Samara generaator.

Samara generaator.

Teemad, mis puudutavad uuemaid esiveolisi Ladasid - 08/09; 110/111/112 ja teised.
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

Pingeregulaatori saab lõpetada ainult ergutusmähise lühis
Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1927
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

Postitus Postitas viaccess »

Tartsil rallikal oli sama probleem, gaasi andes voltmeeter kukkus allapoole, ja aku sai l6puks tühjaks, kuna polnud aega viga otsimiseks, sai peale paigaldatud 01 genekas. K6ik kinnitused sobivad ilusti, tuleb juurde paigaldada veel pingeregulaator. Pingeregulaatori 67 klemm tuleb ühendada geneka 67 klemmiga, ja regulaatori 15 klemm süüteluku plussiga, meil sai juhe süütepooli peale pantud. Laadimine toimub nüüd ideaalselt, kuid üks paradoks asja juures on, kontrolllamp hakkas tagurpidi tööle, nii et kui süüde sees lamp ei põle, kui auto käib ja laadimine toimub lamp läheb põlema, sai lihtsalt juhe lahti ühendatud, ja jälgimine käib ainult voltmeetri järgi....
Jupid Venemaalt!
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Kaevan vana teema välja. Tegemist küll 111ga, millel 8-klapiline mootor ja genekas vast ka sama kui Samaral.
Laadimise märgutuli kohati hõõgub nõrgalt armatuuris ning vahel lööb ka tugevalt põlema.
Tühikäigul näitab 10 - 10,3 V, pöörete tõstes 10,2 - 10,4 ja isegi kohati viskab 11 V kanti ja isegi peale. Kas sellise vea põhjust tuleb ka dioodide hulgast otsida?
Kuidas dioodide korrasolekut tuleb mõõta?
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

Dioode saad mõõta testriga ükshaaval. Kindlama tulemuse annab kormuse all mõõtmine. Vabalt võib olla hoopis pingeregulaatori või kõige tõenäolisem kulunud harjade viga.
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Vot unustasin kohe kirjutada, et kahtlustasin algul ka harjasid. Võtsin need küljest, aga vähemalt kolmveerand harjade pikkusest on alles.
r
Raldo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 53
Liitunud: 04 Jaan 2008 14:22
Asukoht: Tallinn
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas Raldo »

Tõenäoliselt on probleem viletsas kontaktis geneka sees. Pluss klemmi polt ja dioodiplaadiga ühenduses olev muhv kipuvad mädanema ja ei anna enam normaalset kontakti, tekib pingelang juba geneka sees. Lisaks on 11X genekad juba loomupoolest madalapoolse pingega, pinget annab lisadioodi paigaldamisega tõsta, aga kindlasti ei tohi seda teha rikke kompenseerimiseks.
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

Võta pingeregulaator küljest ära uuesti ja vaata kas rootori rõngaste vahel takistus on. Kui tester näitab katkestust, siis rootorimähis kutu. Sinu kirjeldus 10,...V viitab sellele et laadimist üldse ei toimu. Siis kui viskab korraks 11, toimub hetkeks laadimine
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Samara genekatel on väga levinud ka rootori rikked lühise suunas. Meie garaazhikoperatiivi püsikunde Atzkarik vist 5ndat genekat kasutab oma autol - dioode ja pingeregulaatoreid on kindlasti vahetatud oma 10x.
Vigaseid pingeregulaatoreid saab kohe poest leti pealt - tagasi neid loomulikult ei võeta.
Samara laadimissüsteem (sama ka 11x seerial) saab esialgse ergutuse läbi 50 oomise takisti (rööbiti 2 100 oomist) näidikute plokis. Selle takistiga on omakorda rööbiti laadimistuluke. Kui generaator tarbib väljastpoolt voolu enese ergutamiseks lamp põleb - enamasti viga just väikestes dioodides, mõni põleb läbi ja rootormähis peab näidikute blokist juurde võhma võtma, kuna iseergutus mehhanism enam ei toimeta.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Oli korraks kiiresti universaali vaja kuna sõita lühikene ots, siis mõtlesin, et teen aku pealt ära. Viskasin geneka kokku ja sõitu - laadimise tuli enam ei põlenud. Koju tagasi jõudes mõõtsin pinge ära - 13,8V. Pööretel tõusis pinge nii 0,03-0,04V. Iseparanev auto, aga vaatame kauaks:P
Äkki siis oligi Raldo pakutud ühenduse viga ikka.
Kas 13,8 on veidi madal pinge siiski?
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

 
Mel kirjutas: Kas 13,8 on veidi madal pinge siiski?
Ei. Kui aku laetud, siis täiesti OK!
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Samaratel on tihti pinge ainult 13,2V vahel isegi 12,8V - halvemal juhul jõuab sellest armatuuri alla 11,8-12,1V !!!
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
a
Alex
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 18 Okt 2010 17:31
Asukoht: Tabasalu
Autod: Samara 21093

Postitus Postitas Alex »

Nüüd on elektrikala ka mind tabanud.Tegu 96-nda aasta 09-ga.Algas kõik sellest, et 4-s kaitse põles läbi ja soojendus lakkas töötamast.Sai asendatud ja põles peale veidikest töötamist taas läbi.Kuna tagavarad olid otsas, sai nina kodu poole keeratud ja üliauklikul teel viskas põlema akutule(pigem hõõguma)ja armatuuris näitas ca 8v.Mingi hetk kadus armatuurist vool ja kõik osutid kukusid nulli, samuti kadusid suunad.Kodus asendasin nii 4-nda(16A) kui ka 5-nda(8A) ja kõik nagu töötas kuid nagu kojamehed käima panin, põles 4 jälle läbi.Asendasin veel kord ja mõttsin aku pealt laadimist 13,7V.Paar kilomeetrit sain sõita kui tundsin salongis väikest kärsakat ja jälle ei põlenud suunad, ei töötanud kojamehed armatuuris kõik osutid nullis.Mootor töötab, tuled põlevad ja laadimine on endiselt 13,7V KUID kõik kaitsmed on terved!!!(kontrollitud ka testriga) Millest alustada? Süüteluku vahetus?Kaitsmebloki vahetus? Või tuleb rehaga asi aiamaale laiali tõmmata?Ah jaa...kärsaka lõhn oli kerge ja ainult salongis...kaitsmebloki juures ei tundnud.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Eks hakkad arutama - laiali pead võtma hakkama asju seoses 4nda kaitsmega - kaitsmed ei põle kunagi niisama läbi.
8a asendades 16a kaitsmega on oht, et kaitsmeblokis mõni rada ära küpseb!
Juhtmed käi kõik läbi uurida - armatuurist pead asjad eest ära korjama - roolisamba ümbert samuti kõik lahkama.
Tihti on seal juhtmed samba vastas ära hõõrunud ennast vms.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
a
Alex
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 18 Okt 2010 17:31
Asukoht: Tabasalu
Autod: Samara 21093

Postitus Postitas Alex »

Hetkel täpselt ei teagi milles põhjus oli.Kõik juhtmed tundusid terved ja isolatsioon korras.Voolu puuduse põhjuseks oli kaitsmeblokis maha põlenud rada mida sai tinaga tohterdatud.Tundub, et kõik elutähtsad organid töötavad ja kokkuvõttes lõppes olukord positiivselt.
a
Alex
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 18 Okt 2010 17:31
Asukoht: Tabasalu
Autod: Samara 21093

Postitus Postitas Alex »

Või tegelikult ei lõppenud positiivselt :( Septembris algas taas neljanda kaitsme läbitagumine.Algselt ainult augulisel teel sõites, hiljem vahel käivitades või lihtsalt lambist.Seaduspärasust ei ole suutnud avastada kahjuks.Niipalju kui juhtmeid olen näppinud pole irdunud isolatsiooni märganud.Kaitsme all peaks olema suunad, kojamehed, armatuuri kellad, aku tuli (võimalik, et veel miskit)Igal juhul on hetkel selline tulemus, et peale mõnda käivitamist lööb kaitsme läbi ja peale mõnda mitte(esimest juhtub siiski oluliselt tihedamalt)Ja nüüd ongi ilmselt kaks võimalust:kas emex või mõni autoelektrik kes samara hingeelu tunneb...oskab keegi pealinna piirkonnas kedagi soovitada kelle töötund oleks odavam auto maksumusest?Vahelduva eduga on see jama nüüd juba 5 kuud kestnud(vahepeal pole kuu aega mingit jama olnud ja läbitud see aeg 3-4000km)
k
kopp
Foorumi kasutaja
Postitusi: 103
Liitunud: 01 Veebr 2010 13:02
Asukoht: keila
Autod: Lada111 8v

Postitus Postitas kopp »

 
olaaf kirjutas:Samaratel on tihti pinge ainult 13,2V vahel isegi 12,8V - halvemal juhul jõuab sellest armatuuri alla 11,8-12,1V !!!
mulle tundus see 13,2v vähe,täis laetud akuga näitas isegi kohati kõrgetel pööretel 14V ja kõikumine oli korralik.Hakkasin uut tabletti otsima ja tuleb välja,et kapitalist eraldi tabletti ei pakugi ,selle asemel uus gene 60-70€.Kataloogid annavad vanematele samaaridele küll,aga kinnitus ei sobi.Ostsin siis tolle vanematele mõeldud lääne tableti,regulaatori osa tinutasin maha ja orginaal harjadele külge.Teine asi kohe pinge 13,6-13,8 sõltuvalt pööretest.
p
PikkPresident
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 27 Mär 2013 21:03
Asukoht: Lõunamaa taeva all

Postitus Postitas PikkPresident »

Mina olen ka proovinud Lääne tabletti originaalharjade külge joota, aga tolku ei olnud. Pinge oli stabiilne (numbrit ei mäleta), aga madal, tuluke armatuuris põles pidevalt. Ja üleüldse sai mul tablettidega jamamisest, ülepäeviti dioodide vahetamisest ja nööri otsas koju tulemisest villand. Siis lahendasin asja nii:

Pilt

See gene on Audi küljest. Mitte et ideaalselt sobiks, aga juhtus lihtsalt käepärast olema. Mis sobivusse puutub, siis alumine kinnitus on 1:1 ehk läheb nagu tädile:) Rihmaseib sobib ka ilusti võlli otsa, ainult see nüanss, et tuli üsna otsa peale istutada. Distantspuksiks sobis see staff, mis Audi kiilrihma ratta juurest üle jäi. Pingutusmehhanismi jaoks tegin ploki külge vastava vaheplaadi. Võibolla oleks Audi pinguti isegi viisakam olnud, siis oleks kuhugi ploki nurka mingi asja tegema. Audil lähtus genest paras keevituskaabel, mis kinnitus 8mm poldiga. Seetõttu sai juhtme kinnitamiseks ka vastav üleminek tehtud, mis on peidetud sinna musta preservatiivi sisse:lol

Kuna ühelegi Samarale ei saa enne 2019 aastat musta numbrit taotleda, siis ma ei näe põhjust, miks ei võiks Lääne genet teistelegi soovitada. Ühe tootja (Bosch) gened on tegelikult väga sarnased, erinedes peamiselt rihmaseibi ja võimsuse poolest. Ma arvan, et ka vahetusfondi gene tuleb soodsam kui originaal või siis mingi Läänes Samara jaoks tehtu.

Aga siit küsimus: kes tegi Eurosamara jaoks genesid? Boschi "riiulist" ei ole mina leidnud.
Ja ma tei säändse viguri, et osti hindäl Žiguli
k
kopp
Foorumi kasutaja
Postitusi: 103
Liitunud: 01 Veebr 2010 13:02
Asukoht: keila
Autod: Lada111 8v

Postitus Postitas kopp »

Millest need dioodid siis küpsevad?Ptui,ptui ptui,aga pole seni veel ükski küpsenud ja paela otsas tulin kodu kui hammasrihm lepingu ootamatult lõpetas,muidu teenib kenasti ja paremini kui lääne sarad.
Alu korpusega termostaadi asemele istutasin tolle plastkorpusega termostadi kuna siin keilas lada pole vene auto ja saada vaid plast korpuses termostaadid.Sai korra ostetud orginaal lääne aga alla aasta ja utiil.
Vasta