Rail Baltica vastu 22. 04. 17.

Rail Baltica vastu 22. 04. 17.

Jutud vabal teemal / huvitavad pildid ja viruaaltuuning
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3847
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Rail Baltica vastu 22. 04. 17.

#1

Postitus Postitas logman » 16 Apr 2017 15:38

Tere, head inimesed, foorumi kasutajad, Ladaklubi liikmed!

Kaalusin, kas seda üleskutset üldse teha ja kui teha, siis millisel kujul ja millisesse teemasse postitada.
Olen ise klubist ja tema tegemistest kaugel olnud. Tegin tööd ja elasin ning reisisin eemal Eestimaast, Lääne-Euroopas ja tutvusin kuue aasta jooksul üpriski põhjalikult sealse eluoluga.
Nüüd, olles juba mõnda aega tagasi sünnimaal näen, et elu siin kisub aina rohkem ja rohkem kiiva.
Valitsused pole täitnud meie lootusi. Tööga teenitud raha, mida me iga päev oma taskust välja anname, ei lähe sinna, kuhu ta peaks minema.
Kütuseaktsiisi, mida autoomanikena iga päev maksame, tõsteti jällegi selle aasta veebruaris. Lisaks kehtivale raskeveokimaksule seisab ees veoautodele teede kasutamise tasu ja sõiduautodele nn. registreerimismaksu kehtestamine.
Jah, jutustatakse meile küll ilusaid lugusid sellest, kuidas nende kogutud rahade eest saame endile lubada puhtamat elukeskkonda ja parema kvaliteediga laiemaid asfaltteid, aga kas see ikka päriselus nii välja kukub?

Kütuseaktsiisi näiteks pole juba pea kümmekond aastat kasutatud sajaprotsendiliselt ainult teede korrashoiuks, vaid see on salamisi imbunud vasakule, valitsemise kuludesse.
Kui nüüd arvatakse, et planeeritavate maanteede kasutustasud ja sõiduautode omamise maksude kehtestamine kuidagi teede olukorda parandama hakkab, siis ka siin on eksimisvõimalus üsna suur.
Kavandatavasse Rail Baltica ärisse on varjamatult sisse prognoositud, et RB kaubakäive hakkab kasvama tänu veokitele kehtestatavale teekasutusmaksule. Teisisõnu - RB projekti autorid tahavad suures osas välja suretada maksujõuetusse sattuvad autoveondusega tegelevad firmad ja napsata sealt nüüd autodega veetud kaubast ülejääva osa endile, raudteele. Ja kõige nürim selle asja juures on see, et sellise liigutusega tahetakse jätta muljet justkui transport RB-l saab olema odavam, logistiliselt parem ja tulusam kui raudteetransport seda senini olnud on. Jah, võib-olla saabki, aga mitte odavam, sest meilt kogutud maksud lähevad mitte ainult maanteesse (nagu suusõnaliselt lubatakse), vaid ka raudtee korrashoidu. Teekasutusmaksu eelnõus on selleks ettenägelikult võimalus jäetud:
§ 190. Teekasutustasust laekuva raha kasutamine:
Teekasutustasust riigieelarvesse laekunud raha kasutatakse transporditaristu hoiuks.


Kes RB tegemistega kursis ja vähegi huvi tundnud, see teab, mida tähendab selle trassi ehitamine loodusele ja kavandatava trassi ääres elavatele inimestele. See osa vist ei vaja siin tutvustamist.
Samuti peaks iga inimene end kurssi viima asjaoluga, mida Rail Baltic üleüldse tulevikus eestimaalastele tähendama hakkab. Kui suureks kujuneb meie laste maksukoormus tulevikus ja millises looduskeskkonnas me elama hakkame. Pole ju mingi saladus, milliseid maavaralisi rikkusi, mis mujalt Euroopast kadunud, meie jalgealune sisaldab. Lisaks kavandatavale kildagaasi väljapumpamisele on siin ka väga väärtuslik fosforiit, mille ahnele kaevandamisele sai kunagi just tänu rahva vastuseisule (fosforiidisõda) nõukaajal piir pandud. Sellest vastuseisust algas muide ka laulev revolutsioon ja Eesti iseseisvumine.
Kui palju kruusa ja liiva hakatakse kokku kraapima relsside alla mineva tammi tarvis ja kust ning millise looduse ohverdamiste arvelt see kõik võetakse, pole vist raske ette näha.
Elupõlise metsamasinamehena haistan minagi siin head teenimisvõimalust ja tuluallikat trassi sisseraiumise näol, aga nii suure puudemassi tühipaljaks mahavõtmiseks ja hapnikuraiskamiseks minu käsi ei tõuse.
...

Ühesõnaga, lühidalt:

Kui sulle, inimene, on tähtis sinu ja sinu järglaste tulevik, siis tule palun laupäeval, 22. aprillil Tallinnasse kella 12:00-ks Vabaduse Väljakule.
Seal toimub ühenduse Ökoriik Eesti eestvedamisel kavandatav Rail Baltica trassi projekti vastane protestimiiting.
Tule isegi siis, kui sa ei tea kogu protsessist mitte kui midagi. Seal saad teada, mis tegelikult Rail Baltica tagab seisab, sest see ei ole pelgalt raudtee ja väärtuslikud töökohad, vaid sellega kaasnevad suured muudatused sinu ja sinu järglaste elus, mis võivad osutuda vägagi ebameeldivateks kohustusteks.
Siin on sinu võimalus, mis käestlastuna osutub vaata et sama saatuslikuks, kui kunagine Nõukogude vägede sissemarssimise vaikne heakskiit.


Teie Jan Viljak, Ladaklubi liige aastast 2006.

https://youtu.be/9vVvRdKUu1Q

RB vastuargumendid leiad siit: http://www.avalikultrailbalticust.ee
RB kavandajate leht: http://www.railbaltic.info/et/

Valik on sinu :)

Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1025
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105, BMW 525tds ja 740Individual, 2 x Transit, paar JAWA-t ja 8 MF70-t ja ZIL-131
Kontakt:

Re: Rail Baltica vastu 22. 04. 17.

#2

Postitus Postitas Arvos » 16 Apr 2017 21:46

Mees, sa oled õigel teel!
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.

Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2170
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Re: Rail Baltica vastu 22. 04. 17.

#3

Postitus Postitas SexSix » 16 Apr 2017 22:08

Kurat! Neil nii palju raha, et meie kisast jääb väheseks. Sõidavad teerulliga meist müle :evil:

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3847
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Re: Rail Baltica vastu 22. 04. 17.

#4

Postitus Postitas logman » 16 Apr 2017 23:05

Jah, SexSix, nii see on, aga vaikivalt mokk töllakil pealt vaadata, kuidas su nahk turule viiakse, pole minu loomuses.

Nende asjadega on täpselt nii nagu siin videos. Üksinda poleks keegi oma koormaga sealt üles tulnud:

https://www.facebook.com/VeiculosMallon/videos/1872415886331285/

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3847
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Re: Rail Baltica vastu 22. 04. 17.

#5

Postitus Postitas logman » 20 Apr 2017 15:30

Täna toimus Tallinna Keskraamatukogu saalis kell 11:00 pressikonverents, kus tutvustati Rail Balticu projektis esinevaid puudusi.

https://www.facebook.com/Okoriik/videos/1374606569276889/

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3847
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Re: Rail Baltica vastu 22. 04. 17.

#6

Postitus Postitas logman » 22 Apr 2017 23:45

Käidud ja tehtud see esimene minu jaoks.
Eelmine toimus 26.jaanuaril '17 ja oleksin samuti kohal olnud, kuid justkui kiuste kukkus töögraafik selliselt välja, et samal ajal olin sunnitud viibima teiselpool merd, Rootsis.

Miks ma seal käisin?

