minu samaral originaal vene aku ja vanust 4,5 aastat minu käes. kaua eelnevalt kuskil seisnud-?????.
Minu lada 110 originaalaku pidas vastu 4 aastat ja 4 kuud. Ca 85 000 Km. Praegu on peal Oboron aku. Tundub päris korralik.
ostsin poest suht odava auto 112ne.2002 aastal.järgmist talve se aku üle ei ela
gened on neil autodel samad ja omast kogemusest vabriku pingeregulaatoril laadimispinge oli 13,3V. Ostsin uue ja sellel 13,0V Tuleb vahel "käsitsi" laadida.
Traktoril (RS-09) ostsin exide caltcium aku 65Ah 6 aastat tagasi. Generaator puudub, laen ainult käsitsi (vastavalt kasutusele). Peale laadimise mitte mingit hooldust teinud ei ole, seni ühtegi probleemi pole olnud (ka talvel)
Akut ei tohi KUNAGI täiesti tühjaks lasta(0V) juba alla 10V (koormuseta) on paha
Raske juhus. Vanade "pigiakudega" ,millel purgid välja käisid oli lihtne.
Kroonus vahetas akumees kogu aeg akukestad ringi nii ,et väljast uus sai vana sisu ning vanasse kesta pakitud uued purgid müüdi maha. Samuti pesi ja lappis siis ka vigaseid eksemplare. Ikka juhtus ,et keegi ,kel sõrmed kui sallinarmad ,aku maha pillas.
Kui auk kuskil põhjas pole ,siis saab ehk selle ka kuidagi plastikuga kinni keevitada.
Aga ehk oskab Mota sel teemal paremini vastata. Ta ju akude alal kunagi isegi leiba teeninud.
Proovisin metsas selle kahekomponentse vedelmetalli ja autoapteegist võetud sidemega lappida klemmi kõrvale põlenud auku (tulekahju ). Ennem tegin piduripuhastusvedelikuga pinna puhtaks. Kestis suvest sügiseni ,esimeste külmadega andis aku nagunii otsad - see metsakate juures tavaline kui akud tehasest kapoti alla pandud.
Aga paik hakkas kah vaikselt lahti kooruma ,happeaurud tegid ikka oma töö. Vähemalt okkasoga ei läinud rohkem sisse.
Tänapäeva akupurke ei saa enam kinni lappida. Varem/hiljem annab ikka lahti.
Kui akut vaja ainult kuuks ajaks (väheusutav - mul ikka aastaringselt aku peal), siis las olla lihtsalt vähem lüüti sees (auk ju ülal ääres).