Vankel mootori
Vankel mootori
-
mmess
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 847
- Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
- Asukoht: Tartu
- Autod: '95 Audi A6
- Kontakt:
Vankel mootori
Huvitav kust saaks sellise asja
http://www.der-wankelmotor.de/Motoren/Motoren-VAZ-LADA/motoren-vaz-lada.html
Muuseas selliseid vankelmootoreid on kunagi ka kopikatele pandud, mis tähendab seda, et Eesti seaduste järgi võiks vabalt sellise mootori vahele panna, ilma, et mingit ümberehitusluba vaja läheks. Vaadates selle mootori tehnilisi omadusi eelkõige pöördemomenti, siis :D:D
http://www.der-wankelmotor.de/Motoren/Motoren-VAZ-LADA/motoren-vaz-lada.html
Muuseas selliseid vankelmootoreid on kunagi ka kopikatele pandud, mis tähendab seda, et Eesti seaduste järgi võiks vabalt sellise mootori vahele panna, ilma, et mingit ümberehitusluba vaja läheks. Vaadates selle mootori tehnilisi omadusi eelkõige pöördemomenti, siis :D:D
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
-
mmess
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 847
- Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
- Asukoht: Tartu
- Autod: '95 Audi A6
- Kontakt:
Tehti neid jah vaid väike partii, kas neid KGB le tehti ei oska öelda, need sõitsid rohkem Volgadega.
Mootor ise polnud täpselt nii võimas nagu see, mis lingis oli, viimane on Samara oma. (mis muuseas pidi alates '97 aastast igati kättesaadav olema) Kopikale pandi ~120 hj kanti või vähem minu mäletamist mööda, lahjem variant vist isegi vaid 70 hj. Mootor ise oli sisuliselt koopia Mazda analoogist, kvaliteet teadagi .
Kuulda on aga olnud, et pidi olema isegi 200 hj mida Nivadele pannakse, see peaks kopikasse ju ka täpselt sisse klappima, erinevalt Samara omast. Sellise puhul tekib aga ilmselt probleem rohkem alusvankriga - vedrustus ja reaktiivid jäävad lahjaks, pidurid ilmselt samuti.
Tuleb samasugune nagu KGBšnikute Tšaika mootoriga Vana Volga GAZ 23 mis läks küll vingelt edasi, aga mille juhtimisega tulid vähesed toime.
Leidsin hiljuti veel paar saiti, kus vankelmootorist juttu oli, aga ei mäleta, kus need olid - kui leian panen lingid välja.
Mootor ise polnud täpselt nii võimas nagu see, mis lingis oli, viimane on Samara oma. (mis muuseas pidi alates '97 aastast igati kättesaadav olema) Kopikale pandi ~120 hj kanti või vähem minu mäletamist mööda, lahjem variant vist isegi vaid 70 hj. Mootor ise oli sisuliselt koopia Mazda analoogist, kvaliteet teadagi .
Kuulda on aga olnud, et pidi olema isegi 200 hj mida Nivadele pannakse, see peaks kopikasse ju ka täpselt sisse klappima, erinevalt Samara omast. Sellise puhul tekib aga ilmselt probleem rohkem alusvankriga - vedrustus ja reaktiivid jäävad lahjaks, pidurid ilmselt samuti.
Tuleb samasugune nagu KGBšnikute Tšaika mootoriga Vana Volga GAZ 23 mis läks küll vingelt edasi, aga mille juhtimisega tulid vähesed toime.
Leidsin hiljuti veel paar saiti, kus vankelmootorist juttu oli, aga ei mäleta, kus need olid - kui leian panen lingid välja.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
-
wwax
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 193
- Liitunud: 13 Mär 2002 10:16
- Asukoht: Tallinn/Võru
- Autod: Ladasid enam pole
- Kontakt:
Kui vankelmootorid esimestele autodele tulid (ma ei räägi Ladast), siis nende autode omanikud tervitasid teineteist teedel näppude tõstmisega. Vastavalt sellele, mitmes mootor juba kapoti all on. Kolm näppu = kolmas mootor jne. Pidavat jah väga ebatöökindel olema, kuid samas on võimalik väga suurt powerit kätte saada. Näiteks 80-te alguse Nissani 1.3 liitrine vankel arendas üle 100kW juba tehasekonditsioonis
-
wwax
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 193
- Liitunud: 13 Mär 2002 10:16
- Asukoht: Tallinn/Võru
- Autod: Ladasid enam pole
- Kontakt:
Loe see läbi. Iga lehekülje lõpus klikka Next Page http://www.howstuffworks.com/rotary-engine.htmOriginally posted by zajetz
Mis poindi järgi see vankel mootor töötab.
ei tia kuid tahaks tiada
Siin kah midagi http://www.wankel.net/awankel.shtml
http://members.rogers.com/sofronov/Cars ... otary.html
soovitan pöörata tähelepanu leheekylje
allosas olevas tabelis reale:
Kilometers until first rebuild!!
soovitan pöörata tähelepanu leheekylje
allosas olevas tabelis reale:
Kilometers until first rebuild!!
Samas...
Jaanus Ligur katsetas miski aeg vene rootorit oma bagil.Asi liikus edasi väga võimsalt.(Asfaldil kiirendades tõstis 4veoline bagi esirattad maast lahti)
Kahjuks ei lõpetanud ta rootoriga vist yhtegi võistlust.Vastupidavus oli ikka olematu.Üks võistlus,koos treeningu ja eelsõitudega,võib miski 100 km pikk olla kyll.
Just sellesama olematu vastupidavuse pärast ongi see tegelikult geniaalne mootorityyp tänavaautodes vähe kasutust leidnud.Seoses materjalide ja tehnoloogia arenguga on viimasel ajal tekkinud lootus rootorit taas ka tänavaautodel näha.(Mazda)
Jaanus Ligur katsetas miski aeg vene rootorit oma bagil.Asi liikus edasi väga võimsalt.(Asfaldil kiirendades tõstis 4veoline bagi esirattad maast lahti)
Kahjuks ei lõpetanud ta rootoriga vist yhtegi võistlust.Vastupidavus oli ikka olematu.Üks võistlus,koos treeningu ja eelsõitudega,võib miski 100 km pikk olla kyll.
Just sellesama olematu vastupidavuse pärast ongi see tegelikult geniaalne mootorityyp tänavaautodes vähe kasutust leidnud.Seoses materjalide ja tehnoloogia arenguga on viimasel ajal tekkinud lootus rootorit taas ka tänavaautodel näha.(Mazda)
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Lisainfot vankeli kohta
Leidsin siin veel nati küsimustele vastuseid.
Uus mootor maksab 1 000 dollarit. Teda ei remondita. Lihtsalt vahetatakse välja. Jutu järgi ta katki ei lähegi. Kulub aga ära tavaliselt 40-60 000 km järel. Tehasespetsialistid aga väidavad et peaks saama sõita 150 000km.
Tal ka muid väikseid vigu. Benakulu näiteks on 15L/100km kohta. Õlikulu on ette on nähtud umbes 220g/1000km kohta. Mootoriga ei tohi pidurdada, järsult gaasi lahti lasta ei tohi. Seisva motoriga autol ei tohi käik sees olla (kui ma õieti tõlkisin). Peale pikka külmas seismist ei tohi käivitada (kas tuleb oodata suve?) - sureb kohe ära (omaniku ütlus).
Bensiini võib panna millist tahes. See mootorit eriti ei kõiguta. Legendid räägivad isegi petrooliumiga sõidust.
Vaatamata nendele vigadele ei loobu vankeli omanikud enam sellest (kes on meest saand enam naist ei taha:D).
Mõned andmed ka.
Samara peal kiirendab esimese käiguga 55km/h 5sekundiga. Sealt edasi teisega läheb aega 100km/h 3,3sek. Max kiirus 200km/h ja see on piirajaga. Seeriamasinatel on piiraja 6000 pöörde peal. Kuid see on võimalik maha võtta ja saavutada 11 000 pööret. Selliste pöörete juures on mootori müra umbes sama vali kui tavamootor 3000p/min.
Jutt käis 1,3L mootorist, millel hobuseid 140.
Uus mootor maksab 1 000 dollarit. Teda ei remondita. Lihtsalt vahetatakse välja. Jutu järgi ta katki ei lähegi. Kulub aga ära tavaliselt 40-60 000 km järel. Tehasespetsialistid aga väidavad et peaks saama sõita 150 000km.
Tal ka muid väikseid vigu. Benakulu näiteks on 15L/100km kohta. Õlikulu on ette on nähtud umbes 220g/1000km kohta. Mootoriga ei tohi pidurdada, järsult gaasi lahti lasta ei tohi. Seisva motoriga autol ei tohi käik sees olla (kui ma õieti tõlkisin). Peale pikka külmas seismist ei tohi käivitada (kas tuleb oodata suve?) - sureb kohe ära (omaniku ütlus).
Bensiini võib panna millist tahes. See mootorit eriti ei kõiguta. Legendid räägivad isegi petrooliumiga sõidust.
Vaatamata nendele vigadele ei loobu vankeli omanikud enam sellest (kes on meest saand enam naist ei taha:D).
Mõned andmed ka.
Samara peal kiirendab esimese käiguga 55km/h 5sekundiga. Sealt edasi teisega läheb aega 100km/h 3,3sek. Max kiirus 200km/h ja see on piirajaga. Seeriamasinatel on piiraja 6000 pöörde peal. Kuid see on võimalik maha võtta ja saavutada 11 000 pööret. Selliste pöörete juures on mootori müra umbes sama vali kui tavamootor 3000p/min.
Jutt käis 1,3L mootorist, millel hobuseid 140.
C
Keegi käis eelpool jutusees välja ~200hj vankelmootorist. See 200hj on kätte saadud ka tavalisest 1,6 sigulli mootorist ja seda karpadega:mad:
https://www.rsparts.ee - Võidusõidu ja performance osad
Need mootorid olid ehitatud vormelitele, tavaliste 1600cm3 baasil. Minu mäletamistmööda oli neil võimsust isegi veidi üle 200hj ja oldi saadud mitte arvutuste järgi vaid stendis mõõtes. Täpsemat infi on nende kohta pea võimatu leida. Ise kuulsin neist imemootoritest tuttavalt, kes kunagi nende-kallal ka ise vaeva nägi.
https://www.rsparts.ee - Võidusõidu ja performance osad
Niipalju kui mina olen mõistlikelt rallimeestel kuulnud, siis Lada tavalisest mootorist saab korralikult tehes Weberitega ca 140-150 HP. Jutud 200 ja + HP pidavat olema suurushullustus. Näiteks Samarast 1500-sest mootoris kõik ära tehes, mis teha annab, kasutades erikütust ja pritsungit ca 170-180 HP. :yllatunud:yllatunud