Tuulekanali joonis sedaanile
Tuulekanali joonis sedaanile
- overspeed
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 914
- Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
- Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
- Autod: Omapärane Vene Tehnika
- Kontakt:
Tuulekanali joonis sedaanile
Nooled auto poole näitavad öhuvoolu survet, nooled eemale aga öhuvoolu hörendust auto suhtes.
Siit saate hästi aru, mix öhuvötu ribid siksil klaasi ees on ja ilma scoopita, ning et scoopi kapoti etteotsa panna...
Arrogance diminishes wisdom.
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Overspeedile tuli mitu U2U küsimustega selle joonise kohta. Ta palus mul natuke seletada seda asja.
Auto sõidab suure kiirusega õhu sisse - tekib vastutulev õhuvool suure survega. See õhumass põrkab auto esimeselt otsalt laiali. Külgedele ja üles. Osa ohumassi suundub auto alla. Sellepärast pannakse võidusõiduautodele ette tuuletammid (spoilerid). Alla suunduv õhuvool kergitab autot üles ja tekitab ka takistust seal sildade ja kardaanide ümber keereldes. Üles põrkuv õhuvool aga tekitab teatud ulatuses hõrendust kuni ta õhumassi poolt alla surutakse. Allasurumine toimub just enne klaasi, sest seal saab õhumass jõudu juurde vastu klaasi põrkuvast õhust. Tuule kiirus seal suureneb ja tekitab jälle hõrenduse. Nii need keerised seal keerutavad ja tekitavad imelikke kujundeid. Ega ma ise ka nii tark pole. Ma lugesin seda artiklit ja püüdsin seda sealt ümber seletada.
Surveid ja hõrendusi mõõdetakse läbi kapillaartorude manomeetriga.
Kui panna õigesse kohta teatud spoilerid siis need aitavad õhumassil õigemini liikuda. Kes tahab kapoti peale scoopi panna peaks ka väikese tuulesuunaja kapoti etteotsa panema. Antitiiva kasulikkust tõstab aga katuse taganurgale paigaldatav õhuvoolu allasuruja. NLiidu ajal tehtud VFTSidel olid need seal katusel. Kusagilt internetist leidsin ükskord kommentaarid venes müüdavatele lisaseadmetele. Paljud neist olid lihtsalt kasutud. Selle tagumise katuseäärel paikneva tuule allasuruja kohta oli kommentaar umbes järgmine. Tekitab autole teatud tõstejõudu, mis mõjub haardumisele negatiivselt. Kui aga tagaluugil on antitiib siis suurendab see antitiiva jõudlust niipalju et neutraliseerib ära tema (tuule allasuunaja) poolt tekitatud tõstejõu ja suurendab veelgi allasuruvat jõudu.
Tuli nats pikk ja segane aga see asi ongi väga segane. Muidu oleks kõik autod palju õkonoomsemad.
Auto sõidab suure kiirusega õhu sisse - tekib vastutulev õhuvool suure survega. See õhumass põrkab auto esimeselt otsalt laiali. Külgedele ja üles. Osa ohumassi suundub auto alla. Sellepärast pannakse võidusõiduautodele ette tuuletammid (spoilerid). Alla suunduv õhuvool kergitab autot üles ja tekitab ka takistust seal sildade ja kardaanide ümber keereldes. Üles põrkuv õhuvool aga tekitab teatud ulatuses hõrendust kuni ta õhumassi poolt alla surutakse. Allasurumine toimub just enne klaasi, sest seal saab õhumass jõudu juurde vastu klaasi põrkuvast õhust. Tuule kiirus seal suureneb ja tekitab jälle hõrenduse. Nii need keerised seal keerutavad ja tekitavad imelikke kujundeid. Ega ma ise ka nii tark pole. Ma lugesin seda artiklit ja püüdsin seda sealt ümber seletada.
Surveid ja hõrendusi mõõdetakse läbi kapillaartorude manomeetriga.
Kui panna õigesse kohta teatud spoilerid siis need aitavad õhumassil õigemini liikuda. Kes tahab kapoti peale scoopi panna peaks ka väikese tuulesuunaja kapoti etteotsa panema. Antitiiva kasulikkust tõstab aga katuse taganurgale paigaldatav õhuvoolu allasuruja. NLiidu ajal tehtud VFTSidel olid need seal katusel. Kusagilt internetist leidsin ükskord kommentaarid venes müüdavatele lisaseadmetele. Paljud neist olid lihtsalt kasutud. Selle tagumise katuseäärel paikneva tuule allasuruja kohta oli kommentaar umbes järgmine. Tekitab autole teatud tõstejõudu, mis mõjub haardumisele negatiivselt. Kui aga tagaluugil on antitiib siis suurendab see antitiiva jõudlust niipalju et neutraliseerib ära tema (tuule allasuunaja) poolt tekitatud tõstejõu ja suurendab veelgi allasuruvat jõudu.
Tuli nats pikk ja segane aga see asi ongi väga segane. Muidu oleks kõik autod palju õkonoomsemad.
C
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
Ma nüüd väga täpselt ei tea aga kas mitte kiiresti liikuv õhumass ei tekitanud hõrendust? Antud joonis põhjendab ilusti ära, miks Märtini Fordil augud just selles kapotipiirkonnas on, sama ka Eestis ülivõiksaks tehtud Supral.
Teisalt: joonis näitab tuuleklaasi ülaosas samuti hõrendust, ometi on enamusel rallimasinatel salongi ventilatsiooni auk just seal (väikest scoopi meenutav)
Teisalt: joonis näitab tuuleklaasi ülaosas samuti hõrendust, ometi on enamusel rallimasinatel salongi ventilatsiooni auk just seal (väikest scoopi meenutav)
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Ei ole küll tuulekanali spetsialist aga omi mõtteid ja arusaamu võin siinkohal ikka kirja panna. Sain sellest jutust aru et vaakum seal joonise peal on suhteline mõiste. Kui näiteks surve koha peal on suurus 0,5atti siis vaakumi kohal ei pea see olema miinus märgiga. Ta võib olla näiteks 0,02 atti. Seega siis mitte õhku sealt välja ei imeta vaid ikkagi veitsa sisse tuleb.
Rallikal on see koht valitud võib-olla õkonoomsuse kaalutlustel. Et mitte ehitada pikki tuulekanaleid. Ka on kindlasti tänapäevaautode õhuvoolud teistmoodi tänu voolujoonelisemale kerele.
Rallikal on see koht valitud võib-olla õkonoomsuse kaalutlustel. Et mitte ehitada pikki tuulekanaleid. Ka on kindlasti tänapäevaautode õhuvoolud teistmoodi tänu voolujoonelisemale kerele.
C
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
Arvan, et kasutatakse ära ka seda imemise effektiEsialgne postitaja kiddMärtini Fordil väljub nendest avadest jahutusradiaatorist läbikäinud õhk.Esialgne postitaja MossOpel
...miks Märtini Fordil augud just selles kapotipiirkonnas on, sama ka Eestis ülivõiksaks tehtud Supral. ...
Kuumaksköetud õhul ei lasta uuesti mootorit kytta.
Supra kohta ei tea sõna võtta
priit
- overspeed
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 914
- Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
- Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
- Autod: Omapärane Vene Tehnika
- Kontakt:
Focus WRC-l on ju jahutusradikate pääl ka ventilaatorid, mis seda öhku säält avadest ka välja ajavad (ju öhk tuleb siis alt "pölle" juuredst sisse)
Ja see salongituulutusava, küllap säält öhk sisse voolab, aga ta oleks suureks tuuletakistajaks, kui sinna juga otse pääle jookseks, aga hörenduspiirkonnas olles ei taksita ta suurt midagi (sama kehtib selle kaamera kohta sääl körval)
Ja see salongituulutusava, küllap säält öhk sisse voolab, aga ta oleks suureks tuuletakistajaks, kui sinna juga otse pääle jookseks, aga hörenduspiirkonnas olles ei taksita ta suurt midagi (sama kehtib selle kaamera kohta sääl körval)
Arrogance diminishes wisdom.