Õpetan,kui tohib.

Õpetan,kui tohib.

Jutud vabal teemal / huvitavad pildid ja viruaaltuuning
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Tuli meelde veel üks väheräägitud asi, seoses turvavöödega. Autoga sõites ei tohiks kusehäda kannatada. Täis pöiega avariisse sattudes võib selle lõhki litsuda.
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: SexSix
LADA huvilised küsimus;kus on VAZ-il LADA-l mutter mida keerata 14mm võtmega?
Näiteks kepsumutter.
C
a
arved-klaar
Suletud kasutaja
Postitusi: 1
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas arved-klaar »

Kõigil pole sellist raha võtta aga sõita on vaja
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1734
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Algselt postitas: Arved-Klaar
Kõigil pole sellist raha võtta aga sõita on vaja
Et siis mismõttes? Raha millejaoks?
Rullikutega turvavööde jaoks?
Tere hommikust...!:kuri

Võistlusturvavöödel (rihmadel) on eesmärk hoida sõitjat kinni, nii talle mõjuvate jõudude suhtes, kui ka näiteks avariis avalduvate kordades suurenenud jõudude suhtes...
Ainuüksi rihmadest ei piisa, et sõitja oleks kindlalt paigal, vaid näiteks üks osa on sellest ka istmel (nii kereauto "korvistmel" kui ka valatud kokpiti-istmel)...
Nö "rullid" annaksid liigselt järgi, sest nende eesmärk ongi nö. linnaautole anda juurde liikumismugavust istmes (kuigi eelmainitud tegevused, nagu istme reguleerimine ja muud sedalaadi tegevused, tuleks teha juba enne sõitma asumist)...
Lisaks sellele on veel kinnituspunktide arv suurem kui vöödel, mis annab juurde juba suurema deformeerumistõenäosusprotsendi õnnetuse korral, sest kumb on kindlamini kinni, kas ühest "liidesest" kinnitatud vöö või mitmest?
Mitme all mõistan seda: rulli kinnituskoht, ülekandemehhanism(ehk siis lukustusmehhanism), rihmapooli veerepuksid jne...
Seega oleksid loogiliselt mõeldes ilma rullikuta turvavööd turvalisemad...kuid ainult vööd, mis ei ole a'la sama vanad nagu Metuusala vanaisa...
Ega niisama ei lõigata siis õnnetuses osalenud trakse pooleks...
Rullikutega turvavööd on loomulikult mugavamad, kuna vööd lahti päästes ei pea nikerdama teda oma pessa, vaid jookseb ise...ja õnnetuse korral, vastavalt "löögitugevusele", rakenduvad lisapingutussüsteemid...pürotehnilised, mehhaanilised, millised iganes...
Seega peaks olema selline lahendus turvalisem kui tavalised turvavööd...kuid eks see ole igaühe enda otsustada...
Sest kumbki neist ei tööta täisefektiivsusega, kui ei ole täidetud passiivse ohutuse punkte...üks näide kohe oleks kohe, istmekinnitused ja seljatoe reguleermehhanism...kui need ei suuda näiteks tagant otsasõidule või laupkokkupõrkele vastu pidada, siis ei ole ühestki turvavööst kasu...
Ja Ghostrideri lause peale ütleks, et töökindlus on suhteline mõiste...

Ühesõnaga usun, et rullidega turvavööd on turvalisemad, mitte ainult sellepärast, et nad on kõikidel uuematel autodel ja jooksevad ise sisse ning avarii korral lukustavad ennast, sest tavaline turvavöö on tegelikult kogu aeg pingutatud, vaid sellepärast, et nad annavad rooli taga rohkem liikumisvõimalust...kasvõi küljepeegli pimeda nurga välistamine üle õla vaadates, teega suurema nurga all ristuvalt teelt pöörde sooritamine ja selle ohutuses veendumine...
Igaüks suudab neid olukordi veel mõelda...
Seega liiklusesse on nö. isepingutuvad turvavööd täiesti õigustatud, autospordi puhul eelistan mina isiklikult mittemuutuva pikkusega turvavöid, antud variandis "trakse"...
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Mutter 14

Postitus Postitas SexSix »

Motamees.ÕIGE!Aga veel!!!
Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2371
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 4 x Lada

Postitus Postitas reiner »

Algselt postitas: mikk 17
Hmm, esisilla juures oli ka ju kuskil 14 võtit vaja, aga samas, mul ei ole seal ka kõik originaal poldid ja mutrid, aga kas pidurivoolikud ei ole 14?
Jah, need poldid mis pidurivoolikud suporti külge kinnitavad on 14mm peaga..
Aga tegu pole mutriga:rolleyes
Lower your standards and you'll never be disappointed!
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

14 mutter?

Postitus Postitas SexSix »

On siiski veel üks mutter!
v
VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 517
Liitunud: 22 Nov 2006 20:21
Asukoht: pole paikne
Autod: 21063

Postitus Postitas VAZ »

Teema valgub kuidagi laiali ära.. :kuri
Nagu mina aru sain oli teema mõtteks arutada Lada turvalisuse üle või et kuidas autot turvalisemaks muuta, aga nüüd on juttu 14 mm muttritest.
Uutest CCCP aegsetest BA3-i varuosadest huvitatud.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

14

Postitus Postitas SexSix »

See MUTTER 14 on ka kaudselt turva pärast.Nimelt tagaukse lukkustushoob kinnitatud ukse külge selle mutriga.
h
hautz
Postitusi: 2276
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Algselt postitas: SexSix
See MUTTER 14 on ka kaudselt turva pärast.Nimelt tagaukse lukkustushoob kinnitatud ukse külge selle mutriga.
Ma ei tea et uste juures oleks 14mm võtit kuskil vaja:yllatunud

Võttmemõõdud on suhtelised asjad.Nt 8mm poldile võib olla 12mm,13mm ja 14mm võtmega keeratavaid mutreid(on veel ka erandeid.Nt motamehepoolt pakutud varjamt kus on 9mm poldil 14mm võtmega keeratav mutter).

Poltidest räägitakse poldi läbimõõdust ,mitte võttmest:mad:

Ja see "lukustushoob"ei loe kui keegi küljepealt autoga sisse lendab.
Ja mul olid ühed turvavööd (rullikutega)mis töötasid ainult kindlas asendis,kui järsist mäest alla sõidab ja kuhugi vastu sõidab ei töötagi turvavööd:lol
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1734
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Algselt postitas: hautz
Ja mul olid ühed turvavööd (rullikutega)mis töötasid ainult kindlas asendis,kui järsist mäest alla sõidab ja kuhugi vastu sõidab ei töötagi turvavööd:lol
Kas üks asend tähendab seda, et ainult ühes rullisüsteemi asendis liikus vöö rulli peal ?
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

Oma 05-l olid ka vana süsteemiga rullturvavööd - all mingi pendel, mis avariis ettepoole lendab ja süsteemi blokeerib. Noid on vaja ka häälestada, et järsul tõmbel ikka lukustusid. Minul nad valesti reguleeritud ja peaga sai klaasis ära käia kah.
Nii et seltsimehed, kontrollige omalgi need üle.
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
h
hautz
Postitusi: 2276
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Algselt postitas: PuZuP
Algselt postitas: hautz
Ja mul olid ühed turvavööd (rullikutega)mis töötasid ainult kindlas asendis,kui järsist mäest alla sõidab ja kuhugi vastu sõidab ei töötagi turvavööd:lol
Kas üks asend tähendab seda, et ainult ühes rullisüsteemi asendis liikus vöö rulli peal ?
mul oli nii,et kui oli vales kaldes siis ei blokeerind vööd ära või oli koguaeg blokeeritud.


see võis olla ka rullikuteviga ,aga see on näide töökindlusest.

Kuigi arvatavastu panen enda autole(praegusele) ka rullikutega(igatahes mitte neid mitttetöötavaid) vööd mugavuse mõttes.

[Muudetud: 23-10-2007 hautz]
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

TALV.

Postitus Postitas SexSix »

Talverehvid on soovitav panna kõige kitsamad ja kõige kõrgema profiiliga mida autotootja lubab.Kehtib ka rekkate kohta.Teehooldus nagu ta meil on;soovitus naelrehvid.
Hetkel talverehvidega sõites peab pidurdades vaatama tahavaatepeeglisse;paljudel kulunud suverehvid all.
Norras näiteks on soovitus talverehvid vahetada kui prodektori jääksügavus on 5mm!Tänu sellele müüakse Eestis palju VÄHEKASUTATUD TALVEREHVE.
t
Tormi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 96
Liitunud: 29 Okt 2006 14:23
Asukoht: lõuna-osariik räpina
Autod: 2101 74

Postitus Postitas Tormi »

lõunas juba sajab lund:spin
arvatavasti jääb lumi ka maha:D
e:kopikas ja villis on kuuri alla panematta:sein

[Muudetud: 3-11-2007 Tormi]
h
hautz
Postitusi: 2276
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Laiemad rehvid on ju linnas paremad:puzzled

Kitsamad on jälle lume sees paremad:P

2 otsaga asi,niiet kõige parem piigid(kui tohiks):D
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Algselt postitas: hautz
Laiemad rehvid on ju linnas paremad:puzzled

Kitsamad on jälle lume sees paremad:P

2 otsaga asi,niiet kõige parem piigid(kui tohiks):D
Sõltub olukorrast ja eesmärkidest. Ei saa kõike ühe mõõdupuuga mõõta.
Kitsam allub kergemini füüsilisele jõule, mida on ladal tarvis roolivõimendi puudumise tõttu. Seega linnas - kitsas rehv, kergem manööverdamine parklates.
Laiemal suurem kandepind, erisurve pinnasele väiksem. Seega paksus lumes ideaalsed, kui tarvis vurada mööda täistuiskanud teid ja põlde. Ei vaju lumest läbi.
Täiesti vastupidine jutt eelmisele postitusele.
h
hautz
Postitusi: 2276
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

talvel käib ju niikuinii rool kergemalt(libedam on) ja saabki trenni teha.:D

kitsamatel on jälle lumes parem pidamine,vajub läbi ja tänu sellele peab.

Need on minu kogemused,kitsaste all mõtlesin 01 diagonaalrehve.
diagonaaldega oli lahtisel lumel parem pidamine kui talvekatega (lamellid),naelkummide kohta kahjuks kogemused puuduvad.

Igaljuhul enda autole lähvad lamellid alla(kuidas siis muidu saab talvel üldse sõita kui pidavust on:D).Minu ema pole naelkumme proovindki ega kasutand ,praegu lähvad goodyeary lamellid alla kuna on nähtud ja kuuldud ,et naelad ei püsi sees.

Kõik on vaieldav:D

[Muudetud: 3-11-2007 hautz]
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
t
Tormi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 96
Liitunud: 29 Okt 2006 14:23
Asukoht: lõuna-osariik räpina
Autod: 2101 74

Postitus Postitas Tormi »

Algselt postitas: hautz
talvel käib ju niikuinii rool kergemalt(libedam on) ja saabki trenni teha.:D

kitsamatel on jälle lumes parem pidamine,vajub läbi ja tänu sellele peab.

Need on minu kogemused,kitsaste all mõtlesin 01 diagonaalrehve.
diagonaaldega oli lahtisel lumel parem pidamine kui talvekatega (lamellid),naelkummide kohta kahjuks kogemused puuduvad.

Igaljuhul enda autole lähvad lamellid alla(kuidas siis muidu saab talvel üldse sõita kui pidavust on:D).Minu ema pole naelkumme proovindki ega kasutand ,praegu lähvad goodyeary lamellid alla kuna on nähtud ja kuuldud ,et naelad ei püsi sees.

Kõik on vaieldav:D

[Muudetud: 3-11-2007 hautz]

ega sul igalpool jäää ja lumi ka pole:kuri
j
joala
Foorumi kasutaja
Postitusi: 105
Liitunud: 22 Jaan 2007 11:14
Asukoht: Tallinn , kalamaja .
Autod: puudub :(

Postitus Postitas joala »

liigun tagasi turva vööde juttupeale...
Avaldan arvamust, et traksid kõike turvalisemad, vibolla küll mitte kõige mugavamad, aga turvalisus eelkõige !
Samas, roolitaga polegi vaja midagi muud teha kui rooli keerata ja käiku vahetada !!!
Vasta