Õpetan,kui tohib.

Õpetan,kui tohib.

Jutud vabal teemal / huvitavad pildid ja viruaaltuuning
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Õpetan,kui tohib.

Postitus Postitas SexSix »

LADA omanikud,meie kasutada olevad autod on "ajast ja arust".Siiski esimene tulnud konstruktori käe alt 1966!Tagaveoline on jäänud põhimõtteliselt siiamaani muutmata kujul tootmisse!?See,et välimus on muutund;...2102,2103,21011,2106,2105,2104,2107 ei tähenda,et nad oleksid oluliselt turvalisemaks muutunud.
Nüüd õpetama!Ise saame palju ära teha,et oleks turvalisem!
HOMMIK;veendu,et kõik tuled põleksid,puhasta esiklaas nii seest- kui ka väljastpoolt,proovi kas käsipidur toimib piisavalt(kui näiteks esipidurivoolik puruneb),kas kojamehed puhastavad piisavalt esiklaasi(klaasipesuvedelik!),kummirõhud on ka väga tähtsad!
see oli aktiivne pool.
Passiivne;VAHETAGE turvavööd(nn.paelad)rullikutega turvavööde vastu,kontrollige istmete kinnitust,kõik kõvad asjad salongist VÄLJA!!!(muutuvad avarii korral mõrtsukateks)nt,pagasnikusse,muidugi rooste muudab meie liikurid järjest ohtlikumaks.
Esimene osa põhimõte,näe ise ja ole teistele nähtav...
Teise osa põhimõte,alati on oht,et keegi teine põhjustab avarii kus olete sunnitud osalema.
Olge head ja täiendage seda teemat või vaielge vastu.
Kasutaja avatar
petz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 77
Liitunud: 08 Dets 2004 21:32
Asukoht: Tartu, Põlvamaa
Autod: VAZ 1111 OKA

Postitus Postitas petz »

Lisaksin omalt poolt, et väga olulised turvalisuse seisukohalt on istmete peatoed. Vanemates LADAdes need paraku puudusid. Tasub kaaluda istemete vahetamist.....

[Muudetud: 18-10-2007 petz]
m
Mikk
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1029
Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
Asukoht: Harjumaa, Kose vald
Autod: VIS 23464-10

Postitus Postitas Mikk »

ja kellel pea toed olemas, siis sättida need õigele kõrgusele, mis tähendab seda, et pea lagi peaks olema ühel joonel peatoe ülemise äärega.
Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 494
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

Postitus Postitas robi »

Mina olen kuulnud, sellist arvamust, et tavalised turvavööd on rullikutest isegi paremad. Nende paradoksiks on aga tõik, et töötavad nad ainult siis kui on keha järgi korralikult kinnitatud. Lühidalt ja üldsõnaliselt väljendudes, nagu ralli ja võistlusautodeski. Rullikutel võtab aega ja ruumi rakendumiseks.
Palud meist siin rullikuidki keha vastu pingutab?
Kasutaja avatar
pedrox
Foorumi kasutaja
Postitusi: 586
Liitunud: 04 Sept 2005 15:07
Asukoht: Pärnu
Autod: Vaz 21061, Vaz 21063, Audi A2 1.4, Audi A6 Allroad 2.7 Biturbo

Postitus Postitas pedrox »

Vaidleksin Robile vastu. Rullikud hoiavad inimese paremini istmes kuna kehal ei ole võimalust, erinevalt kahepunkti turvavööst, diagonaalse rihma alt või ülevalt istmest lahkuda.

Peatugedest nii palju, et peatugi, mille sisu on juba pude ning peatoe metallraam tuntav on katsudes, võib samuti tappev olla kui löök autole tuleb tagantpool. Olen ise seda tundnud, õnneks vaid linnakiirusel.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Räägitakse ju igal pool...

Postitus Postitas SexSix »

Räägitakse ju igal pool,et ladadega on avarii korral viga saada rohkem kui tänapäevaste autodega.N;turvavööd,ääsmäe-haapsalu mnt.
Küsimus;kas kellegil on LADA varustatud turvapadjaga?

[Muudetud: 19-10-2007 SexSix]
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 853
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Algselt postitas: fanatt
Mis sinu jutu mõte on:D? ...ja peale wc-s käiku peske käed.
No offence
Siin foorumis on noori juhte küll ja küll, kellele on vaja õpetussõnu. Kuigi ega ka vanematele pole halb meelde tuletada.
Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 494
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

Postitus Postitas robi »

Algselt postitas: pedrox
Vaidleksin Robile vastu. Rullikud hoiavad inimese paremini istmes kuna kehal ei ole võimalust, erinevalt kahepunkti turvavööst, diagonaalse rihma alt või ülevalt istmest lahkuda.
Vaidle.
Ma ei saa aga siiski päris täpselt aru, mida sa öelda tahad.
Nimelt on minu teada rullikute ja tavaliste turvavööde erinevus ainult pingutusviisis, kas automaatne või siis manuaalne. Mis moodi üks või teine erineb kinnituspunktides ja kuidas saab rihma alt või ülevalt vehkat teha?
Minu postituse mõte oli see, et olgu sul rullik või mitte, kui ta on keha järgi pingutamata siis pole tast mingit kasu. Ja vastupidiselt korralikult kinnitatuna ei pruugi tavaline turvavöö rullikust halvem olla, ebamugavam kasutada aga küll. Eelpigutid on muidugi eraldi teema, aga neid vist ladadel nagu pole.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

turvavööd

Postitus Postitas SexSix »

Ei tea miks üldse hakkati tootma rullikutega turvavöösi,hiljem veel eelpingutitega?Ehk ohutus kaalutlustel?Või arvate,et autole lihtsalt hinda juurde keevitada? Kas keegi on toonud mõne LADA põhja- või läänepoolsetest riikidest,kus on sees "paelad"?

[Muudetud: 20-10-2007 SexSix]

[Muudetud: 20-10-2007 SexSix]
h
hautz
Postitusi: 2276
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Algselt postitas: SexSix
Ei tea miks üldse hakkati tootma rullikutega turvavöösi,hiljem veel eelpingutitega?Ehk ohutus kaalutlustel?Või arvate,et autole lihtsalt hinda juurde keevitada? Kas keegi on toonud mõne LADA põhja- või läänepoolsetest riikidest,kus on sees "paelad"?

[Muudetud: 20-10-2007 SexSix]

[Muudetud: 20-10-2007 SexSix]

MUGAVUS kõigest ja eelpingutid on ju ainult rullikutega turvavöödel.

Tavalised on lihtsama ehitusega.lihtsus = tavaliselt töökindlus.
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Turvavööd

Postitus Postitas SexSix »

Eelpingutitega turvavööl pingutatakse lõhkelaenguga turvavööd avarii korral.Peaks rakenduma koos turvapadjaga,impuls andurilt avarii korral.
Rullikutega turvavööl on inerts see mis kinni "poob".
Täiesti kaks eri asja!
p
põletaja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 363
Liitunud: 20 Jaan 2003 12:52
Asukoht: järvamaa
Autod: 2105 vs 21213

Postitus Postitas põletaja »

enamusel ikkagi inertsil toimiv eelpinguti.
ostsid siis sõida
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Turvavöö,veelkord.

Postitus Postitas SexSix »

LADA-l on paremal juhul inertsturvavöö,mis lukustub inertsi jõul.Eelpingutiga turvavööl on lõhkelaeng mis kerib turvavööd tagasi rullile,tõmbab turvavöö avarii korral veel rohkem pingule.Hoiab turvavööga kinnitatud autosolijat suurema pingega istmel st,inimese kontrollimatu liikumine on väiksem,lühem.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: SexSix
Eelpingutiga turvavööl on lõhkelaeng mis kerib turvavööd tagasi rullile...
Minuteada ei keri lõhkelaeng vööd rullile tagasi, vaid tõmbab teleskoobiga pinguli (põhimõtteliselt nagu üks töötakt silindris). Vähemasti sellist teleskooppingutit olen näinud.
Inertsrulliga turvavöö on ilmselt ikka ainult mugavuse pärast. Ilma rullita turvavöö piirab ikka oluliselt liikumisvabadust (kui on vajalikult pingutatud).
Ilma rullita turvavöö (õige pingutuse korral) kõrgemat ohutustaset näitab ka asjaolu, et enamuses sportmasinates kasutatakse just ilma rullita vöösi/trakse.
C
Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 914
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

Postitus Postitas overspeed »

Algselt postitas: SexSix
HOMMIK;veendu,et kõik tuled põleksid,puhasta esiklaas nii seest- kui ka väljastpoolt,proovi kas käsipidur toimib piisavalt(kui näiteks esipidurivoolik puruneb),kas kojamehed puhastavad piisavalt esiklaasi(klaasipesuvedelik!),kummirõhud on ka väga tähtsad! kontrollige istmete kinnitust,kõik kõvad asjad salongist VÄLJA!!!(muutuvad avarii korral mõrtsukateks)nt,pagasnikusse,muidugi rooste muudab meie liikurid järjest ohtlikumaks.
Iseenesest "idee" on sul hea, kuid sellise sönavaraga kirjutatult vöid jätta suurema söidustaaziga Lada-söpradele mönitava mulje.
Algselt postitas: SexSix
Passiivne;VAHETAGE turvavööd(nn.paelad)rullikutega turvavööde vastu
Isiklikult arvan: Parem öpetage tänapäeva inimesi neid nn. "paelu" öieti pingutama, sest enamus seda ei oska.
Algselt postitas: SexSix
Ei tea miks üldse hakkati tootma rullikutega turvavöösi
Puhtalt inimeste mugavuse pärast. (eeldan et see küsimus oli sul irooniaga kirjutatud, mitte teadmatusest elementaarsest asjast).
Arrogance diminishes wisdom.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Sõidustaaz.

Postitus Postitas SexSix »

Nüüd on hakkatud kahtlema,et olen liiga vähe VAZ-i LADA-ga sõitnud.Kahjuks ma ei tea palju neid mul olnud on?!Muide minu nimel pole muud automarki olnud?!Aga ainuüksi esimese VAZ2101-74 autoga sõitsin üle 300000 kilomeetri läbi.Ühel aastal tuli 120000 kilomeetrit.LADA huvilised küsimus;kus on VAZ-il LADA-l mutter mida keerata 14mm võtmega?
VEEL.Irooniast asi kaugel.Ma ei viitsi VOLVO teste üles otsida,seal seletab lahti "paelade" ja rullikute turvalisuse vahe.Rullikud turvalisemad.

[Muudetud: 21-10-2007 SexSix]
k
krister
Foorumi kasutaja
Postitusi: 249
Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
Asukoht: Tallinn, Lilleküla
Autod: 2101 '80

Postitus Postitas krister »

Statistiliselt võiks rullikuga turvavöö olla turvalisem, sest õigesti pingutatud "paelaga" ei ole võimalik normalselt istuda. Seega lastakse paelad "lõdvaks" millega turvalisus langeb.

Alles eile oli juhus, kus mu "autojuht" oli paeltega istme külge nii kõvasti kinni seotud, et ta vaeseke ei saanud isegi toolikorju kallet reguleerida - käsi lihtsalt ei ulatunud kangini. Turvaline küll, kuid mugavus 0.

VAZ tüüpi sõidukiga ei tasu mingil juhul osaleda liiklusõnnetuses. Selle auto plekkkere pakub kaitset ikka väga vähe, seega tuleb ladaga liigeldes silmaspidada üldisi ohutu sõidu reegleid.

Lada (tegelikult iga auto) turvalisust aitab tõsta liikluseeskirja kohane sõit. Auto tehniline seisund peab olema laitmatu. Peab ettenägema võimalikke liiklusolukordi, teadma oma auto pidurdusteekonda erinevates teeoldes, jne.

Näiteks kõrvalteelt tulijasse peab suhtuma selliselt, et "äkki keerab ta mulle ette". Kusjuures ladaga sõites võib selle tõenäosus olla päris kõrge - eeldatakse vist, et sõidad aeglaselt ja seega "jõuab küll", või maantee peal olles on ju pärast tülikas ladast mööda minna.

Eelmised kaks lõiku on muidugi kulunud jutt. Kuid liiklusuudiseid kuuldes on mul väga kurb kuulda hukkunute loetelu - nad on ju kellegi lapsed, sõbrad, lähedased.


Vältige liiklusõnnetusi - see on kõige turvalisem viis ladaga sõitmiseks!
k
kirikuisa
Foorumi kasutaja
Postitusi: 113
Liitunud: 12 Juul 2006 17:04
Asukoht: Altja kõrts
Autod: NONE

Postitus Postitas kirikuisa »

Ükskord sai tuldud pikemalt sõidult. Oli juba hämar ja vastu tuleb kaugelt sõiduauto vaz, meie tahtsime aga teha pööret vasakule. Nägime, et vastutuleva masina juht pidurdas, lülitas tuled ja mootori välja ning ootas, kuni saaksime pöörde ära teha. Tegemist oli üsna suure maanteega, seega hea, et kedagi tema tagant sel hetkel ei tulnud. Vastasel korral oleks ta masinat liiga hilja märgatud ja õnnetus taas toimunud.
Elus on juhtunud ikka sedasamust...
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: SexSix
VEEL.Irooniast asi kaugel.Ma ei viitsi VOLVO teste üles otsida,seal seletab lahti "paelade" ja rullikute turvalisuse vahe.Rullikud turvalisemad.
Ei ole seda testi näinud aga kaldun arvama, et just "paelte" mittepingutamise pärast rullikud turvalisemad. Kristeri näites ju hästi kirjeldatud õige pingsusega (labakäsi võib lapiti paela ja ihu vahele mahtuda, mitte rohkem) rihma ebamugavusest. Lastaksegi siis tavaliselt lõdvemaks, kui ette nähtud.
Küsimus siis, miks rallitraksidel pole rullikuid? Või äkki on?:puzzled
C
g
GhostRider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 404
Liitunud: 17 Aug 2005 20:37

Postitus Postitas GhostRider »

rullikuta traksid ikka turvalisemad/ töökindlamad. Rullikud lihtsalt mugavuse pärast, et ei peaks ise pingutama. Soovitatakse ka rullikutel süsteemi ise käega pingutada, et rihma almuine osa oleks ka korralikult vastu keha. Ja pakse riideid ei soovita ka keha ja turvavöö vahele, vöö peab võimalikult lähedal olema kehale. (talvel jope eest lahti või ilma jopeta näiteks)
Vasta