11

Postitus Postitas viaccess » 09 Dets 2007 22:43

1966
Oktoober: Peakonstruktoriks valiti V.S. Solovjov
Detsember: GAZ tehasest jõudsid 4 esimest konstruktorit. Tööd alustaud Moskvas.

1967
Jaanuar: Konstruktorite jaoks eraldut NAMI asutuses ruum, endine riidehoid.
Märts: Turiini sõitis esimene grupp konstruktoreid.
Juuli: Togliattisse jõudsid 3 esimest FIATi. Trollidepoos #1 alustatud esimesed katsetused.

1968
Märts: Vorkutas alustatud esimesed katsetused STOP & GO
Aprill: Linnavalitsuse garaazis eraldatud remondiboks.
Juuni: Eraldatud 2 boksi stadioni TRUD territooriumil. Knstruktorite büroo kolib uue hoonesse aadressil Belorusskaja 16.
November: Esimene disainibüroo Pobeda tänaval 28

1969
Jaanuar: STOP & GO katsetused Moskvas
Veebruar: Katsetused Togliattis
Juuli: FIAT 124 katsetused käivad täie lauluga

Esinenud esimesed vead: Nõrk, lagunev kere, Kehvad tagumised kettapidurid, vananenud alumise nukkvõlliga mootor.

Pildil: Turin, 4 mai 1966. Kirjutatakse alla koostöölepingule. Vasakul A.Tarasov, paremal V.Valletta

jätkub.....



[Muudetud: 9/12/2007 viaccess]Pilt
Jupid Venemaalt!

Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1927
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

#12

Postitus Postitas viaccess » 09 Dets 2007 22:56

Pildil: Juuli 1966. esimene Fiat 124 Dmitrovi katsetusväljalPilt
Jupid Venemaalt!

Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1927
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

#13

Postitus Postitas viaccess » 09 Dets 2007 23:16

Fiat 124 ja Vaz 2101 erinevused.
1. Mootor - täitsa uus mootor, ülemise nukkvõlliga. Mootor tuli nii hea välja, et kasutatakse siiani.
2. Sidur - Muudetud ketta mõõt 180st 200ni mm
3. Käigukast - Sünkonisaatorite muudatused. (need muudatused tegid käigukasti kõige vastupidavamaks osaks Vazil)
4. Auto tõstetud, muudetud esisild (tugevdatud)
5. Tagasild - täitsa uus konstruktsioon. Lehtvedrud vahetatud spiraalvedruteks, ja 5 varda süsteemiks. Kettapidurid vahetatud trumlitega.
6. Kardaan - Täitsa uus. Fiatil oli täistoruga.
7. Kere - Tugevdatud paljudes kohtades, nuppudega ukselingid asendatud uutega (ilusamate ja mitte nii ohtlikutega). Stangetele tekkisid buhvrid. (ohutuse mõttes, kokkupõrgel stanged ei läheks üks teise peale)
8. Halb muudatus! Rehvid - Pirelli firma soovitusel autol peaksid olema radiaal rehvid. Tolleaegne Shinprom ei suutnud toota neid ja hakati panema 2101le diagonaale I-151 (eksportile pandi õiged rehvid)

Üks huvitav fakt: Tööriistadest Fiatiga kaasas oli ainult 13 lehtvõti :D

Pildil: Krim. Trummelpidurite katsetused.




[Muudetud: 9/12/2007 viaccess]Pilt
Jupid Venemaalt!

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3921
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#14

Postitus Postitas logman » 09 Dets 2007 23:22

Väga hea töö, via!
Parim ajalugu, mida saab lugeda.

Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1927
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

#15

Postitus Postitas viaccess » 10 Dets 2007 00:13

R.Nasretdinov - katsetaja....
3 jaanuar 1967.
Moskvast Krimmi sõitis auto kolonn, eesotsas Fiat 124, Peugeot 204, Fiat Primula (esimene esiveoline fiat), Fiat 1500, Volga 21, ja Moskvitch 408. Oli 25 kraadi külma, kohe selgus et Lõunast pärit Fiat 124 salong soojem kui põhjast pärit Volgadel ja Moskvitchil, ja aknad ilusti puhtad.
Marsruudiks oli Baidarskije vorota - Sokolinoje - Orlinoje - Jalta, sõit mägedes, poristel ja märjadel teedel. siin näitasid ennst paremast küljest esiveolised: Primula ja peugeot 204.
Fiat 124 oli juba peal modifitseeritud tagaketaspidurite süsteem, kuid klotside kulumine oli ikkagi allapoole arvestust. Peale katsetusi konstruktoritele oli tehtud ultimatum pidurite konstruktsionni muudatusest.

Pildil: Lagunenud ketaspidurid katsetustel.


[Muudetud: 9/12/2007 viaccess]Pilt
Jupid Venemaalt!

Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1927
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

#16

Postitus Postitas viaccess » 10 Dets 2007 00:33

1969a. Fiat 125 katsetused. sellest oleks äärepeal saanud auto #2. Hiljem vaz 2103 prototüübiks hakkas Fiat 124S

P.S. Arvi, sinu kord ;)

[Muudetud: 9/12/2007 viaccess]Pilt
Jupid Venemaalt!

Kasutaja avatar
arvi100
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 838
Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
Asukoht: Jõgeva
Autod: Vaz 2101`73 - Lada 1300 SL `85

#17

Postitus Postitas arvi100 » 10 Dets 2007 15:15

Üks värvifoto ka vahelduseks.Siin on siis puhas Fiat 124 kogu
oma "puudustega".

Pilt

Ega siis itaallased ei tahtnud meie muudatustega kohe
nõustuda.Sõditi tugevalt selle vastu et Avtomobil No 1(tule-
vane Vaz 2101) saaks omale kohe ülemise nukkvõlliga
mootori.Pakuti välja variant et alguses paneme peale vana
mootori(sarnane nagu Moskvits 403/407) ja tootmise arene-
des saab auto uut tüüpi mootori.Venelased aga ei andud järgi ja nii saigi auto kohe uue mootori.Ka piduridetailide
tootja Bendix ei tahtnud tagumistest ketspiduritest loobuda.
Katsetustel selgus et meie märgadel ja poristel teedel klotsid
kulusid metallini juba peale 2-3000 km läbimist,hoolimatta
üha uutest variantidest mida Bendix ka välja ei pakkunud.
Suvel 1968 toimus viimane tagumiste piduriketaste katsetus
poristel autopoligooni teedel.Võrdluseks toodi tagumiste
trummelpiduritega Peugeot-204.Midagi ei olnud teha,ka siin
võitis trummelpidur ja siitpeale loobuti ketaspiduritest lõplikult.
Kokku tehti üle 800 muudatuse.
Katsetused Stop & go ei läinud libedalt.Puudu oli isegi
bensiinist.AI-93`me liikus vähe ja katsetajad segasid avio-
bensiini A-76`ga.Lendurid,nähes tööriistade vaesust kinkisid
katsetajatele 13 silmusvõtme,mis oli tol ajal suur varandus.
Juhtus ka avarii kui teele kargas ootamatult hobune.

Pilt

Veel näiteks lagunes ära alumine ?arniir Toljatti ligidal.Koha-
peal vahetada ei saanud kuna Fiatil oli ta külge needitud,
mitte poltidega.Helistavad tehasesse ja neile tuuakse terve
õõtshoob.Samal ajal poisikesed rõõmsalt kisavad urraaa,Fiat
läks katki.

Järgneb...

[Muudetud: 10-12-2007 arvi100]
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili

Kasutaja avatar
arvi100
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 838
Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
Asukoht: Jõgeva
Autod: Vaz 2101`73 - Lada 1300 SL `85

#18

Postitus Postitas arvi100 » 10 Dets 2007 18:19

Niikaua kuni katsetati autosi,hakati ehitama tehast.
1967 aasta 14 jaanuaril alustas tööd esimene ekskavaator.
Tehase ehitusel oli kasutusel 200 buldooserit,500 ehitus-
kraanat,150 ekskavaatorit ja 2000 autot.
Kaevamistööde maht oli 129 miljonit kuupmeetrit,betooni
kulus 3,3 milj.kuupmeetrit.Valmis raudbetoondetaile kulus
2,9 milj.kuupmeetrit ja kasutusele läks 323.000 t.metall-
konstruktsioone.
Ehitusel töötas pidevalt ligi 3000 töölist ja 1700 tehast üle
N-Liidu saatsid pidevalt erinevaid seadmeid ja materjale.
1968.
1 jaanuar saabub tehasesse 140 vagunit konveierliini
detaile.
6 juuni treib treial Nikolai Dolgihh tehase esimese detaili.
31 juuli algab sisustuse montaaz tootmistsehhides.
1969.
3 jaanuaril lõpetati pressitsehhi ja veebruaris malmivalu tsehhi montaaz.
17 juuli valmis esimene värvivann autokerede kruntimiseks.
25 september algab automaatkeévitusliini sissetöötamine.
321 detsemberi hommikul toimub tehase esimene proovi
malmivalu.
Võeti vastu autotehase abitsehhide korpus ( Korpus vspama-
gatelnõhh tsehhov ).
Fotol pidulik miiting ja mikrofoni taga on tehase peadirektor
Viktor Poljakov.

Pilt

1970.
Volga autotehast külastab firma Fiat president Maggiore
Giulio Anelli.Fotol ta seisab küljega meie poole.

Pilt

6 jaanuaril saab tehas Põhja-Magnitka metallurgiakombi-
naadilt esimesed teraslehed.Jaanuaris lõppeb ka montaazi-
liini kokkupanek.
25 veebruar ! pannakse kokku KÕIGE ESIMENE VAZ 2101 kere !

