ülevaatus

ülevaatus

Jutud vabal teemal / huvitavad pildid ja viruaaltuuning
GhostRider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 404
Liitunud: 17 Aug 2005 20:37

ülevaatus

#1

Postitus Postitas GhostRider » 09 Apr 2006 17:52

Kuna varsti peab ülevaatusele minema siis küsiks.
Mis asju tavaliselt kõige rangemalt kontrollitakse?
Andke ka näpunäiteid kuidas natuke cheatida, näiteks kuidas vähendada co gaase , sarniiride/pukside kaitsekummid jne.

Zero
Foorumi kasutaja
Postitusi: 351
Liitunud: 09 Aug 2003 21:37
Asukoht: Viimsi
Autod: E46

#2

Postitus Postitas Zero » 09 Apr 2006 18:01

Tee auto korda, siis pole vaja ülevaatuspunktis "cheatida" .

Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 488
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

#3

Postitus Postitas robi » 09 Apr 2006 18:26

Gaasimõõtmist ei saa just otseselt petta.
Tihtipeale sõidetakse lähimasse ülevaatuspunkti. See tähendab aga rahulikku ja lühikest sõitu mille jooksul ei saavuta mootor mõnel juhul õiget töötemperatuuri.
Tulemuseks on norme ületav väljalaskegaaside sisaldus.
Ülevaatusele sõites tasub mootor ikka korralikult soojaks lausa kuumaks ajada.
Pidurid tasub õhutada. see töö konti ei murra.
?arniiride ja pukside puhul saab vaid loota ,et nad korras on. Kui ei siis pead vahetama.
Ja nii kui nii peab autos olema tulekustuti, komplektne apteek ja tõkiskingad.... nende puudumisel on ikka päris tube kordusülevaatusele sattuda.
Jõudu!

Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

#4

Postitus Postitas GTA » 09 Apr 2006 18:36

Just enne ülevaatust ei teeks paha kui tagumised klotsid raspliga natuke karedaks lükata ja trumlid bensiinilapiga vanast klotsitolmust puhtaks lükata. ÜV-le sõites väldi siis järske pidurdusi. Piduri- ja roolisüsteem on sama tähtsad kui aamen kirikus - need peavad korras olema, muidu pole lootustki. CO-taseme näitu sai natuke madalamaks kui keerata segukruvi natuke koomale, tühikäigupöörded samal ajal tõusevad mõnesaja võrra.
Pööra tähelepanu ka pisiasjadele millest võidakse suur number teha - nõuetele vastavad tulekustuti, ohukolmnurk, apteek, tõkiskingad. Loomulikult igasugused tuled-signaalid ja muu tähtis elekter kontrollitakse ka üle. Veel soovitaksin auto seest-väljast puhtaks teha. Kuidas suhtud ise autosse mis kõiksugust prügi täis ja üle katuse porine?
Üldiselt, nagu Zero juba ütles, peab auto lihtsalt korras olema. ÜV-garaazid on juba ammu sellise taseme ja mõttelaadiga et igasugused sarad sealt läbi ei saaks.
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme

Kasutaja avatar
Ronn
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 556
Liitunud: 22 Jaan 2003 22:41
Asukoht: Tallinn
Autod: 21043 - 2.0L
Kontakt:

#5

Postitus Postitas Ronn » 09 Apr 2006 20:01

Mootor tuleb korralikult soojaks sõita ja sõita madalate käikudega ülevaatuskohta. Siis on lootust ka co paikka saada. Torustiku lasin ilusti puhtaks. Ülevaatuseusketaga olles ei pannud mootorit seimsa kui äkki... mootor läks keema :D. Krt liiga koom oli ikka. Oleks siis ennem läinud aga täpselt uksetaga. Muu oli korras väljaarvata keemine.

miki
Foorumi kasutaja
Postitusi: 21
Liitunud: 25 Sept 2009 14:27
Asukoht: harjumaa
Autod: lada o4

#6

Postitus Postitas miki » 09 Apr 2006 20:12

Apteek ei ole eraautos kohustuslik vaid soovituslik s.t. ei pea olema

w2rk
Foorumi kasutaja
Postitusi: 135
Liitunud: 21 Jaan 2006 14:35
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 2101

#7

Postitus Postitas w2rk » 09 Apr 2006 21:17

Apteek ei ole eraautos kohustuslik vaid soovituslik s.t. ei pea olema

Autokoolis õpetati küll midagi muud:yllatunud, isegi sisu pidime lahkama.
Lada on see mis JÄÄB !

Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2845
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: saaremaa
Autod: MetsaNiva
Kontakt:

#8

Postitus Postitas motamees » 09 Apr 2006 21:27

Apteegi olemasolu näeb ette töökitse eeskiri.
Erauto selle alla ei kuulu. Küll loetakse tööautodeks liisingautod. Need on ju firma arvel. Nagu liisingauto on lõplikult välja makstud (ja isiklikuks vormistatud), muutub apteek sellel autol soovituslikuks.
Seda eeskirja politseile on aga teel väga raske seletada. Lõppude lõpuks võib apteeki ka teel omal vaja minna.
Anegtoot: Uusrikas (vanasti oli selle asemel- grusiinlane) peeti teel kinni ja taheti apteegi ja tulekustuti puudumise eest trahvi tegema hakata. Küsib siis autojuht, põidlaga üle õla näidates, "Kas sellest ei piisa?". Tema auto taga seisis tuletõrje- ja kiirabi-auto, keda ta oli omale taha sõitma rentinud.

tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

#9

Postitus Postitas tiit » 09 Apr 2006 21:47

siiski üks näpunäide ka. teatavasti ei mõõdeta tänapäeva autdel mitte ainult CO-d vaid ka muid jääke mis sumbutist väljuvad. näiteks niisugused asjad nagu süsivesikud (CH). Seda sa paika ei saagi kui süüde on liiga varane. Siit soovitus - ülevaatuse ajaks süüde hilisemaks, niipalju et tühikäigul ikka ilusti käiks veel. Kel võimalus proovige stendis keerata. ja muidugi see mis juba korduvalt öeldud: auto KORDA

kriisa
Suletud kasutaja
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

#10

Postitus Postitas kriisa » 10 Apr 2006 00:00

Summuti peab olema terve kui kuskil põhja all augud on, siis gaasid paigast ära ja ei pruugi ka saada läbi.

Otepääl on ülevaatuse punkt kardiraja kõrval. Nüüdseks sellele rajale kahjuks enam peale ei saa, igast saasta on täis veetud.
Sõber läks ülevaatusele Audiga, gaasid polnd paigas. Tegi siis kardirajal paar kiiremat, nii kuidas torust tuli ja siis läks uuesti ning nagu võluväel olid gaasid korras.

Asja point siis seesama mis varemgi jutuks oli, et mootor korralikult soojaks.


Vanarahva tarkus ütleb, et õhufiltrit välja võttes pidid gaasid paremaks minema, CO alla äkki :P
Mina ka ei tea täpselt, vanad roomlased igatahes vahest olevat nii teinud :lol

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

#11

Postitus Postitas olaaf » 10 Apr 2006 09:56

selle vanarahva tarkuse kohta - õhufiltrit oleks ikka hea siis vahetada kui ta juba sitane on.. ise sai siin TUHAT linnakilomeetrit sõita ning filter oli öäkk - selline mega tolmune..
üv ajaks võib tõesti filtrist ka loobuda..
käsipidur peab ka töötama kindlalt - ilma selleta saad uuesti neile külla tulla..

kõige parem on sõita kuhugi üv punkti, leppida kookku, et tehku mingi väikse raha eest nn eeltest mis kirja ei lähe - siis saad teada mis autol vaja vahetada on..
kindlasti pead valima mingi aja ntx reede õhtu kuu alguses siis pole kundesid ega ka ülemusi kohal..

tavaliselt teevad rõõmuga seda. sõltub sinu enda suhtlemisoskusest...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."

kriisa
Suletud kasutaja
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

#12

Postitus Postitas kriisa » 10 Apr 2006 10:00

Minumeelest on osades kohtades isegi hinnakiri selle kohta kehtestatud, et palju ülevaatuse välised mõõtmised maksavad. Kuskil oli gaaside analüüsimise hinnaks 50 krooni.

znif
Foorumi kasutaja
Postitusi: 41
Liitunud: 16 Mär 2007 12:50
Asukoht: Valgamaa
Autod: 2106

#13

Postitus Postitas znif » 10 Apr 2006 10:28

Kogemustest:
Mootori on nad ise mul pööretega soojaks ajanud kui aparatuur näitab et pole piisavalt soe.
Vähegi normaalsed tegelased püüavad kohapeal karbussi reguleerides gaasid paika ajada, miski selline soovitus on neil tööjuhendis isegi kirjas. Seda teevad siis kui konkreetset karbussi jagavad. Siiani on hakkama saadud.
Kui ise tüli norima ei hakka siis nt tulekustuti puudumine üldjoontes kordusülevaatust ei põhjusta. Sama ootamatult läbipõlenud pirnide kohta.
Käsipiduriga kogemused sellised et ühel vanal Fordil ei saanud teist poolt pidama kuidagi, ka kordusülevaatuseks ei funkand. Siis papi pigistas ühe silma kinni ja vajutas jalgpiduriga juurde et aparaat normaalse graafiku välja prindiks...
Aukudega summuti lööb üldiselt gaasid "puhtamaks". Kui auke piisavalt vähe ja nad piisavalt märkamatud, on see pluss. Must õhupuhasti ajab CO tugevalt paigast ära.

EDIT: osades kohtades (nt Märjamaal) on soodustused (2a tagasi vähemalt oli) - pensionäridele/grupi peal olijatele; paljulastelistele jne. Konkreetses kohas sain ülevaatus + kordus kokku odavamalt kui täishinnaga ülevaatus üksi oleks läinud.

Kasutaja avatar
arvi100
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 837
Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
Asukoht: Jõgeva
Autod: Vaz 2101`73 - Lada 1300 SL `85

#14

Postitus Postitas arvi100 » 10 Apr 2006 10:34

Kui ?arniiri ja rooliotsa kaitsekummid ongi katkised,siis läbi saad ikka.
Lihtsalt soovitavad ära vahetada ja soovitav oleks,sest nendest sõltub ka
vastupidavus.
Pidurivoolikud EI TOHI olla pragunenud.Tagumine voolik ka üle kontrollida.
Kui ongi kahtlus et CO on liiga suur,käi enne läbi autoteenindusest samal
päeval,sätivad paika.Tuleb odavam kui kordusülevaatuse maks.
Rehvid olgu korralikud,ühel sillal olgu ka ühesuguse mustri ja suurusega.
Roosteplekid(täpid) ei tohi olla suuremad kui 1cm ja 0,5x0,5 alal ei tohtinud
neid olla üle kolme.Kes täpsemalt teab,parandagu mind.
Ja kui ülevaatusele minna,mine kuu keskel siis rahvast vähem ja
ülevaatajad ka väheke inimlikumad.
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili

raitsraisk
Suletud kasutaja
Postitusi: 66
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

#15

Postitus Postitas raitsraisk » 10 Apr 2006 11:21

Aga oletame et tegu ei ole mitte roostetäpiga, vaid põhjast on puudu siuke kena käelaba suurune plekitükk......:puzzled

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3920
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#16

Postitus Postitas logman » 10 Apr 2006 11:40

Algselt postitas: Raitsraisk
Aga oletame et tegu ei ole mitte roostetäpiga, vaid põhjast on puudu siuke kena käelaba suurune plekitükk......:puzzled


Väga palju sõltub konkreetsest ülevaatajast ,tema väljakujunenud tõekspidamistest ,vaadetest ja hetketujust. Kes pöörab väga suurt tähelepanu roostele ,keda huvitavad vaid rool ,mootor ja pidurid.... põhiohutus seega. Ja sa ei tea iial ette ,mitmenda jala mees täna hommikul voodist tõustes esimesena maha pani.
Nagu kõik teadjamad mehed eespool kõnelnud - auto tuleb korda teha enne kui sinna kekutama minna lootuses "ehk ei märka" jne....

Lugege ka seda linki: http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php/ ... s/fgid=198
Spetsialist vastab igasugustele küsimustele ,ka tobedatele.

GhostRider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 404
Liitunud: 17 Aug 2005 20:37

#17

Postitus Postitas GhostRider » 10 Apr 2006 17:05

aga rääkige selle kokku jooksu kohta?
mul sai esisild remonditud (uued sarniirid rooliotsad jms.) aga silda pole ma paika ajanud - veel.

Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 853
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Buick '86 | Mustang '00 | Scania '86
Kontakt:

#18

Postitus Postitas Raxo » 10 Apr 2006 17:30

Kokkujooksu küll ei vaadata.

Ja olen kuulnud, et ei pea olema ühel sillal sama mustriga rehvid. Ei tea, kas kuulsin õigesti...Ise soovitaks loomulikult ühel sillal kasutada samasid rehve (mõõdud, firmad, mustrid, vanused).


Mõni ülevaataja kipub üle ka pingutama. Näiteks 06'ga ülevaatusel käies öeldi, et tagatiival ei tohi olla neid punaseid "helkureid". Mis teha, kui mõni ei tea, missugune helkur välja näeb :lol

Kasutaja avatar
arvi100
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 837
Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
Asukoht: Jõgeva
Autod: Vaz 2101`73 - Lada 1300 SL `85

#19

Postitus Postitas arvi100 » 10 Apr 2006 19:10

Algselt postitas: GhostRider
aga rääkige selle kokku jooksu kohta?
mul sai esisild remonditud (uued sarniirid rooliotsad jms.) aga silda pole ma paika ajanud - veel.


Üks käik,kaks asja,saad autoteeninduses esisilla ja CO paika.
Ja veel:akukinnitus olgu küljes ja korralikult.
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili

Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2845
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: saaremaa
Autod: MetsaNiva
Kontakt:

#20

Postitus Postitas motamees » 10 Apr 2006 22:01

Algselt postitas: znif
Aukudega summuti lööb üldiselt gaasid "puhtamaks". Kui auke piisavalt vähe ja nad piisavalt märkamatud, on see pluss.

Aparaat näitab lisahapniku saamist ja niisugune sumbuti ei lähe ülevaatuselt läbi. Auk võib olla väga väike ja mitte häält teha - kontroll Tallinnas seda aga ei kuule. Tema vaatab ainult aparaadi väljatrükki.
Käisin kord sellise autoga ülevaatusel, millel oli mootori juures väljaheitegaasidesse lisaõhu juhtimise süsteem (katalüsaatori esiisa). Sealt andis niipalju lisaõhku juurde, et gaasitester näitas katkist sumbutit. Ülevaatuse mees käis all ja otsis sumbustist auku. Lõpuks avastas selle süsteemi sealt mootori alt. Toppis gaaside mõõtmise/väljatrüki ajaks kaltsu sinna ette ja "sumbuti" oligi kontrolli jaoks terve.


Mine “VABA TEEMA / Flash & VT”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist