Sovetõ bõvalõh.
Sovetõ bõvalõh.
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Sovetõ bõvalõh.
2107 Arno teemas oli juttu Za ruljomist ja artiklite sarjast Sovetõ bõvalõh ("vanade kalade"soovitused). Sealt tuli ka mõte panna neid siia kirja. Lihtsalt tõlgin lühidalt ümber ja panen siia üles. Idee autoreid ei hakka kirjutama - osa neist kindlasti juba mullatoidul. Mõned soovitused on muidugi päris jaburad aga on ka häid asju. Panen siia kirja mõlemaid. Otsustage ise, kas loete seda nalja pärast või kasutate praktikas. Kõige jaburamad on kindlasti Za ruljomi toimetuse poolt juba enne trükki ära bännitud (75 aastal ei teatudki sellist sõna. Siis oli tsensuur).
JAGAJA KAANE GRFIITPULK.
Jagaja kaane sisse oskab igaüks teha grafiidist keskelektroodi taskulambi patarei südamikust. Teel olles ei olnud mul patareid ega ka lampi, kust seest seda võtta. Leidsin pliitasi, mille südamikust valmistasin keskelektroodi kerge vaevaga ja sain sõita koju.
TAGAPIDURITRUMLI EEMALDAMINE.
Trumli eemaldamine oli võimatu tänu kinnioksüdeerunud südamikule. Otsustasin ära kasutada erinevaid paisumistegureid. Valasin trumlile kuuma vett, kuni trummel läks kuumaks. Siis keerasin kaks polti trumli sees olevatesse aukudesse ja trummel eemaldus probleemideta.
TÕMMITSAGA LAAGRIKAPSEL.
Väga raske on eemaldada esiratta laagri kattekapslit. Teeninduses kasutatakse selleks väga keerukat spetsrakist. Mina keevitasin kapslile peale mutri keermega M10. Siis puurisin sisse augu. Nüüd on hea kapslit eemaldada keerates sisse 10 poldi. Poldi ots toetub esiratta võllile ja kapsel eemaldub kergesti. Sõidu ajaks on auku keeratud lühike polt (punni eest). Lisana täpne tööjoonis.
JAGAJA KAANE GRFIITPULK.
Jagaja kaane sisse oskab igaüks teha grafiidist keskelektroodi taskulambi patarei südamikust. Teel olles ei olnud mul patareid ega ka lampi, kust seest seda võtta. Leidsin pliitasi, mille südamikust valmistasin keskelektroodi kerge vaevaga ja sain sõita koju.
TAGAPIDURITRUMLI EEMALDAMINE.
Trumli eemaldamine oli võimatu tänu kinnioksüdeerunud südamikule. Otsustasin ära kasutada erinevaid paisumistegureid. Valasin trumlile kuuma vett, kuni trummel läks kuumaks. Siis keerasin kaks polti trumli sees olevatesse aukudesse ja trummel eemaldus probleemideta.
TÕMMITSAGA LAAGRIKAPSEL.
Väga raske on eemaldada esiratta laagri kattekapslit. Teeninduses kasutatakse selleks väga keerukat spetsrakist. Mina keevitasin kapslile peale mutri keermega M10. Siis puurisin sisse augu. Nüüd on hea kapslit eemaldada keerates sisse 10 poldi. Poldi ots toetub esiratta võllile ja kapsel eemaldub kergesti. Sõidu ajaks on auku keeratud lühike polt (punni eest). Lisana täpne tööjoonis.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Panen neid siia siis, kui on võimalust. Järjest lapin ajakirju ja vaatan. Kirjutan ainult Ladade kohta käivat. Ja sellised, mida ilma pildita on võimalik edasi anda.
ET TUNGRAUD EI KOLISEKS.
Mul kippus tungraud oma pesast etepoole loksuma ja siis hakkas kolisema. Et seda ei juhtuks kinnitasin ta järgmiselt. Lõikasin õhukummist kummirõnga. Stange otsmise kinnituspoldi (see, mis läheb küljepealt tagaporilaua sissepoole) alla pnin plekist aasa. Nüüd tõmbasin kummirõnga tungraua vända otsa tagant plekist aasani. Sellega on tungraud pidevalt tahapoole tõmbe all ja ei tule selle nupu otsast ära.
ET TUNGRAUD EI KOLISEKS.
Mul kippus tungraud oma pesast etepoole loksuma ja siis hakkas kolisema. Et seda ei juhtuks kinnitasin ta järgmiselt. Lõikasin õhukummist kummirõnga. Stange otsmise kinnituspoldi (see, mis läheb küljepealt tagaporilaua sissepoole) alla pnin plekist aasa. Nüüd tõmbasin kummirõnga tungraua vända otsa tagant plekist aasani. Sellega on tungraud pidevalt tahapoole tõmbe all ja ei tule selle nupu otsast ära.
C
- berg
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 751
- Liitunud: 31 Mär 2002 13:31
- Asukoht: pealinnas
- Autod: 210V8 - A6 - Chevy Van - Plymouth Valiant - Isuzu Trooper
- Kontakt:
loodan et ei pahanda keegi kui jagan oma kogemusi: soovitan stange otsasid mitte tiibade külge kinnitada, sest kui näiteks tagurdate õrnalt posti, või keegi nõrgalt tagan sisse põrutab, siis otstest kinnitatud stange lööb tiiva automaatselt punni, või veel hullem kortsu! kui otsad lahti, siis sellist asja EI JUHTU! Aga samas kui teil on väga kõverad stanged, siis paluks need siiski kinnitada, muidu on rõva vaadata!!!:(
CSG AUTOHOOLDUS www.csg.ee Autohooldus, keretööd ja modifitseerimine. 58 100 793
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
ESISILLA SHARNIIRIDE MÄÄRIMISEKS
Et oleks mugavam määrida esisilla sharniire tuleks määrdenipli asemele (kui see on pandud) või siis üldse panna sinna määrdetoos. Toosi paigaldamiseks ei pea ilmtingimata muutma keerme mõõtu. Kergem on toosi ots joota vasega sharniiri külge ja siis hiljem auk läbi puurida. Toosi täis on täpselt paras ports ühekordseks määrimiseks. Ja te olete kindel, et vajalik kogus määret läks ikka sinna sisse.
Mota lisab: Tänapäeval liigub toose haruharva. See on selline viinapudeli korgi suurune tops, mis keeratakse vindiga oma kohale. Keeret keerates surutakse määre toosist määritavasse kohta. Mosse 408 oli sellise toosiga määritavad poolassi laagrid.
KUI ON PRAGUNENUD JAGAJA KAAN
Kui on tekkinud kaande pragu, mis juhib kõrgepinge massi, siis on edasisõit võimatu. Läbi prao tuleks puurida auk 5-7mm ja see valada täis EPO liimi. Ka tuleks liimiga katta kogu pragu. Sellise kaanega saab sõita mitu tuhat km, kuni leiate uue kaane (vanasti olid autoosad tohutu defitsiit).
KUI ON PURUNENUD BENSIINIPUMP
Võib sõita vabalt koduni ilma pumbata. Tuleb vaid eemaldada paagi küljest ventilatsiooni voolik. Käsipump ühendatakse pallipumpamise otsikuga vooliku külge. Nüüd jääb üle vaid pumbata paaki surve. Pump jäetakse vooliku otsa pagasniku. Niimodi saab sõita ühe pumpamisega10min kuni mitme tunnini - olenevalt palju bena paagis on
Et oleks mugavam määrida esisilla sharniire tuleks määrdenipli asemele (kui see on pandud) või siis üldse panna sinna määrdetoos. Toosi paigaldamiseks ei pea ilmtingimata muutma keerme mõõtu. Kergem on toosi ots joota vasega sharniiri külge ja siis hiljem auk läbi puurida. Toosi täis on täpselt paras ports ühekordseks määrimiseks. Ja te olete kindel, et vajalik kogus määret läks ikka sinna sisse.
