krossoveri ülessanne?

krossoveri ülessanne?

Audio, elektrisüsteem, turva
Vasta
e
effekt
Foorumi kasutaja
Postitusi: 225
Liitunud: 26 Aug 2003 12:39
Asukoht: kristiine
Autod: 523i sedaan
Kontakt:

krossoveri ülessanne?

Postitus Postitas effekt »

võimalik, et suhteliselt rumal küsimus, aga ei ole veel leidnud (võimalik, et kehvasti otsinud) krossoveri töö põhimõtet. miks teda vaja on? mida ta heli kvaliteedis muudab? ehk on targemaid inimesi ja jagavad mulle infot. kui teda vaja on siis ostaks ka.:puzzled
jahil
j
jeejee
Foorumi kasutaja
Postitusi: 371
Liitunud: 14 Jaan 2003 21:06
Asukoht: Tallinn
Autod: 21051

Postitus Postitas jeejee »

minu teada crossoveril helikvaliteediga küll midagi pistmist ei ole. crossover e sillatamine (või sildamine, ei tea kumb õigem on) peaks olema võimu kanalite ühendamine, et suuremat võimsust saada.
eks targemad oskava vast täpsemalt öelda, kuna ise ei ole just eriti tugev sellel alal.
e
effekt
Foorumi kasutaja
Postitusi: 225
Liitunud: 26 Aug 2003 12:39
Asukoht: kristiine
Autod: 523i sedaan
Kontakt:

Postitus Postitas effekt »

ma sooviks jah täpsemat töö ülesannet. seda karbikest vaadates jääb mulje, et tegu on mingi filtri taolise asjaga... seal on peal kirjas, et migid juhtmed lähevad kõrgetesse ja mingid siis tavalisse kõlarisse (jälle ei oska täpselt öelda) ja ma lihtsalt arvasin ise, et kas ta jagab heli lihtsalt nende kahe vahel, et üks ei hakkaks teist segama.
jahil
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

To dedicate each driver to a particular frequency range, the speaker system first needs to break the audio signal into different pieces -- low frequency, high frequency and sometimes mid-range frequencies. This is the job of the speaker crossover..

ja siit edasi..

The most common type of crossover is passive, meaning it doesn't need an external power source because it is activated by the audio signal passing through it. This sort of crossover uses inductors, capacitors and sometimes other circuitry components. Capacitors and inductors only become good conductors under certain conditions. A crossover capacitor will conduct the current very well when the frequency exceeds a certain level, but will conduct poorly when the frequency is below that level. A crossover inductor acts in the reverse manner -- it is only a good conductor when the frequency is below a certain level.
When the electrical audio signal travels through the speaker wire to the speaker, it passes through the crossover units for each driver. To flow to the tweeter, the current will have to pass through a capacitor. So for the most part, the high frequency part of the signal will flow on to the tweeter voice coil. To flow to the woofer, the current passes through an inductor, so the driver will mainly respond to low frequencies. A crossover for the mid-range driver will conduct the current through a capacitor and an inductor, to set an upper and lower cutoff point.

There are also active crossovers. Active crossovers are electronic devices that pick out the different frequency ranges in an audio signal before it goes on to the amplifier (you use an amplifier circuit for each driver). They have several advantages over passive crossovers, the main one being that you can easily adjust the frequency ranges. Passive crossover ranges are determined by the individual circuitry components -- to change them, you need to install new capacitors and inductors. Active crossovers aren't as widely used as passive crossovers, however, because the equipment is much more expensive and you need multiple amplifier outputs for your speakers.


otsing netist teeb imesid ;)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
e
effekt
Foorumi kasutaja
Postitusi: 225
Liitunud: 26 Aug 2003 12:39
Asukoht: kristiine
Autod: 523i sedaan
Kontakt:

Postitus Postitas effekt »

nüüd väike palve... ehk tõlgid ringi eesti keelde ;) . inglis keelset teksti leidsin isegi, aga ei ole nii tugev selle lugemises veel (ikka veel). kuna selles tekstis esineb kohati peaaegu tundmatuid sõnu siis sellest ka vähe abi:puzzled
jahil
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Ühesõnaga krossoveri ülessandeks selle teksti järgi on sageduste filtreerimine. sellega filtreeritakse välja ebasobivad komponendid. tweetrile pole vaja madalsagedust, woofrile pole vaja kõrgeid ja midrangele pole vaja madalamaid madalaid ja kõrgemaid kõrgeid. On olemas passiivseid ja aktiivseid krossovereid. aktiivsed sisaldavad aktiivelemente (transid, opakad, mikroskeemid) ja seega vajavad toidet..


:rolleyes
sõna sõnalt tõlkima ei hakanud. Kui soov hirmus suur, siis võin seda teha ;)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
e
effekt
Foorumi kasutaja
Postitusi: 225
Liitunud: 26 Aug 2003 12:39
Asukoht: kristiine
Autod: 523i sedaan
Kontakt:

Postitus Postitas effekt »

tänan sellegi info eest. ehk ostan siiski endale ka :)
jahil
n
Nimetu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 91
Liitunud: 24 Mär 2002 22:40
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Nimetu »

Filtri ehk krossoveri ostmine ei ole nii lihtne, et ostad lihtsalt mingisuguse ja asi olemas. Vastavalt sinu kompodele tuleks osta ikka vastavad filtrid. Eks saab ikka hakkama ka mingite suvaliste fitritega, aga samas võid sa ka heli täiesti ära rikkuda. On nähtud kus tweetril on kõrged täiesti ära kadunud tänu valele filtrile.

samas ei tohiks komponent kõlareid mitte mingil juhul niisama ilma fitrita yhendada, kuna siis sa lihtsalt põletad oma tweetrid ära, niiet seda fitrit on kindlasti vaja.
Kui aga filtrit osta ei taha, siis võid ka lihtsalt tweetrile yhe vastava suurusega kondensaatori vahele panna, mis madalad ära lõikab. Midbassile aga ei pea midagi vahele panema, kuna see talub ka kõrgeid sagedusi. Aga hea helikvaliteedi tagamiseks soovitaks ikka mõlemate elementide sisendsignaale lõigata.

Tuli nyyd segane jutt, aga kui aru ei saanud millestki siis võin täpsemalt seletada.
e
effekt
Foorumi kasutaja
Postitusi: 225
Liitunud: 26 Aug 2003 12:39
Asukoht: kristiine
Autod: 523i sedaan
Kontakt:

Postitus Postitas effekt »

sain aru küll. midagi sellist ma arvasin ka ise. tehase autodel on arvatavasti krossoveri asemel kõrgetel küljes see väike kondekas. eks kui juba mingi heli tegemiseks üldse läheb peaks ka krossoveri muretsema. lihtsalt, kui teha siis korralikult (kuid mitte kallilt) :cool:
jahil
Kasutaja avatar
zajetz
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1085
Liitunud: 14 Nov 2002 15:31
Asukoht: Tallinn, Nõmme(Pääsküla)
Autod: 4x 2101x ; 626 ; Auris hybrid

Postitus Postitas zajetz »

millele sa seda tehnikat ehitad, autosse ??
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

see nn kondekas siis tavaliselt bipolaarne, 3,3mF @100V see on 4 ohm koormusel.
tweetreid niisama pole mõtet panna nagu siin eelpool juba öeldud. eelmine nädal mähkisin sõbra infinity tweetreid, mis taoliselt "kokku hoides" läbi lastud. Asja neist ei saanudki :(

kui juba filtreerimiseks läheb siis tuleks ka midbassil madalad ära lõigata allapoole 400Hz ja siis subakale oleks väga hea filter mis ei laseks talle kõrgemat sagedust kui 400-500Hz olenevalt kastist..
filtrid mis poes eraldi müüakse on tavaliselt arvutatud ideaalkõlari baasil :)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
e
effekt
Foorumi kasutaja
Postitusi: 225
Liitunud: 26 Aug 2003 12:39
Asukoht: kristiine
Autod: 523i sedaan
Kontakt:

Postitus Postitas effekt »

Esialgne postitaja zajetz
millele sa seda tehnikat ehitad, autosse ??
autosse ikka kuhu mujale :D
mulle lihtsalt meeldib sõita üksi maanteel ja kuulata korraliku heli korraliku muusikaga (raskema). see annab auto sõidule mingi erilise tunde veel juurde ;)
ja miks mitte proovida siis odavalt (crossoverid ikka ka) teha hea ja nauditav muusika. olen lugenud neid postitusi "king audio" võistlustest ja jõudsin järeldusele, et kui king audio heli eriti lanzari omast maha ei jää (tehn. näitajad) siis pole ka lanzarit vaja :cool:
jahil
n
Nimetu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 91
Liitunud: 24 Mär 2002 22:40
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Nimetu »

subakale oleks väga hea filter mis ei laseks talle kõrgemat sagedust kui 400-500Hz
Tegelikult ei soovitaks subwoofrit nii kõrgelt mängima panna. Kuna siis hakkab see sagedus mis on mõeldud tegelikult midbassile, tagant kostma ja see keerab helipilti täiesti sassi. Ja pealegi on see juba liiga kõrge sagedus woofrile. Olenevalt esikõlarite midbassidest soovitaks ikka subbari ära lõigata 80-120 hz peat ja mitte kõrgemalt.
Enamus midbassid saavad korraliku installi puhul 80 hz ja natuke alla mängimisega ilusti hakkama.
Ja kui ees on veel 3ribaline kompode süsteem, siis ei jäägi midbassidele ju eriti midagi mängida(kuna seal systeemil lõikaks ma midbassidel kõrged umbes 400 pealt juba ära).


Ja king audio heli on oma hinna eest täiesti talutav. 10" element maksis vist 275 eeku aint. :D
Enamus tulemusest oleneb ikka kastist(niipalju muidugid kui KA element seda üldse võimaldab). Aga esimeseks woofrikasti projektiks käib küll.

Ise osalesin ka seal king audio kasti võistlusel ja võitja kasti pani ikka pika puuga teistele ära. Seega mainiks veel et kastist oleneb ikka päris palju. Mõne kalli woofriga ja vale kastiga võib ikka väga metsa panna ja see oleks arvatavasti kenasti halvem tulemus kui KA ja õige kastiga.
Vasta