1. leht 1-st

K: 111 tagapidurite vahetus

Postitatud: 02 Aug 2010 20:38
Postitas mesasja
Kui raske see on, ja mis vahendeid vaja on?
pole siiani vahetanud tagumisi(trummli) pidureid...


lugesin foorumist ka , aga enamus tagaveoliste kohta

Postitatud: 02 Aug 2010 22:59
Postitas logman
Sellepärast polegi midagi kirjutatud, et see töö liiga lihtne on.
Ega klassiku süsteemist suurt midagi erinevat olegi.
A mida seal vahetad? Klotse?

Postitatud: 02 Aug 2010 23:08
Postitas mesasja
klotse jah, hakkas täna pidurdamisel kolksuma, kui pedaali vajutada...
samas ei tööta käsipidur ka

Postitatud: 02 Aug 2010 23:27
Postitas logman
Vaatasin väheke siit seda ehitust http://www.autosoft.ru/online/acat/
ja tuleb välja, et uuematel masinatel juba asjandusi muudetud ning seda just seisupiduri osas.
A tegelikult ei tähenda see suurt midagi. Võta lahti, tutvu eluga ja kui kardad, et midagi valesti läheb, tõsta terve tagumine ots pakkudele ning tee algul üks ja siis teine pool korda.
Nii hää vahepeal vaadata, kas saab süsteemi õigesti kokku ;).

Õhutamine jäta kõige lõppu ja selleks on kasulik masin ikkagi ratastele toetada, sest tõstetud tagumik=allalastud sild ja pidurijõu regulaator võib kanali sootuks bokeerida.
Loodame,et pole tarvis õhutada, kuid mine sa tea mis sealt leida on.

Postitatud: 04 Aug 2010 08:50
Postitas mesasja
nii, lahti võetud...
midagi müstiliselt keerulist ei ole, KUID...niplid sain lahti torutangidega:), ainuke mis roostes oli ja kätte ei saanud oli 1 splint, mis käibklotsi ja hoova vahel. käsipidur ei tööta ikka,
tross lahti, hoovastik liigub, samas see hoob trumli sees liigub äärmiselt vähe, ühel poolel käib muuseas ringi, teiselpoolel on natuke kinni võtnud ....hakkan edasi vaatama,

[Muudetud: 4-8-2010 mesasja]

Postitatud: 04 Aug 2010 09:40
Postitas logman
Sorry, valetasin uue kässari osas :D.
Tegelikult on kõik vana ja täpselt sama süsteem nagu samaarilgi, ainult uutel on kiiruse andur tagarattasse peidetud, mida ekslikult uueks seisupidurisüsteemiks pidasin :lol. Minu viga, ei lugenud korralikult pildilt välja.

Sa vaata, kui hästi trossid liiguvad ja vajadusel võid trosside tagaotstes olevad vedrud (ümber trossi keritud) umbes poolteist või kaks cm lühemaks lõigata.
On olemas mingeid haigeid trosse, milledel need vedrud juba sünnist saadik liiga pikad. Kulunud hoovastikuga tekib samuti seesama efekt, et vedru surutakse lõpuni kokku, aga klotsid pole veel vastu trumleid jõudnudki.

Tee kõik detailid roostest ja paagatanud mustusest traadikettaga puhtaks, hõõrdumiste vähendamiseks pane omavahel kokkupuutuvatele pindadele vasemääret vahele ja peab töötama.


Pilt

Vaata ka siit, kuidas saab veel käsipidurit "remontida" ;) :
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 011&page=8


[Muudetud: 4-8-2010 logman]

Postitatud: 04 Aug 2010 23:36
Postitas mesasja
nii....ostsin uued trummlid, all uued trossid, kuid tekkis probleem tagasisaamisega...pingutan, mis pingutan, ei võta korralikult kinni...ühel rattal veel võtab midagi, teisel jõuab käega edasi keerata...
vaatasin teemat...proovin sauti seda splinti teha sinna...äkki aitab

[Muudetud: 4-8-2010 mesasja]

Postitatud: 04 Aug 2010 23:56
Postitas logman
No seal see kala olla võibki, et kahe klotsi vahel olevas latis käsipidurile mõeldud pilu on liiga pikaks kulunud.
Aitab see nipp: http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... &pid=90661
või uus latt.
Nippi kasutaks meelsamini. Mu samaral oli kogu see värk nii kulunud, et pistsin vahesse lausa viie mm-se kruvi :D, aga tööle sain.

Ja muide näiteks VW-l on selle mota pandud splindi asemel sinna juba tehasest paigaldatud pikk kolmnurkne tila, mida kerge vedruke ajapikku vaikselt allapoole tirib. Nii on klotsid trummlist alati ühekaugusel. Kui tila klotside kuludes päris alla jõuab, on aeg uued klotsid panna. Väga hea süsteem mida kannataks ka ise ladale külge nokerdada.
Ehk mõnel päeval saan siia ka VW süsteemist pildi tehtud.



[Muudetud: 4-8-2010 logman]

Postitatud: 05 Aug 2010 18:47
Postitas mesasja
sain lõpuks korda.....
panin samasuguse tüki vahele nagu pildid, kolm korda erinevaid
suuruseid ja lõpuks hakkas tööle....

Postitatud: 11 Aug 2010 23:06
Postitas logman
Pilt siis tollest isereguleerivast süsteemist.
Kasutusel näiteks VW Polo trummelpidurite juures.
Lihtne, töökindel, aeg sööb ainult vedru, selle poolest mu arust parem kui need, milledel terasplekist kida kerib latti pikemaks (Fordil näit.).Pilt

Postitatud: 11 Aug 2010 23:07
Postitas logman
Ja teise nurga alt vaadates:Pilt

Postitatud: 22 Okt 2010 16:58
Postitas martvl
ehk keegi oskab öelda,kuidas tagumine trummel oma asukohast lahkub?
tuleb koos laagriga ?
või nagu klassikul ?

Postitatud: 22 Okt 2010 17:56
Postitas logman

Postitatud: 22 Okt 2010 18:26
Postitas martvl
suured tänud :)
eks mul naad siis kinni roostetanud !