Clio generaatori rihm vilistab

Clio generaatori rihm vilistab

Audio, elektrisüsteem, turva
Vasta
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Clio generaatori rihm vilistab

Postitus Postitas Mel »

Ma olen järgmise lääneka probleemiga jälle Ladafoorumis kohal.
Seekord tegemist Clio III-ga aastast 2006. Mootor 1,2 16V.
Käivitamisel kostus juba mõndaaega nii 10 sek kuni minuti jooksul generaatori rihma vilin. Soojade ilmadega puudus vahel täiesti, vahel kergelt vilises, kuid kraadidel nullist alla oli käivitamisel vilin alati olemas. Ka tuled olid sellel ajal tuhmimad ja muu elektriosagi "tuim".
Autol möödas ka tehase poolt ettenähtud ajaperiood, mille jooksul vaja rihma vahetada, kuigi kilometraaži veel 40 000 km minna. Seega ots esindusse.

Kuid üllatuseks ei muutunud midagi, ka uute rihma-rullikutega teeb külmalt käivitades sama lärmi. Peale isegi u 3-4 tunniseid seismiseid probleemi pole, kuid kauem seistes ning mida rohkme miinuskraade on, seda rohkme vilistab. Nüüd suuremate miinuskraadidega on isegi juba 2-3 minutit rihm vilisenud ja laadimist näitas u 11-12V kanti. Vilina lõppedes on ka laadimine muidugi normis.

Käivitamisel on tuled jm tarbijad välja lülitatud.

Auto jätsin ka ööseks esindusse ühel korral, et töömehed kuuleks, mis häält teeb. Vilin oli olnud, vaadati kogu süsteem üle ja kõik peaks korras olema, kuid ei ole.

Kas on häid ideid, milles probleem on?
Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1927
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

Postitus Postitas viaccess »

Sama mure Peugeot 406 aga roolivõimu rihmaga, mida rohkem külma seda rohkem vilistab..... Pluss kraadidega kaob vilin ära, null kraadiga viliseb siis kui rattad risti on, ja praeguste -5 ga viliseb ka nii 2 minuti jooksul.... :D:D:D Rihm vahetatud ja ilusti pingul
Eks need prantsuse autod oma kiiksudega ole...
Jupid Venemaalt!
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Cliol nähtavasti lamerihm?

Pilt

Geneka enda rihmaseibi vaevalt et vahetati ja seal see vilin tekibki. Tasub üle kontrollida kui kulunud see on. Hea oleks võtta võrdluseks kõrvale uus, siis täpselt näha kui kulunud sooned sel rattal on. Soonte põhjad minu arvamuse kohaselt läikida ei tohiks. Sama mootori küljes oleva suure rattaga.
Vilina põhjus selles seisnebki, et genekal on alguses väga suur vaev ringi käia, et õiget voolupinget peale aku laadimata olekus seismist ja käivitamist ülesse saada. Ilmad ka jahedad. Kui rihma lamellid jooksevad ratta soonte põhjas, mitte külgedel, siis hakkabki vilistama. Kõikidel rihmadel kannavad küljed. Vähemalt peavad kandma. Kui hakkab põhjaga kandma, on tööpind oluliselt kitsam ja tekib aktiivne hõõrdumine koos vilinaga, genekas "seisab paigal". Sama asi roolivõimuga, Via. Kiilrihma ratas kulub vägagi aktiivselt.

Oma lolli peaga laseks säästu mõttes treialil esialgu lamerihma rattaid natuke remontida. Võtaks sooni kergelt sügavamaks. Kui palju sellest abi oleks ei oska enne kommenteerida, kui katsetused tehtud oleks.
Kiilrihma puhul olen rihmaratta parema vastu välja vahetanud või lasknud üldse uue treida (VW T4 diislil polnud geneka seibi mass oluline, pöörded madalad nagunii).

Veel juhin tähelepanu aku seisukorrale, kuigi see nii oluline võrreldes geneka rihmaseibiga pole. Võibolla tuleks aku ka korralikult laadijaga täis laadida. Kui on tehasest kaasatulnud aku, võib anda vanadusemärku, et valmistuksid väljavahetamisele. 2006-2014 teeb kaheksa aastat ikkagi.

Ise olin hädas Galaxy geneka rihmaga.
Töötanud, aga korralik oli peal. Niimoodi ei vilistanud, nagu Mel kirjeldas. Pigem kägises madalatel pööretel ja eriti tühikäigul. Sai tehtud algul igasuguseid säästutrikke. Võtsin lahti kogu ajami rihmarataste laaagrid, mis said uue määrde. Sama geneka laagritega. Siis mõneks päevaks oli kägin kadunud, kuid ajaga süvenes taas.
Seejärel vahetasin välja pingutusrulliku. Ikka ei midagi. Ostsin uue pingutaja koos uute puksidega ja panin selle külge. Ka ei midagi.
Rihma vahetus aitas lõpuks. Rihma selg, see mis on soonteta, oli nähtavasti kohalikus kuumuses heli tekitavaks materjaliks muutunud.
Nii lihtne oligi.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Tahtsin ka korra sõna võtta, aga Logman ütles kõik ära. Just see vana aku küsimus.
100% nõus. Või nagu netis vist tavaks kirjata +1.
C
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Lasen spetsjomm Viale siia pildi üles, et milline ei tohiks rihmaseib enam olla.
Rihm istub juba liiga sügaval soones.
Minu Polo küljes ilutseb justnimelt selline vidin. Sööb rihma juba mõnuga ja venitab ääretu isuga. Uus sai paigaldatud 2013 septembris, kui Poolas endine kiirteel jeehhat pani. Ostsin siis kohapealt kaks tükki, milledest esimene on taas finišisse jõudnud (seesama, mis pildil). Enne uut peale ei venita, kui seegi oma teel oma lõpu leiab.
Seibist enesest ei viitsi pilti teha, sest ilge laiskus on genekat maha harutada. Aga midagi head sealt ei paistaks niikuinii. Uut seibi tarvis, muud ei miskit.

Pilt
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Mind päästis kunagi kulunud rihmaseibi vahetamisest jämema profiiliga rihm. UAZile läks tol korral peale miskit Ikarusi rihm.
C
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

No see laiema profiiliga rihma kasutamine on nii ja naa.
Kui mootori otsas olev seib on samuti samasuguseks kulunud, nagu geneka oma, siis jah saab piinasid pikendada.
Muidu aga on oht, et rihma lõdvenemisel hakkab maha loopima.
Ja lõdvaks see rihm läheb, sest seibi küljed ikka kuluvad nii totakalt, et varsti on ka see lai rihm üks nätske servadeta moodustis. Kulunud seibi seinad ei kattu rihma omadega. Seibi seinad ei ole sirged, vaid ümarad.
Õige on korralikud rihmarattad leida/teha ja siis on kindel, et niipea pole üllatusi oodata.
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1109
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Postitus Postitas Arvos »

Oleks huvitav teada kui palju on need kulunud seibidega masinad sõitnud. Ma saan aru, et Scania, mis on paar milli maha sõitnud, küsib uut rihmaseibi. Siis olid tõesti seibi siseservad juba nähtavalt kulunud ja rihm oli ilmselgelt seibi põhjas. Samas suurema läbisõiduga masinatel sellist asja ei esine. Pean silmas 400 -500 t/km. Kas on küsimus siiski viletsas tootes või tootjas?
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Läbisõidu järgi määratleda on suht rumal teguviis.

Transporteril hakkas rihma lõhkuma või maanteele puistama siis kui spidol numbrid üle 300 000 lippama hakkasid. Kui palju seal keritud oli - keegi ei tea.

Polol on hetkel 295072 kellal, millest pea 100000 on minu isiklik aus konto. Eelmistest ketramistest pole aimugi :P.
Kui ostsin, siis mootori seisukorra üle otsustades võis oletada, et masina tegelik läbisõit oli vähemalt kuuekohalise numbri võrra suurem :D , sest pidin normaalse õli kulu tarvis panema mõõdu võrra jämmemad männad sisse. No võis ka eelmise omaniku kamza õli kasutamise harjumusest see kulumine tulla - ei tea, teda pole enam siin ilmas olemas.
Polo puhul eeldan, et enne mind ja saksas samuti oli tegemist ikkagi rohkem linnaautoga, kus mootor kogub mõõtmistele mittealluvaid töötunde rohkem kui kilometraaži. Minu tagumiku all jah on kahtlemata ülekaalus kilomeetrid. Hommegi näiteks algab nelja päevane aastavahetuse marssprossok mille lõpuks peaks kell näitama ca.4000 kildi võrra suuremat numbrit.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Postitus Postitas SexSix »

Rihm võib olla abrasiivne? Liiv satub vahele? Pikkivahe sõites.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Lisan veel teemaväliselt, kuna Mel ju vahetas rihma ära.
Soonrihma libisemise korral saab enamjaolt asja toimima, kui puhastada noa otsaga soone põhjad ära. Soone põhjadesse kogub väikseid kivikesi, mis muudavad rihma libedaks. Peale kivikeste nokkimist jääb pind küll auklik, aga toimib taas.
C
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Aitäh kaasa mõtlemast!
Logmani kirjutise põhjal uurisin eile rihmarattad üle. Soonte põhjad on rihmast puutumata, ütleks, et isegi tolmused:)
Läbisõitu on ka autol ainult 85 000km. Võrdluseks teine sama mootori ja rihmasüsteemiga Renault on 4 aastat vanem ja sõitnud 30 000 km rohkem, aga peal alles tehase rihm ning probleeme pole.

Aku pinget mõõtsin peale seismist - on olnud 12,5 ja 12,6V. Laadimisvool 14,4V. Manuaali järgi oleks halvasti, kui näitajad oleks alla 12,3 ja 13,8V. Aku ise u 2 aastat vana.

Ka liiva ja mustust ei ole rihma vahel. Kõik rihmarataste sooned on kenasti sügavad ja puhtad.

