1. leht 2-st

Samara käigukasti demontaaz.

Postitatud: 05 Mär 2006 01:34
Postitas logman
Kirjeldaks siin Samara käigukasti mahavõtmist kanalil.
Alustame sellest ,et masin tuleks paigutada kanalile võimalikult paremale poole ,sest kast asub vasakul ja nii jääb endal rohkem ruumi auto all askeldamiseks.
Esmalt vaatame ,mida saab kapoti all ära teha.
Lülitame välja masslüliti või eemaldame akult (-)klemmi.
Eemaldame (+)juhtme starteri tõmbereleelt ,peenema ,relee juhtimise juhtme samuti ja ÜSS-anduri sidurikojalt.
Ilma kanalisse ronimata saab lahti keerata ka spidomeetri trossi ,samuti ülemised sidurikoja ja mootori vahelised kinnituspoldid (2tk.).
Keerame lahti siduritrossi reguleermutrid (pos.5 joonisel) ,tõmbame trossi kronshteini kahvli vahelt välja ning eemaldame trossi otsa (pos.7) siduri lülitushargist (pos.8).
Keerame lahti starteri ülemise kinnituspoldi.
Sellega on kapotialune töö lõppenud ja võib asuda vasaku esiratta kallale.Pilt

Postitatud: 05 Mär 2006 02:26
Postitas logman
Võtame maha vasaku esiratta rummu katva kupli ja keerame lahti seal paistva suure mutri. Lõdvendame rattapoldid.
Tõstame tungrauaga üles auto vasaku esinurga ning toestame masina.
Ratas alt võetud ,saab ronida kanalisse.


Pilt

All toimetamise ruumi saamiseks tuleb eemalada mootori ümber olevad porikaitseplekid. Samuti plekk ,mis kaitseb hooratast pori eest.
Siis laseme välja käigukastist õli.
Kanalis on hea keerata lahti kahe poldiga kinnituv zarniirliigend ,misjärel võib tõmmata rummu pooltelje otsast maha.
Kui käigukastist enam õli ei tule ,saab pooltelje difri otsast samuti eemaldada. Heebel abiks ,kui muidu ei saa ja soovitan difriauku panna kaltsust pikk punn ,sest vastasel juhul võib difri satelliithammasratas lihtsalt omalt kohalt "ära kaduda" ehk k. kasti kukkuda ( http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=22101 ).
Võtsin maha ka õõtshoova koos torsoonile mineva väikese stabilisaatorvardaga ja eest tahapoole mineva pika reaktiivvarda. Sai juba palju ruumi juurde.


Pilt

Pilt

Ühendame lahti tagurpikäigu tule anduri juhtmed.
Keerame lahti ülejäänud starteri poldid ja võtame maha starteri.
Laseme lõdvaks käiguhoovastikul oleva kammitsa (pos.10) ja saabki tõmmata hoovastiku kasti otsast lahti.



[Muudetud: 6-2-2010 logman]Pilt

Postitatud: 05 Mär 2006 02:44
Postitas logman
Nüüd peaks hüdraulilise tungrauaga toestama natuke mootori tagumist otsa ,et saaks hiljem ,kui on lahti keeratud käigukasti auto küljes hoidvad kronshteinid (pos. 9 ja 2) ,käigukasti sujuvalt allapoole lasta.
Tungraud alla lastud ,võib ära keerata viimase poldi (eespool) ja mutri (tagapool) ,mis hoidsid sidurikoda mootori küljes.
Ongi nagu kõik ,jääb veel vaid käigukast mootori küljest lahti kangutada. Erilist jõudu selleks ei rakendanud ,vaja oli aidata parempoolne pooltelg difrist heebliga välja.
Kui kast maas ,siis mootor jääb ilusti tasakaalu ja ka külgepidi ei kuku ta kuhugile ,sest tagantpoolt jääb õhupuhasti vastu torpeedoplekki kenasti kandma.

Pilt

Pilt

Kasti tagasi pannes kasutasin väheke abilist.
Tungraud sai nüüd pandud eesotsas oleva geneka rihmaratta alla ,et mootori tagumine ots kõvasti all pool oleks.
Siis tõstsin käigukasti kanalil olevale lauale ja kahekesi ,üks eest ,teine tagantpoolt tõstes ,saime ta kenasti parempoolse pooltelje otsa nikerdatud. Rohkem võttis aega sidurivõlli ketta sisse saamine ,aga kui sain veel ühe tungrauaga käigukasti toestatud ,polnud abilist enam tarvis.
Kasti meelitasin mootori otsa kahe pika poldiga ülemistest kinnitusaukudest. Vahepeal pidin ka difrisse pistetud vasaku poolteljega proovima ,millal sidurivõll ketta nuutidesse hakkab hambuma.
Üllatus oli ka varuks. Nimelt - ei tasu otsida väntvõlli tagaotsa laagrit... Seda pole olemas!

[Muudetud: 17-1-2007 logman]

Postitatud: 06 Mär 2006 00:02
Postitas logman
Maha tuli kiirelt ,paar tundi vist "nullist sajani". Eks tuhnisin ka raamatus töö kõrvalt. Hea oligi ,sest peaaegu oleksin unustanud ÜSS-anduri külge. Ega teda nüüd otseselt muuks asjaks vaja olegi ,kui et diagn.pistikut saaks kasutada ,aga no las olla siis komplekne.
Tagasipanekuga oli rohkem pusismist ,sest ei viitsinud parempoolset pooltelge maha võtta. Kõva tunnike läks paljalt kasti paikasaamiseks. Poldid-mutrid uuesti määrida ka - kokku u. neli tundi.

Postitatud: 06 Mär 2006 22:40
Postitas tuhajuhe
vaatasin,et väga ilus vuuk on laotud kanali silikaati:o

Postitatud: 11 Mär 2006 00:30
Postitas logman
Algselt postitas: tuhajuhe
vaatasin,et väga ilus vuuk on laotud kanali silikaati:o
See on mu vanamehe "käeharjutus". Õige vuuk on see siin.
Lasksin tal teha. Soe ja hää. ;)

Mida tegin mina teistmoodi.

Postitatud: 17 Mai 2006 00:28
Postitas motamees
Minu töö käis tõstuki peal. Mootori toestasin pika latiga.
...ja soovitan difriauku panna kaltsust pikk punn...
Keerasin esimese kättejuhtuva papitüki rulli ja ajasin auku. Lahti lastes paisus papirull vajalikku mõõtu.
...Keerame lahti siduritrossi reguleermutrid (pos.5 joonisel) ,tõmbame trossi kronshteini kahvli vahelt välja...
Tross jäi kronsteini külge. Eemaldasin kogu kronsteini käigukastilt (2 mutrit). Nii ei sega kronsa kasti mahavõtmist.
Noolega näidatud korgist täidetakse pärast kast õliga.Pilt

Postitatud: 17 Mai 2006 00:35
Postitas motamees
...Laseme lõdvaks käiguhoovastikul oleva kammitsa (pos.10) ja saabki tõmmata hoovastiku kasti otsast lahti. ...
Kummikatte all on küljepealt sissekeeratav polt. Kui sealt lahti võtta, siis ei muutu hoovastiku reguleering.Pilt

Postitatud: 17 Mai 2006 00:46
Postitas motamees
...jääb veel vaid käigukast mootori küljest lahti kangutada. Erilist jõudu selleks ei rakendanud ,vaja oli aidata parempoolne pooltelg difrist heebliga välja. ...
Võtsin ka parema pooltelje kohe küljest ära. Töötan üksi ja abilist kasti mahavõtmisel ja panemisel pole.
Lada pooltelje sisemise liigendi äär on väga kumer. Heebliga seal halb toimetada (libiseb ära). Parempoolse liigendi lõin välja vasest vahetükiga. Vasakpoolse peab siiski heebliga nikerdama.Pilt

Postitatud: 17 Mai 2006 00:55
Postitas motamees
Pritsungiga masinal tuleb eemaldada ka õhupuhasi korpus ja õhuvoolik. Muidu ei pääse ülevalt poolt kastile üldse ligi. Spidoka trossi eemaldasin altpoolt. Pealtpoolt tundus asi võimatuna (isegi eemaldatud õhupuhastiga).Pilt

Postitatud: 18 Mai 2006 09:28
Postitas tiit
Algselt postitas: motamees

Noolega näidatud korgist täidetakse pärast kast õliga.
Uuematel see kork puudub. Täiteava koos kummikorgi küljes oleva mõõtevardaga asub kasti peal. Mis aasta auto on? Või on pildid erinevatest autodest. Mul 96a. samara tundub sama GM pritsega mis pildil. Sellel igatahes täiteava peal. Samuti minu 2001 toodetud samaral

Postitatud: 18 Mai 2006 19:34
Postitas motamees
Aastarvu kundelt ei küsinud. Vahetamist vajav sidur oli tal kaasas.
Piltidel on üks masin. Pealpool korki küll ei olnud.

Postitatud: 26 Mai 2006 10:46
Postitas tiit
Peab ju oma jutule väikese tõestuse ka lisama et mitte niisama lahmida:lolPilt

Postitatud: 26 Mai 2006 10:48
Postitas tiit
ja varrasPilt

Postitatud: 11 Juun 2006 22:48
Postitas tiit
Minupoolsed vabandused valeinfo levitamise pärast

96 aasta isendil siiski kork kasti küljel, nagu mota pildilt näha. Ei olnud vahepeal minu käes see auto et kontrollida

Postitatud: 08 Aug 2006 08:09
Postitas toni
Samaari käigukasti vahetus võtab aega 20 minutit. Pooltelgi rummu küljest pole vaja lahti lasta... - eebel vahele ja kastist välja. Ratta juurest lased lahti ainult zarniiri 2 polti.
Õli pange tagasi spidokatrossi augu kaudu ning 5-sesse kasti 3,7 liitirit ehk 0,3 liitrit rohkem, muidu jääb viies käik "kuivaks"...

Postitatud: 08 Aug 2006 17:49
Postitas motamees
Algselt postitas: toni
Samaari käigukasti vahetus võtab aega 20 minutit. Pooltelgi rummu küljest pole vaja lahti lasta... - eebel vahele ja kastist välja. Ratta juurest lased lahti ainult zarniiri 2 polti.
Õli pange tagasi spidokatrossi augu kaudu ning 5-sesse kasti 3,7 liitirit ehk 0,3 liitrit rohkem, muidu jääb viies käik "kuivaks"...
Mõla jutt. Sellises vanuses mehel peaks juba keksimise aeg möödas olema.
Ainult õli sissepanemiseks läheb sul 1/4 sinu antud ajast. 2minutit auto üles alla liigutamiseks. 13 minutiga ei ole võimalik isegi väga lohakalt tehes seda vahetada.
Selliseid jutupaunikuid ennegi nähtud.:rolleyes
Ei ole mõtet panna siia meeskonnatööna tehtud ralliauto kasti vahetuse aega (eriti veel ilma vastava vihjeta). See tavaelus ei kehti.

Postitatud: 09 Aug 2006 08:59
Postitas toni
Möla? Ma arvan, et olen oma elus kordi rohkem samara kasti vahetanud, kui sina, seega hoia oma arvamus omale. Kui kõiki asju õieti teha, siis täpselt niikaua see aega võtab. Rinkameestel muide, kulub kasti vahetamiseks kahekesi 9 minutit. Samaari kastis kasutan tavalist mineraalmootoriõli, kui see sisse valada õieti vooliku ja lehtriga on see poole minuti küsimus...

Seega, kui sul miskit asjalikku pole öelda, siis sinu vanuses mehelt sellist lolli ila ka ei ootaks.

Pealegi andsin lihtsalt nõu, kuidas asju lihtsam ja kiirem teha on, tainas.

Postitatud: 09 Aug 2006 11:03
Postitas olaaf
Algselt postitas: toni
Möla? Ma arvan, et olen oma elus kordi rohkem samara kasti vahetanud, kui sina, seega hoia oma arvamus omale. Kui kõiki asju õieti teha, siis täpselt niikaua see aega võtab. Rinkameestel muide, kulub kasti vahetamiseks kahekesi 9 minutit. Samaari kastis kasutan tavalist mineraalmootoriõli, kui see sisse valada õieti vooliku ja lehtriga on see poole minuti küsimus...

Seega, kui sul miskit asjalikku pole öelda, siis sinu vanuses mehelt sellist lolli ila ka ei ootaks.

Pealegi andsin lihtsalt nõu, kuidas asju lihtsam ja kiirem teha on, tainas.
sm toni saab halvustava suhtumise eest, nimetades ladaklubi liiget tainaks, esimese hoiatuse...

üleolev suhtumine pole kunagi kasuks kellelegi tulnud..

siinkohal pakun väikse variandi.
toni tuleb kuhugi kohale, võtab samara kasti alt ja paneb alla, klubi esindaja võtab samal ajal aega... jutt käib täisoriginaal samarast, karterikaitsme ja põhjakaitseplekiga..
süütemoodulid jne.. kõik kasti küljes :) kuna ka piltidel on pritsung samara...

Postitatud: 09 Aug 2006 16:15
Postitas toni
tead olaf, mina ei pea kellelegi midagi tõestama hakkama, üritasin lihtsalt asjalikku nõu anda, kuidas keerulisi asju lihtsalt teha. kui mina olen mota arvates mõla, siis minu arvates on tema tainas - jutt lühike ja loogiline.