Klappide paisumisvahe kontrollimine ja reguleerimine

Klappide paisumisvahe kontrollimine ja reguleerimine

Praktilised nõuanded, kuidas koduste vahenditega ja odavalt midagi ehitada
Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1927
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

Klappide paisumisvahe kontrollimine ja reguleerimine

#1

Postitus Postitas viaccess » 25 Jaan 2007 00:37

Esmalt eemaldame õhupuhasti, selleks keerame ära õhupuhasti kaane 3 kinnitusmutrit, eemaldame kaas koos filterelemendiga, võtame lahti õhupuhasti korpuse küljest karteri tuulutussüsteemi ja sooja õhu juurdevoolu voolikud. Igaks juhuks paneme kaltsuga kinni karburaatori sissevooluavad, et sinna juhuslikult ei satuks mõni mutter jne... Keerame ära õhupuhasti kinnitusmutrid, eemaldame plaat ja õhupuhasti ise.Pilt
Jupid Venemaalt!

Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1927
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

#2

Postitus Postitas viaccess » 25 Jaan 2007 00:39

Võtame lahti karburaatori küljest õhuklappi tross ja kaanel asuva gaasihoovastiku vahehoovaPilt
Jupid Venemaalt!

Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1927
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

#3

Postitus Postitas viaccess » 25 Jaan 2007 00:41

Võtame maha klapikambrikaas (eelnevalt eemaldada kinnitusmutrid ja seibid)Pilt
Jupid Venemaalt!

Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1927
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

#4

Postitus Postitas viaccess » 25 Jaan 2007 00:47

Kui kaan maas keerame ka küünlad välja, nii lihtsam pöörata vänvõlli.
Pöörame väntvõlli käivitusvända abil( 05 ja 07 kasutada spetsvõtit) kuni ketiratta märk A jõuab kohakuti nukkvõlli korpuse oleva märgiga BPilt
Jupid Venemaalt!

Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1927
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

#5

Postitus Postitas viaccess » 25 Jaan 2007 00:50

Kontrollime, kas väntvõlli rihmaratta märk langeb kokku märgiga 3, sellel juhul 4da silindri kolb ülemises surnud seisus ja mõlemad klapid suletud..Pilt
Jupid Venemaalt!

Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1927
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

#6

Postitus Postitas viaccess » 25 Jaan 2007 01:10

Selles asendis kontrollida 8 ja 6 klapi, nii sisse- kui ka väljalaskeklappide paisumisvahe peab olema jahtunud mootoril 0,15 mm. Paisumisvahet kontrollitakse laia (25mm) lehtkaliibriga mis peab väikese jõuga minema nookuri ja nukkvõlli vahele.
Kui paisumisvahe ei vasta nõutavale siis reguleerida seda järgmiselt:
-Hoides 13mm võtmega nookuri reguleerpolti, vabastada vastumutter 17mm mutrivõtmega
-Asetada nookuri ja nuki vahele lehtkaliiber, ning reguleerpolti sisse ja välja keerates, seada nookuri selline asend et lehtkaliiber tuleb nookuri ja nuki vahelt välja kerge tõmbega.
Reguleerime ülejäänud klapid selles järjekorras:
Alustame 6 ja 8 klapist
pöörame väntvõlli 180 kraadi ja reguleerime 4 ja 7 klapp
veel 180 siis 1 ja 3 klapp
veel 180 siis 5 ja 2 klapp

Kui klapid ilusti reguleeritud paneme klapikamrikaas tagasi (soovitan vahetada ka tihend) ühendame kõik hoovad ja trossid, võtame kaltsud karburaatorist välja, paigaldame õhufilter, ja võib nautida kuidas mootor tiksub nagu uus ;)

EDU KÕIGILE!

P.S. Kasutatud kirjandus: U. Soodla K.Vainola Sõiduauto ZIGULI ja oma praktika...Pilt
Jupid Venemaalt!

Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1370
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

#7

Postitus Postitas Mel » 25 Jaan 2007 08:00

Lisaks veel Via jutule, et enne klappide reguleerimist oleks hea ka kett ära pingutada.

kenu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 195
Liitunud: 14 Mai 2002 15:37
Asukoht: Valga
Autod: 05
Kontakt:

#8

Postitus Postitas kenu » 25 Jaan 2007 08:45

Lisaks võiks veel kommentaarida, et kui mootor palju sõitnud ja kulunud, siis lehtkaliibriga vahesid täpselt paika ei saa. Vene ajal tehti spetsrakised (on ehk kellegi olemas?), millesse sai indikaatorkella vastu nookurit kinnitada ja siis selle järgi vahed täpselt paika seada.
Oluline pole mitte niivõrd see, et vahe oleks täpselt 0.15, vaid, et vahed oleksid täpselt ühesuurused -- mootor töötab stabiilsemalt.

Laada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 260
Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
Asukoht: Tallinn
Autod: Nokia, Nolada.

#9

Postitus Postitas Laada » 25 Jaan 2007 09:49

Algselt postitas: kenu
Oluline pole mitte niivõrd see, et vahe oleks täpselt 0.15, vaid, et vahed oleksid täpselt ühesuurused -- mootor töötab stabiilsemalt.

