Õpetan,kui tohib.
Õpetan,kui tohib.
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2501
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Õpetan,kui tohib.
LADA omanikud,meie kasutada olevad autod on "ajast ja arust".Siiski esimene tulnud konstruktori käe alt 1966!Tagaveoline on jäänud põhimõtteliselt siiamaani muutmata kujul tootmisse!?See,et välimus on muutund;...2102,2103,21011,2106,2105,2104,2107 ei tähenda,et nad oleksid oluliselt turvalisemaks muutunud.
Nüüd õpetama!Ise saame palju ära teha,et oleks turvalisem!
HOMMIK;veendu,et kõik tuled põleksid,puhasta esiklaas nii seest- kui ka väljastpoolt,proovi kas käsipidur toimib piisavalt(kui näiteks esipidurivoolik puruneb),kas kojamehed puhastavad piisavalt esiklaasi(klaasipesuvedelik!),kummirõhud on ka väga tähtsad!
see oli aktiivne pool.
Passiivne;VAHETAGE turvavööd(nn.paelad)rullikutega turvavööde vastu,kontrollige istmete kinnitust,kõik kõvad asjad salongist VÄLJA!!!(muutuvad avarii korral mõrtsukateks)nt,pagasnikusse,muidugi rooste muudab meie liikurid järjest ohtlikumaks.
Esimene osa põhimõte,näe ise ja ole teistele nähtav...
Teise osa põhimõte,alati on oht,et keegi teine põhjustab avarii kus olete sunnitud osalema.
Olge head ja täiendage seda teemat või vaielge vastu.
Nüüd õpetama!Ise saame palju ära teha,et oleks turvalisem!
HOMMIK;veendu,et kõik tuled põleksid,puhasta esiklaas nii seest- kui ka väljastpoolt,proovi kas käsipidur toimib piisavalt(kui näiteks esipidurivoolik puruneb),kas kojamehed puhastavad piisavalt esiklaasi(klaasipesuvedelik!),kummirõhud on ka väga tähtsad!
see oli aktiivne pool.
Passiivne;VAHETAGE turvavööd(nn.paelad)rullikutega turvavööde vastu,kontrollige istmete kinnitust,kõik kõvad asjad salongist VÄLJA!!!(muutuvad avarii korral mõrtsukateks)nt,pagasnikusse,muidugi rooste muudab meie liikurid järjest ohtlikumaks.
Esimene osa põhimõte,näe ise ja ole teistele nähtav...
Teise osa põhimõte,alati on oht,et keegi teine põhjustab avarii kus olete sunnitud osalema.
Olge head ja täiendage seda teemat või vaielge vastu.
- robi
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 494
- Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 2107 1992
- Kontakt:
Mina olen kuulnud, sellist arvamust, et tavalised turvavööd on rullikutest isegi paremad. Nende paradoksiks on aga tõik, et töötavad nad ainult siis kui on keha järgi korralikult kinnitatud. Lühidalt ja üldsõnaliselt väljendudes, nagu ralli ja võistlusautodeski. Rullikutel võtab aega ja ruumi rakendumiseks.
Palud meist siin rullikuidki keha vastu pingutab?
Palud meist siin rullikuidki keha vastu pingutab?
- pedrox
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 586
- Liitunud: 04 Sept 2005 15:07
- Asukoht: Pärnu
- Autod: Vaz 21061, Vaz 21063, Audi A2 1.4, Audi A6 Allroad 2.7 Biturbo
Vaidleksin Robile vastu. Rullikud hoiavad inimese paremini istmes kuna kehal ei ole võimalust, erinevalt kahepunkti turvavööst, diagonaalse rihma alt või ülevalt istmest lahkuda.
Peatugedest nii palju, et peatugi, mille sisu on juba pude ning peatoe metallraam tuntav on katsudes, võib samuti tappev olla kui löök autole tuleb tagantpool. Olen ise seda tundnud, õnneks vaid linnakiirusel.
Peatugedest nii palju, et peatugi, mille sisu on juba pude ning peatoe metallraam tuntav on katsudes, võib samuti tappev olla kui löök autole tuleb tagantpool. Olen ise seda tundnud, õnneks vaid linnakiirusel.
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2501
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Räägitakse ju igal pool...
Räägitakse ju igal pool,et ladadega on avarii korral viga saada rohkem kui tänapäevaste autodega.N;turvavööd,ääsmäe-haapsalu mnt.
Küsimus;kas kellegil on LADA varustatud turvapadjaga?
[Muudetud: 19-10-2007 SexSix]
Küsimus;kas kellegil on LADA varustatud turvapadjaga?
[Muudetud: 19-10-2007 SexSix]
- robi
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 494
- Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 2107 1992
- Kontakt:
Vaidle.Algselt postitas: pedrox
Vaidleksin Robile vastu. Rullikud hoiavad inimese paremini istmes kuna kehal ei ole võimalust, erinevalt kahepunkti turvavööst, diagonaalse rihma alt või ülevalt istmest lahkuda.
Ma ei saa aga siiski päris täpselt aru, mida sa öelda tahad.
Nimelt on minu teada rullikute ja tavaliste turvavööde erinevus ainult pingutusviisis, kas automaatne või siis manuaalne. Mis moodi üks või teine erineb kinnituspunktides ja kuidas saab rihma alt või ülevalt vehkat teha?
Minu postituse mõte oli see, et olgu sul rullik või mitte, kui ta on keha järgi pingutamata siis pole tast mingit kasu. Ja vastupidiselt korralikult kinnitatuna ei pruugi tavaline turvavöö rullikust halvem olla, ebamugavam kasutada aga küll. Eelpigutid on muidugi eraldi teema, aga neid vist ladadel nagu pole.
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2501
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
turvavööd
Ei tea miks üldse hakkati tootma rullikutega turvavöösi,hiljem veel eelpingutitega?Ehk ohutus kaalutlustel?Või arvate,et autole lihtsalt hinda juurde keevitada? Kas keegi on toonud mõne LADA põhja- või läänepoolsetest riikidest,kus on sees "paelad"?
[Muudetud: 20-10-2007 SexSix]
[Muudetud: 20-10-2007 SexSix]
[Muudetud: 20-10-2007 SexSix]
[Muudetud: 20-10-2007 SexSix]
Algselt postitas: SexSix
Ei tea miks üldse hakkati tootma rullikutega turvavöösi,hiljem veel eelpingutitega?Ehk ohutus kaalutlustel?Või arvate,et autole lihtsalt hinda juurde keevitada? Kas keegi on toonud mõne LADA põhja- või läänepoolsetest riikidest,kus on sees "paelad"?
[Muudetud: 20-10-2007 SexSix]
[Muudetud: 20-10-2007 SexSix]
MUGAVUS kõigest ja eelpingutid on ju ainult rullikutega turvavöödel.
Tavalised on lihtsama ehitusega.lihtsus = tavaliselt töökindlus.
.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2501
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Turvavööd
Eelpingutitega turvavööl pingutatakse lõhkelaenguga turvavööd avarii korral.Peaks rakenduma koos turvapadjaga,impuls andurilt avarii korral.
Rullikutega turvavööl on inerts see mis kinni "poob".
Täiesti kaks eri asja!
Rullikutega turvavööl on inerts see mis kinni "poob".
Täiesti kaks eri asja!
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2501
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Turvavöö,veelkord.
LADA-l on paremal juhul inertsturvavöö,mis lukustub inertsi jõul.Eelpingutiga turvavööl on lõhkelaeng mis kerib turvavööd tagasi rullile,tõmbab turvavöö avarii korral veel rohkem pingule.Hoiab turvavööga kinnitatud autosolijat suurema pingega istmel st,inimese kontrollimatu liikumine on väiksem,lühem.
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Minuteada ei keri lõhkelaeng vööd rullile tagasi, vaid tõmbab teleskoobiga pinguli (põhimõtteliselt nagu üks töötakt silindris). Vähemasti sellist teleskooppingutit olen näinud.Algselt postitas: SexSix
Eelpingutiga turvavööl on lõhkelaeng mis kerib turvavööd tagasi rullile...
