Pidurdades vibratioon ja kolin tagaosas (Korras)

Pidurdades vibratioon ja kolin tagaosas (Korras)

Käigukasti, vedrustuse, pidurite ja veermikuga seonduv
Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 732
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: 2015 Aixam City
Kontakt:

Pidurdades vibratioon ja kolin tagaosas (Korras)

Postitus Postitas Tony_2106 »

Tervist!

1. Sõites suurema hooga või veeredes mäest alla ning siis mingil hetkel pidurdades, lööb terve auto tugevat vibratsiooni täis. Kas asi võib olla esipidurites? Mis võib olla viea põhjus?

2. Kui mootor töötab tühi käigul, siis on auto tagaosas kuulda õrna kolinat, selline tunne, nagu oleks see taga sillas või kuskil seal kandis. Ideid?
Tony_2106
2020.a. Aprilia SX Factory 2T krossikas. 6-käiku.
2015.a. Aixam City 400cc Diisel (Automaat)
w
Walter
Ladaklubi Liige
Postitusi: 502
Liitunud: 03 Veebr 2006 18:39
Asukoht: Tallinn, Kohila
Autod: 2x2105,Y60,Paskaak.

Postitus Postitas Walter »

1. Piduri kettad koverad. 2. Summuti kaib vastu
MännikuLaiali.
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1390
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Kui rool pidurdades ei värise, siis võtavad tagumised pidurid värisema. Näiteks klotsil kate lahti või silinder lükkab klotsid nurgeti sisse.
Sigulli esimeste ketaste kõverdumine võrreldes tänapäeva autodega väga harv juhus. Anomaaliaid tavaliselt just tagapidurid põhjustavad.
Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 732
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: 2015 Aixam City
Kontakt:

Postitus Postitas Tony_2106 »

Huvitav, kas 2101 piduriklotsid ja -kettad sobivad 21063-le??
Tony_2106
2020.a. Aprilia SX Factory 2T krossikas. 6-käiku.
2015.a. Aixam City 400cc Diisel (Automaat)
w
Walter
Ladaklubi Liige
Postitusi: 502
Liitunud: 03 Veebr 2006 18:39
Asukoht: Tallinn, Kohila
Autod: 2x2105,Y60,Paskaak.

Postitus Postitas Walter »

Jah sobivad
MännikuLaiali.
Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 732
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: 2015 Aixam City
Kontakt:

Postitus Postitas Tony_2106 »

OK
Tony_2106
2020.a. Aprilia SX Factory 2T krossikas. 6-käiku.
2015.a. Aixam City 400cc Diisel (Automaat)
Kasutaja avatar
Qunts
Foorumi kasutaja
Postitusi: 367
Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
Kontakt:

Postitus Postitas Qunts »

Kõikida VAZ 2101-2107/99 sobivad kõik sillajuppid ja piduri osad.
Sammuti sobivad käigukastid, sillad jne.
Kõik tagaveoliste osad on pea samad.
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

päris nii lihtsalt ikka kopika tagumisi klotse 2106 pidurikilbile kinnitada ei kannata (06-l seal ju automaat reguleeringuga vedrupuhver..)

Pilt

ja 06 oma:
Pilt
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1390
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Vaadates teemaalgataja auto aastakäiku, siis sellel on (vähemalt tehasest tulles oli) 2105 isereguleeruvad silindrid, seega 01 klots ka läheb.
Automaatne klotsi küljes olev reguleering kadus koos 03de tootmisest kadumisega.

Piduri erinevusest veel. Osadel eksport 07tel on esimestel klotsidel kulumisest märku andev andur/juhtmestik.
Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 732
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: 2015 Aixam City
Kontakt:

Postitus Postitas Tony_2106 »

Võtsin ühel heal päeval, kui puhkusel olin, ette uurimistöö, seoses vibratsiooniga pidurites. Tegin ka trummel piduritest ühelt poolt, kus ilmnes ka vibratsiooni põhjus, mõned pildid.

