Lada Samara stange demontaa?

Lada Samara stange demontaa?

Teemad, mis puudutavad uuemaid esiveolisi Ladasid - 08/09; 110/111/112 ja teised.
Vasta
c
carl93
Foorumi kasutaja
Postitusi: 487
Liitunud: 10 Jaan 2007 21:23
Asukoht: loo alevik
Autod: vaz 2103

Lada Samara stange demontaa?

Postitus Postitas carl93 »

tere tahtsin küsida,et kus käib lada 08al tagumine stange lahti kas sealt alt kus on sumpa ja konks ma ise vaatasin aru ei saanud:sein

[Muudetud: 22-3-2007 PuZuP]
carl-steven berg
s
stayed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 18 Mär 2006 17:04
Asukoht: tallinn
Autod: 21093, micu lancer gti, corolla TS

Postitus Postitas stayed »

2 bolti seal kus stange sisse tehtud sisselõiked ja 4 mutrit servades
ettevaatust laguneb!
p
PikkPresident
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 27 Mär 2013 21:03
Asukoht: Lõunamaa taeva all

Postitus Postitas PikkPresident »

Vana teema reanimeerimiseks mõned tähelepanekud, äkki on kellelegi abiks.

Teoreetiliselt tuleb stange (kehtib ka esimese kohta!) ära tõepoolest kirjeldatud viisil. Aga kui auto on vanem ja/või palju sõitnud poristel/tolmustel teedel, siis võivad poltliited olla kinni roostetanud.

Ei aita ka klassikalised nipid ("keemiarünnak", löögid, kuumutamine) konstruktsioonilisel põhjusel, mida kohe kirjeldan.

Alumised poldid lähevad kandilise mutri sisse, mida oleks õigem küll nimetada keermestatud auguga klotsiks. Sinna on omakorda ümber keevitatud plekist karp. (Konstruktsiooni mõtteks ebatäpsuste tolereerimine stange paigaldusel, omal ajal ka mujal levinud nipp).

Kui aga liide on roostes, siis ei suuda plekk-karp enam vastupanu osutada ja üsna suure tolerantsiga karpi paigutatud mutter hakkab koos poldiga pöörlema. Kinni pole hoida kuskilt, samuti on problemaatiline enne keerama asumist liidet õlitada. Löögid summutab plaststange (mille küljes detailid paiknevad) ja "leegiheitjaga" ei saa taas õigele kohale juurde ning plasti läheduses pole pealegi mõistlik tuld kasutada.

Demonteerimata stange siiski ei jää, eelkirjeldatud juhul tuleb lahti päästa hoopis kaks M8 mutrit, millega kinnitub kere külge stange kronstein (läbi mille eelkirjeldatud polt kulgeb).

Edasine on juba maitse asi. Kas lähtuda laulusalmist Ja kõik see oli kord ja las ta jääbki nii, muinasjutumetsa sa ei tule tagasi ja panna asi samamoodi (kahe mutriga) tagasi või teha "õige" poltliide "kehtivaks".

Selleks tuleb polt läbi lõigata ja kandilist mutrit hoidev konstruktsioon stange küljest eemaldada. Karp lahti lõigata, siis pääseb mutri/poldijäänuse kooslus kätte. Edasi saab juba kruustange jm nippe kasutades nad omavahel lahutada. Siis tuleb kuskilt uus polt otsida. Mõõte ei mäleta, vast oli mingi 12mm ja peenkeermega. Mutter karpi tagasi, karp kinni keevitada. Muidugi võib ka mutri kinni keevitada, aga siis peab väga kindel olema, et asjad hiljem paika lähevad. Ja järgmise korra jaoks on mõtekas keere koostada tõrvaga.

Rõhutan veel, et sellise kadakipu läbimine pole kohustuslik, maitseasi. Ühtlasi kahetsen, et kiirel lappamisel ei õnnestunud veebikataloogist stange pilti leida, mis juttu illustreeriks.

Veel võib juhtuda, et ka stange külgmised M6 tikkpoldid, mis kinnituvad rattakoopasse, võivad murduda. Siin lugu palju lihtsam: stange eemaldamist see ei sega (vastupidi!). Siis tuleb poldipea vastava kronsteini küljest maha lõigata/käiata ja õigesse kohta 6mm auk puurida ja uus tikkpolt paika keevitada. Kui keevitamisvõimalust ei ole, pole ka häda: tuleb panna tavaline polt, mille pead saab plasti ja kronsteini vahele torgatud võtmega kinni hoida.
Ja ma tei säändse viguri, et osti hindäl Žiguli
Vasta