Vankel mootori

Vankel mootori

Kust saab mis-iganes-asja? Kes teeb mis-iganes-tööd?
Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 914
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

Postitus Postitas overspeed »

Te vöite ju keps-kolb mootorist (1600 ccm) 180 hobujöudu välja vötta, kuid see on ju vöimsus KW mis te sealt välja pinnite. Vaadake aga rootormootori (1300 ccm) pöördedemomenti: 186 Nm (4500 p/min)
Vördluseks: 1600 ccm pöördemoment: 124 Nm (3400 p/min)
Pöördemoment saab tösta ülelaadimisega vöi kubatuuri suurendamisega. Mis saab siis, kui Rootormootorile ülelaadimine panna?
Arrogance diminishes wisdom.
a
AaClub
Foorumi kasutaja
Postitusi: 189
Liitunud: 13 Nov 2003 22:54
Asukoht: Tallinn Liiva
Kontakt:

Postitus Postitas AaClub »

Ma usun et neis vormeli mootorites ei old mitte teps lada originaal jupid vaid enamus käsitöö. Ei usu ka neid numbreid kui ei ole oma silmaga näind ja katsunud!
Ka kõige suurem miinus nende mootorite juures oli eluiga 2-3 võistlust ja vaja uut :D
Tekib küsimus kas on mõtet sel kõigel panna mega rahad aretuse alla ja lõbu suht üürike ??? :o
k
kaspar
Foorumi kasutaja
Postitusi: 95
Liitunud: 04 Veebr 2007 22:42
Asukoht: Viljandi
Autod: Z

Postitus Postitas kaspar »

Aga see ongi motosport:)
https://www.rsparts.ee - Võidusõidu ja performance osad
Kasutaja avatar
Pets
Foorumi kasutaja
Postitusi: 101
Liitunud: 10 Dets 2002 21:40
Asukoht: Haapsalu
Autod: 21011

Esimesed vankelautod Eestis (1980, November ajakiri Tehnika ja Tootmine)

Postitus Postitas Pets »

Volga Autotehase tehnokeskuses vankelmootori kallal tehtavast tööst räägiti juba ammu. Nüüd on töö vili meieni jõudnud autodes VAZ-21018, millest esimesed saabusid Tallinna septembris 1980.

Välimuselt ei erine kaheksateistkümnes modifikatsioon millegagi tavalisest «null-üheteistkümnest». Kui aga autosse istuda, torkab otsekohe silma käigukangi omapärane asend - kang väljub armatuurlaua alla monteeritud paneelist, mitte enam põrandatunnelist. Ilmselt on käigukast uue mootori taga kaugele ette nihkunud. Teiseks silmnähtavaks erinevuseks on kindalaeka alla kinnituv plekk-karp, punaste kontroll-lampide paar esiküljel. Hoolikamal ülevaatusel avastate tundmatu otstarbega nupu juhi vasakul käel.
Mootorikatte all tunneb «Ziguli» omanik ära vast kaks asja - õhupuhasti ja karburaatori. Ülejäänud seadmestikuosa, mis mootorisse puutub, on täiesti uus, kohandatud vankelmootori nõuetele. Kuna lisandeid on hulgaliselt, väheneb mootori enda kompaktsuse mulje. Seda aga mootor VAZ-311 tegelikult on oma ühe 80 mm laiuse töökambriga. Ega ta saanuks palju pikem ka kahekambrilisena, küll aga liialt võimas «Ziguli» tarvis. Annab ju üks kamber juba 70 hj. 6000 pjm. ning 9,7 kgf- m 3400...4000 pjm., s. o. tubli 1,3-liitrise kolbmootori jao. Mootori laius ja kõrgus on samuti üsna väikesed (epitrohhoidi moodustajaraadius on 102 mm). Jahutamiseks kasutatakse radiaatorile kinnituvat elektriventilaatorit. Kuueliitrise mahuga õlitussüsteemi kuulub läbipaistev polüetüleenist reservpaak. Surveõlitus on laagrite, paiskõlitus hammas- ja nukkmehhanismide tarvis. Vankelmootori kapriisseimatele detailidele - rootoritihenditele - doseerib õli mootori peale kinnituv õliti. Õlipump annab mootori maksimaalsetel pööretel rõhu kuni 6 kgf/cm2.
Vankelmootori käivitamine külmaga on vaevaline, millest annab tunnistust käivitusseade, mis sisaldab antifriisipaaki, pumpa, tagasilöögiklappi, filtrit, lülitit ja torustikke. Ülalnimetatud nupp ongi lüliti, mis tuleb välistemperatuuril -25 °C sisse vajutada. Põlemiskambrisse pritsitav antifriis hoiab ära jäite tekkimise küünlaelektroodidel, kuid ainult mõnekümne sekundi vältel. Käivitamisega tuleb seepärast alustada kohe. Korduskäivitamisel pritsitava antifriisi hulka vähendatakse, kolmanda katse eel aga nuppu ei puudutata.
Süütesüsteem on uue jõuallika kõige moodsam osa. Ei ming mehaanilist katkestit enam! Kaks erilist kahe külgelektroodiga (sädevahe 0,60?0,75mm), 19mm pikkuse keermega küünalt A26DV-1 saavad sädeme kumbki oma süütepoolilt. Juhtimine on elektrooniline, numbriline (plekk-karp kindalaeka all ongi elektronjuhtimisplokk). Elektronplokk reguleerib eelsüütenurka andmete alusel, mis ta saab pöörete-, koormuse- (hõrenduse) ja temperatuurianduritelt.
Väljalaskel kasutatakse 3 summutit ja termoreaktorit, mootor eritab tühikäigupööretel 950 p/min. kuni 2% vingugaasi.


Pilt


Pilt


Pilt


Piltidel mootorit ei näidata ja jutt on ka n.ö. ümmargune, võimalik et rahvale ei tahetud liialt palju avaldada.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

huvitav millist käigukasti rootormootoril kasutati :puzzled
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
d
driver1
Suletud kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas driver1 »

Präägu üritataxe panna vankelmootorit/rootormootorit/rotatsioonkolbmootorit/ pöördkolbmootorit (kuidas keegi nimetab)uuesti peale lada 110.Uuematest ladadest on see peale auto Vaz 210834.
t
tuuqer
Foorumi kasutaja
Postitusi: 40
Liitunud: 10 Mai 2005 19:58
Asukoht: Saaremaa
Autod: LUAZ 969m '89; 21063 '83

Postitus Postitas tuuqer »

Kas kellelgi on äkki veel miskit huvitavat informatsiooni rootormootori kohta??
Nimelt teen pisikest uurimistööd sellest ja oleksin väga tänulik kui keegi jagaks veel oma teadmisi ja miks mitte ka kogemusi vankelmootoriga;)
Lähen minagi, tühjad on paagid
Läbi sudu bensiinimaik suus...
Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2075
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2102,21013 & Toyota

Postitus Postitas Kytt »

sutike juttu selteemal: http://cp_www.tripod.com/rotary/pg07.htm

tõlkimine väääga algusjärgus, niiet ei kavatse poolikut ja lünkliku eestikeelset tõlget siia yles panna
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Sai ka siia kunagi vene ja japsi vanklist TM-i põhjal padratud:
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 1#pid55396
t
tuuqer
Foorumi kasutaja
Postitusi: 40
Liitunud: 10 Mai 2005 19:58
Asukoht: Saaremaa
Autod: LUAZ 969m '89; 21063 '83

Postitus Postitas tuuqer »

Tänud!
Küsiks siis veel seda, et kas keegi on ka otseselt kokku puutunud vankelmootoriga (käega katsunud) ja/või oma tagumikuga läbi elanud reisi vankelmootoriga autos?;)
Lähen minagi, tühjad on paagid
Läbi sudu bensiinimaik suus...
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Päris vaadatav illustratsioon 3/2006.a TM.Pilt
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

no käega katsuda saad mazda esinduses ise ka. Soovitan soojalt vaatama minna kui tühi on rx-8 kapotialune
Vasta