Mota lisab: Tänapäeval liigub toose haruharva. See on selline viinapudeli korgi suurune tops, mis keeratakse vindiga oma kohale. Keeret keerates surutakse määre toosist määritavasse kohta. Mosse 408 oli sellise toosiga määritavad poolassi laagrid.
KUI ON PRAGUNENUD JAGAJA KAAN
Kui on tekkinud kaande pragu, mis juhib kõrgepinge massi, siis on edasisõit võimatu. Läbi prao tuleks puurida auk 5-7mm ja see valada täis EPO liimi. Ka tuleks liimiga katta kogu pragu. Sellise kaanega saab sõita mitu tuhat km, kuni leiate uue kaane (vanasti olid autoosad tohutu defitsiit).
KUI ON PURUNENUD BENSIINIPUMP
Võib sõita vabalt koduni ilma pumbata. Tuleb vaid eemaldada paagi küljest ventilatsiooni voolik. Käsipump ühendatakse pallipumpamise otsikuga vooliku külge. Nüüd jääb üle vaid pumbata paaki surve. Pump jäetakse vooliku otsa pagasniku. Niimodi saab sõita ühe pumpamisega10min kuni mitme tunnini - olenevalt palju bena paagis on
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
RAADIOHÄIRETE SUMMUTAMINE.
Ühe Sverdlovski mehe arvates tuleb kõige rohkem raadiohäireid sisse andurite juhtmeid kaudu. Selleks varjestas ta metallsukaga ära õli ja veeanduri juhtmed. Need on kõrgepinge juhtmetele kõige lähemal. Metallsuka otsa kinnitas ta piduriõli paagi kinnituse poldi alla massi. Nii ei pääsevat kõrgepinge induktiivvool madalpinge ahelasse raadiot segama. On seda oma sõnul proovinud mitme auto peal ja kõigil on tulemus hea.
PÕRANDAMATID NAGU UUED.
2101, 2102 JA 21011 on kummist põrandamatid. Ajapikku need muutuvad halliks. Auto sees on neid halb pesta põranda märgumise tõttu. Poltava mees Konjaki tänavalt leidis selleks hea lahenduse. Ta värvib neid tavalise villase ja puuvillase riide jaoks ette nähtud värviga. Enne suurest mustusest puhastatud matid hõõrub ta üle kaltsuga, mis on kastetud riidevärvi sisse. Riidevärv lahustatakse pooles liitris soojas vees. Maksab (värv) ainult 20 kopikat. Juba kaks aastat on ta nii teinud ja on väga rahul.
Ühe Sverdlovski mehe arvates tuleb kõige rohkem raadiohäireid sisse andurite juhtmeid kaudu. Selleks varjestas ta metallsukaga ära õli ja veeanduri juhtmed. Need on kõrgepinge juhtmetele kõige lähemal. Metallsuka otsa kinnitas ta piduriõli paagi kinnituse poldi alla massi. Nii ei pääsevat kõrgepinge induktiivvool madalpinge ahelasse raadiot segama. On seda oma sõnul proovinud mitme auto peal ja kõigil on tulemus hea.
PÕRANDAMATID NAGU UUED.
2101, 2102 JA 21011 on kummist põrandamatid. Ajapikku need muutuvad halliks. Auto sees on neid halb pesta põranda märgumise tõttu. Poltava mees Konjaki tänavalt leidis selleks hea lahenduse. Ta värvib neid tavalise villase ja puuvillase riide jaoks ette nähtud värviga. Enne suurest mustusest puhastatud matid hõõrub ta üle kaltsuga, mis on kastetud riidevärvi sisse. Riidevärv lahustatakse pooles liitris soojas vees. Maksab (värv) ainult 20 kopikat. Juba kaks aastat on ta nii teinud ja on väga rahul.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Järjega juba 76 aastas.
AKNALAUD = LAUD
02/04 isetehtud tagumist aknalauda saab kasutada ka turismireisul lauana. Vaja ainult aknalaua tegemisel sellega arvestada ja vastavad jalad alla kombineerida.
TUNGRAUA AUGU KAITSE.
Talvel kipub tungraua kronsteini auk kinni külmuma. Rattavahetuse ajal on tungrauda oma kohale väga raske saada. Kasutan augu sulgemiseks polüetüleenist shampuse pudeli korki. Peale korgi eemaldamist kronsteini august on tungrauda väga lihtne asetada oma kohale.
PLEKIMÕLGI SILUMINE
Auto plekk on väga õhuke (0,7-0,9mm). Tihti tekivad autole väikesed muljumisjäljed. Sellise mõlgi väljapressimiseks peab pääsema sissepoole ja siis sealt pressima. Tihti aga ei ole võimalik nii kergesti mõlgi taha pääseda. Kishinjovi mehel õnnestus mõlk esiporilaua tagumiselt poolelt välja tõmmata magnetiga. Muidugi peab magnet olema piisavalt "tugev". Töö toimus värvi rikkumata.
AKNALAUD = LAUD
02/04 isetehtud tagumist aknalauda saab kasutada ka turismireisul lauana. Vaja ainult aknalaua tegemisel sellega arvestada ja vastavad jalad alla kombineerida.
TUNGRAUA AUGU KAITSE.
Talvel kipub tungraua kronsteini auk kinni külmuma. Rattavahetuse ajal on tungrauda oma kohale väga raske saada. Kasutan augu sulgemiseks polüetüleenist shampuse pudeli korki. Peale korgi eemaldamist kronsteini august on tungrauda väga lihtne asetada oma kohale.
PLEKIMÕLGI SILUMINE
Auto plekk on väga õhuke (0,7-0,9mm). Tihti tekivad autole väikesed muljumisjäljed. Sellise mõlgi väljapressimiseks peab pääsema sissepoole ja siis sealt pressima. Tihti aga ei ole võimalik nii kergesti mõlgi taha pääseda. Kishinjovi mehel õnnestus mõlk esiporilaua tagumiselt poolelt välja tõmmata magnetiga. Muidugi peab magnet olema piisavalt "tugev". Töö toimus värvi rikkumata.
C
- overspeed
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 914
- Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
- Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
- Autod: Omapärane Vene Tehnika
- Kontakt:
selle benapumba purunemise kohta rääkis meie külmutusseadmete mehhaanik siin laevas, et tal kord ammu vene ajal, kui veel siksiga söitis, läks tee pääl bentsupump öhtale, aga pallipumba asemel ühendas vooliku tagavararatta ventiiliga mille keeras nati lahti. nii sai koduni söidetud.
Arrogance diminishes wisdom.
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
JUHTME LÄBIVIIMINE VAHESEINAST.
Motoriruumist salongi juhtme vedamiseks ei pea seina puurima lisaauku. Juhtme saab läbi viia piduritoru kinnitustüübli august. Tüübli kinnitus seinale on torujas. Vaja ainult tüübli plastikots katki teha ja juhtmel vaba pääs salongi.
PEEGEL ANTENNI ROLLIS.
Välist tahavaatepeeglit saab kasutada antennina. Ainult nendel VAZ mudelitel, millel on peegel isoleeritud korpusest plastmassvahetükiga. Vaja ainult antenni juhtme ots panna peeglikinnitus kruvi otsa alla seespoolt ust. Kasutada kindlasti metallsukaga juhet. Suka ots kinnitada ukse korpuse külge.
AUK SÜNTEETILISE VAIBA SISSE.
Kui on vaja teha auku põrandavaiba sisse millegi läbiviimiseks (ohurihma poldid), on seda teha kääride või noaga vaga paha. Ka ääred jäävad narmendama. Palju parem on seda teha tinutuskolviga. Auk just selline nagu vaja ja ääred ilusad.
Motoriruumist salongi juhtme vedamiseks ei pea seina puurima lisaauku. Juhtme saab läbi viia piduritoru kinnitustüübli august. Tüübli kinnitus seinale on torujas. Vaja ainult tüübli plastikots katki teha ja juhtmel vaba pääs salongi.
PEEGEL ANTENNI ROLLIS.
Välist tahavaatepeeglit saab kasutada antennina. Ainult nendel VAZ mudelitel, millel on peegel isoleeritud korpusest plastmassvahetükiga. Vaja ainult antenni juhtme ots panna peeglikinnitus kruvi otsa alla seespoolt ust. Kasutada kindlasti metallsukaga juhet. Suka ots kinnitada ukse korpuse külge.
AUK SÜNTEETILISE VAIBA SISSE.
Kui on vaja teha auku põrandavaiba sisse millegi läbiviimiseks (ohurihma poldid), on seda teha kääride või noaga vaga paha. Ka ääred jäävad narmendama. Palju parem on seda teha tinutuskolviga. Auk just selline nagu vaja ja ääred ilusad.
C
-
aallah
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 282
- Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 02, 013, 083
Kas keegi on seda proovinud? Ja kuidas on vastuvõtuomadused 88-108MHz sagedusel. Aga mõte on küll hea.Algselt postitas: motamees
PEEGEL ANTENNI ROLLIS.
Välist tahavaatepeeglit saab kasutada antennina. Ainult nendel VAZ mudelitel, millel on peegel isoleeritud korpusest plastmassvahetükiga. Vaja ainult antenni juhtme ots panna peeglikinnitus kruvi otsa alla seespoolt ust. Kasutada kindlasti metallsukaga juhet. Suka ots kinnitada ukse korpuse külge.
-
ttiit
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 622
- Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
- Asukoht: hiiumaa
- Autod: 21083 1995
- Kontakt:
Tallinnas kindlasti toimib, aga maapiirkonnas kus saatjad kaugel jääb vastuvõtt niruks.Algselt postitas: allahKas keegi on seda proovinud? Ja kuidas on vastuvõtuomadused 88-108MHz sagedusel. Aga mõte on küll hea.Algselt postitas: motamees
PEEGEL ANTENNI ROLLIS.
Välist tahavaatepeeglit saab kasutada antennina. Ainult nendel VAZ mudelitel, millel on peegel isoleeritud korpusest plastmassvahetükiga. Vaja ainult antenni juhtme ots panna peeglikinnitus kruvi otsa alla seespoolt ust. Kasutada kindlasti metallsukaga juhet. Suka ots kinnitada ukse korpuse külge.
Õige antenn on 1/4 lainepikkusest ehk siis 100 MHz jaoks 75 cm. 5/8 lainepikkusest pidi isegi parem olema, aga sõiduautole 187 cm Pealegi peab 5/8 antennil olema veel sobituspool ehk siis selline vedru moodi asjandus antenni alumises otsas
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
KLAPPIDE REGULEERIMINE.
0,15mm kaliiber peab õige klapivahe puhul ära tulema väikese pinguga. Vastavat kogemust omamata on selle üle otsustamine väga raske.
Soovitatakse kasutada kahte lehtkaliibrit klapivahede kontrollimiseks. Üks on 0,16mm ja teine 0,14mm. Kui suurem vahele ei lähe ja väiksem läheb, siis on asi normis.
KINNIJÄÄNUD SIDURIKETTA VABASTAMINE.
Kui siduriketas on jäänud kinni, peale pikka seismist, tuleks toimida järgmiselt. Käivitada mootor ja soendada see töötemperatuurini. Keerata siduri reguleerkruvi max lahutatavuse poole. Lülitada sisse käik ja vajutada pidurit. Vajutad põhja sidur. Nüüd peaks abiline vändast keerama, kuni sidur vabaneb. Vabanemise märgiks on "plaksakas" ja vända palju kergem käik. Reguleerida siduri vabakäik.
Kui Kononenko soovitus ei aita tuleks toimida Bogatsenko meetodil.
Tõsta üles tagaratas tungrauale, kasutades kindlasti tõkiskingi ratastel. Regulerida sidur max avanemisele. Soendada mootor. Käik sisse. Lahutatud siduriga tõsta mootori Pöörded 3000-3500rpm ja järsult tõmmata käsipidurit. Ketas vabaneb tavaliselt (Bogatsenkol ilmselt kleepub sidur pidevalt kinni) peale 2-3 protseduuri.
TAGAKLAASI KÜLMUMISE VASTU.
Sageli on tagaklaas higi ja jäätumise tõttu läbipaistmatu. Et klaasile jääks alati Mingi puhas koht tagamaks väljavaadet, kasutan pleksiklaasist (0,8-3mm) topeltakent (pildil umbes 1/3 kogupinnast). Topeltklaasi vormin soojalt teise akna kujuliseks ja kinnitan seebikarbi iminappadega, neid eelnevalt vaseliiniga määrides. Klaasi äärele on liimitud porolooniribad liimiga BF 88. Tihendribad tekitavad kinnise õhuvahe kahe klaasi vahele.
0,15mm kaliiber peab õige klapivahe puhul ära tulema väikese pinguga. Vastavat kogemust omamata on selle üle otsustamine väga raske.
Soovitatakse kasutada kahte lehtkaliibrit klapivahede kontrollimiseks. Üks on 0,16mm ja teine 0,14mm. Kui suurem vahele ei lähe ja väiksem läheb, siis on asi normis.
KINNIJÄÄNUD SIDURIKETTA VABASTAMINE.
Kui siduriketas on jäänud kinni, peale pikka seismist, tuleks toimida järgmiselt. Käivitada mootor ja soendada see töötemperatuurini. Keerata siduri reguleerkruvi max lahutatavuse poole. Lülitada sisse käik ja vajutada pidurit. Vajutad põhja sidur. Nüüd peaks abiline vändast keerama, kuni sidur vabaneb. Vabanemise märgiks on "plaksakas" ja vända palju kergem käik. Reguleerida siduri vabakäik.
Kui Kononenko soovitus ei aita tuleks toimida Bogatsenko meetodil.
Tõsta üles tagaratas tungrauale, kasutades kindlasti tõkiskingi ratastel. Regulerida sidur max avanemisele. Soendada mootor. Käik sisse. Lahutatud siduriga tõsta mootori Pöörded 3000-3500rpm ja järsult tõmmata käsipidurit. Ketas vabaneb tavaliselt (Bogatsenkol ilmselt kleepub sidur pidevalt kinni) peale 2-3 protseduuri.
TAGAKLAASI KÜLMUMISE VASTU.
Sageli on tagaklaas higi ja jäätumise tõttu läbipaistmatu. Et klaasile jääks alati Mingi puhas koht tagamaks väljavaadet, kasutan pleksiklaasist (0,8-3mm) topeltakent (pildil umbes 1/3 kogupinnast). Topeltklaasi vormin soojalt teise akna kujuliseks ja kinnitan seebikarbi iminappadega, neid eelnevalt vaseliiniga määrides. Klaasi äärele on liimitud porolooniribad liimiga BF 88. Tihendribad tekitavad kinnise õhuvahe kahe klaasi vahele.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
MOOTORI KETI PINGUTAMISEST
Vahel hakkab kett peale pigutamist veel rohkem häält tegema. Selle põhjuseks võib olla ketirataste viskumine. Sellisel juhul kett kord pingub siis jälle lõtvub. Fikseerides ketipinguti lõdvemas asendis on ta teises asendis üle pingutatud. Selle jälgimiseks tuleks täielikult eemaldada keti pinguti stoppermutter. Siis vändast mootorit ringi ajades saab jälgida pinguti otsa. See liigub mõnest kümnendikmillimeetrist kuni millimeetrini. Kett tulks fikseerida asendis, kui pinguti ots on kõige rohkem väljas. Sellisel juhul on ketile kõige väiksem pinge.
ALATI TÖÖKORRAS
Kindlasti on teel olles kõige parem paigata õhukumme kummipaikamise briketiga (Läti NSV toode). Need tagavad kummi paikamise kõrge kvaliteedi. Pikast kaasavedamisest aga nad muutuvad kasutamiskõlbmatuteks - niiskub põlev segu ja roostetab korpus. Selle vätimiseks soovitan panna nad kilekotti. Siis on briketid alati kasutuskõlblikud.
KARDAANI RIST TÖÖTAB TAAS
Rist töötab normaalselt umbes 60-70tuhat km. Siis hakkab ta loksuma ja "naksuma" nõelt sissesööbimise pärast. Nõelad sööbivad aga risti sisse ainult ühe poole pealt. Seda ära kasutades keerasin ma risti ümber 180kraadi ja kulumine siirdus teistele pindadele. Soovitan seda teha umbes 50-60 tuhande km pärast. Siis ei ole rist veel nii rikutud ja ta töötab "teise poolega" veel samakaua.
Vahel hakkab kett peale pigutamist veel rohkem häält tegema. Selle põhjuseks võib olla ketirataste viskumine. Sellisel juhul kett kord pingub siis jälle lõtvub. Fikseerides ketipinguti lõdvemas asendis on ta teises asendis üle pingutatud. Selle jälgimiseks tuleks täielikult eemaldada keti pinguti stoppermutter. Siis vändast mootorit ringi ajades saab jälgida pinguti otsa. See liigub mõnest kümnendikmillimeetrist kuni millimeetrini. Kett tulks fikseerida asendis, kui pinguti ots on kõige rohkem väljas. Sellisel juhul on ketile kõige väiksem pinge.
ALATI TÖÖKORRAS
Kindlasti on teel olles kõige parem paigata õhukumme kummipaikamise briketiga (Läti NSV toode). Need tagavad kummi paikamise kõrge kvaliteedi. Pikast kaasavedamisest aga nad muutuvad kasutamiskõlbmatuteks - niiskub põlev segu ja roostetab korpus. Selle vätimiseks soovitan panna nad kilekotti. Siis on briketid alati kasutuskõlblikud.
KARDAANI RIST TÖÖTAB TAAS
Rist töötab normaalselt umbes 60-70tuhat km. Siis hakkab ta loksuma ja "naksuma" nõelt sissesööbimise pärast. Nõelad sööbivad aga risti sisse ainult ühe poole pealt. Seda ära kasutades keerasin ma risti ümber 180kraadi ja kulumine siirdus teistele pindadele. Soovitan seda teha umbes 50-60 tuhande km pärast. Siis ei ole rist veel nii rikutud ja ta töötab "teise poolega" veel samakaua.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
UKSELUKU ÕLITAMINE
Lada ukseluluku mehhanismi saab õlitada ilma ust lahti võtmata. Selleks tuleb keerata lahti ukse servas olevast kolmest luku kinnituskruvist ülemine. Sealt august õli sisse pritsides ongi mehhanism määritud ilma polstrit maha võtmata.
JAGAJA KAANE KORRASTAMINE
Suure läbisõidu korral põlevad jagaja kaane sees olevad kõrgepinge lamellid faasi. Seoses sellega on rootori ots lamellidest väga eemal ja mootoril tekivad vahelejätud.
Selle ärahoidmiseks tinutasin rootori otsale pikenduse (umbes 1mm) vaskplekist. Nüüd töötab mootor jälle perfektselt.
LIHTNE TAHHOMEETER:D
Tahhokadei ole paigutatud mitte igale autole ja need, mis on , ei ole eriti täpsed pööretel alla 1000rpm.
Pakun välja väga lihtsa mooduse pöörete täpseks mõõtmiseks. Eemaldage kõrgepinge juhe mistahes küünlalt umbes 3-4mm kaugusele. Stopperiga aega võttes lugege ära mitu sädet toimub 15sek jooksul. Korrutades selle arvu kahega saame teada mitu pööret teeb väntvõll 15sek jooksul ja siis korrutades neljaga saamegi teada pöörete arvu minutis.
Lada ukseluluku mehhanismi saab õlitada ilma ust lahti võtmata. Selleks tuleb keerata lahti ukse servas olevast kolmest luku kinnituskruvist ülemine. Sealt august õli sisse pritsides ongi mehhanism määritud ilma polstrit maha võtmata.
JAGAJA KAANE KORRASTAMINE
Suure läbisõidu korral põlevad jagaja kaane sees olevad kõrgepinge lamellid faasi. Seoses sellega on rootori ots lamellidest väga eemal ja mootoril tekivad vahelejätud.
Selle ärahoidmiseks tinutasin rootori otsale pikenduse (umbes 1mm) vaskplekist. Nüüd töötab mootor jälle perfektselt.
LIHTNE TAHHOMEETER:D
Tahhokadei ole paigutatud mitte igale autole ja need, mis on , ei ole eriti täpsed pööretel alla 1000rpm.
Pakun välja väga lihtsa mooduse pöörete täpseks mõõtmiseks. Eemaldage kõrgepinge juhe mistahes küünlalt umbes 3-4mm kaugusele. Stopperiga aega võttes lugege ära mitu sädet toimub 15sek jooksul. Korrutades selle arvu kahega saame teada mitu pööret teeb väntvõll 15sek jooksul ja siis korrutades neljaga saamegi teada pöörete arvu minutis.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
ET BENSIIN OLEKS PUHAS
Paagi põhja koguneb vett ja muud ollust. Suvel ei ole sellest suuremat häda aga talvel kipub vesi külmunud olekus torustikus pahandust tegema.
Selleks, et vältida sellist häda, tegin ma oma bensiinivotturi ümber. Põhja suunduvale torule panin otsa vooliku. Vooliku otsa aga sidusin bensiini tasapinna näidiku ujuki külge. Nüüd võetakse bensiini pindmistest kihtidest. Kui paaki mitte väga tühjaks sõita ei satu enam vesi toitesüsteemi.
PIDURITRUMLI KORRASTAMINE
Tagumisi piduriklotse vahetades takistab trumli mahavõtmist tihti trumli äär, mis on tekkinud trumli kulumisest. Selle ääre saab maha koduste vahenditega. Trummel tuleb panna tagurpidi poolassi otsa. Mootoriga ringi vedades saab trumlit saabriga töödelda. Teise ratta ringikäimine tuleb takistada.
Paagi põhja koguneb vett ja muud ollust. Suvel ei ole sellest suuremat häda aga talvel kipub vesi külmunud olekus torustikus pahandust tegema.
Selleks, et vältida sellist häda, tegin ma oma bensiinivotturi ümber. Põhja suunduvale torule panin otsa vooliku. Vooliku otsa aga sidusin bensiini tasapinna näidiku ujuki külge. Nüüd võetakse bensiini pindmistest kihtidest. Kui paaki mitte väga tühjaks sõita ei satu enam vesi toitesüsteemi.
PIDURITRUMLI KORRASTAMINE
Tagumisi piduriklotse vahetades takistab trumli mahavõtmist tihti trumli äär, mis on tekkinud trumli kulumisest. Selle ääre saab maha koduste vahenditega. Trummel tuleb panna tagurpidi poolassi otsa. Mootoriga ringi vedades saab trumlit saabriga töödelda. Teise ratta ringikäimine tuleb takistada.
C