Samara jõnksutab
Samara jõnksutab
-
pPikkPresident
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 43
- Liitunud: 27 Mär 2013 21:03
- Asukoht: Lõunamaa taeva all
Samara jõnksutab
Tegemist Euro3 aparaadiga ja anomaalia ilmneb pööretel 2000...3000, eriti teravalt 2500 pöörde kandis. Alguses jõnksutas mõned päevad niisama, siis süttis pidulikult ka tuluke armatuuris. Kuna muus osas käitub korralikult (käivitub, kiirendab, jõudu on) siis hakkas minu talupojamõistus kahtlustama gaasiklapi andurit. See pööretevahemik ju enamkasutatav ja sisuliselt peaks andur olema potensiomeeter, mis kulub ikka sellest piirkonnast, kus rohkem krutitakse (nagu vanal raadiol kulunud helitugevuse nupp, mis põhjustab raginat).
Tegin proovi, võtsin anduril juhtme tagant. Asi paranes. Peale juhtme taasühendamist ei täheldanud paari päeva vältel midagi ebanormaalset, kuni tekkisid jälle jõnksud ja tuluke süttis.
Ma nüüd mõtisklen, et kas olen selles "kriminaalromaanis" õige kahtlusaluse tabanud ja tellin uue anduri ära või võib viga olla hoopis mujal?
Tänan kaasa mõtlemast!
Tegin proovi, võtsin anduril juhtme tagant. Asi paranes. Peale juhtme taasühendamist ei täheldanud paari päeva vältel midagi ebanormaalset, kuni tekkisid jälle jõnksud ja tuluke süttis.
Ma nüüd mõtisklen, et kas olen selles "kriminaalromaanis" õige kahtlusaluse tabanud ja tellin uue anduri ära või võib viga olla hoopis mujal?
Tänan kaasa mõtlemast!
Ja ma tei säändse viguri, et osti hindäl Žiguli
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Vaheta andur ja kui hästi läheb saad aastakese muretult sõita jälle.
Ilma TPS andurita testimine ei pruugi veel suurt midagi näidata.
Poeuued TPS andurid on ka katki olnud, seega peaks ikkagi diagnostika seadme külge panema, et tegeliku vea põhjuse jälile saaks.
Pardakompuutrid diagnostikafunktsiooniga polnud eriti kallid võrreldes edaspidise kokkuhoiuga tulevaste remontide arvelt !
Ilma TPS andurita testimine ei pruugi veel suurt midagi näidata.
Poeuued TPS andurid on ka katki olnud, seega peaks ikkagi diagnostika seadme külge panema, et tegeliku vea põhjuse jälile saaks.
Pardakompuutrid diagnostikafunktsiooniga polnud eriti kallid võrreldes edaspidise kokkuhoiuga tulevaste remontide arvelt !
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
pPikkPresident
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 43
- Liitunud: 27 Mär 2013 21:03
- Asukoht: Lõunamaa taeva all
Tänan, olaaf!
Ma vaataks ise Itaalia anduri poole, odavam ja eeldatavasti kvaliteetsem kui Vene oma. (Tegelikult on paljude juppidega nii, et Lääne toodang on tihtilugu soodsam ja hinna-kvaliteedi suhe Vene omast parem).
Pardakompuutri vajalikkusest ja mõistlikkusest tean, olen kõik siinsed kompuutriteemad läbi kamminud. Aga kuidas on kompu hankimisega lood aastal 2013?
Lasin kunagi Venemaa tuttaval ringi vaadata, väidetavalt polnud Pihkvas müüjad sellise asja olemasolust kuulnudki, Petserist ei maksa rääkidagi. Siis lasin tal autocomp. ru kaudu tellida. Möödus mitu nädalat, vaikus. Siis tuttav helistas vastaval numbril, öeldi, et izvinite, praegu sellist mudelit pakkuda ei ole. Sinna see asi jäi...
Olen käinud Tartus Jaama tänavas. Seal on letis imepiseke asjandus 100-seeriale, juba disaini ja paigalduse pärast sellist asja ei taha. Muidugi öeldi, et ka Samara oma saab tellida, aga jutt üsna ebakonkreetne, ei mudeleid, ei hindu.
Pealinna satun ise statistiliselt kord nelja aasta jooksul. Seal pole ka ühtegi tuttavat, kes a) oleks tehnikas tugev ja b) keda sobiks sellise "tühise" probleemiga tülitada.
Vot niimoodi ma siis "ostangi" juba paar aastat kompuutrit:D
Ma vaataks ise Itaalia anduri poole, odavam ja eeldatavasti kvaliteetsem kui Vene oma. (Tegelikult on paljude juppidega nii, et Lääne toodang on tihtilugu soodsam ja hinna-kvaliteedi suhe Vene omast parem).
Pardakompuutri vajalikkusest ja mõistlikkusest tean, olen kõik siinsed kompuutriteemad läbi kamminud. Aga kuidas on kompu hankimisega lood aastal 2013?
Lasin kunagi Venemaa tuttaval ringi vaadata, väidetavalt polnud Pihkvas müüjad sellise asja olemasolust kuulnudki, Petserist ei maksa rääkidagi. Siis lasin tal autocomp. ru kaudu tellida. Möödus mitu nädalat, vaikus. Siis tuttav helistas vastaval numbril, öeldi, et izvinite, praegu sellist mudelit pakkuda ei ole. Sinna see asi jäi...
Olen käinud Tartus Jaama tänavas. Seal on letis imepiseke asjandus 100-seeriale, juba disaini ja paigalduse pärast sellist asja ei taha. Muidugi öeldi, et ka Samara oma saab tellida, aga jutt üsna ebakonkreetne, ei mudeleid, ei hindu.
Pealinna satun ise statistiliselt kord nelja aasta jooksul. Seal pole ka ühtegi tuttavat, kes a) oleks tehnikas tugev ja b) keda sobiks sellise "tühise" probleemiga tülitada.
Vot niimoodi ma siis "ostangi" juba paar aastat kompuutrit:D
Ja ma tei säändse viguri, et osti hindäl Žiguli
-
pPikkPresident
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 43
- Liitunud: 27 Mär 2013 21:03
- Asukoht: Lõunamaa taeva all
Probleem lahendatud, andur vahetatud. Lisaks ilmnenud probleemile lahenes ka üks teine asi. Nimelt kukkusid varem pöörded gaasi vabastamisel nulli, mis tegi sujuvalt sõitmise üsna keeruliseks. Pritsega auto puhul pani selline käitumine imestama. Järelikult oli see andur juba algusest peale veidi vigane.
Õnneliku tuleviku huvides sai aktiviseeritud ka kompuutri otsing. Hetkel ootan telefonikõnet...
Offtopikuna küsimus: saan ma õigesti aru, et kompuuter on nii tark, et registreerib ka need vead, mille puhul cheki tuluke süttida ei viitsi? Näiteks hakkas ükskord mootor "lonkama" ja selgus, et ühe küünla isolaator oli mõranenud ja säde läks otse massi. Samas tuluke jäi rahulikult uinuvasse olekusse.
Õnneliku tuleviku huvides sai aktiviseeritud ka kompuutri otsing. Hetkel ootan telefonikõnet...
Offtopikuna küsimus: saan ma õigesti aru, et kompuuter on nii tark, et registreerib ka need vead, mille puhul cheki tuluke süttida ei viitsi? Näiteks hakkas ükskord mootor "lonkama" ja selgus, et ühe küünla isolaator oli mõranenud ja säde läks otse massi. Samas tuluke jäi rahulikult uinuvasse olekusse.
Ja ma tei säändse viguri, et osti hindäl Žiguli
-
pPikkPresident
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 43
- Liitunud: 27 Mär 2013 21:03
- Asukoht: Lõunamaa taeva all
Seoses verbaalse kõhulahtisusega torgin veel vana teemat. Kuna nii mõnigi foorumlane huvitus kompuutrist, siis annan teada, et http://www.mekre.ee/ aitas mind hädast välja.
Sai soetatud selline aparaat http://www.orionspb.ru/comp/157/ Samarale sobib nagu rusikas silmaauku. Tarkvaraliselt sobib ka 100-seeria ja veel muudegi masinatega. 100-seeriale oli ka "päris oma" kompusid kohapeal saada. Igatahes küsida tasub.
Aparaat ise suht algeline, isegi aju pidi käsitsi valima. Kell kipub taha jääma ja kütusekuluks näitas alguses UAZi numbreid:lol Samas on võimalik peaaegu kõike timmida ja igasugu korrektsijaid sisse viia, aga ei ole leidnud motivatasiooni 30 lk venekeelse jutu läbiseedimiseks ja järgiproovimiseks.
Diagnostikafunktsiooni (see ju ongi peamine!) täidab küll. Näinud olen koode 0560 ja 1602, mis olid tingitud nõrgast akust.
Ilmneb ka teatud lahknevusi auto kellaploki näitudega, aga ega need päris laboririistad ei olegi. Spido näitab ju enamikel autodel tegelikust suuremat kiirust. Mind vaevab aga see, et mootori temperatuuriks ei ole kompu näidanud rohkem kui 81 kraadi (kellaplokis seier tsuti alla 90). Kas see on normaalne?
Kompu lõpliku installiga seotult (välistemperatuuri anduri organiseerimine läbi mootori juhtmekimbu kunde jalgade juurest) sai ette võetud ka soojendusradika vahetus. Oletasin, et seoses eelmise omaniku poolt sooritatud "keemiarünnakuga" jahutussüsteemile on radikas umbes ja "tuba" seetõttu külm. Kahjuks tuli tõdeda, et radikavahetuse peamine tulemus oli värvihais (tegemist plastanumatega vaskradikaga). Vot nüüd ongi mõistus testikulaarsel nivool:lol Kas kompu näitab õiget temperatuuri ja näiteks väsinud termostaadi tõttu sooja ei tulegi, või on viga kuskil mujal (soojenduskraan ei avane)? Või...?
Sai soetatud selline aparaat http://www.orionspb.ru/comp/157/ Samarale sobib nagu rusikas silmaauku. Tarkvaraliselt sobib ka 100-seeria ja veel muudegi masinatega. 100-seeriale oli ka "päris oma" kompusid kohapeal saada. Igatahes küsida tasub.
Aparaat ise suht algeline, isegi aju pidi käsitsi valima. Kell kipub taha jääma ja kütusekuluks näitas alguses UAZi numbreid:lol Samas on võimalik peaaegu kõike timmida ja igasugu korrektsijaid sisse viia, aga ei ole leidnud motivatasiooni 30 lk venekeelse jutu läbiseedimiseks ja järgiproovimiseks.
Diagnostikafunktsiooni (see ju ongi peamine!) täidab küll. Näinud olen koode 0560 ja 1602, mis olid tingitud nõrgast akust.
Ilmneb ka teatud lahknevusi auto kellaploki näitudega, aga ega need päris laboririistad ei olegi. Spido näitab ju enamikel autodel tegelikust suuremat kiirust. Mind vaevab aga see, et mootori temperatuuriks ei ole kompu näidanud rohkem kui 81 kraadi (kellaplokis seier tsuti alla 90). Kas see on normaalne?
Kompu lõpliku installiga seotult (välistemperatuuri anduri organiseerimine läbi mootori juhtmekimbu kunde jalgade juurest) sai ette võetud ka soojendusradika vahetus. Oletasin, et seoses eelmise omaniku poolt sooritatud "keemiarünnakuga" jahutussüsteemile on radikas umbes ja "tuba" seetõttu külm. Kahjuks tuli tõdeda, et radikavahetuse peamine tulemus oli värvihais (tegemist plastanumatega vaskradikaga). Vot nüüd ongi mõistus testikulaarsel nivool:lol Kas kompu näitab õiget temperatuuri ja näiteks väsinud termostaadi tõttu sooja ei tulegi, või on viga kuskil mujal (soojenduskraan ei avane)? Või...?
Ja ma tei säändse viguri, et osti hindäl Žiguli
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
kas küttekasti õhusiiber liigub ilusti?
kui radikas ise soe siis ei suruta sealt õhku läbi lihtsalt vaid suunatakse õhk mööda..
81 kraadi vähe - jahutusvent peaks 100+ kraadil alles lülituma.
pane mootor käima ja vaata kas radikas hakkab kohe soenema või on külm mingi hetkeni..
kui radikas ise soe siis ei suruta sealt õhku läbi lihtsalt vaid suunatakse õhk mööda..
81 kraadi vähe - jahutusvent peaks 100+ kraadil alles lülituma.
pane mootor käima ja vaata kas radikas hakkab kohe soenema või on külm mingi hetkeni..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
pPikkPresident
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 43
- Liitunud: 27 Mär 2013 21:03
- Asukoht: Lõunamaa taeva all
-
pPikkPresident
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 43
- Liitunud: 27 Mär 2013 21:03
- Asukoht: Lõunamaa taeva all
Ausalt öeldes ma küttekasti hingeeluga põhjalikumalt ei tutvunud. Radikas välja ja uus asemele. Võibolla tegin seda täiesti asjatult.olaaf kirjutas:kas küttekasti õhusiiber liigub ilusti?
Ei oska isegi öelda, kumb variant on. Aga nii või teisiti - viga siis ilmselt klapis positsioon nr 8? Seda panin küll tähele, et ülemisel klapil (pos 3) oli "noku" (kuhu käib tross) ära murdunud. Keerasin ta lihtsalt lahtisesse asendisse ja ladusin armatuuri tagasi. Sügavamale kasti sisusse ei kaevunud.
Ja ma tei säändse viguri, et osti hindäl Žiguli