Avaldan saladuse, et mul on väga sügav isiklik huvi mängus. Ja selleks huviks on, et ma ei taha, et mina ja minu lapsed satuksid mingite kavalate võõraste jõudude loodud organisatsioonide poolt pealemääritud maksuvõlgade tagasimaksjateks. Nii lihtne see ongi.

See üritus ei jää kindlasti viimaseks ja me ei lõpeta enne, kui oleme oma tahtmise saavutanud.
Kel samad mõtted peas mõlguvad ja on valmis end mugavustsoonist välja venitama, siis tänan - olete alati oodatud.

Ma kummardun maani ühe muusiku ees, kelle esinemisi oli tõeline au kuulata ja kes tunnistas täna mulle isiklikult, et ta pole iialgi rohkem peale laulvat revolutsiooni teinud seda nii hingest ja südamest, kui ta tegi seda täna.
Palun, siin ta on - Tõnis Mägi, kelle ärkamisaegne ja tänagi finaalis kõlanud "Koit" on saanud legendiks, kuid minu tähelepanu köitis seekord rohkem üks teine aktuaalset sõnumit kandev lugu:
15min16sek on algus.

https://youtu.be/QcO42R3WuLE?t=15m16s

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3847
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Re: Rail Baltica vastu 22. 04. 17.

#7

Postitus Postitas logman » 26 Apr 2017 00:31

Selline on Riia foorumil avaldatud viimase tasuvusanalüüsi konsultatsioonifirma EY-lt tellitud kokkuvõtte omakordne lühianalüüs.

http://uueduudised.ee/majandus/tasuvusa ... iinusesse/

Tuletan meelde, et täna on Simson ja Kallas sellele nõus kahel käel alla kirjutama ja kopa maase lööma.

Aga vaatame tulevikku (pean silmas tõelist tulevikku, mitte muulaajajate kaubandust), mis uue RB trassi rajamise asemel tuleks odavam, kordades kiirem, loodussõbralikum ja futuristlikum:
http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/ ... plete.html
http://yle.fi/uutiset/3-9578341

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3847
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Re: Rail Baltica vastu 22. 04. 17.

#8

Postitus Postitas logman » 06 Mai 2017 00:54

"Selline higist leemendav steroide täis pumbatud riigimuskel raksab aga sisse omaenda aknasse ja rahvas näeb kohkumusega, et see, mis kunagi oli riik, on paksude kardinate varjus muteerunud tülgastavaks koloniaalvõimuks.”

=Valdur Mikita, eesti kirjanik ja semiootik, Tartu Ülikooli vabade kunstide professor=

__________________________

Ma nägin seda umbes seitse aastat tagasi.
Asi selles (ja ütlesin seda juba siis, kui kodunt kaugel viibisin), et siin, kohapeal Eestis olles ei saa selle maa elanikud arugi, kuidas vaip jalge alt kaob. Seda tiritakse vaikselt, pikkamisi ja iga tõmbe järel toimub inimeste meeltes justkui omamoodi adapteerumine ehk siis kohanemine tekkinud või tekitatud olukorraga.
Sa tunned, et pind pole enam kindel ja lased tasakaalu säilitamiseks põlved longu. Tundub, et nii on justkui kõik taas korras ja unustad aja, mil said sirge seljaga rahulikult kõndida.
Mõne aja pärast laskud kükki, sest poolküürakil liikumine on taas muutunud ebastabiilseks ja ohtlikuks. Seejärel puudutab maad põlv...
siis teine...
...kuniks oledki käpuli maas, aga endiselt ei saa aru, mis tegelikult toimub.
Aga ahelad ümber sinu käte ja jalgade muudkui sulguvad, sulguvad...

Olles olnud aasta eemal Eestist, siis siia naastes nägin just seda, mida eespool kirjeldasin. Pilt oli rabav, et mitte öelda trööstitu.
- Te ei usu, liialdan, fantaseerin?
Härrased, leidke see aeg ja tehke üks pikem eemalolek ning saate teada, kuidas teie kodumaa teiselt poolt rajajoont paistab. Eesti pinnal olles ise selles supis vaikselt pehmeks keemas te seda lihtsalt ei näe.

https://youtu.be/sa7h_QqVMts

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3847
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Re: Rail Baltica vastu 22. 04. 17.

