Kuitas paigaldada odomeeter esirattale??

Kuitas paigaldada odomeeter esirattale??

Praktilised nõuanded, kuidas koduste vahenditega ja odavalt midagi ehitada
Kasutaja avatar
atzkarik
Ladaklubi Liige
Postitusi: 785
Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
Autod: vaz 2101,2107

Kuitas paigaldada odomeeter esirattale??

Postitus Postitas atzkarik »

porobleem siis selline et oleks tarvis saada täpset odomeetrit. Tagarattale on lihtne paigaldada aga kuna see kipub tühjalt ringi käima siis ei ole täpne. Ainus võimalus on siis minu arust paigaldada see esi rattale. Aga kuda see sinna kinnitada:yllatunud velje külge ei tahaks panna.

Vajalik on raffa rallis, ja odameetriks oleks tavaline ratta odameeter.
Et äkki pakute mõtteid?
Endal igaljuhul juba pea tühjaks mõeldud:P
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

tehniliselt ei olegi võimalik paigaldada, kuna pöörleb ainult rumm koos pidurikettaga.
pidurikettale midagi kinnitada keeruline, kuna seal päris kitsas, samuti jääb ette käändtelg.

kõige lihtsam lahendus korraliku kaardiga tomtom või muu gps baasil töötav asi, katusele korralik välisantenn veel!
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
j
Jevgenich
Foorumi kasutaja
Postitusi: 50
Liitunud: 09 Nov 2007 21:55
Asukoht: Tallinn
Autod: Auto puudub
Kontakt:

Postitus Postitas Jevgenich »

Aga ka hinavahe on suur , sest jalgratta spidoka saab ju ainult 100 krooniga juba kätte :P:P:P
m
moto-onu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 62
Liitunud: 31 Dets 2007 22:15
Asukoht: tartumaa

Postitus Postitas moto-onu »

Palju piduri ketta tippu ja sadula vahel ruumi on?...Põhimõtteliselt magneti saaks ju sinna peale paigutada, kui ruumi on.

[Muudetud: 15-1-2008 moto-onu]
E.T.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

arvestades seda, et ketas kuumeneb kiiresti sõitmisel väga palju siis tekib probleem kinnitamisega.
ruumi piirab mõlemalt poolt pigistav klots ja support ka - ehk millimeeter on või poolteist...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
m6mm
Postitusi: 612
Liitunud: 08 Juun 2007 18:51
Asukoht: Saku

Postitus Postitas m6mm »

Seda spidometrit läheb sul vaja rahvarallis eelkõige ülesõidul, katselt-katsele. Seal sõidad natukene rahulikumalt, vist:puzzled
k
kaspar
Foorumi kasutaja
Postitusi: 95
Liitunud: 04 Veebr 2007 22:42
Asukoht: Viljandi
Autod: Z

Postitus Postitas kaspar »

Pane ette trummelpidurid :lol
https://www.rsparts.ee - Võidusõidu ja performance osad
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

Algselt postitas: m6mm
Seda spidometrit läheb sul vaja rahvarallis eelkõige ülesõidul, katselt-katsele. Seal sõidad natukene rahulikumalt, vist:puzzled
Magnet peab ka järgmisel ülesõidul alles olema ju :yllatunud
Ainuke variant vast keermega aga... kes selle keerme valge malmi sisse ajab
Kasutaja avatar
m6mm
Postitusi: 612
Liitunud: 08 Juun 2007 18:51
Asukoht: Saku

Postitus Postitas m6mm »

Algselt postitas: tiit
Algselt postitas: m6mm
Seda spidometrit läheb sul vaja rahvarallis eelkõige ülesõidul, katselt-katsele. Seal sõidad natukene rahulikumalt, vist:puzzled
Magnet peab ka järgmisel ülesõidul alles olema ju :yllatunud
Ainuke variant vast keermega aga... kes selle keerme valge malmi sisse ajab
Tahtsin seda öelda, et ülesõidul ei käi ned tagumised rattad tühja midagi?! Minu meelest keegi paigaldas siin foorumis tagumisele trummlile spido!
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

No mota on proovinud paigaldada:
Algselt postitas: motamees
Algselt postitas: motamees
Digitaalspido paigaldamist alustasin ratta juurest.....
Ratast käega ringi, selgub, et spidokas töötab.
Nüüd jääb üle vaid pikendusjuhe vahele tinutada ja spido täpseks timmida.
Polegi see asi nii lihtne.
Spidokas töötas kenast ja nii ta seisma jäi. Täna autot käivitades aga selgus, et mingi induktiivvool segab spidoka tööd. Nagu mootorit käivitasin, hakkas spido tööle. Suuremate pööretega isegi üle 100km/h. Kiskusin spidoka armatuurist maha ja tõmbasin juhtme välja (arvasin, et armatuuri all mingid impulsid või küünalde kõrgepinge) Tuleb aga välja, et impulsid löövad sisse juba kusagil tagajuhtmete juures. Võtsin välja laadimise kaitse, ikka tulemuseta.
Otsustasin, et lihtsam on vahetada tagareduktorit (nagunii plaanisin kiirema reduktori alla panna), kui elektroonikaga mässata. Nüüd peaks auto spido õieti näitama (test vaja muidugi teha). Alla läks kiirema ülekandega reduktor.
Ma ei tea, kuidas teistel teisaldatavatel auto-navidel, aga tomtom ei näita sõidetud maa pikkust. Näitab ainult järgmise pöördeni jäänud maad ja lõpp-punkti saabumiseni jäänud maad. Neid kah ainult siis, kui liigutakse just kindlal sisestatud marsruudil, st. et on navi tööle rakendatud.
Eesti kaart on paraku selline, et keerad peateelt metsarajale ning adjöö kõik su juhised...
Ideaalset kaarti pole ja ei tule kah enne kui Regio oma baasiks ei võeta või veelgi parem - Maa-ameti kaarte ei kasutata. Kaarditootjad asuvad Euroopas ja neil suht savi, turistile käib nende arust see 71% kattuvusega kaart kah.

