1. leht 1-st

K: Generaator

Postitatud: 18 Juul 2015 07:55
Postitas taavi07
Tere. Oleks vaja väikest abi vea tuvastamisel, autoks lada 110. Autol ei laadind generaator korralikult akut täis, vahetasin generaatoril pingeregulaatori ja dioodi ploki ära aga nüüd armatuuris aku tuli põleb, ennem juppide vahetust ei põlend tuli aga genekas ei laadind korralikult. Põlema see tuli hakkas ma arvan nüüd sellepärast, et kui ma hakkasin generaatori küljest juhtmeid maha võtma siis läks voolu juhe vastu keret ja käis sirakas. Unustasin lolli peaga akult juhtme maha võtta. Nüüd auto kompuuter viskab teateks, et mingi kaitse on läbi aga mis kaitse, seda ta ei ütle. Vaatasin igast kaitsmed üle aga ei leidnud seda vigast. Ehk oskab keegi aidata?

Kas selline asi võib ka nüüd olla, et armatuuris aku tuli põleb aga genekas ikkagi laeb? Hetkel ei ole multimeetrit ka, et mõõta pingeid.

Postitatud: 18 Juul 2015 10:01
Postitas PikkPresident
Laadimise kontrolltuli ei ole üldiselt loll. Süttib sellest, et läbi süüteluku antakse talle aku pinge ja kui generaatori pinge on aku omast madalam, siis põlebki. Generaatori töötades tuleb ka teiselt poolt pinge peale ja võrdsete (noh, enam-vähem) pingete puhul tuluke kustub.

Generaatori kontrollimise juhis siin: http://www.autoprospect.ru/vaz/2109-sam ... atora.html Tegemist pole küll 100-seeria auto genega, aga põhimõttelist vahet pole, uuemal vaid üks faasimähis rohkem, seega ka dioode.

Ja ei saa päriselt välistada, et uued jupid pole defektsed. Nii või teisiti läheb mõõteriista vaja.

Ja kui originaalgenest ikka väga siiber saab... http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 533&page=2

Postitatud: 18 Juul 2015 15:29
Postitas taavi07
 
PikkPresident kirjutas:Laadimise kontrolltuli ei ole üldiselt loll. Süttib sellest, et läbi süüteluku antakse talle aku pinge ja kui generaatori pinge on aku omast madalam, siis põlebki. Generaatori töötades tuleb ka teiselt poolt pinge peale ja võrdsete (noh, enam-vähem) pingete puhul tuluke kustub.

Generaatori kontrollimise juhis siin: http://www.autoprospect.ru/vaz/2109-sam ... atora.html Tegemist pole küll 100-seeria auto genega, aga põhimõttelist vahet pole, uuemal vaid üks faasimähis rohkem, seega ka dioode.

Ja ei saa päriselt välistada, et uued jupid pole defektsed. Nii või teisiti läheb mõõteriista vaja.

Ja kui originaalgenest ikka väga siiber saab... http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 533&page=2
Testriga mõõtes jah ei lae kahjuks. Huvitav on see ka veel, et uuel dioodi plokil on 2 dioodi puudu keskelt aga vanal on kõik augud täidetud. Kas selles võib ka asi olla? Ostetud sai see veerenni varuosa poest

Postitatud: 18 Juul 2015 21:07
Postitas MargusR
Kuna generaator on kolmefaasiline,siis on ka kolm dioodipaari.Kui sul üks puudu,siis viga selge-dioodisild.Aga võisid selle särakaga haiget ka teha genekale.

Postitatud: 19 Juul 2015 08:45
Postitas PikkPresident
Uue tüübi genekas on neljafaasiline!

4 paari dioode siis... Ja kui nüüd kolme paariga dioodiplokk panna, siis on selge, et 25% jääb puudu. Vast saab poes ringi vahetada. Muidugi tuleb veenduda, et genel mõnda muud häda (lühis või katkestus rootoris või mõnes faasimähises) ei ole.

Postitatud: 22 Juul 2015 21:51
Postitas MargusR
:o No jälle targem!

Postitatud: 04 Aug 2015 17:24
Postitas taavi07
Kas oskab keegi öelda, kas lada 110 geneka juhtme vahel on kuskil kaitse ka? Dioodid jne kõik töötab aga kompuuter ütleb, et kaitse on läbi ja aku tuli põleb. Volga poes müüa arvas ka, et kui juhe läks vastu keret ja käis sirakas siis lõi kaitsme läbi aga kus see asuda võiks ei osand öelda.

Postitatud: 05 Aug 2015 15:17
Postitas kopp
No seal ju ainult 3 juhet vist ainult.M6 poldi alla otse akult ja ergutus,kui ergutuse juhe lahti siis laadimistuli põleb ja kui süüde sees siis peaks ju ergutusel vool peal olema mõõda ja kui pole siis hakata viga otsima.