Inertsrulliga turvavöö on ilmselt ikka ainult mugavuse pärast. Ilma rullita turvavöö piirab ikka oluliselt liikumisvabadust (kui on vajalikult pingutatud).
Ilma rullita turvavöö (õige pingutuse korral) kõrgemat ohutustaset näitab ka asjaolu, et enamuses sportmasinates kasutatakse just ilma rullita vöösi/trakse.
C
- overspeed
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 914
- Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
- Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
- Autod: Omapärane Vene Tehnika
- Kontakt:
Iseenesest "idee" on sul hea, kuid sellise sönavaraga kirjutatult vöid jätta suurema söidustaaziga Lada-söpradele mönitava mulje.Algselt postitas: SexSix
HOMMIK;veendu,et kõik tuled põleksid,puhasta esiklaas nii seest- kui ka väljastpoolt,proovi kas käsipidur toimib piisavalt(kui näiteks esipidurivoolik puruneb),kas kojamehed puhastavad piisavalt esiklaasi(klaasipesuvedelik!),kummirõhud on ka väga tähtsad! kontrollige istmete kinnitust,kõik kõvad asjad salongist VÄLJA!!!(muutuvad avarii korral mõrtsukateks)nt,pagasnikusse,muidugi rooste muudab meie liikurid järjest ohtlikumaks.
Isiklikult arvan: Parem öpetage tänapäeva inimesi neid nn. "paelu" öieti pingutama, sest enamus seda ei oska.Algselt postitas: SexSix
Passiivne;VAHETAGE turvavööd(nn.paelad)rullikutega turvavööde vastu
Puhtalt inimeste mugavuse pärast. (eeldan et see küsimus oli sul irooniaga kirjutatud, mitte teadmatusest elementaarsest asjast).Algselt postitas: SexSix
Ei tea miks üldse hakkati tootma rullikutega turvavöösi
Arrogance diminishes wisdom.
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2501
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Sõidustaaz.
Nüüd on hakkatud kahtlema,et olen liiga vähe VAZ-i LADA-ga sõitnud.Kahjuks ma ei tea palju neid mul olnud on?!Muide minu nimel pole muud automarki olnud?!Aga ainuüksi esimese VAZ2101-74 autoga sõitsin üle 300000 kilomeetri läbi.Ühel aastal tuli 120000 kilomeetrit.LADA huvilised küsimus;kus on VAZ-il LADA-l mutter mida keerata 14mm võtmega?
VEEL.Irooniast asi kaugel.Ma ei viitsi VOLVO teste üles otsida,seal seletab lahti "paelade" ja rullikute turvalisuse vahe.Rullikud turvalisemad.
[Muudetud: 21-10-2007 SexSix]
VEEL.Irooniast asi kaugel.Ma ei viitsi VOLVO teste üles otsida,seal seletab lahti "paelade" ja rullikute turvalisuse vahe.Rullikud turvalisemad.
[Muudetud: 21-10-2007 SexSix]
-
kkrister
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 249
- Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
- Asukoht: Tallinn, Lilleküla
- Autod: 2101 '80
Statistiliselt võiks rullikuga turvavöö olla turvalisem, sest õigesti pingutatud "paelaga" ei ole võimalik normalselt istuda. Seega lastakse paelad "lõdvaks" millega turvalisus langeb.
Alles eile oli juhus, kus mu "autojuht" oli paeltega istme külge nii kõvasti kinni seotud, et ta vaeseke ei saanud isegi toolikorju kallet reguleerida - käsi lihtsalt ei ulatunud kangini. Turvaline küll, kuid mugavus 0.
VAZ tüüpi sõidukiga ei tasu mingil juhul osaleda liiklusõnnetuses. Selle auto plekkkere pakub kaitset ikka väga vähe, seega tuleb ladaga liigeldes silmaspidada üldisi ohutu sõidu reegleid.
Lada (tegelikult iga auto) turvalisust aitab tõsta liikluseeskirja kohane sõit. Auto tehniline seisund peab olema laitmatu. Peab ettenägema võimalikke liiklusolukordi, teadma oma auto pidurdusteekonda erinevates teeoldes, jne.
Näiteks kõrvalteelt tulijasse peab suhtuma selliselt, et "äkki keerab ta mulle ette". Kusjuures ladaga sõites võib selle tõenäosus olla päris kõrge - eeldatakse vist, et sõidad aeglaselt ja seega "jõuab küll", või maantee peal olles on ju pärast tülikas ladast mööda minna.
Eelmised kaks lõiku on muidugi kulunud jutt. Kuid liiklusuudiseid kuuldes on mul väga kurb kuulda hukkunute loetelu - nad on ju kellegi lapsed, sõbrad, lähedased.
Vältige liiklusõnnetusi - see on kõige turvalisem viis ladaga sõitmiseks!
Alles eile oli juhus, kus mu "autojuht" oli paeltega istme külge nii kõvasti kinni seotud, et ta vaeseke ei saanud isegi toolikorju kallet reguleerida - käsi lihtsalt ei ulatunud kangini. Turvaline küll, kuid mugavus 0.
VAZ tüüpi sõidukiga ei tasu mingil juhul osaleda liiklusõnnetuses. Selle auto plekkkere pakub kaitset ikka väga vähe, seega tuleb ladaga liigeldes silmaspidada üldisi ohutu sõidu reegleid.
Lada (tegelikult iga auto) turvalisust aitab tõsta liikluseeskirja kohane sõit. Auto tehniline seisund peab olema laitmatu. Peab ettenägema võimalikke liiklusolukordi, teadma oma auto pidurdusteekonda erinevates teeoldes, jne.
Näiteks kõrvalteelt tulijasse peab suhtuma selliselt, et "äkki keerab ta mulle ette". Kusjuures ladaga sõites võib selle tõenäosus olla päris kõrge - eeldatakse vist, et sõidad aeglaselt ja seega "jõuab küll", või maantee peal olles on ju pärast tülikas ladast mööda minna.
Eelmised kaks lõiku on muidugi kulunud jutt. Kuid liiklusuudiseid kuuldes on mul väga kurb kuulda hukkunute loetelu - nad on ju kellegi lapsed, sõbrad, lähedased.
Vältige liiklusõnnetusi - see on kõige turvalisem viis ladaga sõitmiseks!
-
kkirikuisa
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 113
- Liitunud: 12 Juul 2006 17:04
- Asukoht: Altja kõrts
- Autod: NONE
Ükskord sai tuldud pikemalt sõidult. Oli juba hämar ja vastu tuleb kaugelt sõiduauto vaz, meie tahtsime aga teha pööret vasakule. Nägime, et vastutuleva masina juht pidurdas, lülitas tuled ja mootori välja ning ootas, kuni saaksime pöörde ära teha. Tegemist oli üsna suure maanteega, seega hea, et kedagi tema tagant sel hetkel ei tulnud. Vastasel korral oleks ta masinat liiga hilja märgatud ja õnnetus taas toimunud.
Elus on juhtunud ikka sedasamust...
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Ei ole seda testi näinud aga kaldun arvama, et just "paelte" mittepingutamise pärast rullikud turvalisemad. Kristeri näites ju hästi kirjeldatud õige pingsusega (labakäsi võib lapiti paela ja ihu vahele mahtuda, mitte rohkem) rihma ebamugavusest. Lastaksegi siis tavaliselt lõdvemaks, kui ette nähtud.Algselt postitas: SexSix
VEEL.Irooniast asi kaugel.Ma ei viitsi VOLVO teste üles otsida,seal seletab lahti "paelade" ja rullikute turvalisuse vahe.Rullikud turvalisemad.
Küsimus siis, miks rallitraksidel pole rullikuid? Või äkki on?:puzzled
C
-
gGhostRider
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 404
- Liitunud: 17 Aug 2005 20:37
rullikuta traksid ikka turvalisemad/ töökindlamad. Rullikud lihtsalt mugavuse pärast, et ei peaks ise pingutama. Soovitatakse ka rullikutel süsteemi ise käega pingutada, et rihma almuine osa oleks ka korralikult vastu keha. Ja pakse riideid ei soovita ka keha ja turvavöö vahele, vöö peab võimalikult lähedal olema kehale. (talvel jope eest lahti või ilma jopeta näiteks)