1. leht 1-st

Niva mootor jääb käima

Postitatud: 20 Aug 2020 12:23
Postitas pistola
Tervitus

Nimelt Nival (1,7 pritsung) selline probleem,et peale süüte välja keeramist jääb mootor uhkelt käima ja tuled põlema. Vahetasin süüteluku põhja,kuid probleem säilis.
Põhja vahetamise käigus avastasin,et ühe põhja klemmi küljest jookseb kokku ühendatuna 2 juhet Esimene juhe paneb kogu muu juhtmestikuga ühes pundis kuhugi armatuuri taha,kuid teine lühem juhe suundub vasakule,sinna obd pistiku kanti. Seal on selle juhtme otsas kaitse,mille teises otsas jällegi juhe,mis viib samuti kuhugi armatuuri taha.
Kui see kaitse nende juhtmete otsast eemaldada,siis sureb mootor kenasti välja ja läheb uuesti käivitades kenasti ka käima - kuid esituled enne põlema ei hakka,kui see sama kaitse sinna juhtme otstesse tagasi panna. Küllalt segane jutt,kuid tundub et,kuidagi võib teemasse olla segatud tulede relee??? Samas ei mõista,miks see peaks mõjutama seda,et mootor välja ei sure peale süüte välja keeramist.
Igasugune info on oodatud.

Allpool ka link videole antud olukorrast :


https://www.youtube.com/watch?v=gFWZD9c_mDU


Edit : jälitasin seda juhet,mis mootoriruumi suundus sealt kaitsme otsast - jõudis välja generaatorini :roll:

Re: Niva mootor jääb käima

Postitatud: 20 Aug 2020 16:18
Postitas motamees
Kas tulede pealüliti on OFF asendis?

Re: Niva mootor jääb käima

Postitatud: 20 Aug 2020 20:28
Postitas Jass
Ma olen ka kohanud sarnast varianti, ainult ühel Nissanil. Kuna generaatori juhtmestiku ahelas oli mingi viga, siis oli veetud uus juhe ja ühendatud süüteahelaga. Vaata, kas generaatori juures on mõni vaba juhe?

Re: Niva mootor jääb käima

Postitatud: 21 Aug 2020 12:57
Postitas pistola
motamees kirjutas:Kas tulede pealüliti on OFF asendis?

Ma ei saa aru mis asendis see on,kuna selle lüliti keeramine ei oma mingisugust efekti. Tuled on koguaeg peal.

Ühtlasi sai proovitud teha nii,et võtsin lahti omavahel need juhtmed,mis olid kokku keeratud ühe klemmi alla. Kui jätsin süüteluku põhja klemmi külge ainult sinise juhtme,siis auto suri ka võtme välja keeramisel kenasti välja - kuid taaskäivitamisel tuled põlema ei hakanud ei nupust ei automaatselt. Seega tundub et see lisakaitsme alla pandud juhe,mis teise otsaga generaatorisse jõuab on ise aretatud "automaatne" tulede sisselülitussüsteem mis on streikima hakanud ?