Pilt

Meie keremeistrid käisid teooriat õppimas Fiati tehases Torino`s ja kui õpiaeg läbi sai,arvasid Itaalia spetsialistid et
on aeg asuda praktikaga aga seda juba Vaz`i tehases.
Meie mehed mõtlesid et ega me papist ole tehtud.Küsiti
keevitajatelt must(värvimatta) toorikkere ja n.ö. põlve otsas
ja salaja ladusid esimese sõitva auto kokku.
Kindlaksmääratud päeval tulevad itaallased kohale aga vene-
lasi pole mitte kuskil.Kuid äkki nurga tagant tuleb värvimatta
kerega auto rõõmsalt signaalitades.
Itaallased olid üllatusest ?okis ja said kohe aru et tegemist
ei ole mitte algajatega.
Autoga said sõita kõik korpuse töötajad kuid tehniline
direktor käskis ebaseadusliku auto lammutada.

Järgneb...


[Muudetud: 20-7-2008 arvi100]
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili

Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1372
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

#19

Postitus Postitas Mel » 11 Dets 2007 08:22

Sellel helesinisel Fiat 124-l on näha ka ?igulidel olnud originaalne lisavarustus. Vaadake karterikaitset. Algselt oli ka Ladadel ette nähtud 2 sellist rauda karterikaitseks.

Kasutaja avatar
arvi100
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 838
Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
Asukoht: Jõgeva
Autod: Vaz 2101`73 - Lada 1300 SL `85

#20

Postitus Postitas arvi100 » 11 Dets 2007 13:40

Katsetused Stop & go Vorkutas(Siber).
Vorkutas toimusid katsetused sellepärast et Fiat`i tehas
jäi autode saatmisega Venemaale hiljaks.Autod pidid saa-
buma 1967 a. detsembris,kuis jõudsid kohale 1968 a.märtsis.
Kus mujal sa külma leiad kui mitte Siberis.
Autod(neid oli 8) mida hakati Vorkutas katsetama kandsid nime Fiat 124 R(Russia).Need autodel olid juba ülanukkvõlliga
mootorid.Seal tuli välja nende mootorite vigane koht.Nimelt
esimestel ülanukkvõlliga mootoritel olid malmist nookurid.
Need tihti purunesid ja asendati hiljem teras nookuritega.
Veel tuli välja kummidetailide kehv kvaliteet,rooliotste ja
?arniiride kummist tolmukatted rebenesid pidevalt.Siinkohal
sai Fiat`i tehas väga väärtuslikke teadmisi.Fiat`i tehas sai
samal ajal kokku hoida suure summa raha,mis oleks muidu
oleks läinud kummidetailide katsetamiseks.
Katsetati ka kodumaist mootoriõli ja tulemused olid kehvad,
ega muidu Fiat`i tehase juhtiv spetsialist õlide alal sinjoor
Marantsani poleks öelnud et teie mootoriõlid on suurepärane
materjal toorõliks.Kui sinna juurde panna lisandeid,näiteks
Lubrisool`i,võivad nad täitsa isegi kõlvata.NefteHimProm
(NaftaKeemiaTööstus) siiski suutis õli kvaliteeti oluliselt
parandada.
1968 a. 5 juunis lõppevadki Stop & go katsetused Vorkutas.
Fotol poseerivad katsetusel osalejad.

Pilt

Kuna Vorkutas toimusid ainult eelkatsetused,siis 1969 jaan-
uaris Moskvas toimusid riiklikud katsetused kodumaisele
mootoriõlile,võrdluseks oli kõrval Itaalia päritolu õlid.
Ka seal katsetusel osalesid 8 autot Fiat 214 R,kusjuures need sõitsid omal jalal Itaaliast läbi Poola Venemaale.1969
talv Moskvas oli karm,jaanuaris veebruaris oli külma 32-34 `C
just see mida katsetajad vajasid.Katsetused kulgevad vene
mootoriõlidele edukalt.Itaallaste oli ka kohapeal õlitestimis
labor,kuid ühtäkki on sinna sissepääs keelatud,kuigi enne
oli kõigil asjasepühendatuil sissepääs vaba.Hiljem selgus et
mingi aeg oli Vene õli parem Itaalia omast,saadeti õliproovid
Itaaliasse kontrollimiseks,sealt tuleb vastus tagasi et ongi nii.Itaallastel ei jäänudki muud üle kui hapu näoga meile õnne soovida riiklike katsetuste eduka lõpu puhul.
Samal ajal toimusid Stop & go katsetused Toljattis.Seal pandi proovile autode rehvid,õhufiltrid,automootorite gaasi-
jaotusmehhanismid,esi ja tagasild,autokere tolmukindlus ja
palju muud.Vaz 2101 riiklike katsetusteni jäi kaks aastat.

Järgneb...
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili


Mine “VABA TEEMA / Flash & VT”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist