Mure 21099 soojendusega.

Mure 21099 soojendusega.

Teemad, mis puudutavad uuemaid esiveolisi Ladasid - 08/09; 110/111/112 ja teised.
Timo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: 14 Dets 2015 18:25
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 21099

Mure 21099 soojendusega.

#1

Postitus Postitas Timo » 14 Dets 2015 19:17

Tegemist minu esimese postitusega ja kui tundub, et tuleks see mõnda teise teemasse kolida, siis tänan ette sõbralike vihjete eest.

Tundub, et minul on üpris sarnane olukord Tonyga.
Minu 099-l Mootori temp näitab kenasti nõks alla 90. Salongis aga tuleb sooja ülimalt vähe ehk õhku küll puhub tugevalt, kuid see pole soe. Soojenduse mootor üürgab kenasti ja õhuvool on minu arvates korras, kuid sooja tuleb nii punases kui ka sinises asendis täpselt sama palju. Mingit temp muutust reguleerides ei ole. Lõdvikud salongis on mõlemad enam-vähem sama kuumad. Kraan on ka lõpuni avatud. Arvan, et salongiradikas tahab vahetust. Kas olen õigel teel või võiks enne salongiradika vahetuse ettevõtmist veel miskit proovida?

Paari asja olen veel täheldanud: esiklaasile puhub õhk vaid klaasi päris keskmisse ossa ja küljeklaasidele ei ole ka maksimum tugevusega õhuvool kuigi suur. Samas keskelt puhub päris tugevalt. Kas see ongi loomulik eripära või ka sellega saab/võiks miskit ette võtta?

Autoks 09-97a

Aitäh

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3916
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Administreeriv toiming

#2

Postitus Postitas logman » 15 Dets 2015 03:01

 ! Sõnum kasutajalt: logman
Teema on liigutatud.

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3916
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#3

Postitus Postitas logman » 15 Dets 2015 03:34

Samara soojendus on suuresti teisem kui klassikute oma, seepärast ka teema sai ära nihutatud.

*Sinu probleemi puhul peaksid esmalt veenduma, kas soojahoova liigutamisega kraani juures ka liikumine toimub.
Kraani vaatama pääsed kunde poolt. Tema jalgade juures vasakul asub see nikerdis. Saad katsuda, kas mõlemate lõdvikute temperatuurid on enam-vähem võrdsed või mitte ja samas ka näha, kui korrektselt trossi ots on kinnitatud ning kas see armatuuris asetsevat hooba liigutades kraani ka liigutab.
Samara kraan on selliselt ehitatud vahva leiutis, et tema kinnioleku asendis vedeliku läbivool täielikult ei peatugi. Mingi leige läbivool seega toimub ka suvel palavaga olenemata hoova asetsemisest sinises asendis.
Et suvel saaks salongi suunatud jahedat õhku, on soojenduse korpusesse ehitatud lisaluuk.

*Koos soojakraani juhtiva hoovaga liigutatakse teise trossi kaudu ka eelnimetatud luuki. See luuk suunab väljast tulevat värsket õhku kas läbi soojendusradika (soojenemiseks) või temast mööda, otse salongi (jahutus).
Kui nüüd see luuk ei fikseeru emmas-kummas asendis korralikult lõpuni või on temale tihendamiseks liimitud poroloonikiht laiali pudenenud, siis tekibki olukord, et hoova sinises asendis olles jääb salongi tulev õhk ikkagi liiga soojaks (suvel) ja hoova punases asendis (talvel) liiga jahedaks.
Luugi liikumist saad väljastpoolt jälgida juhi jalgade juurest. Seal on soojenduse korpusest väljaturritav vända kujuline varras kenasti näha.

Kogu teooria lühidalt.

Oma nullkaheksal sai kunagi kõik see krempel seoses radika vahetusega välja kistud ja poroloone uuendatud. Siis panin tähele, et timmigu ma seda luugi trossi kinnitust kuidas tahan, ikka jääb ta sellisesse asendisse, et kord ei sulge lõplikult külma õhu voolu või jääb siis tema jahutusaendis olles selline pilu, et osa tuult jookseb endiselt läbi soojendusradika ja kütab natuke ka niigi palavat suvepäeva.
Kuna meil on siin maal on selle suvega nagu on ja häda pärast saab alati aknaid avada, siis kinnitasingi trossi sellise setungiga, et tühja sellest külmast, peaasi, et talvel piisavalt sooja tuleks. Ehk siis teisisõnu nihutasin trossi kõri hoovale kinnitumise asendit sedamoodi, et sinise poole peal selle soojenduse korpusesse paigaldatud luugi kaudu sisenev värske õhk jäi mingil määral läbima ka soojenduse radikat.

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3916
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#4

Postitus Postitas logman » 15 Dets 2015 03:40

Pilti kah.

Pilt

Timo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: 14 Dets 2015 18:25
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 21099

#5

Postitus Postitas Timo » 15 Dets 2015 08:56

Suur tänu sisuka vastuse eest.

Külma-sooja kangi liigutades liigub üks tross ja selle kõri sa juba kohendatud nii, et kraam liigub maksimum ulatuses. Seega paistab, et sellega on just kui korras.

Seda klapi liikumist lugesin ka teistest teemadest, aga ma ei saanudki päris hästi aru, mis seda luuki konkreetselt liigutab. Kas ma saan õigesti aru, et sama hoob, mis avab kraani, peaks avama ka luugi? Ma ei suuda leida midagi, mis veel liiguks peale kraani trossi, kui hooba liigutan. Ehk ongi siis kogu luuki liigutav mehhanism puudu.... Uurin asja.

Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1370
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

#6

Postitus Postitas Mel » 15 Dets 2015 09:06

Esi-ja küljeklaasile puhumist saab suurendada kui sulged käsitsi keskmised salongi suunatud restid.
See, et esiklaasile ainult keskelt puhub on ka mingi anomaalia, mul puhub kenasti laias lehvikus. Äkki õhutorud lekivad ühenduse kohtadest ja seega ei jõua nii palju õhku üles, et jaguks kogu klaasi ulatuses.

Timo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: 14 Dets 2015 18:25
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 21099

#7

Postitus Postitas Timo » 15 Dets 2015 09:53

...ja täna hommikul ei läinud käima. Alles äsja soetatud ja veel pole teda tundma õppinud, aga hoiatatult kapriisne paistab olevat. Aku oli nõrk. Avastasin ka, et akuklemm katki ja seepärast lõdvalt küljes.

Kas soojakoridoride palkamiseks ja tihendamiseks on ainus viis armatuur lahti võtta?

Käsitsi ei saa sulgeda mõlemat ava, sest üks on kinni kiilunud. Ühes teemas nägin, et oli lisatud pilte armatuuri eemaldamiseks ja juhised, kuid pilte ma kahjuks ei näe, ainult väikesed ikoonikesed. Tundub, et see juhend kuluks igati ära.

Timo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: 14 Dets 2015 18:25
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 21099

#8

Postitus Postitas Timo » 15 Dets 2015 12:43

...ja täna hommikul ei läinud käima. Alles äsja soetatud ja veel pole teda tundma õppinud, aga hoiatatult kapriisne paistab olevat. Aku oli nõrk. Avastasin ka, et akuklemm katki ja seepärast lõdvalt küljes.

Kas soojakoridoride palkamiseks ja tihendamiseks on ainus viis armatuur lahti võtta?

Käsitsi ei saa sulgeda mõlemat ava, sest üks on kinni kiilunud. Ühes teemas nägin, et oli lisatud pilte armatuuri eemaldamiseks ja juhised, kuid pilte ma kahjuks ei näe, ainult väikesed ikoonikesed. Tundub, et see juhend kuluks igati ära.

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3916
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#9

Postitus Postitas logman » 15 Dets 2015 12:57

Jah klaasile tulevatele kanalitega võib olla probleem küll.
Ma nüüd hästi ei mäleta, kas need olid täistorud või käisid kahest poolest kokku nagu mõnede automudelite puhul harrastatakse neid valmistada.
Aga kindlasti on seal miskiseid nüansse torude ja armatuuri vahelise kinnitustega. Sai lausa kipsplaadile mõeldud plekikruvisid selleks kasutatud, et torud tihedalt kinnitatud saaksid.
Armatuuri korrastamine ja soojendusradika vahetus oli üpris piinavalt vastik tegevus küll, seepärast too õpetuski tehtud sai. Pildid on läinud foorumit uuendades kaduma jah. Peaksin toda teemat väheke korrigeerima. Vaatan, kas leian samara piibli ülesse lähiajal... :puzzled

Ribidega on see teema, et võid proovida, kas neid kannatab kuidagi salongi poolelt peenikese kruvikeerajaga välja urgitseda ja siis korda teha. Ise enam ei mäleta, ma viimasel ajal rohkem volkari mees. Sel risul saab küll.
Kui seal poroloonid surnud, siis neid saab uuendada. Mina leidsin õhukest porolooni (3-4mm) mööblipoest.

Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1370
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

#10

Postitus Postitas Mel » 15 Dets 2015 13:32

Kui ma nüüd meenutada püüan enda auto kevadist armatuuri lahkamist, siis ma võtsin ära keskkonsooli nuppude osa. Peale seda vaatasin, et saab suht lihtsalt kätte keskmised tuulutuse restid ja võtsin need puhastamise eesmärgil ära.

Esiklaasi tuulutuse rest kinnitus vist otse nn soojakastile. Samas kui keegi on varem süsteemi lahanud, siis tihti lõhutakse teadmatusest kinnitused ja ei panda tihendeid/poroloone ilusti tagasi. Tulemuseks on mõnusalt köetud armatuuri sisemus või kindalaegas ja udused aknad.

Timo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: 14 Dets 2015 18:25
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 21099

#11

Postitus Postitas Timo » 15 Dets 2015 22:08

Alustuseks panen lingi piltidele, mis soojendussüsteemiga seotud.

https://drive.google.com/open?id=0B10WP ... 0I2TXFnN1U

Alustan lihtsamast. Kuidas on jahutusvedeliku tase? Lugesin, et võiks paak päris täis olla, aga kuidas tean, millist vajadusel lisada või parem kõik välja lasta ja uus sisse?

Soojenduse kraan peaks olema pildil avatud asendis ja maksimumavatud. Kiirkinnitus seal vist on lihtsalt mingist ajast jäänud.

Tegin pildi soojaõhuklapi kangist, mis täitsa vabalt elutses. Kas pildilt on näha mõni vihje, mille külge see peaks kinnituma? Lahendin olukorra hetkel kiirkinnitusega, mille panin ümber lähedal asuva kõri. Tundus toimivat. AGA ÕHK IKKA MITTE KUIGI KUUM. Kuigi mootor oli vahepeal seistes üle 90 pisut. Aga sõites kipub langema ja pildil on näha temp pisut pärast seismajäämist.

Ühel pildil hoian musta korpuse kaant (kinnitatud kolme kruviga) sõrmega ja selle vahel on ava, millest paistab, et imetakse süsteemi lisaõhku. Kas see peaks olema tihedalt kinni hoopis? Äkki tihend puudu?

Selle musta kaane all on ümmargune must auguke. Sealt vuhiseb külma õhku. Kas selle võib lihtsalt kinni panna? Ja mis see üldse on?

Kui reguleerin õhu jalgadele, siis tuleb jahedat õhku. Hirmus.

Minu Soov on saada kuum õhk klaasidele. Eelmine omanik arvas, et radikas peaks OK olema, sest puhus kuuma õhku. Vahetama veel ei tormaks. Kuigi anomaaliad paistab mitu olevat. Kui saaks kuidagi aru, kuhu see kuum õhk jääb, kui Lõdvikud salongis olid päris tulised.

Milliseid soovitusi oskaksite anda?
Olen igasuguse abi eest väga tänulik.
Kui saaks kuidagi radikavahetuse juhendi ja armatuuri lahtivõtmist kohta ka lisainfot, oleksin tänulik. Golf II-l sai kunagi vahetatud ja tõepoolest üks kinnitus ka rumalusest ära lõhutud.

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3916
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#12

Postitus Postitas logman » 16 Dets 2015 01:57

 
Timo kirjutas:
Alustan lihtsamast. Kuidas on jahutusvedeliku tase? Lugesin, et võiks paak päris täis olla, aga kuidas tean, millist vajadusel lisada või parem kõik välja lasta ja uus sisse?

Tegin pildi soojaõhuklapi kangist, mis täitsa vabalt elutses. Kas pildilt on näha mõni vihje, mille külge see peaks kinnituma? Lahendin olukorra hetkel kiirkinnitusega, mille panin ümber lähedal asuva kõri. Tundus toimivat. AGA ÕHK IKKA MITTE KUIGI KUUM. Kuigi mootor oli vahepeal seistes üle 90 pisut. Aga sõites kipub langema ja pildil on näha temp pisut pärast seismajäämist.

Ühel pildil hoian musta korpuse kaant (kinnitatud kolme kruviga) sõrmega ja selle vahel on ava, millest paistab, et imetakse süsteemi lisaõhku. Kas see peaks olema tihedalt kinni hoopis? Äkki tihend puudu?

