1. leht 3-st

ülevaatus

Postitatud: 09 Apr 2006 17:52
Postitas GhostRider
Kuna varsti peab ülevaatusele minema siis küsiks.
Mis asju tavaliselt kõige rangemalt kontrollitakse?
Andke ka näpunäiteid kuidas natuke cheatida, näiteks kuidas vähendada co gaase , sarniiride/pukside kaitsekummid jne.

Postitatud: 09 Apr 2006 18:01
Postitas Zero
Tee auto korda, siis pole vaja ülevaatuspunktis "cheatida" .

Postitatud: 09 Apr 2006 18:26
Postitas robi
Gaasimõõtmist ei saa just otseselt petta.
Tihtipeale sõidetakse lähimasse ülevaatuspunkti. See tähendab aga rahulikku ja lühikest sõitu mille jooksul ei saavuta mootor mõnel juhul õiget töötemperatuuri.
Tulemuseks on norme ületav väljalaskegaaside sisaldus.
Ülevaatusele sõites tasub mootor ikka korralikult soojaks lausa kuumaks ajada.
Pidurid tasub õhutada. see töö konti ei murra.
?arniiride ja pukside puhul saab vaid loota ,et nad korras on. Kui ei siis pead vahetama.
Ja nii kui nii peab autos olema tulekustuti, komplektne apteek ja tõkiskingad.... nende puudumisel on ikka päris tube kordusülevaatusele sattuda.
Jõudu!

Postitatud: 09 Apr 2006 18:36
Postitas GTA
Just enne ülevaatust ei teeks paha kui tagumised klotsid raspliga natuke karedaks lükata ja trumlid bensiinilapiga vanast klotsitolmust puhtaks lükata. ÜV-le sõites väldi siis järske pidurdusi. Piduri- ja roolisüsteem on sama tähtsad kui aamen kirikus - need peavad korras olema, muidu pole lootustki. CO-taseme näitu sai natuke madalamaks kui keerata segukruvi natuke koomale, tühikäigupöörded samal ajal tõusevad mõnesaja võrra.
Pööra tähelepanu ka pisiasjadele millest võidakse suur number teha - nõuetele vastavad tulekustuti, ohukolmnurk, apteek, tõkiskingad. Loomulikult igasugused tuled-signaalid ja muu tähtis elekter kontrollitakse ka üle. Veel soovitaksin auto seest-väljast puhtaks teha. Kuidas suhtud ise autosse mis kõiksugust prügi täis ja üle katuse porine?
Üldiselt, nagu Zero juba ütles, peab auto lihtsalt korras olema. ÜV-garaazid on juba ammu sellise taseme ja mõttelaadiga et igasugused sarad sealt läbi ei saaks.

Postitatud: 09 Apr 2006 20:01
Postitas Ronn
Mootor tuleb korralikult soojaks sõita ja sõita madalate käikudega ülevaatuskohta. Siis on lootust ka co paikka saada. Torustiku lasin ilusti puhtaks. Ülevaatuseusketaga olles ei pannud mootorit seimsa kui äkki... mootor läks keema :D. Krt liiga koom oli ikka. Oleks siis ennem läinud aga täpselt uksetaga. Muu oli korras väljaarvata keemine.

Postitatud: 09 Apr 2006 20:12
Postitas miki
Apteek ei ole eraautos kohustuslik vaid soovituslik s.t. ei pea olema

Postitatud: 09 Apr 2006 21:17
Postitas w2rk
Apteek ei ole eraautos kohustuslik vaid soovituslik s.t. ei pea olema
Autokoolis õpetati küll midagi muud:yllatunud, isegi sisu pidime lahkama.

Postitatud: 09 Apr 2006 21:27
Postitas motamees
Apteegi olemasolu näeb ette töökitse eeskiri.
Erauto selle alla ei kuulu. Küll loetakse tööautodeks liisingautod. Need on ju firma arvel. Nagu liisingauto on lõplikult välja makstud (ja isiklikuks vormistatud), muutub apteek sellel autol soovituslikuks.
Seda eeskirja politseile on aga teel väga raske seletada. Lõppude lõpuks võib apteeki ka teel omal vaja minna.
Anegtoot: Uusrikas (vanasti oli selle asemel- grusiinlane) peeti teel kinni ja taheti apteegi ja tulekustuti puudumise eest trahvi tegema hakata. Küsib siis autojuht, põidlaga üle õla näidates, "Kas sellest ei piisa?". Tema auto taga seisis tuletõrje- ja kiirabi-auto, keda ta oli omale taha sõitma rentinud.

Postitatud: 09 Apr 2006 21:47
Postitas tiit
siiski üks näpunäide ka. teatavasti ei mõõdeta tänapäeva autdel mitte ainult CO-d vaid ka muid jääke mis sumbutist väljuvad. näiteks niisugused asjad nagu süsivesikud (CH). Seda sa paika ei saagi kui süüde on liiga varane. Siit soovitus - ülevaatuse ajaks süüde hilisemaks, niipalju et tühikäigul ikka ilusti käiks veel. Kel võimalus proovige stendis keerata. ja muidugi see mis juba korduvalt öeldud: auto KORDA

Postitatud: 10 Apr 2006 00:00
Postitas kriisa
Summuti peab olema terve kui kuskil põhja all augud on, siis gaasid paigast ära ja ei pruugi ka saada läbi.

Otepääl on ülevaatuse punkt kardiraja kõrval. Nüüdseks sellele rajale kahjuks enam peale ei saa, igast saasta on täis veetud.
Sõber läks ülevaatusele Audiga, gaasid polnd paigas. Tegi siis kardirajal paar kiiremat, nii kuidas torust tuli ja siis läks uuesti ning nagu võluväel olid gaasid korras.

Asja point siis seesama mis varemgi jutuks oli, et mootor korralikult soojaks.


Vanarahva tarkus ütleb, et õhufiltrit välja võttes pidid gaasid paremaks minema, CO alla äkki :P
Mina ka ei tea täpselt, vanad roomlased igatahes vahest olevat nii teinud :lol

Postitatud: 10 Apr 2006 09:56
Postitas olaaf
selle vanarahva tarkuse kohta - õhufiltrit oleks ikka hea siis vahetada kui ta juba sitane on.. ise sai siin TUHAT linnakilomeetrit sõita ning filter oli öäkk - selline mega tolmune..
üv ajaks võib tõesti filtrist ka loobuda..
käsipidur peab ka töötama kindlalt - ilma selleta saad uuesti neile külla tulla..

kõige parem on sõita kuhugi üv punkti, leppida kookku, et tehku mingi väikse raha eest nn eeltest mis kirja ei lähe - siis saad teada mis autol vaja vahetada on..
kindlasti pead valima mingi aja ntx reede õhtu kuu alguses siis pole kundesid ega ka ülemusi kohal..

tavaliselt teevad rõõmuga seda. sõltub sinu enda suhtlemisoskusest...

Postitatud: 10 Apr 2006 10:00
Postitas kriisa
Minumeelest on osades kohtades isegi hinnakiri selle kohta kehtestatud, et palju ülevaatuse välised mõõtmised maksavad. Kuskil oli gaaside analüüsimise hinnaks 50 krooni.

Postitatud: 10 Apr 2006 10:28
Postitas znif
Kogemustest:
Mootori on nad ise mul pööretega soojaks ajanud kui aparatuur näitab et pole piisavalt soe.
Vähegi normaalsed tegelased püüavad kohapeal karbussi reguleerides gaasid paika ajada, miski selline soovitus on neil tööjuhendis isegi kirjas. Seda teevad siis kui konkreetset karbussi jagavad. Siiani on hakkama saadud.
Kui ise tüli norima ei hakka siis nt tulekustuti puudumine üldjoontes kordusülevaatust ei põhjusta. Sama ootamatult läbipõlenud pirnide kohta.
Käsipiduriga kogemused sellised et ühel vanal Fordil ei saanud teist poolt pidama kuidagi, ka kordusülevaatuseks ei funkand. Siis papi pigistas ühe silma kinni ja vajutas jalgpiduriga juurde et aparaat normaalse graafiku välja prindiks...
Aukudega summuti lööb üldiselt gaasid "puhtamaks". Kui auke piisavalt vähe ja nad piisavalt märkamatud, on see pluss. Must õhupuhasti ajab CO tugevalt paigast ära.

EDIT: osades kohtades (nt Märjamaal) on soodustused (2a tagasi vähemalt oli) - pensionäridele/grupi peal olijatele; paljulastelistele jne. Konkreetses kohas sain ülevaatus + kordus kokku odavamalt kui täishinnaga ülevaatus üksi oleks läinud.

Postitatud: 10 Apr 2006 10:34
Postitas arvi100
Kui ?arniiri ja rooliotsa kaitsekummid ongi katkised,siis läbi saad ikka.
Lihtsalt soovitavad ära vahetada ja soovitav oleks,sest nendest sõltub ka
vastupidavus.
Pidurivoolikud EI TOHI olla pragunenud.Tagumine voolik ka üle kontrollida.
Kui ongi kahtlus et CO on liiga suur,käi enne läbi autoteenindusest samal
päeval,sätivad paika.Tuleb odavam kui kordusülevaatuse maks.
Rehvid olgu korralikud,ühel sillal olgu ka ühesuguse mustri ja suurusega.
Roosteplekid(täpid) ei tohi olla suuremad kui 1cm ja 0,5x0,5 alal ei tohtinud
neid olla üle kolme.Kes täpsemalt teab,parandagu mind.
Ja kui ülevaatusele minna,mine kuu keskel siis rahvast vähem ja
ülevaatajad ka väheke inimlikumad.

Postitatud: 10 Apr 2006 11:21
Postitas raitsraisk
Aga oletame et tegu ei ole mitte roostetäpiga, vaid põhjast on puudu siuke kena käelaba suurune plekitükk......:puzzled

Postitatud: 10 Apr 2006 11:40
Postitas logman
Algselt postitas: Raitsraisk
Aga oletame et tegu ei ole mitte roostetäpiga, vaid põhjast on puudu siuke kena käelaba suurune plekitükk......:puzzled
Väga palju sõltub konkreetsest ülevaatajast ,tema väljakujunenud tõekspidamistest ,vaadetest ja hetketujust. Kes pöörab väga suurt tähelepanu roostele ,keda huvitavad vaid rool ,mootor ja pidurid.... põhiohutus seega. Ja sa ei tea iial ette ,mitmenda jala mees täna hommikul voodist tõustes esimesena maha pani.
Nagu kõik teadjamad mehed eespool kõnelnud - auto tuleb korda teha enne kui sinna kekutama minna lootuses "ehk ei märka" jne....

Lugege ka seda linki: http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php/ ... s/fgid=198
Spetsialist vastab igasugustele küsimustele ,ka tobedatele.

Postitatud: 10 Apr 2006 17:05
Postitas GhostRider
aga rääkige selle kokku jooksu kohta?
mul sai esisild remonditud (uued sarniirid rooliotsad jms.) aga silda pole ma paika ajanud - veel.

Postitatud: 10 Apr 2006 17:30
Postitas Raxo
Kokkujooksu küll ei vaadata.

Ja olen kuulnud, et ei pea olema ühel sillal sama mustriga rehvid. Ei tea, kas kuulsin õigesti...Ise soovitaks loomulikult ühel sillal kasutada samasid rehve (mõõdud, firmad, mustrid, vanused).


Mõni ülevaataja kipub üle ka pingutama. Näiteks 06'ga ülevaatusel käies öeldi, et tagatiival ei tohi olla neid punaseid "helkureid". Mis teha, kui mõni ei tea, missugune helkur välja näeb :lol

Postitatud: 10 Apr 2006 19:10
Postitas arvi100
Algselt postitas: GhostRider
aga rääkige selle kokku jooksu kohta?
mul sai esisild remonditud (uued sarniirid rooliotsad jms.) aga silda pole ma paika ajanud - veel.
Üks käik,kaks asja,saad autoteeninduses esisilla ja CO paika.
Ja veel:akukinnitus olgu küljes ja korralikult.

Postitatud: 10 Apr 2006 22:01
Postitas motamees
Algselt postitas: znif
Aukudega summuti lööb üldiselt gaasid "puhtamaks". Kui auke piisavalt vähe ja nad piisavalt märkamatud, on see pluss.
Aparaat näitab lisahapniku saamist ja niisugune sumbuti ei lähe ülevaatuselt läbi. Auk võib olla väga väike ja mitte häält teha - kontroll Tallinnas seda aga ei kuule. Tema vaatab ainult aparaadi väljatrükki.
Käisin kord sellise autoga ülevaatusel, millel oli mootori juures väljaheitegaasidesse lisaõhu juhtimise süsteem (katalüsaatori esiisa). Sealt andis niipalju lisaõhku juurde, et gaasitester näitas katkist sumbutit. Ülevaatuse mees käis all ja otsis sumbustist auku. Lõpuks avastas selle süsteemi sealt mootori alt. Toppis gaaside mõõtmise/väljatrüki ajaks kaltsu sinna ette ja "sumbuti" oligi kontrolli jaoks terve.