Õpetan,kui tohib.
Õpetan,kui tohib.
-
aarved-klaar
- Suletud kasutaja
- Postitusi: 1
- Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1734
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Et siis mismõttes? Raha millejaoks?Algselt postitas: Arved-Klaar
Kõigil pole sellist raha võtta aga sõita on vaja
Rullikutega turvavööde jaoks?
Tere hommikust...!:kuri
Võistlusturvavöödel (rihmadel) on eesmärk hoida sõitjat kinni, nii talle mõjuvate jõudude suhtes, kui ka näiteks avariis avalduvate kordades suurenenud jõudude suhtes...
Ainuüksi rihmadest ei piisa, et sõitja oleks kindlalt paigal, vaid näiteks üks osa on sellest ka istmel (nii kereauto "korvistmel" kui ka valatud kokpiti-istmel)...
Nö "rullid" annaksid liigselt järgi, sest nende eesmärk ongi nö. linnaautole anda juurde liikumismugavust istmes (kuigi eelmainitud tegevused, nagu istme reguleerimine ja muud sedalaadi tegevused, tuleks teha juba enne sõitma asumist)...
Lisaks sellele on veel kinnituspunktide arv suurem kui vöödel, mis annab juurde juba suurema deformeerumistõenäosusprotsendi õnnetuse korral, sest kumb on kindlamini kinni, kas ühest "liidesest" kinnitatud vöö või mitmest?
Mitme all mõistan seda: rulli kinnituskoht, ülekandemehhanism(ehk siis lukustusmehhanism), rihmapooli veerepuksid jne...
Seega oleksid loogiliselt mõeldes ilma rullikuta turvavööd turvalisemad...kuid ainult vööd, mis ei ole a'la sama vanad nagu Metuusala vanaisa...
Ega niisama ei lõigata siis õnnetuses osalenud trakse pooleks...
Rullikutega turvavööd on loomulikult mugavamad, kuna vööd lahti päästes ei pea nikerdama teda oma pessa, vaid jookseb ise...ja õnnetuse korral, vastavalt "löögitugevusele", rakenduvad lisapingutussüsteemid...pürotehnilised, mehhaanilised, millised iganes...
Seega peaks olema selline lahendus turvalisem kui tavalised turvavööd...kuid eks see ole igaühe enda otsustada...
Sest kumbki neist ei tööta täisefektiivsusega, kui ei ole täidetud passiivse ohutuse punkte...üks näide kohe oleks kohe, istmekinnitused ja seljatoe reguleermehhanism...kui need ei suuda näiteks tagant otsasõidule või laupkokkupõrkele vastu pidada, siis ei ole ühestki turvavööst kasu...
Ja Ghostrideri lause peale ütleks, et töökindlus on suhteline mõiste...
Ühesõnaga usun, et rullidega turvavööd on turvalisemad, mitte ainult sellepärast, et nad on kõikidel uuematel autodel ja jooksevad ise sisse ning avarii korral lukustavad ennast, sest tavaline turvavöö on tegelikult kogu aeg pingutatud, vaid sellepärast, et nad annavad rooli taga rohkem liikumisvõimalust...kasvõi küljepeegli pimeda nurga välistamine üle õla vaadates, teega suurema nurga all ristuvalt teelt pöörde sooritamine ja selle ohutuses veendumine...
Igaüks suudab neid olukordi veel mõelda...
Seega liiklusesse on nö. isepingutuvad turvavööd täiesti õigustatud, autospordi puhul eelistan mina isiklikult mittemuutuva pikkusega turvavöid, antud variandis "trakse"...
Jah, need poldid mis pidurivoolikud suporti külge kinnitavad on 14mm peaga..Algselt postitas: mikk 17
Hmm, esisilla juures oli ka ju kuskil 14 võtit vaja, aga samas, mul ei ole seal ka kõik originaal poldid ja mutrid, aga kas pidurivoolikud ei ole 14?
Aga tegu pole mutriga:rolleyes
Lower your standards and you'll never be disappointed!
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2501
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
14 mutter?
On siiski veel üks mutter!
Ma ei tea et uste juures oleks 14mm võtit kuskil vaja:yllatunudAlgselt postitas: SexSix
See MUTTER 14 on ka kaudselt turva pärast.Nimelt tagaukse lukkustushoob kinnitatud ukse külge selle mutriga.
Võttmemõõdud on suhtelised asjad.Nt 8mm poldile võib olla 12mm,13mm ja 14mm võtmega keeratavaid mutreid(on veel ka erandeid.Nt motamehepoolt pakutud varjamt kus on 9mm poldil 14mm võtmega keeratav mutter).
Poltidest räägitakse poldi läbimõõdust ,mitte võttmest:mad:
Ja see "lukustushoob"ei loe kui keegi küljepealt autoga sisse lendab.
Ja mul olid ühed turvavööd (rullikutega)mis töötasid ainult kindlas asendis,kui järsist mäest alla sõidab ja kuhugi vastu sõidab ei töötagi turvavööd:lol
.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
Oma 05-l olid ka vana süsteemiga rullturvavööd - all mingi pendel, mis avariis ettepoole lendab ja süsteemi blokeerib. Noid on vaja ka häälestada, et järsul tõmbel ikka lukustusid. Minul nad valesti reguleeritud ja peaga sai klaasis ära käia kah.
Nii et seltsimehed, kontrollige omalgi need üle.
Nii et seltsimehed, kontrollige omalgi need üle.
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
mul oli nii,et kui oli vales kaldes siis ei blokeerind vööd ära või oli koguaeg blokeeritud.Algselt postitas: PuZuPKas üks asend tähendab seda, et ainult ühes rullisüsteemi asendis liikus vöö rulli peal ?Algselt postitas: hautz
Ja mul olid ühed turvavööd (rullikutega)mis töötasid ainult kindlas asendis,kui järsist mäest alla sõidab ja kuhugi vastu sõidab ei töötagi turvavööd:lol
see võis olla ka rullikuteviga ,aga see on näide töökindlusest.
Kuigi arvatavastu panen enda autole(praegusele) ka rullikutega(igatahes mitte neid mitttetöötavaid) vööd mugavuse mõttes.
[Muudetud: 23-10-2007 hautz]
.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2501
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
TALV.
Talverehvid on soovitav panna kõige kitsamad ja kõige kõrgema profiiliga mida autotootja lubab.Kehtib ka rekkate kohta.Teehooldus nagu ta meil on;soovitus naelrehvid.
Hetkel talverehvidega sõites peab pidurdades vaatama tahavaatepeeglisse;paljudel kulunud suverehvid all.
Norras näiteks on soovitus talverehvid vahetada kui prodektori jääksügavus on 5mm!Tänu sellele müüakse Eestis palju VÄHEKASUTATUD TALVEREHVE.
Hetkel talverehvidega sõites peab pidurdades vaatama tahavaatepeeglisse;paljudel kulunud suverehvid all.
Norras näiteks on soovitus talverehvid vahetada kui prodektori jääksügavus on 5mm!Tänu sellele müüakse Eestis palju VÄHEKASUTATUD TALVEREHVE.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3998
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Sõltub olukorrast ja eesmärkidest. Ei saa kõike ühe mõõdupuuga mõõta.Algselt postitas: hautz
Laiemad rehvid on ju linnas paremad:puzzled
Kitsamad on jälle lume sees paremad:P
2 otsaga asi,niiet kõige parem piigid(kui tohiks):D
Kitsam allub kergemini füüsilisele jõule, mida on ladal tarvis roolivõimendi puudumise tõttu. Seega linnas - kitsas rehv, kergem manööverdamine parklates.
Laiemal suurem kandepind, erisurve pinnasele väiksem. Seega paksus lumes ideaalsed, kui tarvis vurada mööda täistuiskanud teid ja põlde. Ei vaju lumest läbi.
Täiesti vastupidine jutt eelmisele postitusele.
talvel käib ju niikuinii rool kergemalt(libedam on) ja saabki trenni teha.
kitsamatel on jälle lumes parem pidamine,vajub läbi ja tänu sellele peab.
Need on minu kogemused,kitsaste all mõtlesin 01 diagonaalrehve.
diagonaaldega oli lahtisel lumel parem pidamine kui talvekatega (lamellid),naelkummide kohta kahjuks kogemused puuduvad.
Igaljuhul enda autole lähvad lamellid alla(kuidas siis muidu saab talvel üldse sõita kui pidavust on:D).Minu ema pole naelkumme proovindki ega kasutand ,praegu lähvad goodyeary lamellid alla kuna on nähtud ja kuuldud ,et naelad ei püsi sees.
Kõik on vaieldav:D
[Muudetud: 3-11-2007 hautz]
kitsamatel on jälle lumes parem pidamine,vajub läbi ja tänu sellele peab.
Need on minu kogemused,kitsaste all mõtlesin 01 diagonaalrehve.
diagonaaldega oli lahtisel lumel parem pidamine kui talvekatega (lamellid),naelkummide kohta kahjuks kogemused puuduvad.
Igaljuhul enda autole lähvad lamellid alla(kuidas siis muidu saab talvel üldse sõita kui pidavust on:D).Minu ema pole naelkumme proovindki ega kasutand ,praegu lähvad goodyeary lamellid alla kuna on nähtud ja kuuldud ,et naelad ei püsi sees.
Kõik on vaieldav:D
[Muudetud: 3-11-2007 hautz]
.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
-
tTormi
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 96
- Liitunud: 29 Okt 2006 14:23
- Asukoht: lõuna-osariik räpina
- Autod: 2101 74
Algselt postitas: hautz
talvel käib ju niikuinii rool kergemalt(libedam on) ja saabki trenni teha.
kitsamatel on jälle lumes parem pidamine,vajub läbi ja tänu sellele peab.
Need on minu kogemused,kitsaste all mõtlesin 01 diagonaalrehve.
diagonaaldega oli lahtisel lumel parem pidamine kui talvekatega (lamellid),naelkummide kohta kahjuks kogemused puuduvad.
Igaljuhul enda autole lähvad lamellid alla(kuidas siis muidu saab talvel üldse sõita kui pidavust on:D).Minu ema pole naelkumme proovindki ega kasutand ,praegu lähvad goodyeary lamellid alla kuna on nähtud ja kuuldud ,et naelad ei püsi sees.
Kõik on vaieldav:D
[Muudetud: 3-11-2007 hautz]
ega sul igalpool jäää ja lumi ka pole:kuri