Salongi soojendus ka taha!? (elektriline jms.)
Salongi soojendus ka taha!? (elektriline jms.)
- berg
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 751
- Liitunud: 31 Mär 2002 13:31
- Asukoht: pealinnas
- Autod: 210V8 - A6 - Chevy Van - Plymouth Valiant - Isuzu Trooper
- Kontakt:
Salongi soojendus ka taha!? (elektriline jms.)
et kas oleks võimalik kuidagi midagi sellist pagasnikusse aretada, mis puhuks sooja. ehk siis sama mis ees aga mingi teisi tööpõhimõttega, et ei peaks tosoolitorusid vedama... elektriline radikas jne... jeejee rääkis midagi sapaka bensiiniga salongi soenduse variandist, aga ma ei mäleta kas ta tegi tongi või rääkis tõtt!
CSG AUTOHOOLDUS www.csg.ee Autohooldus, keretööd ja modifitseerimine. 58 100 793
-
eeffekt
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 225
- Liitunud: 26 Aug 2003 12:39
- Asukoht: kristiine
- Autod: 523i sedaan
- Kontakt:
miks sul seda sinna vaja on? kas kardad, et külm võtab supika ära:D. on ju igasuguseid elektriga soojedusi...... mul on kodus ka mingi kataloog, kus pakutakse elektrilist lisa soojendust salongi jaoks. sapakal on küll bensuga soojendus, aga mina ei ole veel näinud sapakat, millel see töödanud oleks:D . see võttis töötamuise aega samapalju kütust kui auto ise saja kilomeetri läbimiseks. tavaliselt olidgi nad lahti ühendatud.
jahil
- berg
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 751
- Liitunud: 31 Mär 2002 13:31
- Asukoht: pealinnas
- Autod: 210V8 - A6 - Chevy Van - Plymouth Valiant - Isuzu Trooper
- Kontakt:
oleks siiski vaja teada nagu et mida kompunnida sinna.. pole ju sellist raha et mingist kataloogist tellida
kogu selle jama eesmärk on teha tagaistujate jalgadele sooja... ja kui see juba seal taga on siis võib ta tagaklaasi ka puhtaks pühkida, kuna mul soendusega klaasi ei ole ega tule!
kogu selle jama eesmärk on teha tagaistujate jalgadele sooja... ja kui see juba seal taga on siis võib ta tagaklaasi ka puhtaks pühkida, kuna mul soendusega klaasi ei ole ega tule!
CSG AUTOHOOLDUS www.csg.ee Autohooldus, keretööd ja modifitseerimine. 58 100 793
-
lLaada
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 260
- Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Nokia, Nolada.
Elektriga auto kütmine on natuke probleemne, kuna voolu selleks lihtsalt ei jagu, seda külmal ajal veel eriti. Sapika küte väga ebatöökindel, kuid kui toimib siis soojendab imehästi. Kui sinna taha seda sooja ikka nii väga vaja on siis lihtsaim meetod oleks vedada kardaanitunneli juurest õhukanalid (nii on see ka enamustel masinatel lahendatud, kuid reeglina ei ole kuigi tõhus) või paigutada ikkagi näiteks istme alla pisike radikas. Tagaklaasi soovitaks ikkagi elektriga kütta (st soojendusega tagaklaas). Miks sellist lisakütet ladas vaja on? Minu mäletamist mööda läheb lada niisamagi korralikult soojaks?
-
lLaada
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 260
- Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Nokia, Nolada.
No siis ehk piisabki väikese õhutunneli ehitamisest soojendusest taga istujate jalgadeni. Lihtsaim oleks ilmselt romulast mõne umbes samas mõõdus masina küljest võtta. Natuke probleemi on muidugi selle soojendusega ühendamisega, et sealt ikka õhku ka puhuks.Esialgne postitaja jeejeesoojaks ta läheb küll, aga taga olevate inimeste jalad ikka külmetavad.Esialgne postitaja Laada
Miks sellist lisakütet ladas vaja on? Minu mäletamist mööda läheb lada niisamagi korralikult soojaks?
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Kaalusin kõik lisasoojenduse varjandid läbi. 02 ei saa seda kuskile paigutada. Küll aga tavalisele sedaanile. Viiksin lisastorud pagassi ja sinna paneks lisaradika mis tagnt ettepoole puhuks sooja. Taha jalgadele ja klaasile.
Eest torudega toomine nagu Laada seletas on väga raske. Ma omale nii tegingi. Siis tuleb ka soendus ümber teha. Tõin romulast sületäie igasugu torusid ja vedama. Lõpptulemus oli ikka see, et panin kofreeritud aiakastmise torusid 5 tükki. Neid siis igalepoole laiali jalgade poole puhuma. Loodan et läheb õnneks. Voolik sellepärast et seda saab kõige paremini installeerida ümber nende kumeruste.
Tahtsin ka ette teise soenduse kõrvale selleks eraldi radikat panna aga seal jäi just kerenumber ette. See koht tuleks just auguks teha.
Mingid elektriradiaatorid ei ole mõeldavad. Siis peab sarve katusele panema ja trolliliini all koguaeg sõitma. Ärge nüüd hakake võimsamast genekst jälle rääkima. See niikuinii ära ei küta.
Eest torudega toomine nagu Laada seletas on väga raske. Ma omale nii tegingi. Siis tuleb ka soendus ümber teha. Tõin romulast sületäie igasugu torusid ja vedama. Lõpptulemus oli ikka see, et panin kofreeritud aiakastmise torusid 5 tükki. Neid siis igalepoole laiali jalgade poole puhuma. Loodan et läheb õnneks. Voolik sellepärast et seda saab kõige paremini installeerida ümber nende kumeruste.
Tahtsin ka ette teise soenduse kõrvale selleks eraldi radikat panna aga seal jäi just kerenumber ette. See koht tuleks just auguks teha.
Mingid elektriradiaatorid ei ole mõeldavad. Siis peab sarve katusele panema ja trolliliini all koguaeg sõitma. Ärge nüüd hakake võimsamast genekst jälle rääkima. See niikuinii ära ei küta.
C
-
mMarcuz
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 286
- Liitunud: 05 Okt 2002 14:15
- Asukoht: Tallinn/Harjumaa
- Autod: Avensis 2.0i
- Kontakt:
no krt kui berg tagaistme naisi täis korjab siis neile vilte ju ei paku ja samas varbaid ei saa kaa lasta külmetada niiet miskit peab ju aretama, üks odav ja lihtne variant on 12V soojapuhur istme allaEsialgne postitaja robi
sul peab pagassis mõni paar vilte olema. Venemaal nii vis käibki. Kui aga vaadata eesti talva ssis pole ju veel õieti külmetanudki:D
Hüvasti Punane Nool :\'( ..jäänud on mälestus hea...
variant on muidugi sigullile tagaistme sisse soojendus aretada...
lääne autodel on ju tagaistmed ka soojendatud (muidugi mitte kõigl)
et mingi iste lahti kiskuda ja see kama lada istmesse toppida...
P S ärge näkku lööge, see on ainult idee
ma ei ole seda praktikas proovinud ja ei kujuta ette kuidas toimib
lääne autodel on ju tagaistmed ka soojendatud (muidugi mitte kõigl)
et mingi iste lahti kiskuda ja see kama lada istmesse toppida...
P S ärge näkku lööge, see on ainult idee
ma ei ole seda praktikas proovinud ja ei kujuta ette kuidas toimib
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1734
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Sellest sapaka bensuküttega soendusest veel niipalju, et kui oli uus, siis töötas...sai vähe vanemaks, hakkas bensuhaisu ja põlemisest tulenevaid gaase salongi ajama - tihendid kulusid läbi...sai veel vanemaks, hakkas vaikselt koostöölepingust lahti ütlema - võis juhtuda, et auto suisa maha põles...analoogseid juhtumeid on olnud...
Hmm....kuna neid istmesoojendus ''elemente'' saab osta romulatest, ning neid ka istmete sisse õmmeldakse ja seeläbi istmesoendusega istmed saadakse, siis ei tohiks ju mingi vägi neid ka põranda polstri sisse õmmelda takistada...altpool tuleb muidugi ära soojustada, et lihtsalt põhja ei kütaks, ning pealtpoolt veekindlaks teha - krt seda teab, äkki tekib veel lühis jne...
Hmm....kuna neid istmesoojendus ''elemente'' saab osta romulatest, ning neid ka istmete sisse õmmeldakse ja seeläbi istmesoendusega istmed saadakse, siis ei tohiks ju mingi vägi neid ka põranda polstri sisse õmmelda takistada...altpool tuleb muidugi ära soojustada, et lihtsalt põhja ei kütaks, ning pealtpoolt veekindlaks teha - krt seda teab, äkki tekib veel lühis jne...
-
mMarcuz
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 286
- Liitunud: 05 Okt 2002 14:15
- Asukoht: Tallinn/Harjumaa
- Autod: Avensis 2.0i
- Kontakt:
aa suht kallis siis jah, ise ple uurind seda veel, üritan ikka originaalEsialgne postitaja motamees
To Markuz: On sul pakkuda odavat 12v soojapuhurit. Olen ühte näinud (690eek) ja see sooja küll ei puhunud.
soojenduse tööle saada, aga kui 700eeki siis jah odavam tagaistmel varbaid mudida. muud väiksemad 12V auto vidinad supermarketi autotarvete riiulil just väga kallid ple, nagu näiteks veekeetja kui kodus hommikukohvi ei jõua juua vms
aga ärgem kaldugem teemast kõrvale...
ise sõitsin varem vahest lühemaid otsi nii, et lasin garaazhis suure puhuriga (220V stepslis) auto seest soojaks, uksi avasin võimalikult vähe ja sõitsin kuni auto külmaks läks :lol:lol:lol
Hüvasti Punane Nool :\'( ..jäänud on mälestus hea...
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Istmesoojendusi ka poes müüa igas variandis.
Veega kokku puutudes lühisesse ei lähe. Tal tavaline peenike isoleeritud vaskjuhe seal laiali keritud. Ainult pikkus on oluline. Parematel on termoandur ka vahel. Kui juhe katki läheb ei tee see niiskes keskonnas ka midagi. Kui just kanget soolvett sinna maha ei vala.
Veega kokku puutudes lühisesse ei lähe. Tal tavaline peenike isoleeritud vaskjuhe seal laiali keritud. Ainult pikkus on oluline. Parematel on termoandur ka vahel. Kui juhe katki läheb ei tee see niiskes keskonnas ka midagi. Kui just kanget soolvett sinna maha ei vala.
C
-
eeffekt
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 225
- Liitunud: 26 Aug 2003 12:39
- Asukoht: kristiine
- Autod: 523i sedaan
- Kontakt:
ma ei ole küll proovinud, aga kas tavaline kuumaõhu puhur ei aia?!
nüüd minu arvamus;
kuna elektrilsed soojendused toimivad nagunii lühise põhimetel siis võiks asendada lihtsalt 220v mootori 12v mootoriga ja peaks toimima samamoodi:puzzled
targemad mõelgu nüüd ja andku privas vastus kas ja kuidas võiks see toimida.. hetkel ei saa ise proovida:P
lõpptulemus peaks olema odavam, kui osta originaalis kohe autole mõeldud eletri puhur. hinnavahe peaks olema peaaegu 2korda.
nüüd minu arvamus;
kuna elektrilsed soojendused toimivad nagunii lühise põhimetel siis võiks asendada lihtsalt 220v mootori 12v mootoriga ja peaks toimima samamoodi:puzzled
targemad mõelgu nüüd ja andku privas vastus kas ja kuidas võiks see toimida.. hetkel ei saa ise proovida:P
lõpptulemus peaks olema odavam, kui osta originaalis kohe autole mõeldud eletri puhur. hinnavahe peaks olema peaaegu 2korda.
jahil
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
motal õigus.. võtame tavalise koduse soojapuhuri.. peal võimsus enamasti 2kw viletsamatel 1kw pingele 220VEsialgne postitaja motameesEsialgne postitaja motamees
Mingid elektriradiaatorid ei ole mõeldavad. Siis peab sarve katusele panema ja trolliliini all koguaeg sõitma. Ärge nüüd hakake võimsamast genekst jälle rääkima. See niikuinii ära ei küta.
kui nüüd võtta, et sama soojushulga saamiseks pinge 220v asemel kasutame 12v siis võtab asi nii 20x rohkem voolu mis teeb siis 20kw ehk u 2 starterit pidevalt taga.
eks need numbrid ole nii lambist pandud ja selle kohta mingit teemat pole mõtet aretada.
seega elektriga kütmine nutune!!
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
- berg
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 751
- Liitunud: 31 Mär 2002 13:31
- Asukoht: pealinnas
- Autod: 210V8 - A6 - Chevy Van - Plymouth Valiant - Isuzu Trooper
- Kontakt:
eks tuleb siis tosooli ringlust veidi suurendada ja torud pagassi viia... muud üle ei jää
CSG AUTOHOOLDUS www.csg.ee Autohooldus, keretööd ja modifitseerimine. 58 100 793