Oluline on jälgida, et klapivahe ei oleks alla 0,15 mm, pigem jätta vahe pisut suurem, klõbin ei ole mootorile ohtlik. Mootori töö kohapealt ei ole olulist vahet kas klapivahe on 0,15 või 0,2.

Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

#10

Postitus Postitas GTA » 25 Jaan 2007 12:59

Oma kogemuste järgi, mis paari mootori tegemise juures on nähtud: parem on teha kitsaste lehtkaliibritega, mitte nende kogu nuki laiustega. Nukki ja nookurisse võivad kuluda kerged sooned, mistõttu laia kaliibriga kuidagi neid vahesid paika ei saa. Omal kaliibrid lausa kääridega lihtsalt kitsamaks lõigatud, 1,5cm laiused otsast.
Muidugi sellise nuki nagu Via kopikal võiks vist juba ära vahetada mitte enam reguleerida:lol
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme

Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Klappide reguleerimisseade

#11

Postitus Postitas Indy » 28 Jaan 2007 01:25

aga mis see metallist asi on seda ma ei tea(seadet pole ise veel kasutanud)Pilt

Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2845
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: saaremaa
Autod: MetsaNiva
Kontakt:

#12

Postitus Postitas motamees » 28 Jaan 2007 11:15

Algselt postitas: Indy
aga mis see metallist asi on seda ma ei tea

Sellega saaks, näiteks, nookurit kergitada, et mõõte lõtku.:puzzled Kumer osa nookuri alla ja üle kaane ääre kaaluda.

Ilmar
Foorumi kasutaja
Postitusi: 11
Liitunud: 14 Jaan 2007 19:08
Asukoht: Viimsi
Autod: 21061, Audi A6 1,8t 110 Kw 2003

#13

Postitus Postitas Ilmar » 13 Apr 2007 17:17

Tere!
Kas keegi oleks nõus abistama selle tegevuse juures?
Päris ise ei julge kohe mootori kallale asuda, kui tahan, et see hiljem ka töötaks:P Küll aga tahaks, et keegi nati juhendaks selle tegevuse juures. Ise asun Tallinnas. Mootor on 1500
Ilmar
ilmar.uudemets@mooblimontaaz.ee

Kasutaja avatar
ROJEV
Postitusi: 307
Liitunud: 27 Apr 2007 11:40
Asukoht: Viljandi linn.
Autod: Ноль шесть, была(((

#14

Postitus Postitas ROJEV » 01 Mai 2007 20:56

Klappide regullimisega seadmega võin aidata Viljandi maakonnas. Läheb vaja Sinu poolt: kohale sõit viljandise, tund või polteist, paar alkoholi vaba õlu;)
Kirjutan suvaliselt, kuulmise järgi!

Kasutaja avatar
Marek
Foorumi kasutaja
Postitusi: 76
Liitunud: 26 Mär 2005 19:25
Asukoht: Tallinn/Haabersti
Autod: MB 300E w124 89a & UAZ 469, MB Sprinter,
Kontakt:

#15

Postitus Postitas Marek » 01 Mai 2007 22:54

igaks juhuks panen lingi et seal kirjas mis juhtub kui midagi valesti läheb.

http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 691&page=2

Kasutaja avatar
ROJEV
Postitusi: 307
Liitunud: 27 Apr 2007 11:40
Asukoht: Viljandi linn.
Autod: Ноль шесть, была(((

#16

Postitus Postitas ROJEV » 03 Mai 2007 22:00

Mul endal oli 4 VAZi ja poistele sai tehtud, pole problemi olnud;)
Kirjutan suvaliselt, kuulmise järgi!

Peep7
Foorumi kasutaja
Postitusi: 178
Liitunud: 23 Dets 2007 18:56
Asukoht: saaremaa
Autod: 2101
Kontakt:

#17

Postitus Postitas Peep7 » 23 Nov 2008 13:18

kas siis kui nukk ja vänt on paigas ss on 6-dal ja 8-dal paisu vahe ja teistel pole mitte ühelgi ?

[Muudetud: 23-11-2008 peep007]

helitehnik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 38
Liitunud: 25 Aug 2008 09:27
Asukoht: Rakvere
Autod: Ladamees olen

#18

Postitus Postitas helitehnik » 12 Jaan 2009 11:34

Keegi äkki paneks sellest uue pildi ja määraks ära milline on need 6es ja 8sas klapp millest alustada, see pilt ajas küll mind segadusse, nagu ei teaks isegi enam, silindreid hakatakse ka ikka ju eestpoolt lugema mitte tagant poolt

Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1370
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

#19

Postitus Postitas Mel » 12 Jaan 2009 11:44

Ikka, silindreid hakatakse lugema eest. Seega 8. klapp on kõige viimane ja 6. vastavalt 2 klappi eespool.

Mul on aga küsimus, kas 1,7sel mootoril on ka klappide käsitsi reguleerimine vajalik? Täpsemalt tegemist 2003. aasta Niva mitmepunkti pritsega mootoriga. Kuskilt olen lugenud/kuulnud, et klapiajam teistsugune (hüdrauliline??). See manuaalihakatis, mis autoga kaasas räägib igasugu reguleerimistes, aga klappidest pole sõnagi.
Samas vanemal 1,7 mootoril käib asi ikka nagu muiste - käsitsi.

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3916
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#20

Postitus Postitas logman » 12 Juun 2009 23:57

Ei.


Mine “Teeme ise”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist