1. leht 1-st

Rooli värin

Postitatud: 01 Mai 2011 18:36
Postitas MargusR
Tere!Probleem selline,et sõites maanteel kiirusega 95 ja edasi hakkab rool värisema.Aga asja point on selles,et mitte koguaeg ta nii ei tee.Vahel sõidab nagu siidi ja siis üksaeg hakkab pihta.Laugemasse kurvi sisenemisel olen juba 85-90 juures tajunud värisemist.Autol all uus jooks velgi ja rehve(Nokian),sarniirid ja rooliotsad korras,sillastend läbitud,rattaid vahetasin ka eest taha ja vastupidi.Ainus asi mis täna silma jäi oli see,et hoides käega sisemisest poolassi otsast kinni tundsin assi pöördsuunaliselt liigutades väikest lõtku välimistel otstel mõlemal pool.Kas see lõtk on normaalne või ei tohi seal seda olla üldse?Autoks 112.

Postitatud: 01 Mai 2011 22:38
Postitas Arvos
Uued rehvid ei tähenda veel mitte midagi. Kruti alt rattad ja viska algatuseks need tasakaalustuse pinki. On juhtunud, et tuttuued rehvid on kõverad.

Postitatud: 01 Mai 2011 23:05
Postitas twist
Uutest Nokianitest ära end küll petta lase. See poleks esimene kord, kui seda marki uuel rehvil on punn väljas või viskab. Pane rattad uuesti pinki ja saad teada.

Postitatud: 02 Mai 2011 20:42
Postitas MargusR
Eks tuleb see tee ette võtta siis:) Aga kuidas selle poolassi otsa lõtkuga on? Tohib olla väike lõtk või ei?:rolleyes

Postitatud: 03 Mai 2011 08:43
Postitas Raldo
Väike lõtk tohib olla

Postitatud: 03 Mai 2011 11:44
Postitas logman
Tegelikult hoopis sisemise poolassi otsa liiga suurest lõtkust annab selline värin märku.
Logista tervet telge ristisuunaliselt.
Eriti hästi on seda värinat tunda kiirendamisel.
Kui kerge veoga sõites võdinat pole, aga kiirendamisel on, siis tõenäoliselt tuleb see ots välja vahetada.
Probleem peaks süvenema kilometraaži tõustes.

Postitatud: 03 Mai 2011 13:11
Postitas Tsakk
Pakuks ka veovõlli otsi, endalgi sama mure olnud, et miks väriseb ja siis kui enam auto ei liikunud ühti, sain teada milles mure oli:)

Postitatud: 03 Mai 2011 19:19
Postitas MargusR
 
logman kirjutas:Tegelikult hoopis sisemise poolassi otsa liiga suurest lõtkust annab selline värin märku.
Logista tervet telge ristisuunaliselt.
Eriti hästi on seda värinat tunda kiirendamisel.
Kui kerge veoga sõites võdinat pole, aga kiirendamisel on, siis tõenäoliselt tuleb see ots välja vahetada.
Probleem peaks süvenema kilometraaži tõustes.
Sa mõtlesid kiiruse tõusu?Kui kiirendan neljandaga u sajani ja sidurit vajutan käiguvahetuseks,siis viskab ka hullu vibra peale,nagu vedu taha tuleb, läheb vähemaks,aga ikkagi jääb ja seda mitte koguaeg,vaid kuidas kunagi.:P Läbisõitu ka juba 150000

Postitatud: 04 Mai 2011 12:05
Postitas logman
Lühidalt:
Kiirendamisel on värin.
Ühtlasel sõidul pole värinat.
Siduri ära lahutad, siis värin kaob, sest vedu pole enam järel.
Ehk kui too võdin on ainult "peale tallates", siis suure tõenäosusega sisemine veovõlli ots läbi. Kaua sellise vibraga sõidad, siis väristab varsti (700-1000 kilti kannatab künda) nii, et käigukang ei püsi kah peos enam.
Säärased kogemused VW Vento ja VW Transporter T4 kaubikuga.

Postitatud: 04 Mai 2011 19:04
Postitas MargusR
Selles on teema,et kui kiirendan sajani,pole vibrat.See tuleb siduri vajutamisel viienda käigu lülitamiseks.Just see aeg mil sidur all on,hakkab ikka hullult laperdama rool.Ja täna tähendasin,et u.120 peal jääb vähemaks.Ma käin ikka tasakaalustamises ära,viitab nagu sellele.

Postitatud: 13 Mai 2011 19:55
Postitas MargusR
Sai siis pikemalt tõbine oldud ja ei saanud asjaga tegeleda.Nüüd siis tasakaalupingis käidud ja mure murtud.Sellest ka hea õppetund-tuleb käia suuremates töökodades kus uuem tasakaalustamise tehnika.Aitäh kaasamõtlejatele!:)