Lihtsalt veel täpsustuseks, et rihm ajab ainult genekat ringi, st süsteemis geneka ja väntvõlli rihmaratas ning pingutusrullik.
Külmaga on libisemine progresseeruv. Eilse miinus 11 kraadiga sai rihma vigina saatel juba pea 2 kilomeetrit sõita enne, kui asi normaliseerus.

Kogu see jama on ka hea näide plaanitud aja kokkuhoiu nurjumisest. Viisin auto hooldusesse, et tehakse asi kiiresti ära ja ise kapoti all olema ei pea, kuid lõpuks ikka tulnud kapoti all olla rohkme, kui kõik tööd oleks aega võtnud:P

Lähen veelkord esindusse garantiisse. Äkki ikkagi viletsast materjalist rihm.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

 
Mel kirjutas:
Lähen veelkord esindusse garantiisse. Äkki ikkagi viletsast materjalist rihm.
Ainus asi, mis veel teha jäänud. Uuesti. Võib materjali viga olla küll.
Või on pinguti vedru liiga lahja.
On ikka nn. automaatpinguti sel Cliol?
m
MargusR
Foorumi kasutaja
Postitusi: 244
Liitunud: 20 Apr 2010 21:17
Asukoht: Rakvere
Autod: Subaru Forester 2009

Postitus Postitas MargusR »

Konnad tuleb vahelt ära võtta,siis ei libise:D:D:D
Vene raud on lollikindel iga ilmaga.
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Automaatpinguti jah. Seda vahetati ka kahtluse mõttes, kuid muutust kaasa ei toonud. Seisva mootoriga kontrollides järele andmist ei toimu ning rihm alati võrdselt pinges.
Peab veel kampoli järele proovima:)
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Kas said vilinast lahti, Mel?
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Lõpptulemusena ikkagi leiti, et geneka ratas kulunud. Samas esinduses öeldi, et seda eraldi vahetada ei saa, ainult koos genekaga. Hinda oli midagi 400+€. Seega võtsingi kampoli kätte, nüüd vahel külmaga käivitades teeb väikese kiuksu, kuid suur vilistamine kadus.

Häiris see, et ega esindus ka kindel polnud, et geneka vahetus aitab. Maksa aga uue jupi eest raha ära ja kui paranemist pole, siis mõtleme edasi. Kiusu pärast pakkusin välja siin pakutud treimise variandi. Selle peale kiiluti täiesti kinni - tuu komlikeited liiga:)

Tegelt on b-varuosana geneka rihmaratas täitsa olemas. Seega saab ikka vahetada küll. Maksis midagi 20-ga. Aga noh sellele autol pakutakse esinduses, et šarniiri ilma õõtsata vahetada ei saa. Tegelikult eraldi mõlemad jupid müügis ja šarniiri saab umbes 8 €ga. Õõtsaga koos oli hind u 10 korda kallim.

Kui veel hindadest rääkida, siis teisel prantslasel murdus torsioon pooleks. Eesti odavaim hind oli 130€. Poola netipoest tellisin sama tootja oma 52 €ga.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Vot kõige sellise jampsi pärast ma neid 21. sajandi rhiinosid, poekotte ja sidruneid ei salligi.
Eestist sebid veel väga lihtsalt ja kiirelt odavama klassi jupidki, siin, Prantsusmaal pole see odav klass ka suurt odavam, kui esindusest originaal.
Netipoest saad sellise hinna eest nagu Eestist B-letist, aga see kõik on ootamine, aeg, kulu.
Üleüldse on siin sel maal inimestele igasugune isenipitamise võimalus äärmiselt nullilähedaseks muudetud.
Siiani olen kõik omad rosud ise ja hoovil ära suutnud putitada, aga selle nimel peab üpris kõvasti pingutama. Kõvemini kui Eestis.
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1109
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Postitus Postitas Arvos »

Geneka rihmaratta saab kohe kindlasti ära vahetada.
Aga esindused, ja-jaa. Müüsid kunagi mitsupissile sarniiri koos õõtsaga. Hinnaks tol ajal metsik kirves, 5200 krooni. Lahendus tuli sama margi lahjema asja sarniiri n2ol. Ylemine ots oli sama, alla tuli 66tsa sisse puks treida ja kolme punktiga kinni lasta. Maksis 130 krooni sarniir.
Hoian esindustest ammu h2sti kaugele ja ei kurda. Autod s6idavad ka ilma nende abita.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Üldiselt rihmateemalist huvitavat infot.

Vaadates teisele autole rihma sattusin huvitava info peale, et osad tootjad valmistavad rihmasid ka erinevatele kliimavöönditele. Puutusin kokku Gates-i rihmadega ja neil enamikel juhtudel olemas eraldi pehmema seguga rihmad külmale kliimavööndile. Kuna aga enamus tarneahelaid jõuab meile lõuna poolt, siis vastavad eritooted ka siia ei jõua. Küll aga on Skandinaavias just need eritooted saadaval.
Vasta