1. leht 1-st

Miks massilüliti kuumaks läheb?

Postitatud: 26 Jaan 2020 09:30
Postitas Tony_2106
Tervist!

Käivitasin masina ja lasin mootoril mõnda aega käia, kui märkasin väikest tossu mootoririruumi pool. Jätsin mootori seisma ning läksin vaatama, milles asi - Aku + juhe oli läinud vastu masslüliti küljes olevat - juhet ja see sulatas * juhtme ümbrist. Katsusin siis masslülitit, see oli kuum.

Milles võib asi olla?

Re: Miks massilüliti kuumaks läheb?

Postitatud: 26 Jaan 2020 10:50
Postitas ToM
Tony_2106 kirjutas:Tervist!

Aku + juhe oli läinud vastu masslüliti küljes olevat - juhet ja see sulatas * juhtme ümbrist.

Milles võib asi olla?
Äkki oligi asi selles et sul mass ja pluss kokku said. See tekitabki kuumust ja tossu. Kui tavaoludes massilüliti peaks kuumaks minema siis on ilmselt selle sees kehv kontakt.

Re: Miks massilüliti kuumaks läheb?

Postitatud: 26 Jaan 2020 10:50
Postitas Lemz
Sul on + ja - omavahel koos ja sa küsid miks see kuumaks läheb ? :sein

Re: Miks massilüliti kuumaks läheb?

Postitatud: 26 Jaan 2020 11:47
Postitas Tony_2106
Lemz kirjutas:Sul on + ja - omavahel koos ja sa küsid miks see kuumaks läheb ? :sein
Kuskil on siis + juhe järelikult vastu kere.

Re: Miks massilüliti kuumaks läheb?

Postitatud: 26 Jaan 2020 11:48
Postitas Tony_2106
ToM kirjutas:Äkki oligi asi selles et sul mass ja pluss kokku said. See tekitabki kuumust ja tossu. Kui tavaoludes massilüliti peaks kuumaks minema siis on ilmselt selle sees kehv kontakt.
Vahetan masslüliti välja, mingil ajal, sest plaanis Aku nii või naa salongi või pagassi tõsta.

Re: Miks massilüliti kuumaks läheb?

Postitatud: 26 Jaan 2020 16:26
Postitas ToM
Tony_2106 kirjutas: Kuskil on siis + juhe järelikult vastu kere.
Mitte kuskil, vaid sa kirjeldasid et nägid kapoti all kohta kus + ja - koos olid, asi kuumaks läks ja tossu tõusis. Täpselt seal su probleem ongi. Miinus ei ole ainult keres, vaid on ka näiteks massilülitis ja selle juhtmetes.

Re: Miks massilüliti kuumaks läheb?

Postitatud: 26 Jaan 2020 22:08
Postitas Arvos
ToM kirjutas:
Tony_2106 kirjutas: Kuskil on siis + juhe järelikult vastu kere.
Mitte kuskil, vaid sa kirjeldasid et nägid kapoti all kohta kus + ja - koos olid, asi kuumaks läks ja tossu tõusis. Täpselt seal su probleem ongi. Miinus ei ole ainult keres, vaid on ka näiteks massilülitis ja selle juhtmetes.
Sõnastus oli tõesti nii nagu aru võis saada. Ilmselt pidas aga autor silmas seda, et plussjuhe oli massiga kokku sulanud mingil põhjusel. Põhjuseks siis arvatavasti kusagil lühis või suur ülekoormus, mille tagajärjel need kaks kokku sulasid.

Re: Miks massilüliti kuumaks läheb?

Postitatud: 31 Jaan 2020 22:46
Postitas Tony_2106
Arvos kirjutas:Sõnastus oli tõesti nii nagu aru võis saada. Ilmselt pidas aga autor silmas seda, et plussjuhe oli massiga kokku sulanud mingil põhjusel. Põhjuseks siis arvatavasti kusagil lühis või suur ülekoormus, mille tagajärjel need kaks kokku sulasid.
Pluss juhtme ümber olev isolatsioon sulas, kui see läks vastu soojenenud masslülitit.