Samara käigukasti demontaaz.
Samara käigukasti demontaaz.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4001
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Samara käigukasti demontaaz.
Kirjeldaks siin Samara käigukasti mahavõtmist kanalil.
Alustame sellest ,et masin tuleks paigutada kanalile võimalikult paremale poole ,sest kast asub vasakul ja nii jääb endal rohkem ruumi auto all askeldamiseks.
Esmalt vaatame ,mida saab kapoti all ära teha.
Lülitame välja masslüliti või eemaldame akult (-)klemmi.
Eemaldame (+)juhtme starteri tõmbereleelt ,peenema ,relee juhtimise juhtme samuti ja ÜSS-anduri sidurikojalt.
Ilma kanalisse ronimata saab lahti keerata ka spidomeetri trossi ,samuti ülemised sidurikoja ja mootori vahelised kinnituspoldid (2tk.).
Keerame lahti siduritrossi reguleermutrid (pos.5 joonisel) ,tõmbame trossi kronshteini kahvli vahelt välja ning eemaldame trossi otsa (pos.7) siduri lülitushargist (pos.8).
Keerame lahti starteri ülemise kinnituspoldi.
Sellega on kapotialune töö lõppenud ja võib asuda vasaku esiratta kallale.
Alustame sellest ,et masin tuleks paigutada kanalile võimalikult paremale poole ,sest kast asub vasakul ja nii jääb endal rohkem ruumi auto all askeldamiseks.
Esmalt vaatame ,mida saab kapoti all ära teha.
Lülitame välja masslüliti või eemaldame akult (-)klemmi.
Eemaldame (+)juhtme starteri tõmbereleelt ,peenema ,relee juhtimise juhtme samuti ja ÜSS-anduri sidurikojalt.
Ilma kanalisse ronimata saab lahti keerata ka spidomeetri trossi ,samuti ülemised sidurikoja ja mootori vahelised kinnituspoldid (2tk.).
Keerame lahti siduritrossi reguleermutrid (pos.5 joonisel) ,tõmbame trossi kronshteini kahvli vahelt välja ning eemaldame trossi otsa (pos.7) siduri lülitushargist (pos.8).
Keerame lahti starteri ülemise kinnituspoldi.
Sellega on kapotialune töö lõppenud ja võib asuda vasaku esiratta kallale.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4001
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Võtame maha vasaku esiratta rummu katva kupli ja keerame lahti seal paistva suure mutri. Lõdvendame rattapoldid.
Tõstame tungrauaga üles auto vasaku esinurga ning toestame masina.
Ratas alt võetud ,saab ronida kanalisse.
All toimetamise ruumi saamiseks tuleb eemalada mootori ümber olevad porikaitseplekid. Samuti plekk ,mis kaitseb hooratast pori eest.
Siis laseme välja käigukastist õli.
Kanalis on hea keerata lahti kahe poldiga kinnituv zarniirliigend ,misjärel võib tõmmata rummu pooltelje otsast maha.
Kui käigukastist enam õli ei tule ,saab pooltelje difri otsast samuti eemaldada. Heebel abiks ,kui muidu ei saa ja soovitan difriauku panna kaltsust pikk punn ,sest vastasel juhul võib difri satelliithammasratas lihtsalt omalt kohalt "ära kaduda" ehk k. kasti kukkuda ( http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=22101 ).
Võtsin maha ka õõtshoova koos torsoonile mineva väikese stabilisaatorvardaga ja eest tahapoole mineva pika reaktiivvarda. Sai juba palju ruumi juurde.
Ühendame lahti tagurpikäigu tule anduri juhtmed.
Keerame lahti ülejäänud starteri poldid ja võtame maha starteri.
Laseme lõdvaks käiguhoovastikul oleva kammitsa (pos.10) ja saabki tõmmata hoovastiku kasti otsast lahti.
[Muudetud: 6-2-2010 logman]
Tõstame tungrauaga üles auto vasaku esinurga ning toestame masina.
Ratas alt võetud ,saab ronida kanalisse.
All toimetamise ruumi saamiseks tuleb eemalada mootori ümber olevad porikaitseplekid. Samuti plekk ,mis kaitseb hooratast pori eest.
Siis laseme välja käigukastist õli.
Kanalis on hea keerata lahti kahe poldiga kinnituv zarniirliigend ,misjärel võib tõmmata rummu pooltelje otsast maha.
Kui käigukastist enam õli ei tule ,saab pooltelje difri otsast samuti eemaldada. Heebel abiks ,kui muidu ei saa ja soovitan difriauku panna kaltsust pikk punn ,sest vastasel juhul võib difri satelliithammasratas lihtsalt omalt kohalt "ära kaduda" ehk k. kasti kukkuda ( http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=22101 ).
Võtsin maha ka õõtshoova koos torsoonile mineva väikese stabilisaatorvardaga ja eest tahapoole mineva pika reaktiivvarda. Sai juba palju ruumi juurde.
Ühendame lahti tagurpikäigu tule anduri juhtmed.
Keerame lahti ülejäänud starteri poldid ja võtame maha starteri.
Laseme lõdvaks käiguhoovastikul oleva kammitsa (pos.10) ja saabki tõmmata hoovastiku kasti otsast lahti.
[Muudetud: 6-2-2010 logman]
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4001
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Nüüd peaks hüdraulilise tungrauaga toestama natuke mootori tagumist otsa ,et saaks hiljem ,kui on lahti keeratud käigukasti auto küljes hoidvad kronshteinid (pos. 9 ja 2) ,käigukasti sujuvalt allapoole lasta.
Tungraud alla lastud ,võib ära keerata viimase poldi (eespool) ja mutri (tagapool) ,mis hoidsid sidurikoda mootori küljes.
Ongi nagu kõik ,jääb veel vaid käigukast mootori küljest lahti kangutada. Erilist jõudu selleks ei rakendanud ,vaja oli aidata parempoolne pooltelg difrist heebliga välja.
Kui kast maas ,siis mootor jääb ilusti tasakaalu ja ka külgepidi ei kuku ta kuhugile ,sest tagantpoolt jääb õhupuhasti vastu torpeedoplekki kenasti kandma.
Kasti tagasi pannes kasutasin väheke abilist.
Tungraud sai nüüd pandud eesotsas oleva geneka rihmaratta alla ,et mootori tagumine ots kõvasti all pool oleks.
Siis tõstsin käigukasti kanalil olevale lauale ja kahekesi ,üks eest ,teine tagantpoolt tõstes ,saime ta kenasti parempoolse pooltelje otsa nikerdatud. Rohkem võttis aega sidurivõlli ketta sisse saamine ,aga kui sain veel ühe tungrauaga käigukasti toestatud ,polnud abilist enam tarvis.
Kasti meelitasin mootori otsa kahe pika poldiga ülemistest kinnitusaukudest. Vahepeal pidin ka difrisse pistetud vasaku poolteljega proovima ,millal sidurivõll ketta nuutidesse hakkab hambuma.
Üllatus oli ka varuks. Nimelt - ei tasu otsida väntvõlli tagaotsa laagrit... Seda pole olemas!
[Muudetud: 17-1-2007 logman]
Tungraud alla lastud ,võib ära keerata viimase poldi (eespool) ja mutri (tagapool) ,mis hoidsid sidurikoda mootori küljes.
Ongi nagu kõik ,jääb veel vaid käigukast mootori küljest lahti kangutada. Erilist jõudu selleks ei rakendanud ,vaja oli aidata parempoolne pooltelg difrist heebliga välja.
Kui kast maas ,siis mootor jääb ilusti tasakaalu ja ka külgepidi ei kuku ta kuhugile ,sest tagantpoolt jääb õhupuhasti vastu torpeedoplekki kenasti kandma.
Kasti tagasi pannes kasutasin väheke abilist.
Tungraud sai nüüd pandud eesotsas oleva geneka rihmaratta alla ,et mootori tagumine ots kõvasti all pool oleks.
Siis tõstsin käigukasti kanalil olevale lauale ja kahekesi ,üks eest ,teine tagantpoolt tõstes ,saime ta kenasti parempoolse pooltelje otsa nikerdatud. Rohkem võttis aega sidurivõlli ketta sisse saamine ,aga kui sain veel ühe tungrauaga käigukasti toestatud ,polnud abilist enam tarvis.
Kasti meelitasin mootori otsa kahe pika poldiga ülemistest kinnitusaukudest. Vahepeal pidin ka difrisse pistetud vasaku poolteljega proovima ,millal sidurivõll ketta nuutidesse hakkab hambuma.
Üllatus oli ka varuks. Nimelt - ei tasu otsida väntvõlli tagaotsa laagrit... Seda pole olemas!
[Muudetud: 17-1-2007 logman]
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4001
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Maha tuli kiirelt ,paar tundi vist "nullist sajani". Eks tuhnisin ka raamatus töö kõrvalt. Hea oligi ,sest peaaegu oleksin unustanud ÜSS-anduri külge. Ega teda nüüd otseselt muuks asjaks vaja olegi ,kui et diagn.pistikut saaks kasutada ,aga no las olla siis komplekne.
Tagasipanekuga oli rohkem pusismist ,sest ei viitsinud parempoolset pooltelge maha võtta. Kõva tunnike läks paljalt kasti paikasaamiseks. Poldid-mutrid uuesti määrida ka - kokku u. neli tundi.
Tagasipanekuga oli rohkem pusismist ,sest ei viitsinud parempoolset pooltelge maha võtta. Kõva tunnike läks paljalt kasti paikasaamiseks. Poldid-mutrid uuesti määrida ka - kokku u. neli tundi.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4001
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
See on mu vanamehe "käeharjutus". Õige vuuk on see siin.Algselt postitas: tuhajuhe
vaatasin,et väga ilus vuuk on laotud kanali silikaati:o
Lasksin tal teha. Soe ja hää.
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2862
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Mida tegin mina teistmoodi.
Minu töö käis tõstuki peal. Mootori toestasin pika latiga.
...ja soovitan difriauku panna kaltsust pikk punn...
Keerasin esimese kättejuhtuva papitüki rulli ja ajasin auku. Lahti lastes paisus papirull vajalikku mõõtu.
...Keerame lahti siduritrossi reguleermutrid (pos.5 joonisel) ,tõmbame trossi kronshteini kahvli vahelt välja...
Tross jäi kronsteini külge. Eemaldasin kogu kronsteini käigukastilt (2 mutrit). Nii ei sega kronsa kasti mahavõtmist.
Noolega näidatud korgist täidetakse pärast kast õliga.
...ja soovitan difriauku panna kaltsust pikk punn...
Keerasin esimese kättejuhtuva papitüki rulli ja ajasin auku. Lahti lastes paisus papirull vajalikku mõõtu.
...Keerame lahti siduritrossi reguleermutrid (pos.5 joonisel) ,tõmbame trossi kronshteini kahvli vahelt välja...
Tross jäi kronsteini külge. Eemaldasin kogu kronsteini käigukastilt (2 mutrit). Nii ei sega kronsa kasti mahavõtmist.
Noolega näidatud korgist täidetakse pärast kast õliga.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2862
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
...jääb veel vaid käigukast mootori küljest lahti kangutada. Erilist jõudu selleks ei rakendanud ,vaja oli aidata parempoolne pooltelg difrist heebliga välja. ...
Võtsin ka parema pooltelje kohe küljest ära. Töötan üksi ja abilist kasti mahavõtmisel ja panemisel pole.
Lada pooltelje sisemise liigendi äär on väga kumer. Heebliga seal halb toimetada (libiseb ära). Parempoolse liigendi lõin välja vasest vahetükiga. Vasakpoolse peab siiski heebliga nikerdama.
Võtsin ka parema pooltelje kohe küljest ära. Töötan üksi ja abilist kasti mahavõtmisel ja panemisel pole.
Lada pooltelje sisemise liigendi äär on väga kumer. Heebliga seal halb toimetada (libiseb ära). Parempoolse liigendi lõin välja vasest vahetükiga. Vasakpoolse peab siiski heebliga nikerdama.
C
-
ttiit
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 622
- Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
- Asukoht: hiiumaa
- Autod: 21083 1995
- Kontakt:
Uuematel see kork puudub. Täiteava koos kummikorgi küljes oleva mõõtevardaga asub kasti peal. Mis aasta auto on? Või on pildid erinevatest autodest. Mul 96a. samara tundub sama GM pritsega mis pildil. Sellel igatahes täiteava peal. Samuti minu 2001 toodetud samaralAlgselt postitas: motamees
Noolega näidatud korgist täidetakse pärast kast õliga.
Samaari käigukasti vahetus võtab aega 20 minutit. Pooltelgi rummu küljest pole vaja lahti lasta... - eebel vahele ja kastist välja. Ratta juurest lased lahti ainult zarniiri 2 polti.
Õli pange tagasi spidokatrossi augu kaudu ning 5-sesse kasti 3,7 liitirit ehk 0,3 liitrit rohkem, muidu jääb viies käik "kuivaks"...
Õli pange tagasi spidokatrossi augu kaudu ning 5-sesse kasti 3,7 liitirit ehk 0,3 liitrit rohkem, muidu jääb viies käik "kuivaks"...
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2862
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Mõla jutt. Sellises vanuses mehel peaks juba keksimise aeg möödas olema.Algselt postitas: toni
Samaari käigukasti vahetus võtab aega 20 minutit. Pooltelgi rummu küljest pole vaja lahti lasta... - eebel vahele ja kastist välja. Ratta juurest lased lahti ainult zarniiri 2 polti.
Õli pange tagasi spidokatrossi augu kaudu ning 5-sesse kasti 3,7 liitirit ehk 0,3 liitrit rohkem, muidu jääb viies käik "kuivaks"...
Ainult õli sissepanemiseks läheb sul 1/4 sinu antud ajast. 2minutit auto üles alla liigutamiseks. 13 minutiga ei ole võimalik isegi väga lohakalt tehes seda vahetada.
Selliseid jutupaunikuid ennegi nähtud.
Ei ole mõtet panna siia meeskonnatööna tehtud ralliauto kasti vahetuse aega (eriti veel ilma vastava vihjeta). See tavaelus ei kehti.
C
Möla? Ma arvan, et olen oma elus kordi rohkem samara kasti vahetanud, kui sina, seega hoia oma arvamus omale. Kui kõiki asju õieti teha, siis täpselt niikaua see aega võtab. Rinkameestel muide, kulub kasti vahetamiseks kahekesi 9 minutit. Samaari kastis kasutan tavalist mineraalmootoriõli, kui see sisse valada õieti vooliku ja lehtriga on see poole minuti küsimus...
Seega, kui sul miskit asjalikku pole öelda, siis sinu vanuses mehelt sellist lolli ila ka ei ootaks.
Pealegi andsin lihtsalt nõu, kuidas asju lihtsam ja kiirem teha on, tainas.
Seega, kui sul miskit asjalikku pole öelda, siis sinu vanuses mehelt sellist lolli ila ka ei ootaks.
Pealegi andsin lihtsalt nõu, kuidas asju lihtsam ja kiirem teha on, tainas.
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
sm toni saab halvustava suhtumise eest, nimetades ladaklubi liiget tainaks, esimese hoiatuse...Algselt postitas: toni
Möla? Ma arvan, et olen oma elus kordi rohkem samara kasti vahetanud, kui sina, seega hoia oma arvamus omale. Kui kõiki asju õieti teha, siis täpselt niikaua see aega võtab. Rinkameestel muide, kulub kasti vahetamiseks kahekesi 9 minutit. Samaari kastis kasutan tavalist mineraalmootoriõli, kui see sisse valada õieti vooliku ja lehtriga on see poole minuti küsimus...
Seega, kui sul miskit asjalikku pole öelda, siis sinu vanuses mehelt sellist lolli ila ka ei ootaks.
Pealegi andsin lihtsalt nõu, kuidas asju lihtsam ja kiirem teha on, tainas.
üleolev suhtumine pole kunagi kasuks kellelegi tulnud..
siinkohal pakun väikse variandi.
toni tuleb kuhugi kohale, võtab samara kasti alt ja paneb alla, klubi esindaja võtab samal ajal aega... jutt käib täisoriginaal samarast, karterikaitsme ja põhjakaitseplekiga..
süütemoodulid jne.. kõik kasti küljes kuna ka piltidel on pritsung samara...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."