Süütepooli kontrollimine

Süütepooli kontrollimine

Audio, elektrisüsteem, turva
Vasta
k
kenu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 195
Liitunud: 14 Mai 2002 15:37
Asukoht: Valga
Autod: 05
Kontakt:

Süütepooli kontrollimine

Postitus Postitas kenu »

Põhimõtteliselt peaks mahavõetud süütepooli saama kontrollida:

Pooli "+B" ühendada aku "+" klemmiga, pooli kõrgepingejuhtme otsa küünal, küünla külgelektrood aku "-" klemmi, siis pooli teise klemmi ühendamisel-lahutamisel aku "-" klemmiga peaks küünlas tekkima säde.
Proovisin kolme pooliga -- sädet ei tekkinud!

Samas pane need poolid autule, süüde sisse ja kontaktide lahutamisel-sulgumisel säde olemas.

Oskab keegi ära seletada, miks ühel juhul tekib säde, teisel mitte. Minu jaoks müstika. Miks on mass läbi mootoriploki-jagajalaagri-kontaktide parem, kui niisama traadiga otse antud mass???
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: kenu

Oskab keegi ära seletada, miks ühel juhul tekib säde, teisel mitte. Minu jaoks müstika. Miks on mass läbi mootoriploki-jagajalaagri-kontaktide parem, kui niisama traadiga otse antud mass???
Seal on veel üks oluline asi, mida sa ei nimetanud - kondekas. Seesama vidin paneb asja paika.

Tegelikult ei ole selline käsitsi kontrollimise viis ikkagi kindel asi. Isegi kondeka lisamisel mitte.
Mootoril on vaja kõrgepinget anda surve all. See oluliselt raskem. Ka mõjutab süütepooli kapotialune ja töö temperatuurire?iim. Põhilised vead süütepoolidel ongi soojaga seotud.
C
k
kenu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 195
Liitunud: 14 Mai 2002 15:37
Asukoht: Valga
Autod: 05
Kontakt:

Postitus Postitas kenu »

Seda ei tahaks nagu uskuda, kondi roll pole ju nii suur, tsikli olen küll ilma kondita probleemideta käima saanud, autol arvestasin sama. Auto peaks vist ka ilma kondekata käima minema.

Selge see, et pooli õige katsetamine käib pingis eri rez'iimidel, aga oli vaja kindlaks teha, kas pool on läbi kärsanud ja siis tegingi sellise katse. Teoreetiliselt peaks ta ju ikka sädeme välja andma, kui voolu peale saab. Sain kõigi kolme pooliga ca 1mm pikkuse õhukese sädeme (kõrgepigejuhtmega), samal ajal katkestijaoturiga üle 5mm paks säde. Mõistetamatu.
i
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Postitus Postitas Indy »

Siiski kondekas omab VÄGA olulist rolli...Kui kondekas on läbi siis säde kollane ja nõrk,mootor võib küll tööle hakata aga minekut pole (oma kogemus ses osas).
Katkestijaotur küll pinget ei tõsta :D...
Veel:praegusaja vene küünalde kvaliteeti ei tea aga ca 15 aastat tagasi katsetati rõhu all tutikate küünalde tööd ja praktiliselt üle kahe või kolme küünla visati üks prügikasti...:(
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

11 nda klassi füüsika räägib sellisest asjast nagu võnkering ,mille moodustavad pool ja kondensaator. ( Süütepooli selliseks kontrollimiseks nagu siin räägitakse pole vaja autolt maha võtta ,sest auto ise ongi sellises olukorras kõigeparem testimisevahend),sest katkesti kontakte saab liigutada. ( uuematel hallandurga jagajatel saab võtta juhe jagajaküljest lahti ja testida samamoodi
http://arvisoolind.pri.ee/fyysika/11_klass/teemad.htm
Vasta