Selle musta kaane all on ümmargune must auguke. Sealt vuhiseb külma õhku. Kas selle võib lihtsalt kinni panna? Ja mis see üldse on?

Kui reguleerin õhu jalgadele, siis tuleb jahedat õhku. Hirmus.


Järjekorras siis...
1.Kui jahutusvedeliku jaoks raha olemas ja plaanis masinat pikemalt pidama hakata, siis loomulikult oleks mõtekas see välja vahetada. Kolm aastat on maksimumkestvus sellele möginale (vähemalt ise kauem sees ei hoiaks).
Tehas lubab sinna kindlasti kõiki värve kallata. Roosa on tänapäeval rohkem moes, sest mõjub sõbralikumalt alumiiniumile ja kuumuse taluvus on tal ka parem, aga täiesti kenasti töötab kindlasti ka vana hea sinine või jälle uuema aja leiutatud kollane.

2.Loodame, et soojakraan on siis lahti, kui juba mõlemad lõdvikud kuumad olid. Peast ma seda asendit ei tea.

3.See must kaas on pesa, kuhu soojendusradika põhi sisse käib/toetub. Selle vahelt ei saa süsteem õhku imeda. Pigem vastupidi. Kui seal on mingi lõhe vahel, siis puhutakse välja, sest ventilaator lükkab soojenduse kotta rõhku sisse ja koda ongi ventilaatori töötades pideva rõhu all.

4.Radika all olevast ümmargusest augukesest peabki külma vuhisema, sest seal kojas liigub alati soojendamata õhk. Sinna võis kunagi kinnituda näiteks mõnd trossi või juhet hoidev aasa kujuline düübliga kinnitus. Võid kinni panna.

Vaatasin pildilt, et õhuvoolu juhtimise luuk peaks nüüd soome traadiga sul sooja asendisse tõmmatud olema. Selle pead ikka täiesti lõpuni tõmmatud saama. Kui siis ka külma tulema jääb, on ilmselt luugilt poroloon laiali pudenenud ja ega paljas plekk rõhku kinni ei hoia.
Joonistasin pildile trossi kah, mis seda luuki juhtima peaks. Sul on sealt trossi kõri kinnitus kuskile haihtunud.


Pilt

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3916
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#13

Postitus Postitas logman » 16 Dets 2015 02:50

Soperdasin miskise skeemi, kuidas see soojaluuk töötama peaks ja tegin ta kollaseks.
Kui luuk ettepoole lükata, avaneb külma õhu kanal otse ülesse ja kui luuk taha tõmmata, siis läheb külm õhk läbi radika, soojeneb ja suundub ka ülesse.
Ülevalt juba saab teda jagada uute klappide-luukidega kas jalgadele või klaasile.

Pilt

Pilt

Timo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: 14 Dets 2015 18:25
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 21099

#14

Postitus Postitas Timo » 16 Dets 2015 10:59

Täna hommikul võtsin aega, kui kaua kulub mootori soojenemisele. 10minutiga tõusis armatuuriks seier vaevalt puhkeasendist vaid väga pisut ülespoole. 15minutiga oli 50 ja 90 vahel seier. Õues kenasti ilm plussis. Kas see võiks olla murettekitav?

Pärast teibiga radikapõhja sulgemist, klapi korralikult avamist ja luugi korrigeerimist võib öelda, et sooja tuleb!

Kuna paistab, et õhutunnelid peaks siiski üle käima, tosooli peaks vahetama ka ja ka armatuuri põhjatuled/taustavalgus keset sõitu töölepingu lõpetas, on armatuuri lahtikiskumise ettevõtmine ehk põhjendatud.

Torreros küsib salongiradika eest koos korpusega 70€. Kas selline hind on OK?

Juba sain vastuse....30€-ga samuti olemas. Mustamäel.

Mida peaks silmas pidama radika ostmisel? 08/09 radikas kõik täpselt sama?

Timo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: 14 Dets 2015 18:25
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 21099

#15

Postitus Postitas Timo » 16 Dets 2015 11:00

Ja muidugi palju tänu kaasamõtlejatele. Sellest on suur abi olnud.

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3916
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#16

Postitus Postitas logman » 16 Dets 2015 13:57

Tühikäigul tiksudes on selline soojenemisele kuluv aeg täiesti normaalne. Paistab, et termostaat töötab korralikult. Muidugi on mõistlik kütuse kokkuhoiu mõttes alustada sõitmist praktiliselt kohe, kui gaasipedaali ilma turtsumisteta on võimalik muljuma hakata ja nii saab mootor oma õige töötemperatuuri ka kiiremini kätte :).