Tomtomile saab ise sisse pookida rasterkaarti. Isegi hetkel parimat saadaolevat Maa-ameti aeropildi peaks sel teel tööle saama. See aga on hirmmahukas töö, mida mina küll ei viitsiks ette võtta ja pealegi ei hakka see iialgi korralikult tööle. Näeb ainult gps-i asukohta ja see on ka kõik.
Ei mingit navigeerimist, 3D-vaadet jne. Jura ühesõnaga.

Tasub mõelda/uurida käsi-gps'ide võimalusi. Magellan jt. Landy peaks nende vidinate maailmas hästi kodus olema.


[Muudetud: 15-1-2008 logman]
d
doris
Postitusi: 588
Liitunud: 18 Nov 2003 14:51
Asukoht: Nõmme
Autod: 2105, 21083
Kontakt:

Postitus Postitas doris »

tagumisele on lihtne paigaldada - see nou hau on lauril endal ka olemas.
Ta nägi kui ma 08-le paigaldasin
Roolin nii kuis jaksan
k
karla99
Foorumi kasutaja
Postitusi: 67
Liitunud: 29 Apr 2004 17:59
Autod: vaz 2101

Postitus Postitas karla99 »

võta bluetooth gps, suvaline bluetoothiga javat toetav telefon ja programme maa ja ilm millega saab navigeerida ja mõõta ja muud sada imet teha :)
Kasutaja avatar
atzkarik
Ladaklubi Liige
Postitusi: 785
Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
Autod: vaz 2101,2107

Postitus Postitas atzkarik »

Algselt postitas: doris
tagumisele on lihtne paigaldada - see nou hau on lauril endal ka olemas.
Ta nägi kui ma 08-le paigaldasin
seda jah taha on lihne;) aga ette:sein
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

no aga võta alustuseks üks vana ketas ja proovi kas puur hakkab peale(akutrelliga madalad pöörded kindlasti). kui augu sisse saad peaks keerme ka saama.
c
carl93
Foorumi kasutaja
Postitusi: 487
Liitunud: 10 Jaan 2007 21:23
Asukoht: loo alevik
Autod: vaz 2103

Postitus Postitas carl93 »

ma puurisin wolksvageni pidurikettale augu sisse aga lada oma peaks samast materjalist olema või mis:puzzled
carl-steven berg
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

A miks puur seda malmi ei peaks võtma? Viil närib nagu seepi igatahes.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Vanasti pandi läbi kääntelje spidomeetri tross. Selleks puuriti kääntelje sisse auk ja trossi ots käis määrdekapsli küljes kinni. Siis tuleb ainult arvutada spidomeetri viga ja edasised mõõtetulemused koefitsendiga läbi korrutada.
Digispidoga tuleb ilmselt juhtmed kõik ära varjestada. Ehk siis hakkab normaalselt tööle.
Kui tõeliselt mässida viitsitakse võib spido trossi (esirattast tuleva) otsa panna magnetiga ketta. Sealt juba edasi digispidoka peale üleminek. Siis pole vahemaid vaja pidevalt koefitsendiga korrutada. Neil digispidodel ka palju muid tarvilikke funktsioone.
C
k
karel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 148
Liitunud: 17 Sept 2004 12:44
Asukoht: Tartu või Setumaa
Autod: krossi 01

Postitus Postitas karel »

Kui magnet piduriketta sisse panna, siis tuleb kindlasti ka seda arvestada, et kõrgetel temperatuuridel kaotab ta oma magneetilised omadused. Ja rahvarallil pidurikettad... peale väljalaskekolle vist kuumemat kohta enam polegi. Võimalus veel rummu siseküljele see kleepida, ilusasti varjus ja ainult vastaspool tuleb sinnasamma kinnitada või jääb sealne diameeter liiga väikeseks, et normaalselt toimiks?
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

Algselt postitas: logman
A miks puur seda malmi ei peaks võtma? Viil närib nagu seepi igatahes.
Pole kunagi proovinud. Kui viil võtab siis saab ka puurida. Kunagi kui treisin ühe riisi ketast siis tundus väga kõva. Ju oli ekspluatatsiooni käigus termilise töötluse osaliseks saanud.
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

Algselt postitas: karel
Kui magnet piduriketta sisse panna, siis tuleb kindlasti ka seda arvestada, et kõrgetel temperatuuridel kaotab ta oma magneetilised omadused. Ja rahvarallil pidurikettad... peale väljalaskekolle vist kuumemat kohta enam polegi. Võimalus veel rummu siseküljele see kleepida, ilusasti varjus ja ainult vastaspool tuleb sinnasamma kinnitada või jääb sealne diameeter liiga väikeseks, et normaalselt toimiks?
Keermega kinnitatud magnet ju kergesti vahetatav.
Diameeter ei tohiks asja juures küll mingit rolli mängida. Andur loeb ju ainult kordi kui magnet tast möödub. Rummu siseküljel igasugu sodi ilmselt kõige vähem liigub. anduri ja magneti normaalne vahe 3mm. Juhtub sealt mõni kivi läbi lendama siis keset rallit poodi uue herkoni järele?
Vasta