mõtteid millest teha võimalikult odavat ja kerget kapotti ning pagassi luuki?
mõtteid millest teha võimalikult odavat ja kerget kapotti ning pagassi luuki?
- atzkarik
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 785
- Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
- Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
- Autod: vaz 2101,2107
mõtteid millest teha võimalikult odavat ja kerget kapotti ning pagassi luuki?
probleem siis selline et tuleb saada auto kaal võimalikult väikeseks!
tahaks saada 600kg aga arvan et see piir jääb utoopiliseks. Ja raha ka niipalju ei ole et hakata autot klaasfiibrist ehitama:mad:
ning esimene mõte oli et pagassist ja kapotist tuleb loobuda aga millega asendada neid? Endal tuli niuke mõtte et on olemas elektri kilbi puute kaitse see on plasmassist ning tule kindel.
Aga äkki on kellegil veel häid mõtteid millest teha pagassi ja kapotti??
[Muudetud: 5-6-2007 atzkarik]
tahaks saada 600kg aga arvan et see piir jääb utoopiliseks. Ja raha ka niipalju ei ole et hakata autot klaasfiibrist ehitama:mad:
ning esimene mõte oli et pagassist ja kapotist tuleb loobuda aga millega asendada neid? Endal tuli niuke mõtte et on olemas elektri kilbi puute kaitse see on plasmassist ning tule kindel.
Aga äkki on kellegil veel häid mõtteid millest teha pagassi ja kapotti??
[Muudetud: 5-6-2007 atzkarik]
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
-
vValdz
- Aasta Projekt
- Postitusi: 612
- Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
- Asukoht: Jüri
- Autod: 1971 BA3-2101
- Kontakt:
Kõige odavam on lihtsalt kapoti ja pagassi seespoolsed "ribid" ära lõigata, kaalu vahe on päris suur. Teine asi tagumised uksed tühjaks ja klaasid asendada pleksiklaasi ehk polükarbonaatiga (Näiteks Lexan).
Ülejäänud oleneb kas auto peab veel tänaval sõitma
Seda miinimumkaalu kätte saada (450 kg + iga algav 100 cm3 üle 1000 cm3 lisab 40 kg) või siis 600kg saab vist ainult toruraamiga...
Ülejäänud oleneb kas auto peab veel tänaval sõitma
Seda miinimumkaalu kätte saada (450 kg + iga algav 100 cm3 üle 1000 cm3 lisab 40 kg) või siis 600kg saab vist ainult toruraamiga...
Osadel ralliautodel (minu teada Ahude ladal oli) on tagumised uksed alumiiniumist. Kapott ja pagassiluuk klaasfiibrist.
Nagu Valdz ütles, siis tagumised uksed tühjaks, sealt saab juba mõned kilod.
Siis veel seest ?laetalad?(kui neid nii võib nimetada) välja lõigata (kõik kolm).
Olen kuulnud, et kunagi nõuka aeg ladamehed ajasid võimalikult väikest kaalu taga, siis tehti näiteks geneka kronsa mingist alumiinium sulamist. See oli kordades kergem kui originaal kronsa, kuid ka sama vastupidav:)
Nagu Valdz ütles, siis tagumised uksed tühjaks, sealt saab juba mõned kilod.
Siis veel seest ?laetalad?(kui neid nii võib nimetada) välja lõigata (kõik kolm).
Olen kuulnud, et kunagi nõuka aeg ladamehed ajasid võimalikult väikest kaalu taga, siis tehti näiteks geneka kronsa mingist alumiinium sulamist. See oli kordades kergem kui originaal kronsa, kuid ka sama vastupidav:)
Lower your standards and you'll never be disappointed!
- atzkarik
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 785
- Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
- Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
- Autod: vaz 2101,2107
see ukseraamide teema on juba kindel et need läävad juba täna prügimäe poole.Algselt postitas: Valdz
Kõige odavam on lihtsalt kapoti ja pagassi seespoolsed "ribid" ära lõigata, kaalu vahe on päris suur. Teine asi tagumised uksed tühjaks ja klaasid asendada pleksiklaasi ehk polükarbonaatiga (Näiteks Lexan).
Ülejäänud oleneb kas auto peab veel tänaval sõitma
Seda miinimumkaalu kätte saada (450 kg + iga algav 100 cm3 üle 1000 cm3 lisab 40 kg) või siis 600kg saab vist ainult toruraamiga...
Kaal on miinimum mis tohib koos juhiga olla 690kg (ise kaalun 90kg) aga arvan et ei suud niipalju autot kergemaks teha.
Taga ukse klaasidega on niuke asi et vaatame kaalume et kas on nii suur kaaluvahe.
Auto ei hakka kunagi enam tänaval sõitma kui siis treilal;)
et kapoti ja pagassi tahaks ültse kiir sulgetavaks teha sealt just kõgerohkem võitu saada et peaks siis ka täna ää proovima kui palju annab see raami lõikamine
[Muudetud: 5-6-2007 atzkarik]
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
- atzkarik
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 785
- Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
- Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
- Autod: vaz 2101,2107
ei ole sellega kunagi tegelenud:sein aga see ka hea mõte kui midagi muud üle ei jääAlgselt postitas: karel
Streerace.org müüb üks tüüp kilokaupa vaiku ja meetritega riiet. Hindadeks oli vist 40eeki vaiguliiter ja 40eek riide ruutmeeter. Kui on aega ja viitsimist mässata, peaks siiski suht mõistliku hinnaga hinnaga lugid valmis saama.
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
- atzkarik
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 785
- Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
- Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
- Autod: vaz 2101,2107
neid alumiinjum uksi on jube raske leida ja kui leiad siis jubeda hinnaga.Algselt postitas: reiner
Osadel ralliautodel (minu teada Ahude ladal oli) on tagumised uksed alumiiniumist. Kapott ja pagassiluuk klaasfiibrist.
Nagu Valdz ütles, siis tagumised uksed tühjaks, sealt saab juba mõned kilod.
Siis veel seest ?laetalad?(kui neid nii võib nimetada) välja lõigata (kõik kolm).
Olen kuulnud, et kunagi nõuka aeg ladamehed ajasid võimalikult väikest kaalu taga, siis tehti näiteks geneka kronsa mingist alumiinium sulamist. See oli kordades kergem
kui originaal kronsa, kuid ka sama vastupidav:)
genekas kaob ültse ära!
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
-
kkarel
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 148
- Liitunud: 17 Sept 2004 12:44
- Asukoht: Tartu või Setumaa
- Autod: krossi 01
hmm... aga kui juba jutt klaasidele läks, siis panin enda krossikale 1,5mm paksused Axpet klaasid(va. esiklaas). Konkreetseid numbreid nimetada ei oska, aga kaalusääst oli tõstes selgelt tuntav. 2,05x1,25m lehe eest küsiti gramm üle 400 krooni.
Kui rääkida 600kg tagaveolisest ladast, siis see kaldub tõesti juba utoopiasse. Kuigipalju üle 700kg on vast veel saavutatav, aga see tähendab küll ainult viimseni ära rapitud keret, sest mootor+käigukast kaalub ka ju ometi midagi, ning sealt kaalu maha saada on juba praktiliselt võimatu.
Juba OT, aga tekkis endalgi vahepeal mõte teha umbes taoline ülikerge sõiduk. Vahe seiseb ainult selles, et toorikuks oleks juba tehasest väike/kerge auto (ala Oka, Fiat 127...), mis omakorda veel viimseni kergeks teha. Mootoriks tuleks mõni võimsam tsikli mootor (näit. 750cc 63-80kW Suzuki mootoreid vahel ikka liigub norm. hindadega). Boonuseks lisaks kaalule ja minekule oleks ka järjestiklülitusega käigukast.
Muidugi selle mõtte realiseerumine on omaette küsimus, sest sügisel ülikooli, ning tudengirottidel ei ole tihti ei aega ega raha sellisteks lollusteks.
Kui rääkida 600kg tagaveolisest ladast, siis see kaldub tõesti juba utoopiasse. Kuigipalju üle 700kg on vast veel saavutatav, aga see tähendab küll ainult viimseni ära rapitud keret, sest mootor+käigukast kaalub ka ju ometi midagi, ning sealt kaalu maha saada on juba praktiliselt võimatu.
Juba OT, aga tekkis endalgi vahepeal mõte teha umbes taoline ülikerge sõiduk. Vahe seiseb ainult selles, et toorikuks oleks juba tehasest väike/kerge auto (ala Oka, Fiat 127...), mis omakorda veel viimseni kergeks teha. Mootoriks tuleks mõni võimsam tsikli mootor (näit. 750cc 63-80kW Suzuki mootoreid vahel ikka liigub norm. hindadega). Boonuseks lisaks kaalule ja minekule oleks ka järjestiklülitusega käigukast.
Muidugi selle mõtte realiseerumine on omaette küsimus, sest sügisel ülikooli, ning tudengirottidel ei ole tihti ei aega ega raha sellisteks lollusteks.
Kas keegi on tagumisi uksi sellise pilguga vaadanud, et neist kasutaks ainult välisplekki küljele kuju andmiseks? Ehk siis raamistik koos kõigega ja hingedegagi minema visata ja ainult see välisosa keevistega külge panna? Aknaraami ülemise osa võiks jätta, muidu pleksi ehk jama paigaldada. Tagumisi rattakoopaid annab ka välja lõigata koos sealse keerukate valtsidega ja asendada mõne kergemakaalulise lahendusega ning lõpuks välise kuju anda plastist koopalaienditega.
Aga kas sõiduomaduste poolest on hea, kui suht kogu kergendamine tagaosa arvelt tuleb? Vedavatel ratastel pidamisega on kuidas? Turvapuuriga ka plaane on?
Aga kas sõiduomaduste poolest on hea, kui suht kogu kergendamine tagaosa arvelt tuleb? Vedavatel ratastel pidamisega on kuidas? Turvapuuriga ka plaane on?
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
- atzkarik
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 785
- Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
- Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
- Autod: vaz 2101,2107
http://www.bhra.ee/index.php/page,yldinfoAlgselt postitas: logmanTekkis huvi, et mis nõuded need säärased on, kus neid tarvis?Algselt postitas: atzkarik
Kaal on miinimum mis tohib koos juhiga olla 690kg (ise kaalun 90kg) aga arvan et ei suud niipalju autot kergemaks teha.
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
- atzkarik
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 785
- Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
- Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
- Autod: vaz 2101,2107
selle uksepleki teema on juba täiesti olemas ja vist läämegi seda teed aga paneme õhukese seinaga toru tugevduseks vist ja sama ka tagumiste lansekate vahele.Algselt postitas: GTA
Kas keegi on tagumisi uksi sellise pilguga vaadanud, et neist kasutaks ainult välisplekki küljele kuju andmiseks? Ehk siis raamistik koos kõigega ja hingedegagi minema visata ja ainult see välisosa keevistega külge panna? Aknaraami ülemise osa võiks jätta, muidu pleksi ehk jama paigaldada. Tagumisi rattakoopaid annab ka välja lõigata koos sealse keerukate valtsidega ja asendada mõne kergemakaalulise lahendusega ning lõpuks välise kuju anda plastist koopalaienditega.
Aga kas sõiduomaduste poolest on hea, kui suht kogu kergendamine tagaosa arvelt tuleb? Vedavatel ratastel pidamisega on kuidas? Turvapuuriga ka plaane on?
pidamist proovime algul lihtsalt laia kummiga (hiljem tahaks liimiga kummi proovida aga see juba tulevik)ja kogu kergendamine ei tule ka taguotsast.
puuri ei ole plaanis kuna kaalub;)
ega sellest üks naljakas projekt tuleb:P
[Muudetud: 5-6-2007 atzkarik]
[Muudetud: 5-6-2007 atzkarik]
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
- atzkarik
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 785
- Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
- Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
- Autod: vaz 2101,2107
tänks. et otsisin et kust saadagi pleksiklaasi akende jaoks aga tegelt saaks sellest pleksist ka teha pakassiluugi et värviks ää ja mul on väga kergeid alumiinnjum latte et paneks tugevduseks aga kapotiga lääb keeruliseks kuna see ei kannata ju kuuma.Algselt postitas: karel
hmm... aga kui juba jutt klaasidele läks, siis panin enda krossikale 1,5mm paksused Axpet klaasid(va. esiklaas). Konkreetseid numbreid nimetada ei oska, aga kaalusääst oli tõstes selgelt tuntav. 2,05x1,25m lehe eest küsiti gramm üle 400 krooni.
Kui rääkida 600kg tagaveolisest ladast, siis see kaldub tõesti juba utoopiasse. Kuigipalju üle 700kg on vast veel saavutatav, aga see tähendab küll ainult viimseni ära rapitud keret, sest mootor+käigukast kaalub ka ju ometi midagi, ning sealt kaalu maha saada on juba praktiliselt võimatu.
Juba OT, aga tekkis endalgi vahepeal mõte teha umbes taoline ülikerge sõiduk. Vahe seiseb ainult selles, et toorikuks oleks juba tehasest väike/kerge auto (ala Oka, Fiat 127...), mis omakorda veel viimseni kergeks teha. Mootoriks tuleks mõni võimsam tsikli mootor (näit. 750cc 63-80kW Suzuki mootoreid vahel ikka liigub norm. hindadega). Boonuseks lisaks kaalule ja minekule oleks ka järjestiklülitusega käigukast.
Muidugi selle mõtte realiseerumine on omaette küsimus, sest sügisel ülikooli, ning tudengirottidel ei ole tihti ei aega ega raha sellisteks lollusteks.
Lihtsam oleks küll teha mingist kergemast autost aga kuna seisab juba üks päris hea mootoriga siis võtsime selle ette;)
[Muudetud: 5-6-2007 atzkarik]
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
-
kkarel
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 148
- Liitunud: 17 Sept 2004 12:44
- Asukoht: Tartu või Setumaa
- Autod: krossi 01
kusjuures seda sama plastikut kasutatakse ka vaakumvormimiseks;).
Praktikas pole katsetanud, aga teoreetiliselt peaks saama suht lihtsalt seda vormida kuumaõhupüstoli abiga. Mõte oleks siis, et võtad pagassiluugi, paned sinna peale paraja tüki axpeti ja siis kuumutad muudkui seda lehte, kuni vajubki luugi järgi vormi.
Praktikas pole katsetanud, aga teoreetiliselt peaks saama suht lihtsalt seda vormida kuumaõhupüstoli abiga. Mõte oleks siis, et võtad pagassiluugi, paned sinna peale paraja tüki axpeti ja siis kuumutad muudkui seda lehte, kuni vajubki luugi järgi vormi.
Algselt postitas: Valdz
To karel: See on kõva idee, olen ise ka mõelnud, oleks ka jube hea ringraja auto.
Video
Mingi jama, et ise täna sirvisin autolehte, kus reklaamiti mingit 1l töömahuga ja pea 190 hj yamaha tsiklit....ja siis järsku tuli mõte ... täpselt sama mõte;)
Et päris OT poleks siis polüklaasid annavad tõsise kaalusäästu, et tasub kohe kindlasti ära. Aga tagumist klaasi mõned ei soovita pleksist teha, sest kere pidavat veidi pehme jääma, aga sind see vist ei sega nagu aru saan.
[Muudetud: 5-6-2007 Jan]