Taustavalguse pärast ei pea tervet lauda välja võtma.
Kelladeplokk käib eraldi välja.
Siit saad online kataloogidest vaadata, kuidas asjad koos püsivad.
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=9304

Soojenduse radikad peaksid jah kõigil samad olema.

Muide, eile nendes kataloogides seal sorides avastasin, et samaaril on kahte erinevat varianti neid soojenduse korpuseid.
Teise variandi puhul asub radikas rohkem horisontaalasendis ja on salongi pool. Sellisega kannataks radika vist ka ilma armatuuri maha võtmata kõrvalistuja poole välja tõmmata.
Sinul aga on praegu see vertikaalasendiga korpus.
Sa võid muidugi vaadata, aga mina niisama radikat kätte ei saanud. Kindalaegas või miskine muu kola jäi seal kunde jalgade juures ilmselgelt segama.

Aga kui praegu sooja tuleb, siis ole õnnelik, et nii kergelt pääsesid.
Mõnikord on nii vanadel risudel soojenduse radikas juba saviollust täis ja seda sealt täielikult välja pesta nii, et kõik torud ühtlaselt ülekannet teostaksid, võimatu.

Timo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: 14 Dets 2015 18:25
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 21099

#17

Postitus Postitas Timo » 16 Dets 2015 16:40

Teisi teemasid lugedes on mitu korda soovitus, et kui mootori temp alla 90 jääb ikka, siis termostaadi võiks vahetada. Maksab teine 7€ ja kindluse mõttes võiks vahetada. Otsinguga ma ei leidnud infot termostaadi vahetamise kohta. Kui on teada, et sellest juttu olnud, siis oleksin tänulik viite eest. Kui seda teemat käsitletud pole, siis kas on midagi, millega oleks hea termostaadi vahetamisel arvestada?

Kus tal termostaat täpselt asub? Kas tosooli saab sisse jätta termostaadi vahetades?

Timo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: 14 Dets 2015 18:25
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 21099

#18

Postitus Postitas Timo » 16 Dets 2015 18:00

Termostaadi asukohta otsides leidsin ka vist käigukasti õlivarda. Näitas otsa pealt natuke. Tegelikult viiendaga ulub ka päris parajalt. Kui sinna nüüd lisada, siis kas peaks teadma, mis seal sees on või panna kõik uus? Või on veel võimalusi? 0w40? Või miskine spets oleks parem?

Termostaat vist õhufiltri all ja tuleb ikka tosooliga mängida?

MargusR
Foorumi kasutaja
Postitusi: 243
Liitunud: 20 Apr 2010 21:17
Asukoht: Rakvere
Autod: Subaru Forester 2009

#19

Postitus Postitas MargusR » 16 Dets 2015 18:53

0w-40:o?Ikka 10w40.Või siis äärmisel juhul 5w-40.Uued autod käivad nullõliga ja 20-30 on teised numbrid,et kütet kokku hoida.See,et sul viiendaga ulub on kastipoolne probleem,mitte mootoriõli vähesus.Ega jah kui ei tea,mis õli sees on(5w või 10w),siis on kogu õli jah mõistlik vahetada ja seda koos filtriga.Aga 08 ja 09/099 originaal peaks olema 10w seeriast.Termostaadi leiad kui vasakult poolt otsid toruhargmiku üles mootori küljes.
Vene raud on lollikindel iga ilmaga.

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3916
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#20

Postitus Postitas logman » 16 Dets 2015 19:14

Ma ei näe mingisugust põhjust sul praegu termostaadi vahetamiseks.
Ära nüüd üle ka tuuni :cool: . Uskudes pilti sinu näidikutest, võid kindel olla, et kõik töötab ja jahutab suurepäraselt.

Käigukasti pannakse samaral tehases mootoriõli. Täiesti mõnusalt määrib seal mingi 15w30 või 15w40 mineraal näiteks. No ku tahad rohkem kulutada, siis poolsünt 10w40 on laialt saada.
On pandud ka päris sillaõlisid, aga siis kindlasti mingi vedel sünt.,75W90 näiteks, aga ise jääksin ikkagi mootoriõli juurde, sest kardiradadel marutades kippusid sillaõliga käigud pika uhamise peale kinni kleepuma.
3,3 liitrit läheb viiekäigulisele.

Umbkaudsed hinnad leiad siit näiteks:
http://oilpark.ee/index.php?route=common/home


Mine “Esiveolised”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline