Õpetan,kui tohib.

Õpetan,kui tohib.

Jutud vabal teemal / huvitavad pildid ja viruaaltuuning
Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2074
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2102,21013 & Toyota

Postitus Postitas Kytt »

olgu masu või lamatis aga rehvide pealt ei tohi kokku hoida.
kuna õiged talvekad 07 all ja suvekad maal 02 all, siis sai 06le ajutiselt yhed igivanad pastlad alla keeratud.
rumal tegu, väga rumal tegu:sein pole just eriti mõnus tunne kui linnakiirusel vasak esimene rehv pauguga puruks läheb (oleks sama asi maanteekiirusel juhtunud, poleks mul enam mingeid tundeid:puzzled)



[Muudetud: 29-3-2009 MUST KYTT]Pilt
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

See seaduses kirjas,et...

Postitus Postitas SexSix »

...ule 5 aasta vanuseid rehve ei tohi kasutada.Ohutus.
Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2074
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2102,21013 & Toyota

Postitus Postitas Kytt »

Algselt postitas: SexSix
...ule 5 aasta vanuseid rehve ei tohi kasutada.Ohutus.
tänu jumalale, et rehvide vanust eestis veel ei kontrollita. ma võin pea anda, et vähemalt iga kümnes auto rikub seda seadust ning mis need rehvimüüjate super-hüper ilgeltodavad soodusmüügid muud on kui aastaid laos seisnud pasteldest lahtisaamine. igavesti geniaalne oleks see kui ma näiteks oma siksile(millega ma üle 1500km hooajal niikuinii ei sõida) soodusmüügist uued rehvid ostan ja aasta-paari pärast ülevaatuselt läbi ei saa, sest 1500-3000km läbinud rehvidel 5 aastat täitunud :D
aga jah, kui rehvidele ikka praod sisse tekkind, siis oleks viimane aeg neid vahetama hakata
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Tuleb rehvi kuljepealt lugeda valmistamisaeg.

Postitus Postitas SexSix »

Rehvi kuljepeal on ovaalses suvendis neljakohaline number.Esimesed 2 annavad valmistamis nadala ja teised 2 valmistamis aasta.Parandage kui eksin.
Praegu siis:1409.14 nadal 2009 aasta.
v
VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 517
Liitunud: 22 Nov 2006 20:21
Asukoht: pole paikne
Autod: 21063

Postitus Postitas VAZ »

Krt, mulle öeldi ülevaatusel, et üle 7 aasta vanuseid rehve kasutada ei tohi :rolleyes kui mul tagasillal veel need vene pastlad olid. Lubasin peagi need välja vahetada ja pigistas silma kinni.
Uutest CCCP aegsetest BA3-i varuosadest huvitatud.
e
Edel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 453
Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
Asukoht: Lehola
Autod: VAZ-21061`84, Moskvits-2140`81, Audi A4 1.8 `99
Kontakt:

Postitus Postitas Edel »

Algselt postitas: SexSix
Rehvi kuljepeal on ovaalses suvendis neljakohaline number.Esimesed 2 annavad valmistamis nadala ja teised 2 valmistamis aasta.Parandage kui eksin.
Praegu siis:1409.14 nadal 2009 aasta.
Nii ta on. Vanematel (näiteks 1990-tel aastatel) on kolmekohalised numbrid,näiteks 248 - 24 nädal 1998a. Ka nii vanu rehve liigub veel.
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Rekkajuht õpetab.

Postitus Postitas SexSix »

Tulemas pikad ja külmad pühad. Rekkad seisavad parklates jõude ja koguvad enda turjale lund ja jääd. Aga kui uuesti sõitma hakatakse ja järsemaid pöördeid tehakse või suurem kiirus saavutatakse hakkab käru katusele kogunenud lumi ja jää sealt maha lendama. Mõni jäätükk tuule alla saades võib veel mitukümend meetrit rekkast tagapool alles maanduda. Kas siis lihtsalt maha kukkudes või siis hoopis Teie autoklaasis. Olen ise ka saanud lume tükiga esiklaasi. Õnneks jäi kõik terveks. Eemale tasub hoida just tendiga autodest! Tent vajub vee raskuse all lohku ja tekib veeloik (poolhaake katusele 20-25 veeloiku) mis külmade saabudes jäätub.
Muidugi on selle põhjuseks rekkajuhtide laiskus kes ei viitsi käru katust jääst ja lumest puhtaks teha enne sõidu alustamist.
Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 494
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

Postitus Postitas robi »

Mina ei leidnud kasutamisaja piirangut (aastaid). Küll on näidatud, kuidas rehimärgistuselt lugeda valmistamise aega.
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13117818
Grupp 5
Rattad (rehvid ja veljed)

253 ? valmistamise aeg ? koosneb kolmest numbrist: esimesed kaks tähistavad valmistamise nädalat (25. nädal), viimane aastat (2003) jooksval kümnendil. E-reegli nr 75 kohaselt on alates 1. jaanuarist 1997. a tähistus 2503

rehvil hinnatakse kasutamiskõlblikkust kulumisega ning vigastuste ja pragude järgi.

Või kui leiate kus kohas see aastate järgi on kirjas, siis palun viidake. Ennast ka huvitab. Mäletan, et kunagi oli jutt mingist 10 aastat. Küllap osutus aga ülejõu käivaks määruseks. Sirvides riigiteatajat oli näha et mingid punktid on kustutatud, äkki see see oligi.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Lugesin kah selle jutu läbi ja Robi on teinud täiesti asjakohase postituse.
Teen väikse paranduse ja panen kõigile südamele, et kui elektroonilise RiigiTeataja lahti lööte ja midagi täpset sealt leida soovite, siis alati kontrollige redaktsiooni kehtivust.
Tänane on siis see: https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13191853 ,
aga ta ei muuda asja, sest ka selles RT-s pole rehvide vanuse kohta midagi uut, välja arvatud vana kulunud jutt E-märgistuse kohta. Vanadel NL-is valmistatud rehvidel see värk kindlasti puudus ja siit ka vastuolud kehtiva seadusega.
Ise olin samuti probleemi ees, kui aasta eest ehitasin ümber Gaz-52 ja siis ekspert hakkas jahuma koormus- ning kiirusindeksitest ning hoiatas, et TÜV mehed võivad neid märgistusi nõuda. Sel juhul oleksin pidanud ostma tollele liikurile kuus nõuetele vastavat rehvi, mis otse loomulikult oleks projekti hinda kahekordistanud :P. Õnneks kõik laabus (pitsitati silm kinni) ja alla jäid endiselt vanad "head" tuntud vene sussid :).
Kasutaja avatar
Thor
Foorumi kasutaja
Postitusi: 48
Liitunud: 10 Okt 2009 10:59
Asukoht: Saue
Autod: 2105 #7

Postitus Postitas Thor »

Mulle on koolitundidest jäänud kõrvu, et rehvi maksimaalne vanus võib olla 10 aastat.

Thor.
Üks test on väärt rohkem kui 1000 ideed.
Kasutaja avatar
AlvarK
Foorumi kasutaja
Postitusi: 41
Liitunud: 24 Mai 2009 23:27
Asukoht: Tartu
Autod: Vaz 21011

Postitus Postitas AlvarK »

Ei tea, veel selle aasta alguses tegin ülevaatuse ja autol olid ees mosse rehvid, sdelano v USSR. Ei öeldud nende kohta midagi.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Rekkad versus sõiduautod.

Postitus Postitas SexSix »

Enamus rekkadel peal lällarid millega hea edastada infi ja vahel mulaga unematit eemal hoida. Siin siis video kus rekkaid hoiatatakse mäest alla tuiskava aameriklase eest, pidurid ütlesid üles. Kõik rekked hoiavad teeäärte aga sõidukatel ju kohe vaja trügida, nagu oleks neile tee tühjaks tehtud. Aga sõidukajuhid ju ei tea, et mäest alla tuiskab rekka millel pidurid kadunud.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... UdCTHbehkw
t
twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 547
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

Postitus Postitas twist »

 
SexSix kirjutas:Enamus rekkadel peal lällarid millega hea edastada infi ja vahel mulaga unematit eemal hoida. Siin siis video kus rekkaid hoiatatakse mäest alla tuiskava aameriklase eest, pidurid ütlesid üles. Kõik rekked hoiavad teeäärte aga sõidukatel ju kohe vaja trügida, nagu oleks neile tee tühjaks tehtud. Aga sõidukajuhid ju ei tea, et mäest alla tuiskab rekka millel pidurid kadunud.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... UdCTHbehkw
PS: Kombekas on ka pisut šokeerivate videode puhul lisada väike hoiatus juurde! Kõik me ei ole raudse närvikavaga.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Liiklusõnnetuse põhjustaja.

Postitus Postitas SexSix »

Liiklusõnnetuse tekitaja ju hüppas aameeriklase kabiinist välja ja pühkis vaid tolmu riietelt. Pilpaid ja tuld samapalju kui Hollywoodi filmides.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Turvavöö kinni.

Postitus Postitas SexSix »

Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Karm värk.

Postitus Postitas SexSix »

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Aga ausalt, kui tihti sina, S-Six seda fuura katust külastamas käid?
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Mitte kunagi!

Postitus Postitas SexSix »

Aga mul see eelis, et katus sile. Külmikuga vean Sulle kala, liha ja "silo". Aga tendid vajuvad raamistikul kotti, milledesse koguneb vesi või lumesulamisvesi ja jäätub uuesti. Just peale külmasi, kui tuleb sula, peab olema ettevaatlik hullude rekkadega. Näiteks võib olla väga külm aga auto sõidab just laevast välja ja kohe hakkab kurvides pudenema. Laevas ju soe ja sulatab jää lahti tendi küljest. Tegelt ma ei seisa kunagi, et midagi katusele jõuaks koguneda:lol
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Enne, kui mingit upakile aetud aparaati jalgadele tagasi hakkate sikutama,
veenduge, et seisupidur ka töösse jäi:

http://youtu.be/aa8xQFY1bQs
Vasta