1. leht 1-st

plokisoendus

Postitatud: 01 Nov 2013 17:46
Postitas kopp
Plokis olev soenduse tenn utiliseerus ja tekkis mõte panna boileri tenn 1,5-2 kw pumbast tuleva vooliku sisse.Õigemini too voolikupõlv ära ja tolle asemele terastoru milles tenn sees,lühemad tennid ca 15 cm pikad ja mahub kenasti.Too toru milles tenn jääb kaldu ja peaks tekkima iseringvool loogiliselt,aga kas tekib?Vanadel 120 skodadel oli niisamuti ja toimis.

Postitatud: 01 Nov 2013 18:08
Postitas motamees
Pead vaatama, et termostaat ei sega ringvoolu.
Klassikalisel Ladal on vooliku sisse panek raskendatud. Seda võimaldav voolik on väga lühike.
Tee aga plokiväline boiler ja ühenda väikeste voolikutega. Alumise punkti võtad vedeliku väljalaskmise avast. Ülemise jaoks kohtade puudust pole.
Uuema Lada kohta ei oska ma kosta. Siiski pead vaatama, et mingil tingimusel ei saa voolik minna vastu küttekeha. Vanasti olidki sellised voolikusisesed soendused, aga tuleohu (ka põlengud) tõttu tehti muudatused.

Postitatud: 01 Nov 2013 19:37
Postitas twist
Neid vooliku vahele ühenduvaid soojenduselemente toodetakse praegugi autodele, millele ploki sisse või karteri külge paigaldada ei saa. Kõige laiema tootevalikuga on Defa.

Postitatud: 01 Nov 2013 20:29
Postitas motamees
 
twist kirjutas:Neid vooliku vahele ühenduvaid soojenduselemente toodetakse praegugi autodele, millele ploki sisse või karteri külge paigaldada ei saa. Kõige laiema tootevalikuga on Defa.
Minu teada on Defal voolikute vahele ühendatav element eraldi karbis, nagu ma soovitasingi plokivälist boilerit. Seal ka ülekuumenemise andur.
Sellist kõverat küttekeha, nagu vanasti voolikusse pisteti, pole ammu kohanud. Viimati paigaldasin sellist kolmkümmend aastat tagasi oma Mossele.
Järgmine paigaldus oli juba plokiväline piimapudeli moodi küttekeha Nivale. Seal keerasingi jahutusvedeliku väljalaskmise punni asemele stutseri, alumise ühenduse jaoks. Küttekeha oli 1kw ja boileris oli ka ülekuumenemise andur.
Uurisin väheke katalooge ja selgub, et seeria 400 ongi selline, mida taunisin ennist. Tuli aga kohe ka meelde, et seal kasutatakse eraldi meetmeid selleks, et küttekeha mingil tingimusel vastu voolikut ei läheks.
Vabandan valeinfo pärast. :puzzled

Postitatud: 02 Nov 2013 16:41
Postitas kopp
Mõeldud oligi plokiväline boiler ja termostaadis mootori poole oli mõte,aga mota andis hoopis parema idee,aitähh.See auk kus praegu plokisoendus sees sealt sisend boilerisse ja väljund kohe peal olevasse voolikusse kust moororist läheb kuum vedelik termo avanemisel jahtuma radikasse,sinna kolmik ja super.Süütemoodulit veits nihutada ja mahub kenasti ära.Febis boileri tennid ca 20€ saadaval ja selline väike paras sisse toppida,iseenesest mõistetav,et ülekuumenemise kaitse ka peale.

Postitatud: 13 Nov 2013 14:30
Postitas PikkPresident
Kas saan õigesti aru, et selle isetegevuse eesmärk on oma kuldseid käsi ja terast mõistust proovile panna ja-või säästlikult läbi ajada?

Valmisvariandid oleks näiteks

http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?pag ... 20&lang=et

(kahjuks ei loe välja ei võimsust ega ühendusdiameetrit)


Või

http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?pag ... 20&lang=et


Või

http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?pag ... 20&lang=et

Iseasi muidugi, kuidas nad sõiduauto kapoti alla sobivad.

Mina sain Defa originaalelemendi (tootekood 411365) 35 ühiku kehtiva raha eest. Nii et kas raha pärast tasub leiduriks hakata. Kui meeldib, siis miks mitte.