#9

Postitus Postitas logman » 06 Mai 2017 21:31

Vaielge vastu, kui leiate, et mees ajab mingit udu.
Võite mulle ka vastu vaielda, sest mõtlen Illimariga samas rütmis, samal teemal, sama moodi.

http://uueduudised.ee/intervjuu/intervj ... ti-veyron/

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3847
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Re: Rail Baltica vastu 22. 04. 17.

#10

Postitus Postitas logman » 09 Mai 2017 00:13

Selleks, et hetkel Eestis sõitvate rongide rööbe alates Poolast teisele laiusele üle viia, ei ole vaja üldse uusi rööpaid kuskile sohu hakata maha panema.
Kordades odavam ja rahulikum on seni kasutusel olev Tallinn-Riia trass korrastada, kiiremaks kõpitseda, uus veermik soetada (nii ehk naa on see igal juhul kohustuslik investeering!) ning ralli jätkub :).
Märksõnaks TALGO.

https://youtu.be/ZiH4kt14yGw

Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1025
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105, BMW 525tds ja 740Individual, 2 x Transit, paar JAWA-t ja 8 MF70-t ja ZIL-131
Kontakt:

Re: Rail Baltica vastu 22. 04. 17.

#11

Postitus Postitas Arvos » 09 Mai 2017 22:29

Täpselt nii see ongi. Mees jagab asja. Oleks minu teha, paneks su kogu Eesti raudteeliikluse etteotsa pealikuks!
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3847
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Re: Rail Baltica vastu 22. 04. 17.

#12

Postitus Postitas logman » 02 Juun 2017 21:21

- Tülgastav?
- Mulle ka.
Seetõttu polegi siia midagi lisanud.
Aga nohh, sellise "riigina" hakkame kohe-kohe rajama uut, veelgi kallimat raudteed...

http://majandus24.postimees.ee/4132491/ ... i-taitmise

Peep7
Foorumi kasutaja
Postitusi: 178
Liitunud: 23 Dets 2007 18:56
Asukoht: saaremaa
Autod: 2101
Kontakt:

Re: Rail Baltica vastu 22. 04. 17.

#13

Postitus Postitas Peep7 » 17 Juun 2017 17:58


Kasutaja avatar
Argo66
Foorumi kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: 08 Apr 2017 15:59
Asukoht: Tartu
Autod: 2102 oli: Ford Scorpio Ghia 2,0i 94.a.

Re: Rail Baltica vastu 22. 04. 17.

#14

Postitus Postitas Argo66 » 18 Juun 2017 10:29


Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3847
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Re: Rail Baltica vastu 22. 04. 17.

#15

Postitus Postitas logman » 18 Sept 2017 14:07

Hoian asjal endiselt silma peal, kuigi mis see annab...
Aga ikkagi!

Täna toimus Riias üks tülikas kokkusaamine, mille käigus esitati sedavõrd valus küsimus, et küsimuse esitajad visati ukse taha.

Inga Raitari kommentaar täna Riias juhtunu kohta:

Meie poolt esindanud neli "Eestlaste Kuningat" - Karl, Priit, Illimar ja Roland, käitusid väga stiilipuhtalt ja hoitult, ainud mida nad nõudsid oli inimeste õigus avalikule teabele selles küsimuses ja olid nõus kohtuma vaid siis kui see info, mis kohtumisel räägitakse saab avalikuks. RB selle nõudmise peale lõpetas kohtumise konkreetse väljaviskamisega.

https://www.facebook.com/inga.raitar/po ... 9765458744

http://arileht.delfi.ee/news/uudised/vi ... d=79535584


Mine “VABA TEEMA / Flash & VT”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 7 külalist