Pilt

Pilt

Pilt
Tony_2106
2020.a. Aprilia SX Factory 2T krossikas. 6-käiku.
2015.a. Aixam City 400cc Diisel (Automaat)
Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 732
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: 2015 Aixam City
Kontakt:

Postitus Postitas Tony_2106 »

Vasakpoolne tagumine trummel tuli haamriga kolkides ära. Peale Piduripuhastiga puhastamist, läks ka suurema vaevata tagasi.

Mis puudutab piltidel kujutatud pidurit (parempoolne), siis tuli see sama moodi ära nagu vasak, kuid veidi suurema vaevaga.
Peale puhastamist, sain trummli tagasi rattapoltide abil, mille kinnikeeramisel kasutasin sama tehnikat, nagu ka ratta vahetusel (rist meetodil).
Tony_2106
2020.a. Aprilia SX Factory 2T krossikas. 6-käiku.
2015.a. Aixam City 400cc Diisel (Automaat)
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Mõistlik oleks olnud trummlite servad ära faasida. Järgmisel korral endal lihtsam neid maha harutada.
Mis seal siis vibratsiooni tekitas?
Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 732
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: 2015 Aixam City
Kontakt:

Postitus Postitas Tony_2106 »

Esmapilgul tundub, et klotsid logisevad ning kui pidurdada, siis klotside vibratsioon kulges edasi auto keresse. Seda saan kindlamalt teada, kui olen saanud uued trumlid ning piduriklotside komplekti koos vedrude komplektiga ja kõik ära vahetanud.

Huvitav, kas vibratsioon ei saan tingitud olla rattalaagritest?
Tony_2106
2020.a. Aprilia SX Factory 2T krossikas. 6-käiku.
2015.a. Aixam City 400cc Diisel (Automaat)
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1390
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Pilti vaadates tekib küsimus, kas silindri mõlemad pooled ikka liiguvad? Üks pool (parem) võib olla kinni või liigub oluliselt raskemalt kui teine ja lükkabki klotsid viltu sisse, millest ka värin.
Kui selline viga tõesti silindris, siis oleks remondiks piisanud suure tõenäosusega ainult kolbide käsitsi tööle ajamisest või raskemal juhul silindri vahetusest. Silindri puuduliku töö korral ei aita ka trumlite/klotside vahetus ja värin jääb alles. Vaadates klotse ja muud mudru, siis need heas korras praegu ja vahetus tundub ebavajalik.
k
Kam!kaze
Foorumi kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 27 Nov 2011 21:22
Asukoht: Järvamaa, Väätsa.
Autod: Lada 2105 ja 2106.

Postitus Postitas Kam!kaze »

Tekkis täpselt sama jama ka 06ga(86a) millel selline tagasild. Kuna esiotsa poolsed klotsid olid niivõrd kulunud ja suportid vanad ning õlised, sai ostetudbise regul. suportid ja uued klotsid. Sisse panin ainult ühe uue klotsi kummalegi poole(vahetasin nood ära mis kulunud).
Ja nüüd sama kala, et terve auto tõmbab julmalt vahel vibrama, või pidurid järsult blokki vahest. Eitea kas oli viga ainult üks uus klots panna või vahetpole?

E: See jama pole koguaeg olnud, vahepeal kadus ära nädalaks ja tuli jälle tagasi. Trumleid maha võttes oli piltlikult kõik korras ja ilus.
Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 732
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: 2015 Aixam City
Kontakt:

Postitus Postitas Tony_2106 »

Huvitav, kas keegi on järgnevaga kursis.

Kas esipiduritel saab supportis asuvaid tihendeid vahetada ka ilma supportit maha võtmata??

Pilt

Pilt
Tony_2106
2020.a. Aprilia SX Factory 2T krossikas. 6-käiku.
2015.a. Aixam City 400cc Diisel (Automaat)
Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2371
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 4 x Lada

Postitus Postitas reiner »

 
Tony_2106 kirjutas:Kas esipiduritel saab supportis asuvaid tihendeid vahetada ka ilma supportit maha võtmata??
Ma ei ole kindel, et kas kolvid tulevad supportist välja, kui piduriketas küljes on. Lisaks on ruum seal olematu (kuna piduriketas ka ju küljes), et saaks tihendeid vahetada.
Isiklikult ei hakkaks sellise peavaluga end tüütama ja võtaksin suportid küljest ära.
Lower your standards and you'll never be disappointed!
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Supporti peab maha võtma jah.

Aga mis minu jaoks on jäänud täielikuks peavalu- ja möödapääsmatuks raha kulutamise objektiks on tõik, et lada esipidurid on koostatud äärmiselt säästuvaenulikult. Silindreid saab eraldi osta, aga kuidas vanad elusalt kätte saaks, kui peaks selleks vajadus tekkima? Isegi lääne tehnika, mis peidab eneses traditsioonilist ostuprogrammi (uus jupp sulle, raha mulle...), ei oma omas pidurisüsteemis sellist vaenunüanssi.
Kas keegi on kunagi mingi imenipiga suutnud supporti küljest silindreid ilma neid kahjustamata kätte saada?
Kui jah, siis võiks kirjeldada seda protsessi. Pean silmas stopperiteks sissemuljutud tihvtide eemaldamist.

Ma olen kauges minevikus tegelenud kunagi sellise asjaga, et demonteerinud neid silindreid. Sai siis julmalt haamri meetodil ja tihvte sedasi giljotineerides nad oma liugurpesadest välja pekstud. Võib olla olin noor ja loll ja roheline ja mida-kõike-veel, aga ei näinud tol ajal selleks teist meetodit. Tihvtijäänuste väljapuurimine alumiiniumist oli juba ülearune väljakutse ja lihtsam oli uued pütid osta. Pealegi ühele silindrile lõin arvestatava mõlgi ka küljele.
Uusi silindreid paigaldada polnud samuti teab-mis lihtne tegevus. Asi selles, et supportisse freesitud soon oli tunduvalt laiem, kui poest tol hetkel saadaolevate silindritele oleks sobinud. Sai siis ehitatud-sobitatud sinna igatsugu vaheplekkisid ja tihvti asemele lõikasin sobiva mõõduga keevituselektroodist enam-vähem istuga kinnikiiluva pikema pulga, mida näpitsatega võimalik välja sikutada oleks olnud. Seda juhuks, kui kunagi peaks veel tekkima vajadust silindreid maha võtta.
Kokkuvõttes igavesti pervärd tegevus oli, mida ei soovitaks kellelgi ette võtta, kui tekib tahtmine silindreid hiljem taaskasutada. Või kui keegi teab nippi, kuidas saab lihtsamalt, andku siis teada.
m
Matteb
Foorumi kasutaja
Postitusi: 101
Liitunud: 12 Veebr 2013 23:36
Asukoht: Tallinn
Autod: 21063

Postitus Postitas Matteb »

silindrid ei maksa sittagi ju? dift peksa sisse ja peksa haamriga välja. Kolbid korras võid neid taaskasutada ja endal ma ei vaevanud isegi uusi difte sisse panna kuna need läksid nii tihedalt pesasse haamriga et mitte miski ei liiguta neid niisama seal. Siiani kõik toimib.
Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 732
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: 2015 Aixam City
Kontakt:

Postitus Postitas Tony_2106 »

 
logman kirjutas: Kas keegi on kunagi mingi imenipiga suutnud supporti küljest silindreid ilma neid kahjustamata kätte saada?
Kui jah, siis võiks kirjeldada seda protsessi. Pean silmas stopperiteks sissemuljutud tihvtide eemaldamist.
Ehk on neist piltidest abi? Pildid on võetud siit teemast:

РЕМОНТ ОБСЛУЖИВАНИЕ ЭКСПЛУАТАЦИЯ
ВАЗ 2106, 21061 (Жигули) - 15. Тормозная система


Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Pilt

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhi ... _3_2_2.jpg
Tony_2106
2020.a. Aprilia SX Factory 2T krossikas. 6-käiku.
2015.a. Aixam City 400cc Diisel (Automaat)
Vasta