Mure 21099 soojendusega.

Mure 21099 soojendusega.

Teemad, mis puudutavad uuemaid esiveolisi Ladasid - 08/09; 110/111/112 ja teised.
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1370
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

#21

Postitus Postitas Mel » 17 Dets 2015 08:19

Kusjuures mu 99 on sama aeglase soojenemisega, ei taha kuidagi 90 peale jõuda ja pool linna sõida läbi enne, kui korralikult salong soojaks läheb. Puhumise pool kõik töötab korralikult, seega kahtlustan küll termostaati. Võrdluseks 04 läheb oluliselt kiiremini soojaks, kus pealegi tiivik veel pidevalt ees vehib. 8-klapiline 111 (Samara mootor) läks võrreldes 99ga samuti väga kiiresti soojaks.
Kuna mul auto jäi talveks seisma, siis ei viitsinud termostaati vahetama hakata. Samas kui sul tosool vahetusse läheb, siis ma vahetaks küll termostaadi ära.

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3916
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#22

Postitus Postitas logman » 17 Dets 2015 11:00

Termostaadi ebakorrektsest tööst e. lekkest suurde ringi annavad aimu enneaegselt soojenevad radiaatori lõdvikud.
Radika läbivool ja lõdvikute soojenemine võiks alata peale külma mootori käivitamist umbes sel momendil, kus Timo kelladest tehtud pildil seier asub.

Aga alati ei saa näidikuid ka uskuda.
Täpsemaks hetketemperatuuri mõõtmise vahendiks võiks olla näiteks distants- või IR-termomeeter. Oomi poest saadaval ja isegi ootan hetkel pikisilmi selle saabumist. Vahepeal oli kallim kaup otsa saanud neil.

http://www.oomipood.ee/category/mootter ... ter-loger/

Termostaat asub mootori parempoolses otsas süüte jagaja all.
"Sarviline", mille külge lõdvikud kinnituvad,

Timo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: 14 Dets 2015 18:25
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 21099

#23

Postitus Postitas Timo » 17 Dets 2015 21:19

Sai vahetatud termostaat...ja voilaa. Võta või vesi kõrvale, et leili visata. Eelmine termostaat paistab katki olevat või vähemalt auguga. Pole küll spetsialist, aga tundub, et sinna see koer oligi maetud. Tuba sooja täis ja naeratus näol. Temp püsib nüüd paari osutipaksuse jagu üle 90.

Pildid ka
https://drive.google.com/folder/d/0B10W ... FnN1U/edit

Sai ja käigukasti uus õli. Tundub, et vaiksem on. Arvan, et umbes 3L oli varem ja nüüd sai kenasti normi.

Veel mootori õli ja filter vahetada ja väike klõbin mootoris timmida.

Tänud kõigile!

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3916
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#24

Postitus Postitas logman » 18 Dets 2015 02:44

Kahtlustan, et see auk on eelmise omaniku poolt ise puuritud.
Ja tehakse seda selleks, et süsteem täitmise käigus kiiremini õhust tühjeneks. Ei läbeta ju oodata ja peale passida, millal klapp avanema hakkab, et saaks juurde kallata ja siis jälle uut avanemist oodata... :P


Mine “Esiveolised”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline