Talv on tulnud! Teeme ise talverehvid.

Talv on tulnud! Teeme ise talverehvid.

Praktilised nõuanded, kuidas koduste vahenditega ja odavalt midagi ehitada
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1103
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Postitus Postitas Arvos »

Algselt postitas: humparts
Odavate lamellidega ei ole lihtsalt võimalik libedal sõita.


Oled Sa vallai protiga sõitnud ?
On ära proovitud. Olid Opel Senatori all. Kevadeks jäi neist alles üksainuke. Kaks läksid külje pealt löhki, keegi oli ilmselt enne pastlaks sõitmist mõõda äärekive kondamas käinud. Eks protimehed korjasid need üles ja lasid proti peale. Kolmandal viskas proti pealt lahti. Pidamise koha pealt ei mäleta. Tõsi küll, see oli üle 10 aasta tagasi, vbl. on nüüdseks midagi muutunud. Kuid vana asi on ja jääb ikka vanaks asjaks. Mina ei riski protirehve osta. Enne ostan korralikud sõidetud asjad. Ehkki ka seal on olemas võimalus lüpsta saada.
Elu aga on näidanud., et tasub kalleid õigeid hea kvaliteetiga tuntud firma rehve osta. Üheksas talv läheb sellistel praegu, olnud minu käes kahe erineva auto all. Ühel oli punn seespool küljel, see läks utiili; selle asemele otsisin samaväärse kasutatud kujul alla. See komplekt käib ilmselt ühe talve veel. Arvestuslikult oleks odavaid asju läinud 4-5 komplekti ja võit rahas on ikka vähemalt kahekordne. Lisaks veel peale/maha maksta kord paari aasta jooksul odavate puhul. Kasutan topeltvelgi, suvised ja talvised rattad.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
h
hautz
Postitusi: 2276
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Ei saa öelda, et nüüd ülihea pidamine on Vallai rehvidel.
Sõita kannatab, kuid rajal pole midagi teha.

Lumega küll hea pidamine, kuid jääl kohati nagu suvekas. Mul plokkdiffer all ja proovitud Master nordic 4 ja Vallai formula naelrehve. Jaanimäel olid all vallaid, taga olid umbes pooled naelad alles, ees 95% naelu. Sõitsin, nagu kelguga.

Ma usun, et jääpeal ei aita ükski rehv peale piikide.
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1734
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Miks ei aita miski peale piikide???
Nagu Reiner juba ütles, tihendite erisesust välja tuues, ei ole ka piik oskamatu käes mingi eelis.
Esiteks kipuvad kõik ära unustama, et millistesse tingimustesse on ka parima tulemuse jääl saanud naelrehv mõeldud. Lisaks sellele teevad rehvitootjad väga lähedast koostööd valmistajatehastega, seega praeguse aja katseautod on praegusest sajandist, mitte eelmisest. Seega on ka sillageomeetria edasi arenenud, ning samuti ka kaalujaotuse optimeerimine. Lada, mille enamik kaalu asub ninas, ei saagi omada mingit maailma parimat "pidamise" tiitlit, kuna tema tegelik autonoomia ei vasta praeguse aja standarditele. Haakuvuse suurendamiseks jääl, piisab juba ainuüksi lisakaalust tagasilla peale. N: Kodanik Küti masin Tuula jääraja võistlusel oli nagu saba liputav spits kui üksi autos olla ning peale koorma juurdelaadimist - ehk siis kodanik PuZuP masina tahaistmele muutus auto palju sõnakuulelikumaks. Ma ei tahagi siinkohal öelda, et kõik rehvid on "siseorganitest tulnu" moodi, vaid seda, et ka odavama otsa rehvi saab nö. kaasa aidata. Loomulikult on veel ahjusooja Michelini või Nokia talverehvi pidamine nagu kännu taga, võrreldes 73 aasta protekteeritud teerulli lõdvikujääkidega nagu tavaliselt läheb odavama otsa "prottide" kirjeldamiseks, kuid tegemist on ka uue rehviga, mis on pehme, mis mitte ei haaku lihtsalt, vaid nö. haarab ennast kinni kontaktpinna külge. Mida vanem rehv, seda kõvenenum lamell ning seda vähem puhast haakuvust.

Piikrehvidest ei ole tõepoolest jääl kellelegi vastast - võistlus või harjutussessioonidel. Kuid palju edu sellega maanteel sõita, isegi kui maantee on lausjää all. (igasugused apokalüpsised jätame seekord teemast välja). Seega piikrehv on mõeldud ainult jääle mitte linna ega maanteeliiklusesse. Isiklikult esitaks valju füüsilise noomituse kui kellegi "tarkpea" auto all oleks linnaliikluses piikrehv ning sealt lendaks mulle esiklaasi mõni asfaldi vastu ära kulutatud piiknael.
Seega kuna teema sai alguse poltrehvide tegemisest, siis ODAVAM on osta piikrehv kui seda ise teha.
Miks?
Kohe seletan.
Kogu teema käib võimalikult odavate poltide rehvi keeramisest.
Kõige odavam polt on 8.8 tugevusega. Enamjaolt tsingitud jne...
Eeldan et kulub sentimeetri jagu kuskil 15 ringi peale ja ongi jube vahva. Saab jälle otsast alustada.
Mis juba ei kuluks oleks karastusega ning 12.9 tugevusega polt.
Aga milles konks?
Kallim on tavalisest tsingitud poldist. Ja nii lihtne ongi.
1 rehvi hind tuleks samasse järku kui osta korralik kasutatud piikrehv.
Seega kui sitemat asja saab vähem, kui korralikku, siis milleks maksta rohkem? Siinkohal ma ei räägi mitte materjali kulust vaid iseenda ajakulust.
Selle ajaga jõuaks vahetada juba pragunenud tagasillapuksid ära kui mingitesse jossi sisekummidesse polte sisse keerata.

Miks mind see teema painama jäi, oli teemaalgataja "mootorid" leht, foorum või mis iganes asi see on kus kasutatakse maailma parimaid ja oskuslikumaid remondi-, hooldus-, tuuningu ja jumal teab veel mida nippe. Soovin kodanikele SITkust ja jõudu ning edu edasistes tegemistes, kuid oma elulised väärtushinnangud soovitan selge pilguga tõsisemalt üle vaadata.
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 697
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Postitus Postitas Hulkur »

To hautz:

Vaidlen vastu, et ei kannata rada sõita vallaiga. Vallai prott H2 mustriga sinna liimiga korralik terasnael sisse, naelad käiata lubatud mõõtu ja rohkem pole vajagi ole ainult mees ja sõida aegu.
Vasta