Hall/must mistra vaip salongi - miinused, plussid, miks?

Hall/must mistra vaip salongi - miinused, plussid, miks?

Välimusega ja salongiga seonduvad teemad
Vasta
k
krizt0
Foorumi kasutaja
Postitusi: 11
Liitunud: 13 Apr 2015 14:25
Asukoht: Harjumaa
Autod: VAZ 21053

Hall/must mistra vaip salongi - miinused, plussid, miks?

Postitus Postitas krizt0 »

Hei!

Kuna olen päris suure dilemma vahel, kas panna autole mistra vaip sisse või mitte.. siis küsiksin asjatundjate käest, mis Te arvate? Ehk kellelgi on varem kokkupuudet olnud, võiks tarkusi jagada :)

Mis on mistra vaiba miinused, plussid ja miks?

Samuti võite anda juhiseid, kust saaks vajadusel mistra vaipa soetada. :)

Kristo
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Postitus Postitas SexSix »

Millist vaipa mõeldakse? Aasnarmas vaipa (http://www.google.fi/imgres?imgurl=http ... CQQMygHMAc) , narmas vaipa (http://www.google.fi/imgres?imgurl=http ... D0QMygWMBY) või lateksiga immutatud mistra vaipa
(https://www.google.fi/search?q=mistra+v ... B600%3B557)? Mistra on kunagi tootnud lausa Lada põrandavaipu.

Kui see immutatud mistra panna...hullult ajab kõik rooste!
k
krizt0
Foorumi kasutaja
Postitusi: 11
Liitunud: 13 Apr 2015 14:25
Asukoht: Harjumaa
Autod: VAZ 21053

Postitus Postitas krizt0 »

Miks rooste ajab? Imab palju niiskust sisse?
Kasutaja avatar
Fortran
Foorumi kasutaja
Postitusi: 57
Liitunud: 26 Juun 2011 22:08
Asukoht: https://t.me/pump_upp
Autod: VAZ 21013
Kontakt:

Postitus Postitas Fortran »

Ma pakun, et probleem on vastupidine - see lateksiga töödeldud variant on sisuliselt kile, mille laotad auto põrandale. Temperatuurist tekkiv kondensaat jääb vaiba ja auto põhja vahele ning ei kuiva sealt välja. Eelistada võiks mingilgi määral "hingavat" materjali.
k
krizt0
Foorumi kasutaja
Postitusi: 11
Liitunud: 13 Apr 2015 14:25
Asukoht: Harjumaa
Autod: VAZ 21053

Postitus Postitas krizt0 »

Ja milline see olla võiks? :)
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Postitus Postitas SexSix »

Näiteks nööpnõel läheb mistra sisse susatuna rooste:o
k
krizt0
Foorumi kasutaja
Postitusi: 11
Liitunud: 13 Apr 2015 14:25
Asukoht: Harjumaa
Autod: VAZ 21053

Postitus Postitas krizt0 »

Milline see hingav materjal oleks?
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1103
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Postitus Postitas Arvos »

Kunagi pandi põhja alustuseks kõigepealt vannitoa plastist harjasmatt. Hari allapoole, et niiskust põrandale ei tekiks ummuksisse jäädes ja õhk saaks vabalt läbi käia.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
Kasutaja avatar
Fortran
Foorumi kasutaja
Postitusi: 57
Liitunud: 26 Juun 2011 22:08
Asukoht: https://t.me/pump_upp
Autod: VAZ 21013
Kontakt:

Postitus Postitas Fortran »

Harjasmati kasutamine tundub isegi päris mõistlik, aga fakt on see, et pealmine osa võiks olla siiski hingav.

Täpsemalt võiks minna mõnda kohta, kus (vaip)materjalide müügiga tegeldakse. Seal oskab spetsialist kindlasti midagi soovitada. Mõistlik oleks võtta selline toode, mida on pigem kerge puhastada. Ilmselt sobib midagi ka mööblimaterjalidest (nt "jaaguarikangas", mis on tugev ja kergesti puhastatav ning samuti ka hingav). Olen näinud, et kasutatakse ka "kõlarikangast".

Tähtis oleks, et põrandale ei saaks midagi kile või linoleumi laadset, mis mitte ainult ei põhjusta niiskuse salvestumist selle alla, vaid tõenäoliselt hakkab tunda andma ka salongi sisekliima muutusena (halvemuse poole, tõenäoliselt tekib mingi spetsiifilisem lõhn jne).
Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 494
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

Postitus Postitas robi »

Lada originaalvaip on lada põhja järgi kuumvormitud. Selleks on vaiba alus plastikkattega, mis laseb ajapikku niiskuse läbi ja sealt see enam välja ei "hinga". Kogunenud niiskus aga ajab põranda roostetama. Probleem ei ole Lada originaal põrandakatte materjalis vaid selle asetuset ja konstruktsioonist. Lada põrandaplekil on niiskuse ärajuhtimiseks põhja pressitud süvendid "rennid" mille keskel ja otstes on omakorda sügavamalt pressitud "keelekesed" nende kaudu saab kogunenud niiskus välja tilkuda. Kui nüüd põrandavaip on originaalsel niiskust kinni hoidval mürasummutus matil vastu põrandaplekki, seob pigi ja klaasvillaga matt niiskuse ja hoiab nagu kompressi vastu teraspõrandat soodustades roostetamist. Lada 2107-tel on tehases paigaldatud lausa lisa pigimatt vastu plekpõrandat ja see siis kere värviga üle värvitud. Paha on aga see, et 2107 -tel (mul on 2 masinat olemas ja olnud) ei ole pärast lisa pigimati paigaldust ja värvimist avatud neid vee ärajuhtimise "keelekesi" ehk sisulisetl on tehtud "jalavannid" millest niiskus läheb välja alles rooste toimel tekkinud väljavoolu kaudu.
Enda ladal võtsin vettinud müramatid välja, puhastasin põranda. Lõikasin pigimattidele suure augurauaga pigi sisse suured augud (jäi korrektsem kui lihtsalt lahti nokkida) ja vabastasin sellega "keelekesed", mis omakorda väänasin nii, et keelekese ja põranda vahel oleks vee äravooluks sobiva suurusega vahe ja samas ei pritsiks tänaval olev vesi otse põrandamati alla. Ehituspoest ostsin plastist poriväipa, mille alus on augustatud (parem kui veneaegne sileda põhjaga) ja panin harjased vastu plekki ja põranda külge tehases liimitud pigimatti. Harjasmati peale vist panin mürasummutuseks paar kihti katuse aluskatte materjali (ei haise ja on kile vahel - seda saab ka masinast välja võtta) ja sinna peale põrandamatt. Seega kui ka niiskus läbi vaiba imbub (jalgadega sisse kantud lumi jms) siis imbub see lõpuks plekkpõrandale, kus niriseb "keelekeste" kaudu välja.
Vasta