Immobilaiseri eemaldamine Bosch MP7.0 ajust.

Immobilaiseri eemaldamine Bosch MP7.0 ajust.

Praktilised nõuanded, kuidas koduste vahenditega ja odavalt midagi ehitada
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 276
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Immobilaiseri eemaldamine Bosch MP7.0 ajust.

#1

Postitus Postitas allah » 04 Apr 2014 23:03

Pikemalt on kirjutatud immobilaiseritest (vene k.) http://chiptuner.ru/content/immobil/
Seal lehel on üsna palju asjalikku informatsiooni sissepritse kohta ja minusugusele vene keelt mitteoskavale inimesele on täitsa loetav Google Translatega inglise k. tõlgituna.

Immo eemaldamiseks on vaja EEPROM (Bosch MP7.0 ja Bosch M1.5.4 korral on tegemist kiviga 24S02 või selle analoogiga) mälu tühjaks kustutada (või ainult immobilaiserit puudutavad read).
EEPROM –is asuvad lisaks immobilaiseri võtmete kooditele veel CO korrektsiooni koefitsient ja andmed auto kohta (VIN, mootor, aju programmi versiooni nimi jne.) ühesõnaga mitte midagi mootori töötamiseks vajalikku. Aju juhtprogramm seal ei asu ja juhtprogrammi ülekirjutamine immobilaiserit ei eemalda.


Vaja läheb:
  • Füüsilise COM pordiga vanema Windows op. süsteemiga arvutit
  • Jootekolbi ja jootmistarvikuid
  • Elektroonika komponente (vt. skeemilt) ja makettplaati.
  • 12V alalisvoolutoiteallikat (akut või toiteplokki)
  • COM porti sobivat pistikuga juhet
  • Juhtmejuppe
  • T15 otsaga kruvikeerajat (aju korpuse avamiseks)
  • Programmi Combiset v1.8 :

    Combiset.rar

Tuleb valmistada adapter, vastavalt skeemile:
Pilt

Pilt

Aju eemaldada autolt, korpuselt kaas maha kruvida ja enda kokkupandud skeemilt:
B juhe joota 24S02 kivi 5. klemmi külge,
C juhe joota 24S02 kivi 6. klemmi külge.

Pilt

Lisaks on vaja toide ühendada aju 55 klemmilise pistiku vastavate klemmide külge:
19 = GND
18 ja 27 = +12V (27 klemm on süüde ja mina panin sellele juhtmele lüliti vahele ja lülitasin selle sisse paar sekundit hiljem peale toite sisselülitamist, võibolla pole see viide vajalik ja töötab ka ilma)

Ma leidsin oma kolakastist juhtmed millel olid väikesed pistikud otsas ja mis sobisid täpselt aju klemmide külge (võibolla kõlarite pistikud).
Pilt

Kogu protsess käib järgmiselt:
  • Käivitada programm Combiset ja valida COM port kuhu skeem on ühendatud ning „Oчистить (загр.) EEPROM Bosch M1.5.4/MP7“
  • +12V toide sisse lülitada ja paar sekundit hiljem süüde (27. klemm)
  • oodata paar sekundit (peale toite sisselülitamist loeb aju ise andmeid sealt mälust)
  • Combiset programmis vajutada nuppu „Установить “

Pilt

Programm toimetab umbes pool minutit (hiirekursor muutub liivakellaks).

Sellega peaks EEPROM tühjaks kustutatud olema ja võib juhtmed lahti ühendada ja aju auto peale tagasi paigaldada.
Autos tuleb immobilaiseri ploki (väike mustast plastikust karbike roolisamba lähedal armatuuri all) pistik lahti ühendada ja K-line juhtmete otsad sillata/kokku ühendada, et diagnostika pistikus K-line töötaks.

Pilt

______________________________________________________________________________________

Mina kirjeldasin meetodit mis minul toimis, kuid on olemas ka programme mille puhul ei ole vaja aju korpust avada ega juhtmeid mälu jalgade külge joota. Näiteks programm WinFlashECU, kuid minul ei saanud see programm ajuga ühendust. Väidetavalt tahab see programm lihtsat transistoritega K-line adapterit, mina kasutasin valmistoodet EDIBAS OBD2 ja sellega ei hakanud tööle.
Kui õnnestub kuskilt hankida uus tühi 24S02 mälu kivi ja see olemasoleva asemele joota peaks ka immost lahti saama.

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

Administreeriv toiming

#2

Postitus Postitas olaaf » 05 Apr 2014 09:33

 ! Sõnum kasutajalt: olaaf
Teemat on tõstetud.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."


Mine “Teeme ise”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline